دلار از ۶۲ به ۵۸ هزار تومان رسید

قیمت دلار و طلا

با پیروزی پزشکیان پائین آمد

 

دریافت روبل با خود پردازها

پیوند "میر" و "شتاب"

با کارت هوشمند "کهربا"

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۷ تیر  ۱۴۰۳ - ۷ جولای  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۱۷ - ۱۶ تیر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۷ - ۱۶ تیر

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۷ - ۱۶ تیر

منتخب اخبار

فرهنگی و هنری


۱۷ - ۱۶ تیر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۷ - ۱۶ تیر

منتخب اخبار ورزشی


۱۷ - ۱۶ تیر

منتخب اخبار اقتصادی


رادیو پیک

۱۳ تیر ۱۴۰۳

 


عنوان اول پیک نت ۱۷ تیر

ترکیب دولت پزشکیان

مطابق ستادهایانتخاباتی نخواهدبود

در نخستین روز و در واقع ساعاتی پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، دکتر پزشکیان به دیدار رهبر جمهوری اسلامی رفت و سپس به آرامگاه آیت الله خمینی. در دیدار با رهبر جمهوری اسلامی، در سخنان وی خطاب به پزشکیان یک جمله کوتاه قابل توجه در کنار تعارف ها و کلی گوئی ها داشت. آن جمله این بود:

شما با استفاده از ظرفیت های مردمی و دیگر ظرفیت های فراوان کشور در مسیر پیشرفت و ابادانی گام بردارید .

درباره این دیدار و در باره ادامه جمله بالا، سایت رهبر جمهوری اسلامی نوشت که رهبر جمهوری اسلامی توصیه ها و نظراتی را با دکتر پزشکیان در میان گذاشت. کدام توصیه و نظرات؟ معلوم نیست.

ضمنا مراسم تحلیف و تائید نتیجه انتخابات قرار است در هفته دوم مرداد ماه انجام شود که لابد تا آن زمان تبادل نظرها برای ترکیب کابینه پزشکیان صورت خواهد گرفت. پس از این مراسم و همآهنگی ها با رهبر جمهوری اسلامی، پزشکیان برای معرفی کابینه خود به مجلس خواهد رفت.

از روز گذشته برخی گمانه زنی ها درباره ترکیب کابینه وی در رسانه ها منتشر شده که عمدتا تخیلی است و بی اعتبار، زیرا ترکیب کابینه قطعا همآهنگ با سیاست های راهبردی شکل خواهد گرفت و چهره های جدیدی وارد قوه مجریه خواهند شد. مطابق وعده هائی که پزشکیان در مناظره های انتخاباتی و سخنرانی های انتخاباتی اش داده، مقابله با فساد و تبعیض، رانت خواری و برگماری های خطی و اقوامی در برنامه دولت اوست و به همین دلیل نسل تازه ای در کنار انگشت شمارانی از کاربدست های قدیمی که پیرامون آنها حرف و نقل مالی و پولی نیستند وارد دولت خواهند شد. از همین ابتدا و دیدار فوری پزشکیان با رهبر جمهوری اسلامی مشهود است که برخلاف دولت های گذشته، پزشکیان قصد دارد دولت خود را کاملا همآهنگ با رهبر جمهوری اسلامی تشکیل بدهد، بویژه در سیاست خارجی از یکسو و همآهنگی با نیروهای نظامی کشور از سوی دیگر. بنابراین، آن فرضیاتی که رسانه ها بر مبنای ستادهای انتخاباتی پزشکیان مطرح می کنند، بکلی بی اساس است. شاید کسانی از ستادهای انتخاباتی وی وارد ترکیب دولت (و نه الزاما کابینه) شوند اما دولت آینده دولت ستادهای انتخاباتی نخواهد بود. از نکات دیگری که پزشکیان نیز در اولین سخنرانی پس از پیروزی انتخاباتی بیان کرد، همآهنگی و بهره گیری از نیروی رقبای انتخاباتی خود تحت عنوان دولت وفاق ملی است. در اینصورت، ادامه هر نوع دولت سایه، اقدامی فرا قانونی است و باید با آن برخورد شود. دفتر دوران انتخابات بسته شده و جنگ زرگری در باره کار زار ضد تبلیغی علیه پزشکیان بویژه در مرحله دوم انتخابات، جنگی بیهوده است، درعین حال که باید به ادامه حیات شبکه های دروغ ساز، کلیب ساز و تهمت پراکن خاتمه بخشید. درباره خارج از کشور نیز، علیرغم آن که آنها تاثیر چندانی در داخل کشور ندارند باید در آینده سخن گفت و نگاهی انداخت به مواضع سوپرچپ ها و سوپر راست ها. بویژه اعلامیه ها و باصطلاح تحلیل های انتخاباتی سوپر چپ ها که عمدتا در جهت حمایت از سعید جلیلی بود. چنان که گوئی او ناگهان تبدیل به چه گوارا شده و می خواهد پیشاپیش کارگران و زحمتکشان به جنگ سرمایه داری برود! و در طیف دیگری از حامیان جلیلی در خارج از کشور که پزشکیان را عامل تجزیه آذربایجان تبلیغ می کردند. این دو طیف را باید در آینده معرفی کرد و اجازه نداد مدتی به سایه خزیده و بار دیگر با مواضعی تازه و فرصت طلبانه به میدان در آیند.

ما بزودی گزارش از مجموعه مواضع پیک نت در دوران انتخابات را که عمدتا در عناوین اول این روزنت مطرح بود تهیه و منتشر خواهیم کرد.


نخستین گام ها برای خاتمه دادن به ادامه دولت سایه

جلیلی به دیدار پزشکیان رفت

برای تبریک و آمادگی همکاری


در انتخابات انگلستان

جناح راست حزب کارگر

پارلمان و نخست وزیری را برُد


اجلاس شانگهای با حضور سران

۵ پیشنهاد "شی جی پینگ"

برای آینده شانگهای و جهان


عنوان اول پیک نت ۱۶ تیر

یک پیام راهبردی

در دیدار"مخبر" با پوتین


اوربان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا شده

دیدار و مذاکره اوربان و پوتین

درباره اوکراین و اتحادیه اروپا


نخست وزیر هند راهی مسکو می شود

دروازه های شانگهای

به روی طالبان باز شد!

ترجمه آذرنگ از روزنامه اومانیته

 


رادیو پیک

۱۳ تیر ۱۴۰۳

به روز شد

رادیو پیک"، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.
این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.
توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد. 
در برنامه این هفته چهارشنبه ۱۳ تیر مطالب زیر را همراه با عکسها و فیلم های مربوط به آنها می بینید و می شنوید:
 
- چهار نگرانی نظام از انتخابات و نتیجه آن

- ترس از اطرافیان پزشکیان و جلیلی

- ضعف های مناظره های انتخاباتی

- چند خبر کوتاه و تفسیر آنها

- پزشکیان غربگراست و یا طرفدار سیاست نگاه به شرق؟

- آزادی آسانژ زیر فشار افکار عمومی جهان

- داستانی به قلم عبدالحسین نوشین پدر تئاتر نوین ایران

- محمد علی افراشته به قلم "به آذین"

- ایران در بزنگاه انتخاب ریاست جمهوری

- داستان یک چهار ديواری

- جهان در حال تغییرات مهم است و غربگرایان همچنان اسیر گذشته

- سالهای طلائی تئاتر درایران

- چنگ زیر پنجه رودکی

- آخرین عکس گوگوش از دوران بازنشستگی



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که تحلیلی بود از موضع گیری های پیک نت در مدت کارزار انتخاباتی روی تلگرام این روزنت بالای 5 هزار و پانصد خواننده داشت. همین مطلب در صفحه فیسبوک پیک نت نیز پر خواننده ترین مطلب بود و روی 6 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت