با مخالفت مجمع مصلحت با لایحه حجاب

گشت ارشاد از خیابانها

 عقب نشینی کرده؟

 

تهدید و هشدار روسیه

روسیه پایگاههایانگلستان را

با موشک خواهد زد؟

(پیک هفته ۱۰۹) ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۵ می  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۲- ۵  خرداد

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲- ۵  خرداد

رویدادهای
منطقه و جهان


۲- ۵  خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲- ۵  خرداد

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲- ۵  خرداد

منتخب اخبار ورزشی


۲- ۵  خرداد

منتخب اخبار اقتصادی


رادیو پیک

۲  خرداد ۱۴۰۳

 


عنوان اول پیک نت ۵ خرداد

دفتر رئیسی بسته شد

نامزدهای انتخابات به صف

دفتر ابراهیم رئیسی و حدس و گمان ها درباره دلیل سقوط هلیکوپتر وی بسته شد و  دفتر انتخاب جانشین برای او آغاز. چنان که تا چند روز دیگر و با گرم شدن تنور انتخابات، رئیسی به فراموشخانه سپرده خواهد شد. فعلا بیش از شمار انگلشتان دو دست، افراد نام آشنائی خود را نامزد انتخابات کرده اند. نامزدهائی که چشم دیدن یکدیگر را ندارند و هر کدام به نوعی و در دوره ای زخم شورای نگهبان و یا بیت رهبری را بر پهلو دارند.

بهترین گزینه آن بود که با حکم حکومتی در یکسال باقی مانده از دوره ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی که به او وفا نکرد، یک جانشین (غیر از مخبر معاون اول رئیسی) برای ریاست جمهوری تعیین می شد تا سر فرصت و سر موعد مقرر انتخابات برگزار شود، اما شورای نگهبان و جلسه سران فورا پیش افتاد و برگزاری انتخابات را طبق قانون اساسی (طی ۵۰ روز) اعلام کرد. شاید هنوز هم برای اعلام حکم حکومتی دیر نشده باشد، اما فعلا نشانه ای از آن مشاهده نمی شود و هر روز بر تعداد داوطلبان افزوده می شود. این اعلام نامزدی ها یک طرفه است. یعنی ۵۰ در صد نامزدی بصورت غیر مستقیم اعلام شده و باید دید تکلیف ۵۰ در صد دوم یعنی تائید صلاحیت ها چه خواهد شد و در روزهای آینده نام چه افرادی به لیست نامزدها اضافه خواهد شد.

ابراهیم رئیسی از سوی  هیات ۸ نفره تعیین مصداق رهبری در مجلس خبرگان گزینه جانشینی رهبر جمهوری اسلامی بود و مجلس خبرگان این برگماری را به علی خامنه ای اطلاع داده بود و به  همین دلیل فورا او را در پست های مختلف (ریاست قوه قضائیه، تولیت آستانقدس و ریاست جمهوری) گذاشتند تا بی خبری و بی تجربگی اش را جبران کند.

 ایرانی ها طبق یک سنت دیرینه، ضعف های مردگان را فراموش می کنند، بویژه اگر وی کشته شده ، ترور شده و یا به مرگی ناگهانی فوت کرده باشد. این بزرگ نمائی که این روزها از رئیسی می کنند ناشی از همین خصلت ایرانی هاست که البته فعلا بیشتر شامل حال حکومتی ها می شود و نه اکثریت مردم.

حتی همه کسانی که خود را با پیراهن مشکی عزاداری نامزد انتخابات ریاست جمهوری کرده اند، تا پیش از سقوط هلیکوپتر رئیسی از جمله منتقدان جدی مدیریت ضعیف و بویژه گردش به غرب او در ماههای اخیر بودند.

بهر روی، تا لیست تائید صلاحیت شده ها برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام نشود نمی توان پیش بینی کرد چه کسی سکاندار ریاست جمهوری خواهد شد. فعلا وزن کشی ها بیشتر تخیل و آرزوست تا امکان و واقعیت. بویژه که ممکن است در روزهای آینده افرادی به میدان در آیند که تاکنون نامشان برای ریاست جمهوری مطرح نبوده است. مثلا روحانی کمتر رسانه ای شده ای مانند احمد مروی که حالا بیش از ۳ سال است که بی سر و صدا امپراطوری آستانقدس را اداره می کند و از  صبوری، سواد، کم سخن گفتن و مدیریت او تعریف هم می کنند. او، پس از رئیس جمهور شدن رئیسی، جانشین او در آستانقدس شد و علم الهدا برای سلطه بر تولیت آستانقدس حسرت به دل ماند! چنان که بتدریج امام جمعه بودنش هم زیر علامت رفت. از جمله ویژگی های "مروی" عدم دخالت او در کار علم الهدا بود. البته بصورت آشکار، والا ای بسا بصورت منظم اما چنان مخفی که موجب واکنش داماد او (رئیسی) نشود گزارش فعالیت های مخرب او را به بیت رهبری می داده است. هنوز باید منتظر ورود چهره های دیگری به عرصه انتخابات ریاست جمهوری بود. عجله نباید کرد.


 سخنان پوتین درباره سقوط هلیکوپتر رئیسی

هلیکوپتری که سقوط کرد امریکائی

و دو هلیکوپتر دیگر روسی بودند

 

بزرگ ترین بدرقه ها در جهان

درباره بدرقه ابدی آیت الله خمینی و قاسم سلیمانی و بدنبال آنها آیت الله منتظری و هاشمی رفسنجانی، در ایران سخن بسیار گفته شده است. از جمله این که این بدرقه ها در تاریخ بی نظیر بوده است.

در این که این بدرقه ها وسیع بود تردید نیست و فیلم های باقی مانده از آنها گواه این ادعاست، اما آنها عظیم ترین بدرقه ابدی در جهان نیستند. هنوز بدرقه استالین در مسکو، عظیم ترین بدرقه یک رهبر است. مردم اشک ریزان از برابر تابوت استالین عبور کردند بی آنکه سازماندهی شده باشند. این بدرقه در سراسر اتحاد شوروی انجام شد و تنها در مسکو 2 میلیون نفر استالین را بدرقه کردند. فشار جمعیت چنان بود که گفته شده چند ده نفر زیر دست و پا کشته شدند. پیر و جوان، مذهبی و غیر مذهبی با کشیدن علامت صلیب در این بدرقه شرکت کردند.

صبح روز انتشار خبر در گذشت استالین درمطبوعات شوروی:


زمینه سازی برای عضویت افغانستان در شانگهای

گام های بلند طالبان برای

نجات افغانستان از بحران


سرمقاله ۹۲۷

بعداز رئیسی هم قراراست

کارنامه سیاه او ادامه یابد؟


در روسیه آغاز میشود

دریافت مالیات از صاحبان

ثروت و شرکت های بزرگ


عنوان اول پیک نت ۲  خرداد

رئیسی چه خط سیاسی

و چه موقعیتی داشت؟


راه توده ۹۲۷ منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده - شماره ۹۲۷ (چهارشنبه دوم خرداد ۱۴۰۳)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام این نشریه نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره تفسیری است بر کارنامه ابراهیم رئیسی و سقوط مرگبار هلیکوپتر حامل او. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

عادت دیرینه روحانیون برای اظهار نظر، حزب توده ایران همچنان از اهداف انقلاب ۵۷ دفاع می کند، سال ۱۳۵۶، سال جاری شدن سیل انقلاب ۵۷، با وزیر دفاع جدید روسیه تحولات بزرگ آغاز می شود، باید در انتظار شورشی دیگر از جانب مردم بود؟، اتحاد بی هیاهوی چین و مغولستان، آیت الله طالقانی و روحانیون مرتجع، لابی اسرائیلی چه معنائی در جهان و در امریکا دارد؟، خارکیف بلاگردان خاتمه جنگ در اوکراین می شود؟، حزب کارگر انگلستان نگران شکست در انتخابات است، واکنش مطبوعات غرب به انتصاب وزیر دفاع جدید روسیه.

 تلگرام راه توده: https://telegram.me/rahetudeh


رادیو پیک ۲- ۵  خرداد

"رادیو پیک"، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

 

در برنامه این هفته چهارشنبه دوم خرداد ۱۴۰۳ مطالب زیر را همراه با عکسها و فیلم های مربوط به آنها می بینید و می شنوید:

- سرگذشت کیهان سرگذشت انقلاب ۵۷ است

- به یاد واروژان که سلطان تنظیم آهنگ بود

- آقای نصیری میخواهد تاج زاده و شاهزاده را بر سر سفره عقد بنشاند

- آب کردن چربی شکم برای تو دل برو شدن!

- چند خبر کوتاه و تفسیر آنها

- یک تراژدی جذاب

- مناسبات رهبر حزب کمونیست روسیه با پوتین و شی جین پینگ

- آیا زنان ایران عفاف ندارند؟

- ریش فقهای شورای نگهبان در دست حسن روحانی

- صندلی ریاست مجلس آینده به چه کسی میرسد؟

- یک شعر کلاسیک و دو شعر نو

- نمد مالی و پف لم

- سناریوی نان مقابل دکان نانوائی

- یادی از خاطره پروانه و سیمین غانم



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

در پیک نت چهارشنبه، بیشترین خواننده را روی تلگرام این روزنت با 5 هزار و 300 خواننده سرمقاله راه توده داشت و بدنبال آن فهرست مطالب رادیو پیک نیز بالای 5 هزار خواننده داشت. روی صفحه فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را همین دو مطلب داشتند.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت