تلویزیون فاکس نیوز :

امریکا باید خود را آماده

ازدست دادن جایگاه جهانی‌کند

 

مردم جهان دیگر نمیخواهند

زیر بار نظام تک قطبی بمانند

دکتر رمک هاشمی

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۲ - ۳ ژوئیه ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۱۲-۱۱ تیر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۲-۱۱ تیر

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۲-۱۱ تیر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۲-۱۱ تیر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۲-۱۱ تیر

منتخب اخبار ورزشی


۱۲-۱۱ تیر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۱۲ تیر

حکومت تکلیف خود را

نمی‌تواند با حجاب روشن‌کند!

بزودی وارد دومین سال اعتراضات خیابانی علیه حجاب اجباری می شویم. حکومت در اوج آن تظاهرات که بعدها از مسیر خود منحرف شده و کار به شعارهای سرنگونی کشید، وعده تجدید نظر در بسیاری از مقررات اجتماعی و پذیرش حداقل بخش هائی از خواست های آن اعتراضات را داد. از رئیس مجلس وشخص رئیس جمهور تا رئیس قوه قضائیه که ابتکار وعده ها را بدست گرفته بود تا دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی "شمخانی" که دیدارهای غیر متعارفی هم با طرد شدگان سیاسی حکومت داشت. اعتراضات کنترل شد و مردم نیز از بیم کشیده شدن کار به مقابله های نظامی و جنگ خانگی به خانه های خود بازگشتند و آنهائی را که شعار "کوکتل مولوتف" میدادند را در خیابان به حال خود رها کردند. وعده های حکومتی بتدریج به حاشیه رفت و رئیس مجلس که رسما تجدید نظر سیاست ها را وعده داده بود، از ضرورت تصویب قانون حجاب سخن گفت. قرار شد لایحه ای تهیه و در مجلس مطرح شود که تا حدودی هم شد، اما آنها که از این لایحه دفاع کرده بودند زیر فشار تبلیغاتی گروه های فشار وابسته به مرتجعین مذهبی خود را عقب کشیدند. لایحه به دولت بازگردانده شد، دولت از بیم روحانیون مرتجع قم و مشهد و اکثر امام جمعه ها چنان عقب نشینی کرد که اصلا منکر تدوین چنین لایحه ای شد. بالاخره این لایحه با تغییرات مورد پسند مرتجعین مذهبی بار دیگر به مجلس فرستاده شد اما مجلس جرات رای دو فوریتی به آن را به خود نداد و بار دیگر این لایحه که در آن تقریبا "شُل حجابی" تائید شده بود در بوته تعویق ماند. مرتجعین مذهبی و بلندگوهائی مانند کیهان پافشاری بر حجاب اجباری را بیشتر و محکم تر کردند و امام جمعه هائی مانند علم الهدا شدند پیشقراول دفاع از حجاب اجبار و به تقلید از او چند امام جمعه - از جمله امام جمعه اصفهان - حتی تهدید به تکرار اسید پاشی ها کردند. رهبر جمهوری اسلامی در یک سخنرانی گفت که کم حجاب ها طرفدار نظامند و نباید آنها را ضد نظام معرفی کرد. چند روز، طرفداران حجاب اجباری زبان به کام کشیدند و روزنامه کیهان نیز قلم را به نیام برد. آنها سکوت کردند و میدان را واگذار کردند به آتش به اختیارها تا مدارس دخترانه را مسموم کنند.  احترام متولی امام زاده چند روزی بیشتر نگه داشته نشد.  اخبار داغ مربوط به وعده آزاد شدن ۸ میلیارد دلار از پولهای بلوکه شده ایران و کاهش قیمت دلار در بازار، حرف و خبر مربوط به سخنان رهبر را بلعیدند. چنان که دیگر نه رهبر از شُل حجاب های طرفدار نظام سخن گفت و نه امام جمعه ها سکوت را ادامه دادند. بار دیگر همگی زیر علم حجاب اجباری جمع شدند. از اعضای کابینه تا اعضای دولت، از امام جمعه تا فلان عضو مجمع مصلحت، به مخالفت با لایحه حجاب برخاستند و جنگ زرگری ادامه یافت. در این میان، مردم و بویژه زنان و دختران جوان بی اعتنا به این جنگ زرگری و خط و نشان کشیدن های حکومتی شُل حجابی را گسترش دادند و حتی در برخی مکان ها روسری را برداشتند مگر هنگام ورود به فلان اداره حکومتی و با تذکر و تحکم حراستی ها.

هنوز حکومت نتوانسته و جرات نکرده رسما یک گام به عقب برداشته و حجاب را در حد و حدود و مرزهائی به اختیار زنان بگذارد. خنده دار است که روز گذشته جلسه سران قوا، نه برای مهم ترین مسائل جهانی و یا بحران های اقتصادی داخلی، بلکه برای روشن شدن تکلیف چادر سیاه جلسه تشکیل دادند. این که آیا لباس اسلامی زنان همان باید اعلام شود که گویندگان و مجریان سیما آن را اجبارا به تن کرده و مقابل دوربین قرار می گیرند؟ و یا تائید و رسمیت یافتن "شُل حجابی" و تغییر لباس مجریان زن سیما. اولی که مورد قبول زنان نیست. دیدن این پوشش چنان مورد نفرت است که حتی اگر برنامه ای هم قابل توجه با این مجریان در سیما تهیه شود مردم آن را نمی بینند! برنامه های خبری با تظاهر اسلامی گویندگان مرد و پوشش سیاه زنان که در قعر توجه مردم است.

سران قوا دیروز در یک جلسه مردانه و سه نفره، به نوشته خبرگزاری های داخلی "بر لزوم تدوین قانونی جامع حجاب" (که عفاف را هم به وصله کرده اند)، در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید کردند.

حالا باید دید این سه نفر صاحب اختیارند و یا آنها که در قم نشسته اند و چماقداران خیابانی، مهاجمین به کنسرت ها، اسید پاش ها، مسموم کنندگان دختران مدارس؟ تکلیف خارج از اتاق جلسه سران قوا روشن می شود. چه از سوی زنان که زودتر از سران قوا تصمیم خود را گرفته و خود را از شر روسری و چادر سیاه خلاص کرده اند و چه محفل های پنهان فشار و پافشاری بر حجاب اجباری.


مدیر سابق اندیشکده شورای روابط خارجی امریکا

تهدید داخلی در امریکا

جدی تر از تهدید خارجی است!


علیه گرانی و تبعیض نژادی

سرایت اعتراضات و شورش خیابانی

از فرانسه به دیگر کشورهای اروپا


شهر "ماریوپل" اوکراین

پس از جنگ و ویرانی


برای همکاری الکترونیکی غذائی و کشاورزی

مسئولان چینی "تیک تاک"

امروز وارد ایران می‌ شوند!


قانون اختیارات ویژه به رئیس جمهور

پیش بینی نظامی چین

علیه شرایط و خطرات جنگی


عنوان اول پیک نت ۱۱ تیر

پیشنهاد رهبر حزب کمونیست روسیه در دیدار با پوتین

ارتش واحد،فرماندهی واحد رمز پیروزی در جنگ وعلیه شورش است!

گزینش و ترجمه، نعمت بوستانی


حمله به کنسرت های مجوز دار

آتش به اختیارها را

برای همیشه باید جمعشان کرد!


مشاور پیشین امنیت ملی امریکا:

کاخ سفید توان مدیریت

بحران ‌داخلی و خارجی را ندارد



 جستجو در پیک نت

Site Meter Site Meter


 آرشیو رادیو هفته در یوتیوب

----------------------

"رادیو هفته"

۷ تیر

به روز شد!

رادیو هفته، با تحلیل مهم ترین رویدادهای ایران و جهان، هر چهارشنبه به روز می شود. این رادیو که روی "یوتیوب" به روز می شود را گوش کنید، برای گسترش مخاطبان و شنوندگان آن را عضو شوید، لایک کنید، به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. تلاش ما، آشنائی شما با تحلیلی متفاوت از رویدادهای ایران و جهان است. تحلیل هائی که بی وقفه از رسانه های فارسی زبان، همآهنگ با سیاست کشورهای غربی منتشر می شود.

در برنامه این هفته مطالبی با عناوین زیر می شنوید:

- سخنرانی نیما در کنگره نویسندگان ایران در سال ۱۳۲۵

- تلاش بی نتیجه امریکا برای جدا کردن افریقا از چین

- ایران بر سر دو راهی تصمیم، برای دو سیاست داخلی و خارجی

- همه خبرها را بخوانید، نه آنکه دنبال خبرهای مورد علاقه خود باشید

- رابرت کندی، خواهد توانست وارد کاخ سفید شود؟

- زیر دریائی تفریحی و تبلیغاتی میلیاردرها، به سرنوشت کشتی تایتانیک گرفتار شد

- شورش گروه نظامی واگنر و جنجالی که رسانه های غربی و ایرانی راه انداختند

- افسانه کوزیچکین، مامور سفارت شوروی چه پیشینه ای داشت؟

- سازمان مجاهدین از کشور آلبانی به کدام کشور کوچ خواهد کرد؟

- رادیو رشت، پس از رادیو تهران راه اندازی شد

----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته و فیلم تبلیغاتی بازی بسکتبال رئیس جمهور ترکیه هر کدام نزدیک به 5 هزار خواننده و بیننده داشتند روی تلگرام این روزنت. روی فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را عنوان اول داشت که روی 8 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

 فیسبوک پیک نت


----------------

تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت