نگاهی به سخنرانی حسین طائب

چه کسانی در حکومت

دانشگاهها را به چالش می‌کشند؟

 

سفر پوتین به مورمانسک

اهمیت استراتژیک

قطب شمال برای روسیه

(پیک هفته ۱۰۹) ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۲ - ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۲۸-۳۱ تیر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۸-۳۱ تیر

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۸-۳۱ تیر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۸-۳۱ تیر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۸-۳۱ تیر

منتخب اخبار ورزشی


۲۸-۳۱ تیر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۳۱ تیر

با کدام هدف؟

مردم و حکومت را سرگرم

حجاب و ۳ جزیره کرده اند

شبکه های امریکائی و اسرائیلی در جمهوری اسلامی، بسیار دقیق و موفق، حکومت و رسانه ها را سرگرم حجاب و  جنگ زرگری مالکیت سه جزیره خلیج فارس کرده اند و همزمان با آن، خود باچراغ خاموش سرگرم استقرار نظامی در خلیج فارس اند. آنها که درباره مالکیت سه جزیره این روزها سینه به تنور می چسبانند، اگر حسن نیتی هم داشته باشند و حسابشان از حساب شبکه های نفوذی جدا باشد، معلوم نیست چرا نگران سلطه نظامی امریکا و اسرائیل بر خلیج فارس نیستند که در آنصورت نه تنها فاتحه سه جزیره، بلکه فاتحه کل جنوب و شرق و غرب ایران خوانده خواهد شد! آنها که حکومت و مردم را درگیر حجاب کرده اند و عملا  مشغول زمینه سازی یک شورش دیگر هستند، اگر فقط درد دین و اسلام و فقه و شریعت را هم داشته باشند و ریگ دیگری در کفش نداشته باشند، چرا خطر را زیر گوش ایران در خلیج فارس، کردستان عراق و جمهوری آذربایجان نمی بینند؟

تشدید حضور نظامی امریکا در خلیج فارس بدون همآهنگی با اسرائیل نیست و مقاومت دولت اسرائیل برای تغییر قوانین و تمرکز قدرت در دست نخست وزیر، علیرغم همه تظاهراتی که در اسرائیل جریان دارد، چیزی جز تلاش برای تمرکز قدرت و عزم جنگی که نیازمند تمرکز قدرت است، نیست!

جان کربی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی آمریکا از سفر نتانیاهو به امریکا سخن گفته و طرح عملیات نظامی علیه ایران.  سخنگوی پنتاگون رسما اعلام کرده است که ارتش آمریکا ناوشکن "یو اس نمیتس" که اتمی است و مجهز به موشک های کروز را به همراه جنگنده‌های اف-۳۵ و اف-۱۶ به بهانه تضمین آزادی کشتیرانی به خلیج فارس می فرستد. همچنین قرار است بخشی از نیروهای یک واحد آبی - خاکی (تفنگداران دریائی) امریکا نیز در خلیج‌فارس مستقر شود.

امریکا به این آسانی تسلیم شکست در اوکراین، دلار زدائی و جمع کردن ناوگانهای مستقر در اقیانوس ها و دریاها و جمع کردن ۸۰۰ پایگاه نظامی خود در ۸۰ کشور جهان نخواهد شد و باید در انتظار حوادث مهمی بود. نیمی از جهان نیز دیگر از طرح جهان چند قطبی عقب نشینی نخواهد کرد. عزم چین و روسیه و کشورهای متحد آنها در شانگهای وبریکس نیز جزم است. عقب نشینی امریکا به خانه خود؛ به معنای بزرگترین تغییرات در جمع متحدان اروپائی، ژاپنی، استرالیائی و برخی کشورهای آسیائی خواهد بود. اینها نکات سرنوشت ساز جهان پیش روست. لشگر کشی امریکا به خلیج فارس، درعین حال، دندان نشان دادن به عربستان و کشورهای نفت خیر و ثروتمند خلیج فارس و دیگر کشورهای خاورمیانه است که در یکسال اخیر به طرح دلار زدائی پیوسته اند، از محکوم کردن روسیه در جنگ اوکراین خودداری کرده اند و مناسبات اقتصادی خود با چین را با "یوان" تنظیم کرده و دلار را از این مناسبات اقتصادی و تجاری خود حذف کرده اند.

امریکا مصمم به جدا سازی چین و روسیه و ایران از یکدیگر است و در دوران اخیر بارها با نزدیکی ایران و روسیه مخالفت خود را اعلام کرده است. جدا سازی ایران و روسیه از یکدیگر، راه را برای محاصره نظامی هر دو کشور از طریق قفقار هموار می کند. بسیار طبیعی است که برای تحقق این استراتژی میلیون ها دلار خرج تبلیغات ضد روسی و ضد چینی در ایران بکنند و از طرفداران غرب در ایران حمایت تبلیغاتی و عمل و نفوذی کنند که مشغول آن هستند. تمام فشاری که کلیه رسانه های داخلی و صادر کنندگان بیانیه ها و مصاحبه کنندگان غرب گرا و حتی موضع گیری های نمایندگان مجلس و دولتی ها برای روسیه ستیزی که همچنان ادامه دارد، در راستای مخالفت امریکا با نزدیکی ایران و روسیه به یکدیگر است. این حجم عظیم تبلیغاتی بیت رهبری را نیز نشانه گرفته تا بلکه رهبر جمهوری اسلامی نیز با اظهار نظری در باره مالکیت سه جزیره، آنها را تائید کند و آنگاه گام بعدی روسیه ستیزی بر مبنای نظر رهبر برداشته شود! توطئه های امریکا و انگلستان و اسرائیل را خیلی ها دست کم گرفته اند. بحث بر سر باصطلاح اپوزیسیون (چپ و راست) نیست، بحث درباره خود حکومت و پیاده نظام رسانه ای ایران در  روسیه ستیزی است.


وزیر خارجه ج. اسلامی:

نتایج اقتصادی حضور در شانگهای

بزودی در سفره مردم دیده خواهد شد


لشگر کشی امریکا به خلیج فارس


به بهانه مقابله با خط اتمی کره شمالی

یک زیر دریائی اتمی امریکا

کیسینجر را تا پکن بدرقه کرده!


پوتین: حمله به بلاروس، یعنی حمله به روسیه

مانور مشترک ارتش بلاروس

با نظامیان واگنر در بلاروس


یک موسسه اقتصادی آلمان اعلام کرد

کوچ سرمایه از آلمان به امریکا


سخنرانی پوتین درباره رسانه ها

روسیه از خواب غفلت از

تکنیک رسانه ای بیدار شده؟


سرمقاله ۸۸۹

دولت رئیسی توان و ظرفیت

سیاست نگاه به شرق را ندارد!


عنوان اول پیک نت ۲۸ تیر

امریکا اهل سلطه است

رابطه متوازن نمی‌خواهد!



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 


 آرشیو رادیو هفته در یوتیوب

----------------------

"رادیو هفته"

۲۸ تیر

به روز شد!

 

رادیو هفته، با نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان ایران، رویدادهای ایران، در هفته ای که گذشته را تحلیل و هر چهارشنبه به روز می شود. این رادیو که روی "یوتیوب" به روز می شود را گوش کنید، آن را با انتخاب گرینه "Subscribe" عضو شوید، لایک کنید، به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران توصیه کنید.

در برنامه این هفته مطالبی با عناوین زیر می شنوید:

- چند خبر کوتاه از ایران و جهان

- ۱۰ شب شعر ایران در انستیتو گوته تهران در سال ۱۳۵۶

- بیانیه شورای خلیج فارس و جنجالی که بر پا شد

- یک پژوهش آماری در باره طرفداران و مخالفان حجاب در  ایران

- غلامحسین بنان، خواننده ای که دشوار بتوان برای او جانشینی پیدا شود

- آیا جهان به سوی یک جنگ جهانی می رود؟

- روحانیت مرتجع و حکومتی سد راه هر تصمیم منطقی درباره حجاب است

- کابوس جنگ بر فراز کدام قاره پرسه می زند؟

- ۴۳ سال کودتاهای اقتصادی در ایران

---------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت چهارشنبه که در ارتباط با خواست امریکا برای سلطه بر ایران بود، روی تلگرام این روزنت بالای 5 هزار خواننده داشت. روی فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان اول بیشترین خواننده را داشت اما بیشترین اشتراک گذاری (9 اشتراک گذاری) متعلق به رادیو هفته بود.

 فیسبوک پیک نت


----------------

تلگرام پیک نت