۱۵ درصد ازسرمایه خود را باید بدهند

مقررات جدید روسیه

برای خروج شرکتهای غربی

 

گزارش رویترز

رکود اقتصادی امریکا

بسرعت دامن اروپا را گرفته

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۲ - ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۱۷ - ۱۸ مهر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۷ - ۱۸ مهر

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۷ - ۱۸ مهر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۷ - ۱۸ مهر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۷ - ۱۸ مهر

منتخب اخبار ورزشی


۱۷ - ۱۸ مهر

منتخب اخبار اقتصادی

رادیو پیک چهارشنبه ۱۲ مهر


عنوان اول پیک نت ۱۸ مهر

تهدید های تو خالی

امریکائی ها علیه ایران

دو گروه، حرف زیاد می زنند و اغلب نیز حرف مفت و توخالی. گروهی که بسیار کم میدانند و گروهی که از ترس، سخنان تهدید آمیز می گویند.

این حال اکنون برخی مقامات امریکائی است. از جمله نمایندگان و سناتورهای امریکائی که درست شبیه مردم بی خبر امریکا دهان باز می کنند. برای مثال، پس از انقلاب ۵۷ و تصرف سفارت امریکا در تهران، در نیویورک تظاهراتی، با هدف پاسخ به شعارهای ضد امریکائی مردم، با این شعار برپا شده بود "دیگه از کوکا کولا خبری نخواهد بود"! فکر کرده بودند، همه مردم ایران هم مثل امریکائی ها بدون پیسی کولا و کوکا کولا لقمه از گلویشان پائین نمی رود. آنها که اخبار امریکا در آن مقطع زمانی را دنبال می کرده اند، این تظاهرات و شعار خنده دار آن را  تائید می کنند.

حالا هم، وضع و شعارهای تهدید آمیز و در عین حال آلوده به ترس، با اندکی تغییر موضوع همان است.

اشاره ما به سخنان سناتور جمهوریخواه "لیندزی گراهام" است که روز گذشته و در ارتباط به احتمال گسترده شدن جنگ علیه اسرائیل در منطقه گفته است: « در صورت حمله حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌های نیابتی ایران، اسرائیل و آمریکا باید به سراغ پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌های نفتی که رگ حیات اقتصاد ایران است، بروند.»

این سناتور ظاهرا تصور کرده با ایران آستانه و پس از کودتای ۲۸ مرداد روبروست. اصلا آشنائی با منطقه خلیج فارس، جنوب ایران، مردم ایران، قدرت نظامی ایران، هدف گیر شدن ناوگان و کشتی های امریکا در دریای عمان و خلیج فارس و درتیررس بودن "تل آویو" ندارد. همین اظهار نظر کافی است تا بدانیم، امریکا چقدر با ایران ومنطقه بیگانه و نسبت به آن بی اطلاع است.

اگر حتی سخنان خود آنها را بپذیریم که ایران نیروهای نیابتی در منطقه دارد و حماس یکی از آنهاست، فعلا با یکی از آنها که اتفاقا کوچکترین آنهاست روبرو شده اند. دومین گروه باصطلاح نیابتی ایران حزب الله لبنان است که روز گذشته حسن نصرالله رهبر آنها گفت: «ما موشک هایپرسونیک مافوق صوت داریم و درصورت تشدید جنگ، آنها را به سمت شهرک های اسرائیل شلیک خواهیم کرد.»

چند قدم آنطرف تر واحدهای نظامی سپاه قدس در کنار ارتش سوریه در آن کشور هم مرز با اسرائیل قرار دارند و کمی اینطرف تر واحدهای شبه نظامی عراق (حشد الشعبی). از منطقه که مقداری فاصله بگیریم، حوثی ها در یمن همه نوع سلاحی را در اختیار دارند و حتی خود تولید کرده اند. از جمله انواع پهپادها و موشک های دور برُد که براحتی به اسرائیل می رسند. آیا اسرائیل توان بمباران یمن را دارد؟ هواپیماهای آن کشور می توانند خود را به یمن برسانند؟ از کدام آسمان و کدام کشور؟ هر کشور منطقه که آسمانش را به روی اسرائیل برای این هدف باز کند، با مردم خود آن کشور روبرو می شود. ما یقین داریم که در روزهای گذشته، اسرائیل پایگاههای جاسوسی و نظامی خود را در خاک جمهوری آذربایجان جمع کرده است. پس از راهپیمائی اربعین که امسال نزدیک به ۴ میلیون نفر در آن شرکت کردند، در پیک نت نوشتیم که حتی اگر یک دهم این جمعیت به طرف باکو حرکت کند، به قیمت چند هزار کشته هم شده به باکو خواهد رسید!

اینها، هنوز امکانات و حرکت های نیابتی است و نه غیر نیابتی و مستقیم. رسانه های غرب و بویژه امریکا آنقدر اخبار جعلی درباره ایران و کشورهای دیگر و حوادث مختلف جهانی منتشر کرده اند که مقامات کاخ سفید و نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان آن هم اغلب تحت تاثیر این خبرهای جعلی که باورشان شده اظهار نظر می کنند. یا نمیدانند و فریب اخبار جعلی را هم خورده اند و یا از روی ترس حرف هائی می زنند که موجب رسوائی است. آن هم در شرایط کنونی جهان، بحران اقتصادی در اروپا و امریکا، اختلاف رو به گسترش در مجموعه آپارات حکومتی امریکا که بحران اقتصادی روز به روز آن را تشدید می کند، اختلاف امریکا و اروپا، ناتوانی در ادامه حمایت از اوکراین، گرفتار آمدن گلوی اقتصاد امریکا در چنگال چین، رونمائی شدن پیاپی سلاح هائی در روسیه که بی وقفه همه را غافلگیر می کند، امکان گسترش حمله موشکی و حتی اتمی به امریکا با استفاده از زیر دریائی های اتمی روسیه. حمله حماس به اسرائیل در چنین موقعیتی صورت گرفته است. موقعیتی که اسرائیل نیز در آن دست و پا می زند.


دعوت آیت الله سیستانی به حمایت از فلسطینی ها

حرکت نظامی حزب الله لبنان

به طرف مرزهای اسرائیل


خروج شبه فرار

نخست وزیر اسبق اسرائیل

 

در میان هزاران اسرائیلی که بلافاصله پس از حمله حماس به اسرائیل، به فرودگاه ها برای خروج از آن کشور مراجعه کردند، هستند چهره های معروف دولت های گذشته اسرائیل که رفتن را به ماندن ترجیح داده اند. ایشان "اهود برک" نخست وزیر اسبق اسرائیل است که بار سفر بسته و منتظر خروج از کشور در فرودگاه است.


گزارش ریانووستی

از جنگ حماس و اسرائیل

نویسند " ویکتوریا نیکیفوروا" ترجمه نعمت بوستانی


حملات پهپادی روسیه

به بندر تخلیه سلاح در مرز رومانی


عنوان اول پیک نت ۱۷ مهر

موقعیت اسرائیل و حماس

در صورت قبول آتش بس


علیرغم همه چین گریزیهای رسانه ها

کتاب "رویای چینی"

در ایران به چاپ دوم رسید


بمباران غزه می تواند

اسرائیل را واردجنگ منطقه‌ای کند

راشا تودی- ترجمه نعمت بوستانی


مقدمه ورود به انتخابات نسل مذهبی بعد از انقلاب

اجلاس یا کنگره

دانشجویان عدالتخواه در ایران


اعلام حمایت حزب کمونیست لبنان و جبهه خلق فلسطین

نقشه مناطقی که جهاد

در اسرائیل تصرف کرده است!


یک ژنرال بازنشسته اسرائیل

قاسم سلیمانی را می شناختیم

حالا به "حاجی زاده" فکر کنید



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


----------------

 آرشیو رادیو هفته
در یوتیوب

-----------------

"رادیو پیک"

چهارشنبه

۱۲ مهر

به روز شد!

 

"رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در این چهارشنبه مطالبی با عناوین زیر را همراه با عکسها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:

- آیا ارمنستان چرخ پنجم ناتو و امریکا علیه روسیه خواهد شد؟

 -اعتراض با تاخیر، به تهدید اتمی ایران توسط نخست وزیر اسرائیل

صدای خسته ای که از بنان به یادگار مانده

- دیدار استالین با خانواده پهلوی در پایان کنفرانس تهران

حجتیه و حجتیه اندیشان در تدارک تصاحب کامل جمهوری اسلامی

زنان، پشت دیوارهای بلند حرمسراها!

توصیه نخست وزیر اسرائیل برای حمله اتمی به ایران

چند خبر ایران و جهان و تفسیر کوتاه آنها

درخواست آلمان از چین برای تعمیر لوله گاز منفجر شده توسط امریکا

کدام سیاست، راه حل بازگشت مهاجرین افغانستان به کشورشان است؟

- زنان و دختران ایران نشان دادند که ماشین جوجه کشی نیستند

---------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

.خواننده متن و شنونده آهنگ گجولیا پتروس که در شماره روز گذشته پیک نت منتشر شد، روی تلگرام پیک نت بالای 5 هزار خواننده و شنونده داشت. روی فیسبوک پیک نت همین نیز همین آهنگ و متن بیشترین خواننده را داشت و روی 13 فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد.

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت