افزایش ۲۰ در صدی حقوق و دستمزدها

توسعه و عدالت اجتماعی

استراتژی دولت مترقی مکزیک

 

مصاحبه "تاکر" با کشیش معترض اوکراین

امریکا بایدن را عوض کند

و اوکرائینی ها زلنسکی را

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۲ - ۱۲ دسامبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۲۱-۲۰ آذر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۱-۲۰ آذر

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۱-۲۰ آذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۱-۲۰ آذر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۱-۲۰ آذر

منتخب اخبار ورزشی


۲۱-۲۰ آذر

منتخب اخبار اقتصادی


عنوان اول پیک نت ۲۱ آذر

علی خامنه ای:

کسی بهتر از من می آید!

در این روزها، یکبار دیگر بحث جانشینی و در حقیقت یافتن جانشین و یا حدس زدن در باره جانشین آقای خامنه ای در برخی محافل زمزمه می شود. در گذشته نیز هر بار که رهبر جمهوری اسلامی غیبتی یک یا دو هفته ای داشته، این زمزمه ها آغاز می شده است. شاید این بار هم، ادامه همان زمزمه های قدیمی باشد، مگر اخبار و نشانه هائی هم ضمیمه این زمزمه ها باشد. بویژه که این زمزمه ها با اشاره به عبور آسمانی پوتین از فراز ایران و فرود نیآمدن هواپیمایش در تهران، آغاز شده است.

چه زمزمه های این بار هم، مثل زمزمه های گذشته باشد و چه مربوط به سرما خوردگی و بیماری معمولی و طبیعی، یک نکته بصورت جدی مطرح است و آن هم مسئله جانشینی وی، بدلیل سن و سال است. شاید اشارات اخیر یکی، دو نفر از اعضای مجلس خبرگان در همین زمینه نیز در بالا گرفتن زمزمه های کنونی بی تاثیر نبوده باشد. برخی از روحانیون، مانند علم الهدا امام جمعه مشهد هم شاید این روزها در برابر آینه قد و بالای خودشان را برانداز می کنند تا ببینند شرایط رهبری را دارند؟ اخیرا برای علم الهدا - به سبک دیدارهای رهبر جمهوری اسلامی-، کسانی را به دیدارش می برند و او نیز به سبک علی خامنه ای یک پله بالاتر از ملاقات کنندگان می نشیند و سخنرانی می کند. از جمله در دیدار هفته گذشته اش که زنان نماینده مجلس را به دیدارش برده بودند. کسان دیگری هم احتمالا این روزها مقابل آینه می ایستند، اما با یقین می توان گفت که هیچکدام از اعضای مجلس خبرگان را نباید جدی گرفت، حتی ابراهیم رئیسی را که نه صوت خوبی دارد، نه سخنران خوبی است و نه سابقه و آگاهی سیاسی و مدیریت دارد. هنوز هم شاید، از درون بیت رهبری کسی را در نظر گرفته باشند و شاید هم در یک پرش دوگام، ابتدا شورای رهبری تشکیل شود و سپس یکی از میان اعضای این شورا نامزد رهبری شود.

حدود سه هفته پیش، یکی از جوانان عدالتخواه که به دیدار رهبر جمهوری اسلامی برده شده بودند، با نگرانی از ایشان می پرسد: ما نگرانیم که چه کسی جانشین شما خواهد شد! و علی خامنه ای گفته بود: "کسی بهتراز من"

این کس بهتر را نمیتوان در حوزه علمیه و در مجلس خبرگان یافت و به همین دلیل و با توجه به قاطعیت پاسخی که آن جوان از زبان علی خامنه ای شنیده، لابد فرد بهتر انتخاب شده؟


قیمت و شهر محل کارخانه معلوم نیست

گوشی همراه "اوپو" چینی

بزودی در ایران تولید می شود


خشم و نفرت جهانی از امریکا

 

مصاحبه کریستین امانپور با "فواز جرجس" استاد  دانشگاه لندن:

"آمریکا شهامت ندارد به اسرائیل بگوید "نه"! و این "نه" نگفتن به چه قیمتی برای امریکا تمام شده است؟ ترس من از اینست که (فاجعه بمباران) غزه تبدیل شود به یک بمب ساعتی از خشم و کینه مردم جهان علیه امریکا.


اطلاع سرویس خارجی اطلاعات روسیه

امریکا برای جانشینی زلنسکی

روی دو ژنرال حساب کرده!


نگاهی به سخنان وزیر دفاع آلمان

آش اوکراین آنقدر شور شده

که آشپز(آلمان) هم آن را نمیخورد


بایدن میخواهد تا آخرین اوکراینی

به جنگ با روسیه ادامه بدهد!

ترجمه بهمن دوستدار


عنوان اول پیک نت ۲۰ آذر

نگاهی به سیر و سرگذشت
"خودی وغیرخودی"درایران


در حاشیه مراسم اهدای جایزه صلح نوبل نرگس محمدی

ای کاش، خانم محمدی آزاد میشد

ودرمراسم اهدای جایزه سخنرانی‌میکرد



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


----------------

آرشیو رادیو پیک در یوتیوب

----------------

"رادیو پیک"

 

چهارشنبه ۱۵ آذر

-----------------

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته در باره سیر و سرگذشت (خودی و غیر خودی) روی کانال تلگرام پیک نت بالای 5 هزار خواننده داشت. در فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را خبر تفسیری دریافت جایزه صلح نوبل توسط فرزندان نرگس محمدی بیشترین خواننده را داشت که روی 17 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت