مصاحبه رئیس سابق "شاباک" اسرائیل

آتش بس در غزه

۵ تا ۶ سال ادامه خواهد داشت

 

با ادامه بمباران یمن

اینترنت دریای سرخ را

یمن قطع خواهد کرد!

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۳ فوریه  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۱۱-۱۴ بهمن

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۱-۱۴ بهمن

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۱-۱۴ بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۱-۱۴ بهمن

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۱-۱۴ بهمن

منتخب اخبار ورزشی


۱۱-۱۴ بهمن

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۱۱ بهمن به روز شد

رادیو پیک را روی یوتیوب عضو شوید و برای ما نظرات خود را  بصورت پیام بنویسید. شما از این طریق موقعیت ما را در یوتیوب تقویت می کنید.


عنوان اول پیک نت ۱۴ بهمن

"من و تو" رفت

با"شماومردم" چه‌میکنید؟

شبکه تلویزیون "من و تو" پس از قریب ۱۴ سال فعالیت، ظاهرا بدلیل مشکلات مالی تعطیل شد و سرپرست صدا و سیمای جمهوری اسلامی ذوق زده از این رویداد، آن را شکست یک شبکه منحرف و نداشتن مخاطب در ایران اعلام کرد.

این که تلویزیون "من و تو" با افکار عمومی مردم ایران چه کرد و چه نقشی در ایجاد اتحرافی عمیق نسبت به تاریخ ایران، دوران شاه و انقلاب ۵۷ و پس از آن داشت پدیده ایست که باید همه جانبه به آن پرداخت. در پایان این بررسی قطعا آنچه حاصل می شود، ذوق زدگی سیمای جمهوری اسلامی و مقامات حکومتی نیست بلکه رسوائی است و جای "دق" دارد و نه جای "ذوق"!

در حقیقت تلویزیون "من و تو" فرزند طبیعی صدا و سیما و سیاست خبری و تبلیغاتی جمهوری اسلامی بود، که تولدش نیازمند "سزارین" نبود! همچنان که تلویزیون ایران اینترنشنال که نام شایسته آن تلویزیون اسرائیل اینترنشنال است!

آنها که تلویزیون "من و تو" را راه اندازی کردند و بودجه آن را تامین، بسیار دقیق تر از امام جمعه ها، سازمان تبلیغات اسلامی و دهها موسسه بلند و کوتاه دیگر که صدا و سیما آینه تمام نمای آنهاست میدانستند زمان تولد این نوزاد چه زمانی باید باشد. زمانی که مردم از دیدن سیمای جمهوری اسلامی خسته شده و مشتری فیلم های بازاری ساخت ترکیه و کره جنوبی شده بودند، وقتش بود که یک شبکه تلویزیونی مانند "من و تو" وارد میدان شود که شد. تلویزیون ایران اینترنشنال "قل" دوم این "دوقلو" بود که آن هم با یک بند  ناف مشترک در طشت افتاد.

آگاهی و تسلط بر تکنیک و فن تبلغیات، به کارگیری رنگ های شاد بجای رنگ های تیره و سیاهی که چشم آزار شده در جمهوری اسلامی، دختران جوان با لباس های رنگارنگ، بهره گیری از ادبیات روز جوانان که علیه زبان عربی زده حکومتی است، پخش فوری و البته جهت دار اخبار و دهها شگرد دیگر زمینه ساز نشستن مردم پای شبکه "من و تو"  و "ایران اینترنشنال" شد، چنان که حتی بی بی سی فارسی را هم از سکه انداختند.

این که هزینه تلویزیون "من و تو" از کجا تامین میشد؟ با آنکه اعلام نشده، آشکار است، اما این مسئله، اهمیت اصلی را در بررسی این پدیده ندارد. از قدیم گفته اند "پای مرغت را ببند تا مجبور نشوی همسایه را دزد خطاب کنی". اگر زمینه جلب مخاطب "من و تو" در ایران وجود نداشت، هیچ دولت و هیچ سازمانی دهها میلیون دلار خرج راه اندازی این تلویزیون و به دنبال آن، ایران اینترنشنال نمی کرد. بنابراین، بجای ذوق زده شدن از تعطیل شدن "من و تو" باید فکر نان کنند، چرا که خربزه آب است و شکم را سیر نمی کند.

"من و تو" پس فردا با یک اسم دیگر و حتی شاید جذاب تر از گذشته، از جای دیگری سر در خواهد آورد. تا زمانی که زمینه چنین پدیده هائی هست، آنها دوباره ظهور خواهند کرد. کاری که "من و تو" با فرهنگ و زبان و شعور نسل جوان ایران کرد، روی دیگر سکه ایست که حکومت با نسل جوان ایران کرد و حاصل آن، سیاست زدگی، غرب زدگی، نفی انقلاب، ستایش دوران شاه، تغییر زبان محاوره ای و حتی تغییر سلیقه لباس جوانان با شعار "رضاشاه روحت شاد" شد. این تلویزیون همان اندازه در برباد دادن انقلاب ۵۷ نقش داشت که حکومت داشت و همچنان دارد. حتی نگاهی به زندان و زندانیان سیاسی کنونی در جمهوری اسلامی هم تفاوت سطح سیاسی بودن امروز با سیاسی بودن دوران شاه و آستانه انقلاب را نشان میدهد. "بر این فاجعه اگر خون بگرئیم رواست".

دشمن فهمید و حکومت نفهمید در این چند دهسال که مست قدرت حکومتی بود، بر جامعه چه رفت و آنها که در شعارهای حکومتی "مرگشان" طلب می شد چگونه مردم ایران را به مرگ گرفتند. تاریخ ایران سرشار از درس و پند است اما حکومت پس از انقلاب، به جای مرور تاریخ ایران به تاریخ صدر اسلام چسبید، چنانکه هنوز چسبیده است و تازه می خواهند پایداریچی ها را با چسب دو قلو به راس حکومت بچسبانند.

این کاش در کنار رساله های مذهبی و این همه تفسیر فقه اسلامی، رباعیات خیام را هم مرور می کردند. شاید به فکر فرو می رفتند پیش از آنکه مانند "بهرام "، از شاهان مستبد و خونریز ساسانی که تخصصش شکار گور خر بود در مرداب فرو بروند و بر نیآیند:

بهرام که گور می‌گرفتی همه عمر

دیدی که چگونه گور بهرام گرفت

---------

در باره آگاهی از بودجه و حمایت خارجی من و تو و ایران اینترنشنال هوشیاری چندانی لازم نبود اگر عمق سخنرانی سالها پیش نتانیاهو، در کارولینای امریکا درک شده بود که گفت «با راه اندازی یک تلویزیون می توان به جنگ انقلاب ایران رفت». ایکاش به جای گوش سپردن به مجیز بادمجان دور قاب چینان و رانت خواران، سخنان دشمنان جدی گرفته می شد و بشود.

------------------

سخنرانی نتانیاهو که به آن اشاره کردیم، در اکتبرگذشته در پیک نت منتشر و در این شماره آن را بمناسبت تعطیل شدن تلویزیون "من و تو" یکبار دیگر منتشر می کنیم.


ایران اینترنشنال، اسرائیل اینترنشنال شد
حق با نتانیاهو بود
اما به گوش ج. اسلامی نرفت!


بی اعتنائی مردم

به نمایش های حکومتی!

 

حکومت نمی خواهد بفهمد که دوران برخی کارهای نمایشی - بویژه در آستانه انتخابات- گذشته است. علی الخصوص که در این نوع خیمه شب بازی  ها، روحانیون را جلو بیاندازند که دیگر نور علی کجور می شود. بعد از نمایش آن خانم چکمه پوش و بی چادر اما پوشیده در روسری و لباس سفید گلدار در یکی از شبکه های سیما، این نمایش را هم در خارک راه اندازی کردند. هدیه گل توسط مقامات استان به مسافران، پای هواپیما. بی اعتنائی مردم به نمایش، روی برگرداندن و رفتن به سمت بخش خروجی از باند فرودگاه خود بهترین سند بر باطل بودن این صحنه سازی هاست. اگر حکومت بفهمد و دست بردارد و بیش از این روحانیون را ضایع نکند. چنان که با فرستادن آنها به مدارس کرده است.


گفتگوی پوتین با ستادهای انتخاباتی اش

روس ها حق دارند

از کشورشان مسلحانه دفاع کنند


تظاهرات یمنی ها پس از بمباران صعده

 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه پنجشنبه خبر داد که نیروی دریایی یمن، یک کشتی تجاری انگلیسی را در دریای سرخ هدف قرار داده است. او اضافه کرد که این کشتی عازم بنادر اسرائیل بوده که با موشک‌های دریایی هدف قرار گرفته است.

ضمنا بدنبال بمباران شهر صعده توسط امریکا و انگلیس، مردم این شهر با شعار علیه امریکا و اسرائیل به خیابان آمدند.


سیمور هرش:

سیاست کنونی امریکا برای اوکراین

برکناری‌زلنسکیوجانشینی زالوژنی‌است


سرمقاله ۹۱۶

دو گزینه انتخابات

مشارکت اندک-مجلس‌کارشکن


تازه ترین اظهار نظر "بورل"
از جنگ اوکراین
آبی برای اروپا گرم نشد!


عنوان اول پیک نت ۱۱ بهمن

بی خبری از اوضاع جهان

خوش خیالی حمله به ایران


از احداث این جاده ۷ کیلومتر باقی مانده

چین و افغانستان

با یک جاده به هم وصل میشوند


در یک روند دو ساله

روسیه و بلاروس

تشکیل یک دولت واحد میدهند



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز چهارشنبه با عنوان "بی خبری از اوضاع جهان و خوش خیالی حمله به ایران" روی تلگرام این روزنت نزدیک به ۶ هزار خواننده داشت. اعلام به روز شدن رادیو پیک و لیست مطالب آن نیز بالای ۴ هزار و ۵۰۰ خواننده داشته است.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت