بمباران غزه ادامه جنگ

کریدورها و جهان چند قطبی است

دکتر محمد رمک هاشمی

 

تهران- کامران پورصفر

به انفعال در حمایت

از فلسطینیان باید خاتمه داد

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۲ - ۱۵ اکتبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۲۳ - ۲۲ مهر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۳ - ۲۲ مهر

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۳ - ۲۲ مهر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۳ - ۲۲ مهر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۳ - ۲۲ مهر

منتخب اخبار ورزشی


۲۳ - ۲۲ مهر

منتخب اخبار اقتصادی

رادیو پیک چهارشنبه ۱۹ مهر


عنوان اول پیک نت ۲۳ مهر

رویدادهای غزه را

در شطرنج جهانی ببینیم!

 

پیرامون یورش حماس به داخل اسرائیل و بمباران غزه که هر دو رویداد، همچنان ادامه دارد، دو دیدگاه نیز قابل توجه و حتی بررسی است.

۱- آنچه درابتدا روی داد، بسیار شبیه ورود غافلگیرانه واحدهای نظامی روسیه به اوکراین بود. البته در مقیاسی بسیار کوچکتر. تهاجم سازمان یافته و نظامی اسرائیل و بویژه سانسور یکباره، هماهنگ و شدید تمام رسانه های خبری مجازی و غیر مجازی در عرض ۴۸ و حتی ۲۴ ساعت، بسیار شبیه همین سانسور پس از ورود ارتش روسیه به اوکراین و بستن تمام راههای کسب اطلاعات مردم بود. البته با در اختیار داشتن آن تجربه.

شاید بتوان به این نتیجه رسید که حماس با آگاهی از نقشه در حال تکامل یورش نظامی اسرائیل با حمایت امریکا به غزه و رام الله، برای پاکسازی مسیر کریدور هندوستان- عربستان- اسرائیل و سپس مدیترانه و دور زدن کریدور ایران، پیش دستی کرده و یورش غافلگیرانه را آغاز کرد.

از جمله اهداف سیاست اسرائیل برای اجرای طرح صلح ابراهیم با کشورهای خلیج فارس که به دق الباب خانه کعبه (عربستان سعودی) رسیده بود نیز همین کریدور بود. طبیعی است که نا امنی در ایران (از جمله در بلوچستان و کردستان تحت تاثیر سیاست های غلط جمهوری اسلامی) نیز می توانست و همچنان می تواند به تردید کشورهای مسیر «یک جاده یک کمربند» در باز کردن حساب و سرمایه گذاری روی کریدورهای ایران دامن زند.

۲- آنچه اکنون و در بمباران غزه می گذرد و فرمان نتانیاهو برای تخلیه غزه و حمایت امریکا و اروپا از آن، می تواند بخشی از همین هدف و نقشه ای باشد که با حمله حماس مجبور شدند آن را با اندکی غافلگیر شدن جلو بیاندازند. می توان حدس زد که اگر تا یکماه پیش دچار تعلل بودند، به این دلیل بود که منتظر نتیجه جنگ در اوکراین بودند که اکنون برای ناتو و امریکا شکست در آن جنگ قطعی شده است. ناممکن است که در عرض سه روز، بتوان اینگونه همآهنگ تمام گلوگاه های خبری جهان را بست، با تمام قدرت هر نوع تظاهرات و حمایت از فلسطین را در سراسر اروپا سرکوب کرد و با توحش کامل غزه را زیر بمباران (حتی با بمب های فسفری) گرفت!

ما نمی گوئیم، تمام آنچه مطرح شد قطعی دانست، اما در شطرنج جهانی باید به خود اجازه داد که به حرکت همه مهره ها اندیشید! از جمله حمله نظامی به ایران در چارچوب نا امنی کریدورهای ایران و همان انگیزه ای که دربالا به آن اشاره کردیم.

تاکید همیشگی ما برای نه تنها حفظ، بلکه تقویت توان و قدرت نظامی و موشکی ایران، تکمیل قدرت نظامی- هوائی ایران و شتاب بخشیدن به فعالیت های اتمی، در چارچوب همین شطرنج جهانی است. همچنان که هشدارهای چند باره و تکرار خستگی ناپذیر بر ضرورت تغییرات اساسی در ساختار اقتصادی، سیاسی و مذهبی حاکم بر کشور خانه ای از مجموعه خانه های سیاه و سفید همین صفحه شطرنج است. این تغییرات باید درجهت تحکیم پشت جبهه در بازی شطرنج باشد و این پشت جبهه یعنی جلب حمایت مردم، ترمیم زخم هائی که حاکمیت بر جامعه زده، کشیدن ترمز دستی ماشین در سرازیر افتاده طبقاتی شدن تاریخی جامعه، خاتمه خودی و غیر خودی کردن و مکتبی و غیرمکتبی کردن جامعه، مردم را صاحب عقل و درایت دانستن و توضیح و تشریح دقیق شرایط جهانی و ضرورت سیاست نگاه به شرق. هیچ اسب و فیلی و رخی (قدرت نظامی و موشکی و اتمی) در بازی شطرنج، بدون حمایت قلعه بندی تحت حمایت پیاده نظام (مردم)  قادر به مات کردن حریف نیست.

فیلم: تظاهرات شنبه (دیروز) در لندن برای حمایت از فلسطین و علیه بمباران غزه


بایدن مدعی شد که فریب اخبار جعلی را خورده!

خبر سازی های روزهای اخیر

از پرده بیرون می افتد


پوتین:

روسیه متعهد به تشکیل

دولت فلسطین است!


علیه وزیر اطلاعات روحانی

۸ آدمین تلگرامی را گرفتند

و بردند زیر فشار برای اعتراف


کنفرانس خبری وزیرخارجه چین

فلسطینی ها، نیم قرن است

که تحت ستم قرار دارند!


عنوان اول پیک نت ۲۲ مهر

بمباران، نشانه قدرت

وپیروزی درجنگ نیست!


سفر عبداللهیان به لبنان
پیام ویژه برای حسن نصرالله
در میدان جنگ فاش می‌شود


۴۴ سال سکوت درباره حاج آقا حسین ملک

شرکت مجتبی خامنه ای

درمراسم یادبودرئیس کتابخانه"ملک"


ایران اینترنشنال، اسرائیل اینترنشنال شد
حق با نتانیاهو بود
اما به گوش ج. اسلامی نرفت!


سرمقاله ۹۰۰

رابطه حمله به اسرائیل

وگران شدن دلاردرایران چیست؟



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


----------------

 آرشیو رادیو هفته
در یوتیوب

-----------------

"رادیو پیک"

چهارشنبه

۱۹ مهر

به روز شد!

 

"رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در این چهارشنبه مطالبی با عناوین زیر را همراه با عکسها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:

- صادرات و واردات پشت قباله اتاق بازرگانی است

- چند خبر کوتاه داخلی و خارجی

- خطر اخبار جعلی برای ایران و جهان

- امنیت سرمایه گذاری اقتصادی درایران،  در گرو امنیت اجتماعی است

- استقبال مردم از کتاب رهبر چین و رسیدن آن به چاپ دوم!

- سخنرانی پوتین در باره استراتژی جهانی روسیه

- اسلامی ۱۴۰۰ تاریخ دارد و موسیقی ایران ۸ هزار سال قدمت

- دو خبری که در حاشیه موشک باران اسرائیل از سوی حماس قرار گرفت

- ضربه نظامی کمر شکن به اسرائیل

- معجزه ای بنام " کاریکلماتور"، در ادبیات طنز ایران

---------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

.خبر دیدار وزیر خارجه جمهوری اسلامی با سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان که در شماره روز گذشته پیک نت منتشر شد، در تلگرام این روزنت بالای 5 هزار خواننده داشت. در فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را عنوان اول داشت که روی 12 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت