سیاستی منطقی برای کوتاه کردن دست امریکا

تجارت میان ایران و افغانستان

به۱۰میلیارد دلار خواهدرسید

 

در جمهوری اسلواکی

نخست وزیر مخالف

حمایت از اوکراین ترور شد

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸ می  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۲۹-۲۶ اردیبهشت

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۹-۲۶ اردیبهشت

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۹-۲۶ اردیبهشت

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۹-۲۶ اردیبهشت

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۹-۲۶ اردیبهشت

منتخب اخبار ورزشی


۲۹-۲۶ اردیبهشت

منتخب اخبار اقتصادی


رادیو پیک

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


عنوان اول پیک نت ۲۹ اردیبهشت

طرح مشترک چین و روسیه

برای ساختن جهان آینده

سفر پوتین به چین و مذاکرات دو رهبر چین و روسیه را می توان مهم ترین رویداد، در چارچوب بنای جهانی نوین و چند قطبی ارزیابی کرد. استقبال باشکوه از پوتین در پکن در بدو ورود و همچنین جریان سان و رژه استقبال کم نظیر بود. پوتین همراه با رئیس جمهور چین در اقامتگاه اختصاصی شی جین پینگ با یکدیگر ساعت ها گفتگوی غیر علنی داشتند. دیدار پوتین از شهری که روسیه در سال ۱۹۳۲ که چین مستعمره ژاپن بود توانست با ۱۲ هزار قربانی، آن را از چنگ ژاپنی آزاد کند نیز از برنامه های این سفر بود. این شهر که یک بنای سنبلیک با معماری میدان سرخ و کاخ کرملین در کنار آن بنا شده، اکنون به مدرن ترین شهر چین تبدیل شده است. اسم این شهر را گذاشته اند مسکوی کوچک.

 تمام رسانه های جهان به فراخور دوستی و یا دشمنی با این دو کشور، خبر این سفر را وسیع و یا محدود پوشش دادند. در نهایت تعجب، رسانه های ضعیف و غیرحرفه ای ایران که عمدتا تابع اتاق بازرگانی اند و غربگرا، از جمله سیمای جمهوری اسلامی از کنار این سفر، در چارچوب روسیه ستیزی حاکم بر رسانه های ایران عبور کردند. این درحالی است که ظاهرا سیاست خارجی راهبردی جمهوری اسلامی مایل به سمت گیری به سوی جبهه شرق است و این بهترین فرصت بود تا علیه چین گریزی و روسیه ستیزی به این سفر پوشش وسیع داده شود.

بیانیه همه جانبه ای در پایان این سفر و دیدار صادر شده که در آن نه تنها آینده روابط چین و روسیه، بلکه آینده جهان چند قطبی ترسیم شده است. از جمله همکاری نظامی دو جانبه میان چین و روسیه، آموزش مشترک نظامی، گشت های مشترک دریائی و هوائی، مقابله مشترک با چالش های گذار به جهان چند قطبی. سرمایه گذاری های متقابل و کمک به توسعه اقتصادی یکدیگر، توسعه مشترک صنایع پیشرفته، از جمله در صنعت ساختن هواپیماهای کشوری، صنعت کشتی سازی، صنعت خودروسازی، صنعت الکترونیک، صنعت متالورژی، صنایع شیمیایی و...

تحکیم همکاری استراتژیک در زمینه انرژی، تضمین امنیت اقتصادی و انرژی دو کشور، از جمله انرژی هسته ای غیرنظامی، از جمله راکتورهای نوترونی سریع و چرخه های بسته سوخت هسته ای. سرعت بخشیدن به بهره گیری از پول ملی در تجارت دوجانبه، تقویت همکاری نظارتی در بانکداری و انتشار اوراق قرضه در بازارهای مالی کشورهای یکدیگر مطابق با اصول بازار.

گسترش و بهبود کیفیت برنامه های تحصیلی متقابل، آموزش زبان چینی در روسیه و آموزش زبان روسی در چین، همکاری در اداره مدارس و دانشگاهها و حمایت از اتحاد دانشگاه ها و دبیرستان های دو کشور.

تقویت تبادلات رسانه ای میان دو کشور، گسترش دیدارهای متقابل در سطوح مختلف، حمایت از گفتگوهای عملی و حرفه ای، همکاری رسانه های جدید و فناوری‌های جدید در حوزه رسانه‌های جمعی برای رساندن اطلاعات واقعی به مردم.

همکاری دوجانبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان، تقویت مشترک سازمان همکاری شانگهای، بریکس.

اینها تنها بخش هائی از بیانیه مشترک دو رهبر است که قطعا در روزهای آینده جزئیات آن منتشر خواهد شد. طبیعی است که این سفر و دیدار دستآوردهای دیگری در زمینه همکاری ها داشته که رسانه ای نشده و تنها در رویدادهای آینده به آن پی برده خواهد شد.

فیلم: لحظه ورود رهبران چین و روسیه به اقامتگاه اختصاصی رئیس جمهور چین و گفتگوهای دو نفره!


سیل در خیابان های مشهد

تاکنون ۷ قربانی گرفته است!

 

درباره سیل و سیلاب در امارات متحده و بویژه دبی، یک هفته تمام رسانه های ایران خبرهای هیجان انگیز منتشر کردند. در ایران نیز بارندگی های ناگهانی تاکنون موجب جاری شدن چند سیل در نقاط مختلف ایران و از جمله سیستان و بلوچستان  شده، اما ظاهرا ناگهانی ترین و غافلگیر کننده ترین سیل در مشهد جاری شد که آمار تلفات آن تاکنون ۷ نفر اعلام شده است. رسانه ها نتوانستند و لابد اجازه نداشتند پوشش کامل به این سیل بدهند و سیمای جمهوری اسلامی هم که اگر همه را سیل ببرد آن را خواب می برد.

فیلم مربوط به لحظه جاری شدن سیل در بزرگراه کلانتری مشهد است.


دو روز تعطیل جمعه و شنبه قطعی شد


وقتی ابتدائی ترین اصول رانندگی را

یا نمیدانند و یا مراعات نمی کنند!

 

این حادثه نتیجه مراعات نکردن ابتدائی ترین و نخستین اصول رانندگی است، چه با اتومبیل و چه موتور سیکلت و حتی دوچرخه. همیشه حق با دست راستی است، مگر آن دست راستی پشت چراغ قرمز ایستاده باشد. در این حادثه که منجر به کشته شدن دو موتور سوار شد، یا آن که از دست راست می آمده چراغ قرمز را رد کرده و یا آن که از کنار اتومبیل زردرنگ حرکت کرده تا زودتر گردش به چپ کند رعایت اول دست راستی و بعد دست چپی را نکرده است. نفر سوم که زنده مانده، ظاهرا عقب اتومبیل دست راستی نشسته بوده


سرمقاله ۹۲۶

اگر امریکا بر ایران مسلط شود

نه شاهزاده می‌ماند ونه تاجزاده


حمایت حزب کمونیست روسیه

از وزیر دفاع جدید روسیه

تلویزیون حزب کمونیست روسیه- ترجمه بوستانی


دبیرستاد حقوق بشر قوه قضائیه:

۸ هزار زندانی غیر ایرانی

در زندان های ج. اسلامی اند


رادیو پیک

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

رادیو پیک"، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در برنامه این هفته چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت مطالب زیر را همراه با عکسها و فیلم های مربوط به آنها می بینید و می شنوید:

- آغوش گشائی ایران برای امریکا و اروپا

- من و آنها در ۶ پرده!

- چهار رویداد در روسیه در ۱۰ روز

- چند خبرکوتاه و تفسیر آنها

- اینجا "مینسک" پایتخت بلاروس است

- ماهیت جنبش دانشجوئی امریکا و توهمات حکومتی در ایران

- خصوصی سازی مافیائی در ج. اسلامی

-"ترامپ"  غیر قابل پیش بینی است

- از شیر مرغ تا جان آدمی زاد در جمعه بازار تهران

- قضاوت درباره مجلس آینده زود است

- سفر رئیس جمهور چین به فرانسه و مجارستان

- گزارشی از مرحله دوم انتخابات بی رونق مجلس

- مرد روز‌های بارانی

- دف نوازی در ایران


راه توده شماره ۹۲۶ منتشر شد

 

هفته نامه راه توده - شماره ۹۲۶ (چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به تفسیر مصاحبه نصیری سردبیر سابق کیهان و پیشنهاد اتحاد تاج زاده- شاهزاده دارد. بخش مرور رویدادهای ایران از انقلاب مشروطه تا  انقلاب ۵۷ نیز اختصاص به مهم ترین رویدادهای سال ۵۵ دارد که آخرین سال اقتدار شاه است. در همین شماره مطالب دیگری می  خوانید با عناوین زیر:

دولت رئیسی در مذاکرات پنهان با امریکا چه میدهد و چه میگیرد؟، کج راهه انقلاب ۵۷ از انقلاب فرهنگی آغاز شد، شاه در سال ۵۵ هم نتوانست سقوط را پیش بینی کند، شکست راهبردی روسیه، نقشه انگلوساکسون هاست، رشد ناموزون در تاریخ بشری چگونه بوجود آمد؟، پلیس آلمان از پلیس امریکا تقلید می کند، فروپاشی اتحاد شوروی با رهبری خروشچف آغاز شد، امریکا نمیداند با آسیای مرکزی چه میخواهد بکند، دولت فیلیپین در خدمت امریکا علیه چین و جنبش جهانی صلح بار دیگر باید تشکیل شود!



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که مرتبط با پاسخ حسن روحانی به شورای نگهبان و تفسیر پیک نت بر آن بود، روی تلگرام این روزنت بالای 5 هزار خواننده داشت. از روی صفحه فیسبوک پیک نت نتوانستیم آمار استخراج کنیم زیرا فیسبوک تقریبا تمام مطالبی که در ارتباط با تحولات و اخبار روسیه بود مسدود کرده بود.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت