سرمقاله ۹۰۷

ترکیب مجلس آینده، تکلیف

گردش به‌شرق را روشن می‌کند

 

پوتین در اجلاس شورای خلق ها:

بدون روسیه قدرتمند

جهان با ثبات غیر ممکن است

(پیک هفته ۱۰۹) ۸ آذر ماه ۱۴۰۲ - ۲۹ نوامبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۷-۸ آذر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۷-۸ آذر

رویدادهای
منطقه و جهان


۷-۸ آذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۷-۸ آذر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۷-۸ آذر

منتخب اخبار ورزشی


۷-۸ آذر

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک"

 

چهارشنبه ۸ آذر


عنوان اول پیک نت ۸ آذر

"ایلان ماسک" استخوانی

در گلوی کاخ سفید شده؟

"ایلان ماسک" میرود تا تاثیرگذارترین سیاستمدار جهان غرب تبدیل شود. یک چشم او به آسمان است و ماهواره هائی که به فضا فرستاده و چشم دیگری به زمین است و آنچه در امریکا و جهان می گذرد. او چهره سیاسی نیست که برای بیرون کردنش از صحنه آن بلائی را سرش بیآورند که بر سر "آبه" نخست وزیری سابق ژاپن آوردند و با شلیک گلوله از یک تفنگ ظاهرا ساچمه ای به زندگی اش خاتمه دادند تا دوباره با رای مردم وارد کاخ نخست وزیر نشود. امریکا؛ نقشه محاصره اتمی چین را داشت و آبه هر نوع جنگ و نظامی و اتمی شدن و جنگ با چین را به نفع ژاپن نمی دانست. به همین دلیل و در عین ناباوری، در کشوری مانند ژاپن که ترور سیاسی در آن از بعد از جنگ دوم تقریبا ناممکن شده بود، با این ترور "آبه" به باور تبدیل شد! هنوز فکری برای جسد او و توجیه افکار عمومی ژاپن نکرده بودند که دولت ژاپن بودجه نظامی آن کشور را چندین و چند برابر کرد و در کنار کره جنوبی و امریکا علیه چین قرار گرفت و از سوی دیگر متحد امریکا در ناتوی تازه ای شد که در آنسوی اقیانوس هند با استرالیا، انگلستان و نیوزلاند علیه چین شکل گرفته است.

آیا، اگر سیاست امریکا همچنان بر پایه جنگ و جنگ افروزی بخواهد ادامه یابد (بی اعتناء به این که نامزد کدامیک از دو حزب امریکا وارد کاخ سفید شود) و سیاست ایلان ماسک با شهرت و محبوبتی که در امریکا یافته بر خلاف آن باشد، می توانند سرنوشت "آبه"  را برای او رقم بزنند؟ او مانند آبه سیاستمدار نیست که بتوان چند گلوله خرجش کرد، بلکه سرمایه دار و بقول پوتین "تاجر با هوشی" است و توانسته برای نخستین بار تاسیسات عظیم و فضائی را مستقل  از "ناسا" ترتیب بدهد و به ثروتمند ترین مرد امریکا تبدیل شود. بویژه که روی علم جدید جهانی، یعنی "هوش مصنوعی" نیز دست گذاشته است. او فعلا قصد رئیس جمهور شدن ندارد، اما حمایتش از هر نامزدی و یا هر فردی میتواند او را تا کاخ سفید بدرقه کند. آنقدر باهوش هست که میان محافل پشت پرده سیاست های استراتژیک امریکا مانور کند. سفر ناگهانی او به اسرائیل و حضور در شهرک های یهودی نشین که حماس به آنها حمله کرد، درحالیکه نتانیاهو در کنارش حرکت می کرد، و یا دعوتش به مسکو برای سخنرانی در کنفرانس هوش مصنوعی و برخی اظهار نظرهایش نشان از همین موقعیت ویژه او در امریکا و جهان دارد.

با توجه به همین واقعیات و ظرفیت هاست که روز گذشته سی ان ان در مطلبی علیه فعالیت های او نوشت:

"ایلان ماسک نقش فزاینده‌ای در امور جهانی پیدا کرده و در ماه‌های اخیر برای دیدار با رهبران سیاسی جهان سفر کرده است. اظهارات، پست‌ها و اقدامات او در رسانه‌های اجتماعی ثابت می‌کند که او اساساً برای رهبری جهانی آماده نیست، حتی با وجود اینکه او با مالکیت  X، Starlink  و دیگر پلت‌فرم‌های فناوری بر اهرم‌های قدرت کنترل بیشتری را بوجود آورده است. اظهارات یهود ستیزانه اخیر خود را در جریان سفر به اسرائیل اصلاح کرد و گفت "من یهود ستیز" نیستم.

(طبیعی است که با یک جمله یهود ستیز نبودن نشان بدهد که با سیاست غالب بر اسرائیل موافق نیست و این معنای یهودی ستیزی ندارد.)


هنوز پاسخ اعلام نشده

دعوت حماس از ایلان ماسک

برای‌ سفر به‌ غزه ویران شده!


ابراز نا امیدی رئیس جمهور چک

ازتوان ارتش‌اوکراین برای ادامه‌جنگ


ترکیه از ناتو خواست

دریای سیاه را نظامی نکند

بنیاد فرهنگ استراتژیک- کیوان خسروی


"رادیو پیک"

۸ آذرماه به روز شد

"رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در برنامه این هفته رادیو پیک (چهارشنبه هشتم آذرماه) مطالبی را با این عناوین، همراه با عکس ها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:

-۴۰ و چند سال پس از انقلاب ۵۷

چرا جامعه انفعال سیاسی را برگزیده؟

- چند خبر داخلی و خارجی و تفسیر کوتاه آنها

- با کدام تحول، مردم با حکومت آشتی می کنند؟

- مردم ایران، سرانجام، حساب قهر با حکومت را

 از حساب تحولات جهانی جدا خواهد کرد

- نمایندگان مجلس ایران به چه کسانی پاسخگو هستند؟

- بی خبری از گذشته، یک فاجعه ملی است

- اشاراتی کوتاه به جنبش "بابیه" و "بهائیه" در ایران

- آتش بس در غزه، به معنای پایان جنگ افروزی امریکا نیست

- خشم و نفرت مردم غزه از اسرائیل فراموش نخواهد شد

- یک بوسه نسیم پائیزی، رهی معیری، آن عاشق ترین غزلسرای دوران را با خود برد!


راه توده ۹۰۷ منتشر شد

 

هفته نامه راه توده - شماره ۹۰۷ (چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرارگرفت. سرمقاله این شماره درباره انتخابات مجلس آینده و هویت و ترکیب آنست. گزارش ویژه نیز بخش دیگری از تاریخ رویدادهای ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب ۵۷ است که به همت دکتر عاقلی از کارگزاران پاکدست و خدمتگذار مردم در سالهای پیش از انقلاب در دورانی که در زندان جمهوری اسلامی بود تهیه شده است. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

چرا هرکس از عدالت می گوید توده ای خطابش می کنند؟ خوش خیالی ها و غفلت های مصدق به کودتا انجامید، دلیل شکست سیستم اطلاعاتی اسرائیل از حماس، تظاهرات علیه اسرائیل و دفاع از فلسطین در برلین، سود و زیان حکومت طالبان در افغانستان، آلمان با سر در مرداب جنگ اوکراین فرو رفت، حکومت فاشیستهای فرقه "جابوتینسکی" به رهبری نتانیاهو در اسرائیل، راه ابریشم کلید همگرانی و پیشرفت کشورهای افریقا و بالاخره به یاد ناخدا افضلی فاتح طراح و فاتح عملیات مروارید در جنگ با عراق.


حقوق ۱۲- ۱۵ میلیونی آنها چه نهادی میدهد؟

"حجاب بان ها" بچه هائی که

پدر و مادرشان معلوم نیست!


هیات پارلمانی روسیه

به دیدار رهبر چین رفت

سایت حزب کمونیست روسیه


عنوان اول پیک نت ۷ آذر

"بمباران بس" غزه
دو روز دیگر تمدید شد!


نشست بین المللی "پریمایکوف"

مردی که سکان روسیه را

از یلتسین گرفت و به پوتین سپرد


رونمائی از دو دستآورد نظامی ایران

 

در روزهای گذشته دو دستآورد مهم نظامی ایران رو نمائی شد. نخست اولین هواپیمای جت نظامی ساخت ایران و دومی ناوشکن "دیلمان" مجهز به دکل دارای قابلیت نصب رادار چهار وجهی. این ناوشکن در دریای مازندران به آب انداخته شد. و پیش از آن، اولین هواپیمای جت آموزشی- رزمی که پرواز آن با موفقیت انجام شد.


عنوان اول پیک نت ۷ آذر

مردم در چه شرایطی

باحکومت آشتی میکنند؟



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


----------------

 آرشیو رادیو پیک
در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته روی تلگرام این روزنت نزدیک به 5 هزار خواننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب این شماره بود. روی فیسبوک پیک نت روز گذشته بیشترین خواننده مطلب مربوط به نقش پریمایکوف در روی کار آمدن پوتین در روسیه داشت که روی 6 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت