ظهره وند یادش رفت نماینده مجلس است

این مناظره طشت رسوائی

امثال زیدآبادی درمطبوعات است

 

شرق آلمان، ترجیح میدهد

به پشت دیوار آهنین باز گردد

روزنامه پراودا- نیکولای پتروفسکی

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۹ تیر  ۱۴۰۳ - ۹ جولای  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۱۹ - ۱۸ تیر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۹ - ۱۸ تیر

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۹ - ۱۸ تیر

منتخب اخبار

فرهنگی و هنری


۱۹ - ۱۸ تیر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۹ - ۱۸ تیر

منتخب اخبار ورزشی


۱۹ - ۱۸ تیر

منتخب اخبار اقتصادی


رادیو پیک

۱۳ تیر ۱۴۰۳

 


عنوان اول پیک نت ۱۹ تیر

دو تبریک کتبی و تلفنی

سیاستخارجی پزشکیان را نشان‌داد

پیام تبریک حسن نصرالله به پزشکیان به مناسبت پیروزی او در انتخابات و همچنین تلفن پوتین به پزشکیان هم برای تبریک این پیروزی و هم تاکید بر روابط و مناسبات میان روسیه و ایران، اگر نگوئیم مهم ترین، حداقل یکی از معدود پیام های مهم روزهای اخیر خطاب به پزشکیان است.

اهمیت این دو پیام و گفتگو در آنست که در فاصله دو مرحله انتخابات، بویژه در خارج از کشور در بوق غربگرا بودن پزشکیان بدلیل اطرافیانش و پایان نگاه به شرق دمیده بودند. هم دو پیام و گفتگو و هم پاسخ های پزشکیان نشان داد که سیاست راهبری جمهوری اسلامی در پیوند با شرق در دولت پزشکیان نیز دنبال خواهد شد و ای بسا عمیق تر و دقیق تر از دولت رئیسی. بویژه که او از سال دوم ریاست جمهوری اش در ادامه سیاست نگاه به شرق پا سست کرده بود و به همین دلیل در اجلاس سران بریکس در پکن نه خود شرکت کرد و نه وزیر خارجه اش عبداللهیان و بجای آنها زاکانی شهردار تهران را فرستادند به آن اجلاس که خواه نا خواه کسی با او گفتکو نکرد و تنها یک قرار داد مجهول برای خرید  اتوبوس با او بستند.

در ادامه این پا سست کردن، در مراسم و رژه سالگرد پیروزی بر فاشیسم آلمان و شکست ارتش هیتلر در جنگ دوم که سهم اصلی را در آن ارتش سرخ اتحاد شوروی داشت، نه رئیسی شرکت کرد و نه عبداللهیان و حتی معاون اول رئیس جمهور را هم اعزام نکردند واین درحالی بود که تقریبا سران تمام کشورهای عضو بریکس و شانگهای در آن مراسم در میدان سرخ مسکو حضور یافتند.

مورد سوم، عدم شرکت رئیسی و وزیر خارجه اش در اجلاس شانگهای بود که از سوی ایران تنها دبیر شورای عالی امنیت ملی، سردار دکتر احمدیان شرکت کرد که همین امر نشان داد رئیسی از سیاست و نگاه سپاه و بیت رهبری فاصله گرفته است.

پزشکیان در پاسخ به پیام نصر الله نوشت:

"جمهوری اسلامی ایران همواره پشتیبان مقاومت مردم منطقه در مقابل رژیم نامشروع صهیونیستی بوده است. حمایت از مقاومت ریشه در سیاست‌های اصولی نظام جمهوری اسلامی ایران، آرمان‌های امام راحل(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری دام‌ظله العالی داشته و باقدرت تداوم خواهد داشت".

در ارتباط با تلفن پوتین به پزشکیان

کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد:

"دو رئیس جمهور ایران و روسیه آمادگی خود را برای همکاری نزدیک جهت توسعه همکاری‌های دوجانبه اعلام کردند."


بی خبری، خودش یک خبر است!

حجاب بان ها به دیدار

دکتر پزشکیان رفتند و نرفتند


ورود خاتمی به خانه پزشکیان

 

با انتخابات اخیر ریاست جمهوری، محمد خاتمی از حصر خبری و تصویری در آمد. باید دید این روند علیه روحانی خوش نامی که ۸ سال دولت او بهترین دولت پس از جنگ بود، ادامه خواهد یافت یا همچنان باتهام حمایت از میرحسین موسوی در انتخابات ۸۸ باید پس از مرز ۸۰ سالگی نیز در حصر بماند. حساب او از اکثریت کسانی که خود را اصلاح طلب معرفی می کنند جداست و این نکته ایست که رهبر جمهوری اسلامی از پایان دولت او تاکنون نتوانسته قبول کند. شاید در دولت پزشکیان این نوع حصر و محدودیت ها خاتمه یابد، باید منتظر ماند و دید. خاتمی پس از پایان ۸ سال دولتش، حاضر نشد پیشنهاد رهبر جمهوری اسلامی برای پیوستن به جمع بازنشستگان در مجمع مصلحت نظام را بپذیرد و به او گفت که ترجیح میدهد در میان مردم بماند. او در میان مردم ماند و حاضر نشد وارد آن بازی ها و مانورها و اقدامات مشکوکی شود که احمدی نژاد پس از ریاست جمهوری اش کرد و ادامه هم دارد.

این فیلم مربوط به لحظه ورود خاتمی به منزل ساده پزشکیان برای تبریک پیروزی او در انتخابات اخیر است. پزشکی که جراح قلب است و اگر بدنبال زندگی مرفه و لاکچری بود، اکنون پس  از ۳۰ سال پزشکی و جراحی قلب باید زندگی دیگر می داشت که ندارد.


نتیجه انتخابات فرانسه

گردش به چپ فرانسه شد

تدوین عسگر داوودی

(فیلم: شادی چپ فرانسه در نیمه شب یکشنبه و پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی این کشور)


تازه ترین اظهار نظر پوتین

حمله نظامی ناتو به بلاروس

به جنگ اتمی منجر خواهد شد


ظریف:

من در دولت پزشکیان

حضور نخواهم داشت!


عنوان اول پیک نت ۱۸ تیر

استقلال کشور در"گرُو"

حفظ ایران در۳جبهه‌است


نامه فرشاد مومنی و حسین راغفر به پزشکیان

بدون هیچ مطالبه شخصی

در کنار شما خواهیم بود!


سعید لیلاز

ارکان نظام تصمیم به

تغییر رویکردهای گذشته را دارد



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

مصاحبه سعید لیلاز درباره تغییر رویکرد نظام برای تغییرات که در پیک نت روز گذشته منتشر شد بالای 5 هزار و 500 خواننده روی تلگرام این روزنت داشت. در صفحه فیسبوک پیک نت روز گذشته بیشترین خواننده را عنوان اول داشت.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت