امنیت با عقل و فن تامین می شود نه با سرکوب

فرمانده کل نیروی انتظامی

برای مردم روضه خوانی میکند

 

درچارچوب روسیه ستیزی

یکبار دیگر، پوتین را

رسانه‌های داخل کشورکشتند!

(پیک هفته ۱۰۹)۱۶ دی ماه ۱۴۰۲ - ۶ ژانویه دسامبر ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۱۶-۱۳ دی

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۶-۱۳ دی

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۶-۱۳ دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۶-۱۳ دی

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۶-۱۳ دی

منتخب اخبار ورزشی


۱۶-۱۳ دی

منتخب اخبار اقتصادی

"رادیو پیک"

چهارشنبه ۱۳ دیماه به روز شد

رادیو پیک را روی یوتیوب عضو شوید و برای ما نظرات خود را  بصورت پیام بنویسید. شما از این طریق موقعیت ما را در یوتیوب تقویت می کنید.


عنوان اول پیک نت  ۱۶ دیماه

صدور "بیانیه"

 رفع تکلیف است

"وظیفه"خودرا اعلام‌کنند!

۴۰ و چند سال پس از انفجار حزب جمهوری اسلامی و دفتر نخست وزیری که ضربات مهلکی به انقلاب ۵۷ زد، حادثه ای مشابه در کرمان روی داد. این واقعه، بر خلاف ادعاها و صحنه سازی های امنیتی که در تدارک آن هستند، یک کار انتحاری نبود. اقدامات انتحاری دایره محدودی را شامل می شود اما در دو انفجار کرمان نزدیک به ۳۰۰ نفر کشته و مجروح شدند و لاشه اتومبیل های باقی مانده در محل (در فاصله ای ۷۰۰ متری از یکدیگر) نشان میدهد که اینها اتومبیل های بمب گذاری شده بودند و یا چمدان های حامل بمب در داخل آنها گذاشته شده بود. درست مانند کیف های انفجاری که در حزب جمهوری اسلامی و دفتر نخست وزیری کار گذاشتند و آن دو فاجعه را به بار آوردند. این بمب گذاری از دست آن کسی بر می آمد که اسناد اتمی ایران را توانست ببرد، آنکه دانشمندان اتمی را با گلوله ترور کرد، آنکه فخری زاده را با هدایت لیزری از راه دور در جاده دماوند توانست ترور کند و آنکه سید رضی موسوی را در آپارتمان مسکونی در دمشق و العاوروی را در دفتر کارش در جنوب لبنان به همراه تعدادی از فرماندهان حماس توانست ترور موشکی کند.
آیا همه این شواهد نشان نمیدهد که ایران در شرایط یک جنگ تروریستی که اسرائیل سعی می کند آن را تبدیل به جنگی تمام عیار میان ایران و امریکا و خودش بکند قرار گرفته است؟ مردم را نباید با صحنه سازی ها و اخبار جعلی فریب داد، بلکه باید واقعیت را به آنها گفت و پشت جبهه را محکم کرد. آنها که داعش را پیش انداخته اند، اگر قصد فریب نداشته باشند، قصد خواب کردن مردم و حتی بخش هائی از حکومت را دارند که دوراندیشانه تر به اوضاع ایران و منطقه و جهان نگاه می کنند. داعش امروز یک نام رمز و مستعار است. داعش حداقل در این چند سال اخیر، بعنوان آلت دست مستقیم اسرائیل عمل کرده است.
اسرائیل ضربه هولناکی را در جریان حمله حماس به داخل اسرائیل در تاریخ ۷ اکتبر خورد و درست یا نادرست بر این باور است که این ضربه را از ایران خورده است. بنابراین و بصورت طبیعی ایران باید آماده ضرباتی از نوع انفجار کرمان می بود و همچنان باشد. هم اسرائیل و امریکا بر این یقین هستند که یمن متحد عملیاتی و سنگر مقدم ایران است و این متحد امروز کمر اقتصادی اسرائیل را شکسته و کمر اقتصادی غرب را در تنگه باب المندب دریای سرخ خم کرده است.
این بدان معنا نیست که ایران در چاله ای که اسرائیل سعی می کند مقابل پای ایران بکند بیفتد و دست به اقدامات نظامی بزند. ابتدا و قبل از هر اقدام تلافی جویانه باید چفت و بس داخل کشور را محکم کند. بقول معروف "پای مرغ را ببندد تا نیاز نباشد که همسایه را دزد خطاب کند"
از سوی دیگر قدرت بازدارندگی خود را بسرعت افزایش بدهد. این افزایش قدرت بازدارندگی امروز در این فوریت ها خلاصه می شود:
۱- سرعت بخشیدن به توان اتمی خود بی اعتناء به مخالفت های داخلی و یا خارجی
۲- بر قدرت موشکی و پهپادی خود بیافزاید.
۳- اتحاد خود را با روسیه و چین را مستحکم تر کند.
۴- مافیاهای اقتصادی داخل کشور را به سود سفره مردم مهار کند.
۵- سه پیمان و حضور در آنها، یعنی شانگهای، بریکس و اوروآسیا را پشتوانه اقتصادی، نظامی و حمایتی خود کند.
۶- روابط سیاسی خود با کشورهای عرب خلیج فارس و بویژه مصر را مستحکم کند و دستورالعملی برای رسانه ها در چارچوب این سیاست و بطور کلی سیاست خارجی خود در چارچوب اتحاد با روسیه و چین و همچنین همکاری با عربستان و امارات متحده و دیگر کشورهای دور و نزدیک عرب زبان تنظیم و ابلاغ کند.
۷- جلوی ناراضی تراشی حکومتی در عرصه اجتماعی را بگیرد و در این ارتباط، جلوی گروه های کوچک، مهاجم و باصطلاح خودسر را بگیرد.
۸- با تمام توان نظامی و تسلیحاتی باید در کنار ارتش یمن قرار گرفت و باقی ماند. همچنان که برای رساندن سلاح به لبنان و غزه و شبه نظامیان عراق کوچکترین تزلزلی به خود راه نداد.
۹- به هیچ وجه نباید فریب نرمش های زبانی و حتی عملی اما فریبکارانه و موقت امریکا را خورد.
این عادی ترین و فوری ترین اقداماتی است که برای آمادگی جهت مقابله با دشواری های تروریستی و نظامی از خارج باید اتخاذ شود.
امروز وقت بیانیه محکوم کردن انفجار در کرمان صادر کردن نیست. زمان رفع تکلیف نیست، بلکه زمان وظیفه است. همه آنها که بیانیه صادر کرده اند باید بگویند: چه باید کرد؟ و راه حل چیست؟
این سخن ما خطاب به همه گروهها و شخصیت های سیاسی است که دراین روزها بیانیه صادر کرده اند اما تا همین چند وقت پیش منتظر بودند ببینند تکلیف انقلاب دهه هشتادی ها و تکلیف شعار "زن. زندگی. آزادی" چه می شود و ماست آنها هم در این تغار می گیرد یا نه؟
ما کوچکترین تردیدی در بیان نظرات خود در چارچوب دفاع از تمامیت ارضی ایران و جلوگیری از جنگ داخلی و یا حمله نظامی به ایران نداریم و آن را در ۹ بند در بالا نوشتیم! بجای "تکلیف" باید "وظیفه" خود را اعلام کرد!


وزیر کشور یک روز پیش از انفجار کرمان:

مرزها در کنترل است

و جای هیچگونه نگرانی نیست!


حکومت گریبان منتقدان این آقایان را گرفته

یگانه راه مقابله با نظرات

امثال زیدآبادی و زیبا کلام


مرگ پریگوژین

موفقیتی برای روسیه بود

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه- نعمت بوستانی


امریکا نزدیک به ۷ میلیون "مورمن" دارد

"کندی" از ایالت "مورمن"ها

نامزد ریاست جمهوری امریکا شد


سرمقاله ۹۱۲

راه حل بحران کشور

بازگشت‌به اقتصاد۳بخشی است


درآغاز سال ۲۰۲۴

عربستان به بریکس پیوست

مترجم: بهمن دوستدار


عنوان اول پیک نت ۱۳ دیماه

اسرائیل میان مذاکره آتش بس

چند رهبر حماس را ترور کرد!



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

معرفی رادیو پیک ۱۳ دیماه و لیست عناوین مطالب آن که در پیک نت چهارشنبه منتشر شد، روی تلگرام این روزنت بالای ۵ هزار بیننده و خواننده داشت. در صفحه جدیدی که به جای فیسبوک پیک نت باز کرده ایم نیز همین اعلام انتشار رادیو پیک ۱۳ دیماه بیشترین خواننده را داشت و ۶ اشتراک گذار. ما امیدواریم خوانندگان و دوستان ثابت فیسبوک پیک نت بتدریج با ضبط آدرس جدید صفحه پیک نت که روی سایت این نشریه اعلام شده بار دیگر روی آن جمع شوند.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت