ایلان ماسک:

با شکست ضد حمله اوکراین

روسیه مناطقی‌بیشتر را تصرف‌می‌کند

 

نتیجه یک نظر سنجی

حزب "آلترناتیو آلمان"

از دیگر احزاب پیشی گرفته!

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۲ - ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۲۰-۱۹ تیر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۰-۱۹ تیر

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۰-۱۹ تیر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۰-۱۹ تیر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۰-۱۹ تیر

منتخب اخبار ورزشی


۲۰-۱۹ تیر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۲۰ تیر

حکومت چادر پیچ شده

ونمیتواند عقبنشینی کند!

حکومت چهار دست و پا در باتلاق حجاب اجباری گیر کرده و نمیداند چگونه از این باتلاق در بیآید. تا می خواهند کمی عقب نشینی کرده و راه حلی ملایم و اجتماعی برای حجاب پیدا کنند، از پشت صحنه یک عده ای را به طرفداری از حجاب اجباری مقابل نهادهای حکومتی و مذهبی جمع می کنند که همگی زیر چادر سیاه پنهان هستند و معلوم نیست همه آنها زن هستند و یا در میانشان مردان هم زیر چادر سیاه پنهان هستند و تظاهرات و تحصن ها را رهبری می کنند. روحانیون مرتجع از امام جمعه تا غیر امام جمعه هم بیکار نیستند و مانع بیرون آمدن حکومت از این باتلاق می شوند.

از جمله گرفتاری های حضور روحانیت در حکومت همین است که آنها نمی توانند تصمیمی بگیرند که در نفی هویت مذهبی و تبلیغاتی روحانیت و آموزه های فقه است، درحالیکه اگر نظام یک نظام مذهبی هم بود اما روحانیون در حکومت نبودند تصمیمات اجتماعی بر اساس شرایط کشور آسان می شد. مشابه وضعی که در تمام کشورهای اسلامی، از عربستان تا ترکیه وجود دارد. ۴ دهه تبلیغ "مادر من؛ خواهر من، سنگرتو نگهدار" حالا تبدیل شده به یکی از معضلات حکومتی. مضحک است که قرار است سران نظام یکبار دیگر در عرض دو هفته اخیر برای تعیین تکلیف حجاب تشکیل جلسه بدهند. رئیس مجلس می گوید نباید مردم را در مقابل مردم قرار داد، اما علم‌الهدا می گوید مردم خودشان جلوی بی حجابی را بگیرند. رئیس قوه قضائیه همین دیروز مدعی شده که قانون و مصوبه برای حجاب وجود دارد و مسئولین (که معلوم نیست کدام مسئولین مورد نظرش است)، باید آن قوانین را اجراء کنند. رئیس‌ جمهور نیز مانند رئیس قوه قضائیه روز گذشته گفته است: «دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت کشور، وزارت ارشاد، قوه قضاییه و نیروی انتظامی تکالیف قانونی خود را عمل کنند. هیچ دستگاهی نباید به بهانه تاخیر در تصویب لایحه جدید حجاب و عفاف معطل بماند.» هیچکس نمیداند آن قوانین چیست و کجاست و مصوبات مورد اشاره کدامند و چه نهادی باید آنها را اجراء کند. به معنای واقعی کلمه حکومت دست و پای خود را حجاب پیچ کرده است. اگر قانون و مصوبه وجود دارد، دیگر چرا دوباره قرار است جلسه سران قوا برای تعیین تکلیف حجاب تشکیل شود؟ لایحه حجاب چرا در مجلس خاک می خورد و هر روز یکی از نمایندگان اعلام می کند که بزودی بررسی و تصویب این لایحه آغاز می شود. در این میان، آنها که نمی خواهند زیر بار حجاب اجباری بروند، بی اعتناء به خط و نشان کشیدن های حکومتی روسری را برداشته اند. همین معضل در باره تولید و مصرف مشروبات الکلی هم وجود دارد. یعنی در حالیکه هر روز و هر هفته و هر ماه عده ای بر اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی جان خود را از دست می دهند و حکومت میداند ممنوعیت تولید و مصرف الکل ممکن نیست و عملاً به ضد خود تبدیل شده، از گرفتن تصمیم قطعی عاجز است. عاجز است زیرا روحانیون حاضر در راس حکومت نمی تواند خلاف فقه، با تولید مشروبات در داخل کشور موافقت کند، در حالیکه چاره ای جز این نیست و اگر حکومت مذهبی بود اما روحانیت در راس آن نبود، تصمیم در این باره نیز آسان بود، چنان که در دیگر کشورهای اسلامی تصمیم را گرفته اند. از جمله در ترکیه و حتی کشورهای مسلمان خلیج فارس و بقیه کشورهای اسلامی. حکومت میتوانست و همچنان می تواند تولید شراب در کارخانه های ارومیه، شیراز و قزوین را آزاد کند و با راه افتادن کارخانه های آبجو سازی هم توسط بخش خصوصی موافقت کند و در عوض مقرراتی برای مصرف نوشابه های الکلی وضع کند که مصرف آن را کنترل کند. برای مثال قیمت بالای آنها (چنان که در ترکیه و حتی برخی ایالت های مذهبی امریکا نظیر "یوتا") اعمال می شود و از سوی دیگر مقررات سفت و سخت را برای رانندگانی که پس از نوشیدن مشروب الکلی رانندگی می کنند وضع کند. از جمله توقیف گواهینامه آنها (چنانکه در آلمان این مقررات وجود دارد) و تصمیمات دیگری نظیر فروش نوشابه های الکلی تنها بصورت دربسته و ممنوع بودن مصرف آن در خارج از خانه و یا سرو شراب و آبجو تنها در رستورانها و دیگر مقررات محدود کننده. این مقررات درصد قابل توجهی از تصادف های رانندگی و کشته شدن سرنشینان آنها را هم می گیرد.

آیا حکومت روحانیون قادر به تصمیم منطقی و اجتماعی هست؟


پیش از انقلاب، مردم نان و پیاز هم سر سفره نداشتند؟

بیسواد ترین و دروغگوترین

عمامه به سرها، امام جمعه شده اند


دیدار سه ساعت پوتین و پریگوژین

همآهنگی های تازه نظامی

برای حملات جدید در اوکراین


استخراج نفت درافغانستان

با کمک یک شرکت چینی آغاز شد


مشاور رئیس جمهور اسبق اوکراین

اوکراین به سمت

شرایط انقلابی میرود

ریا نووستی- نعمت بوستانی


تظاهرات اسرائیلی ها

علیه دولت نتانیاهو در"تل آویو"


فرماندهان نازیست اوکراین

ازترکیه به اوکراین بازگشتند!


عنوان اول پیک نت ۱۹ تیر

چاره ‌فقر و چپاول، همان ‌است
که غنی‌نژاد با آن‌ مخالف است!


موشک "استورم شادو" بریتانیا

به چنگ روسیه افتاد

 و شاید سر از ایران در آورد!

 

درجریان جنگ اوکراین و شکست ضد حمله اوکراین، یک موشک "استورم شادو" بریتانیایی بدست نیروهای روسیه افتاد. این مدرن ترین و پیچیده ترین موشک ساخت بریتانیاست که در اختیار ارتش اوکراین قرار گرفته بود و حالا ناتو نگران است که این موشک در اختیار ایران قرار گیرد و آنها از روی آن مهندسی معکوس کرده و مشابه آن را بسازند! این موشک فعلا در روسیه تحت بررسی است.


آیت الله محقق داماد:

مجلس کنونی ما

"هر" را از "بر" تشخیص نمیدهد!


سانفرانسیسکوی کنونی!

 

این گزارش "صدف بیوتی" مقیم سانفرانسیسکوی امریکاست. به شکل و شمایلش نمی آید که حزب اللهی باشد و بخواهد به نفع جمهوری اسلامی یک گزارشی از امریکا بدهد. آنچه او می گوید، تقریبا شرایطی است که در بسیاری از شهرهای امریکا و کانادا هر روز دیده می شود.  به شکل و شمایل و طرز حرف زدنش کاری نداشته باشید، به گزارشی که میدهد توجه کنید. حتما دیگر ایرانی های مقیم امریکا و کانادا و حتی اروپا هم می توانند گزارشی مشابه را از آنچه در شهرها می بینند بدهند اما ظاهرا حال و روز این کار را به هر دلیل شخصی و یا دولتی ندارند!

صدف بیوتی یا "صدف مسائلی" تا سال ۱۳۹۶ در ایران زندگی می کرد و بلاگر معروف و آرایشگر بود. البته لیسانسیه رشته شمی از دانشگاه آزاد تهران. آن که در پایان گزارش به او می پیوندد و او هم نظری می دهد شوهرش "علی" است که با هم از ایران رفتند و مقیم سانفرانسیسکو شدند.



 جستجو در پیک نت

Site Meter Site Meter


 آرشیو رادیو هفته در یوتیوب

----------------------

"رادیو هفته"

۱۴ تیر

به روز شد!

رادیو هفته، با تحلیل مهم ترین رویدادهای ایران و جهان در هفته ای که گذشت، هر چهارشنبه به روز می شود. این رادیو را که روی "یوتیوب" به روز می شود را گوش کنید، آن را با انتخاب گرینه "Subscribe" عضو شوید، لایک کنید، به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران توصیه کنید. تلاش ما، آشنائی شما با تحلیل متفاوت رویدادهای ایران و جهان است. تحلیل هائی که بی وقفه از رسانه های فارسی زبان، همآهنگ با سیاست کشورهای غربی منتشر می شود.

در برنامه این هفته مطالبی با عناوین زیر می شنوید:

- جدال محکوم به شکست روحانیون مرتجع با پدیده های نوین

- آتش به اختیارها حرف آخر را می زنند و یا دولت؟

- اختیارات ویژه نظامی با کدام چهت گیری به رئیس جمهور آن کشور داده شد؟

- در مسیر تغییر جهان تک قطبی به جهان چند قطبی باید در انتظار رویدادها مهم بود

- به یاد سهراب شهید ثالث، فیلمسازی که با فیلم "طبیعت بی جان" پیشگام سینمای نوین ایران شد

- دیدار رهبر حزب کمونیست روسیه با پوتین، در جریان شورش واگنر

- رویائی که در ذهن مردم از امریکا ساخته بودند، رنگ باخته

- سران سه قوه جلسه حجاب تشکیل دادند

- تفسیر سیمون هرش، روزنامه نگار تحقیقی از امروز و آینده امریکا

- مقاله ای از دکتر رمک هاشمی در باره ضرورت گردش به شرق

---------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

سخنان انتقادی آیت الله محقق داماد که در شماره روز گذشته پیک نت منتشر شده بود با نزدیک به 5 هزار خواننده روی تلگرام این روزنت بیشترین مخاطب را داشت. در فیسبوک پیک نت نیز همین سخنرانی بیشترین خواننده را داشت و روی 5 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

 فیسبوک پیک نت


----------------

تلگرام پیک نت