pyknet پيك نت

چه حادثه ای روی داده؟
قطع ناگهانی ملاقات
اكبرگنجی در زندان اوين



بسيج
حزبی سياسی شده
نه بسيج 20 ميليونی

      پیک هفته 50    --------- 6 آذر 1384 -27 نوامبر 2005

  infos@peiknet.com  

هنر و اندیشه


مرتضی مميز
گرافيست نامدار
 را سرطان برد


آتشی
درخاك بوشهر
خوابيد


م. آزاد در بستر
گل من را
کدام چمن
سراغ دارد؟

گزارش شده است که "م. آزاد" شاعر شناخته شده ایران نیز در بیمارستان ارتش تهران بستری شده است. بیماری او نارسائی دستگاه گوارشی اعلام شده است. اکنون مدتی است که خون به پاهای "م. آزاد" نمی رسد و راه رفتن برای وی بسیار دشوار شده است.
م.آزاد متولد آذرماه سال 1312 و از فارغ التحصیلان دانشكده‌ ادبيات دانشگاه تهران است. اولين كتابش - ديار شب - را در سال 1334 با مقدمه‌ شاملو منتشر كرد.
آينه‌ها تهي است، قصيد‌ه‌ بلند باد، با من طلوع كن، گل باغ آشنايي، و بايد عاشق شد و رفت، از آثار منتشر شده "م. آزاد" است.
او همچنين حدود پنجاه جلد كتاب در زمينه‌ ادبيات كودكان و نوجوانان تاليف كرده است. از عاشقانه های فراموش نشدنی م. آزاد "گل باغ آشنائی" :
گل من
میان گلهای کدام دشت خفتی
که نه باغ می شناسد
نه چمن سراغ دارد


پرستوئی
 و گلشیفته
در فیلم جدید
حاتمی کیا


منوچهرآتشی
رفتی و رفتن تو
آتش نهاد بر دل
از كاروان چه ماند
جز آتشی به منزل؟


رهبر اركستر
سمفونيك تهران
رفت و ديگر برنمی‌گردم


چشم انداز
تقابل سیاسی
با ابزار نظامی

جواد- و. صمیمانه تر


كنسرت های موسيقی
يكی پس از ديگری
لغو می‌شوند
از بهانه تعمير،
 نيافتند بهانه ای بهتر
!
مرضيه رسولی- و. راوی


مهدی كلهر
نماينده دولت
در صدا و سيما


تاسیس

بنیاد فرهنگ

 وتمدن ایران

 
 

مصاحبه وزيركشور خاتمی
نام توسعه گداخانه ها
رفاه و عدالت نيست

 منتقدان 27 سال گذشته، خودشان درهمين سالها حاكم بوده اند؟
با انداختن نامه درچاه جمكران، توهم هاله نورانی در سازمان ملل، متكی شدن به خواب و روياها و گسترش خانواده امداد بگيران مملكت اداره نخواهد شد. مگر آنكه خواب تكرار دهه 60 را ديده باشند.


هواپيمای 60 ميليون دلاری احمدی نژاد
رهبر به من ِپری داد
يك هواپيمای قلقلی داد
!

اين هواپيما 60 ميليون دلاری را برای احمدی نژاد خريده اند. البته، نه خيال كنيد برايش جايزه خريده اند، بلكه می گويند برای دولت خريده اند تا تند تند كابينه اش را در شهرهائی كه فرودگاه مناسب اين هواپيما دارد تشكيل بدهد! در دولت خاتمی از اين خبرها نبود، اگر هم از اين اتفاقات می افتاد و از اين تصميمات گرفته می شد حسين شريعتمداری فورا در بوق می كرد و كفن پوش های حرفه ای مصباح يزدی در قم راه می افتادند.
غلامحسين الهام سخنگوی تازه نفس و جديد دولت هم كمی با خجالت گفته: هواپيما به اين گرانی نبود، يك خورده داخلش را تزئين كردند و گران تمام شد. مگر پيكان دو لوكس نداريم؟ اين هم همينطوره! 20 ميليون دلار گرفتند داخلش را تزئينش كردند! هواپيما ايرباس 321 است. امكاناتش خوب است، هواپيماهای پيشرفته است. مگر رئيس جمهور عقب افتاده است كه سوار هواپيمای پيشرفته نشود؟
سال 2002 ساخته شده و از استكبار اكبيری امريكا هم مستقيم نخريديم. بلكه از سنگاپور خريديم. كمی گران تمام شد اما بالاخره يك كمی مسلمانان اند و نوش جانشان. نو نو هم نبوده، اما از كار در آمده است. خوب آب بندی شده. تقريبا 1500 ساعت پرواز داشته است. سخنگوی خيلی راست گوی دولت اضافه كرد: با توجه به شعارهای آقای احمدي‌نژاد بعيد به نظر مي‌رسد ايشان از اين هواپيما استفاده كند. هيچ خبرنگاری هم جرات نكرد بپرسد: پس چه مرضی داشتيد تحويل گرفتيد؟
چون خبرنگاران خيلی دلشان می خواست داخل هواپيمای رئيس جمهوری را ببيند، الهام موافقت كرد، اما حراست اجازه نداد. مگر شهر هرت است، هركسی خبرنگار شد فورا برود داخل هواپيمای رئيس جمهور سرك بكشد. اون كه بازرس های انرژی اتمی بودند نتوانستند به اين سهل الوصولی پايگاه های اتمی را ببينند. اين دولت و رئيس دولت، از آن دولت ها و رئيس دولت ها نيستند كه هر خبرنگاری بتواند به هر كجايش كه خواست سرك بكشد. به اين ترتيب خبرنگاران نتوانستند تودوزی و تزئيات 20 ميليون دلاری داخل هواپيما را ببيند.


احمدی نژاد
ميلياردها تومان
رازهای مگوی شهرداری تهران


سينه چاك چاك بسيج برای نخبگان!
پای نخبگان و اعزامی های المپياد
به خارج كه می رسد ديگر بر نمی گردند!


وسوسه های شيطاني
در دستگاه خلافت آقای خامنه ای
سين. ابراهيمی


سازمان محيط زيست را
بسيج و حجتيه فتح كردند


نخبگان ايرانی در امريكا
5ر2 ميليون ايرانی مهاجر
درسراسر جهان پراكنده اند


تهيه سوخت اتمی ايران در روسيه
پيام محرمانه ايران به روسيه
مانع رفتن به شورای امنيت شد

امريكا با آگاهی از همين پيام و تصميم شورای حكام، در روزهای اخير و از جمله روز گذشته، بيشترين اخبار اتمی ايران را بجای سوخت اتمی و مخالفت با غنی سازی اورانيوم درايران، اختصاص به توليد كلاهك های اتمی در ايران داد.

روسيه به سه كشور اروپائی مذاكره كننده با ايران می پيوندد

نماينده دائم انگلستان در آژانس اتمی:
پيشنهادهای روسيه را جدی بگيريد و همزمان، شفاف سازی كنيد
اروپا نگران توليد
سلاح اتمی درايران است


گزارش دريافتی، درباره قتل يك دانشجو در مهاباد
نيروهای انتظامی دركردستان
همسو با امريكا عمل می كنند


حقوق بشر ايران
اولين دستور كار بين المللی
شورای جهانی حقوق بشر؟


منابع اطلاعاتی امريكا
از ساخت سلاح اتمی
درايران گزارش داده اند


مصاحبه ميزان نيوز با معصومه شفيعی همسر اکبر گنجی
برای درهم شکستن و اعتراف به اشتباه
رهبر تا پای مرگ گنجی ايستاده!



مصاحبه جنجال برانگيز مهدی خزعلی
هديه احمدی نژاد به ملت
بوسيدن صحنه و كنار رفتن است


5 شنبه اول هر ماه
ديدار اصلاح طلبان درخانه عبدالله نوری


معصومه ابتكار و دكتر معين در دانشگاه گرگان


انتخابات انجمن اسلامی دانشجويان در اردبيل


متن مصاحبه احمدی نژاد با خودش منتشر شد!
من دمکراسی غرب را قبول ندارم
تازه اول عشق است، سوپرمن  نیستیم و داریم قلق گیری می کنیم!



سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


    

 

   

دیدگاه ها


2 بسيج
با دو انگيزه
و. صميمانه تر. جوادروح

سلطانی
وقتی با وكيل چنين كنند
با دگران چه می كنند؟
وب مهر ـ علی مزروعی

امروز (سه شنبه يكم آذرماه) نامه سرگشاده همسرآقای عبدالفتاح سلطانی وكيل پايه يك دادگستری و عضو هيئت مديره كانون وكلا، كه 115روز از بازداشت موقت (!) او گذشته است، را خطاب به رئيس قوه قضائيه خواندم و از اينهمه ظلم و اجحاف و بي‌قانونی كه در اين كشور در حق برخی افراد روا دانسته و انجام می شود در ماندم، بر مسلمانی خود گريستم و بر مسلمانی ديگران شك كردم و نمی دانم ما را چه شده است كه اينگونه شده ايم!
در دوران قبل از پيروزی انقلاب پای هر منبر و سخنرانی مي‌رفتم واعظان و خطيبان اين احاديث را يادآور مي‌شدند: «ملك با كفر باقی مي‌ماند اما با ظلم نه»، «كسی كه فرياد فردی را برای فرياد رسی و كمك بشنود و كاری نكند مسلمان نيست»، «كسی كه شب را صبح كند و به اصلاح كار مسلمين اهتمام نورزد، مسلمان نيست»، ... گويا اين‌ روزها همه اين احاديث به باد فراموشی سپرده شده و عالمان وسخنرانانی كه اينها را به ما ياد مي‌دادند آنقدر درگير امر حكومتداری و حفظ قدرت و ... هستند كه از ياد برده‌اند زير دستان آنها چه‌ها كه نمي‌كنند و چه كارنامه‌ای برای آنها مي‌سازند و ...
همسر آقای سلطانی در اين نامه چه خواسته است؟ ارجاع پرونده سلطانی به هياتی بيطرف ثانيا ملاقات حضوری وكلا و خانواده متهم با رئيس قوه قضائيه ! آيا برآوردن اين دوخواسته خيلی مشكل است؟
من كه خود گرفتار چنين مصيبتی در سال گذشته بودم و به خوبی باواژه «بازداشت موقت» و خلافهايی كه در پس اين واژه مي‌شود آشنايم و از لطف و همراهی آقای سلطانی در آن ماجرا بهره‌مند، هرگز نمی توانم توجيهات غيرحقوقی و كاملا سياسی اخير سخنگوی قوه قضائيه و وزيردادگستری دولت احمدی نژاد (كه خود نماد و مظهر برهمزنی اصل تفكيك قوا در قانون اساسی ج‌اا شده است) را بپذيرم، توجيهاتی كه عين آنرا پس ازبازداشت موقت(!) پسرم حنيف در هنگام مراجعه بنده وآقای سلطانی به دادسرای ناحيه 9 فرودگاه شنيديم و البته با همين استدلال تا آخر زمان بازداشت شدگان آن پرونده كذايی از ورود وكلا به آن جلوگيری كردند، اما وقتی آنها آزاد شدند و آنچه را بر سرشان آورده بودند گزارش و شكايت كردند، موضوع آنچنان شد كه رئيس قوه قضائيه خود وارد رسيدگی به موضوع شدند و آنگاه تازه معلوم شد كه عده‌ای جوان را بدون انجام هرگونه جرم وگناهی و تنها برپايه توهمات ماليخوليايی افرادی كه قدرت بگير و ببند و ... را بنام قانون و قضا دارند، بازداشت و در زندانهای مخفی و سلولهای انفرادی گرفتار و با شكنجه‌های روحی و روانی و جسمی مجبور به اعترافاتی كنند كه آنان مستند توهماتشان برای محاكمه و كارهای بعدي‌شان قرار دهند، و عجيب اينكه بعد از رسوايی آن ماجرا هيچيك از دست اندركاران پرونده هم گردی بر دامنشان ننشت و...


كلاه گشادی
كه سر 600 هزار
اصفهانی رفت
احمد شيرزاد


دهان صدام
عين جملات من
احمد شيرزاد

خوشبختانه برخی از سايتها به صورتهای گوناگون از مطالب اين حقير استفاده می كنند. ديروز ديدم يكی از سايتها بخشی از صحبت های مرا در جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخ دانشجويان دانشگاه شهيد عباسپور نقل كرده بود و اين تيتر را برای آن انتخاب كرده بود: "دهان گشاد صدام عراق را به باد داد". اين توضيح را اضافه كنم كه اين جلسه حدود دو ساعت و نيم طول كشيد و غير از من آقای دكتر بينی متخصص اقتصاد هم حضور داشت. گزارش خلاصه ای از اين برنامه را از ايسنا در اينجا می توانيد ببينيد. آنچه در آن سايت آمده و من اينجا نقل كرده ام تقريبا عين جملات بنده بود در پاسخ سؤال كتبی يكی از دانشجويان به اين مضمون: "آقای شيرزاد، اگر واقعا ايران توانايی استفاده از نيروگاههای هسته ای را ندارد، پس چرا آمريكا اينقدر پر شور با اين مسأله برخورد می كند؟ در صورتی كه شما گفتيد ايران حتی سوخت هسته ای هم ندارد". بخوانيد ببينيد خدا وكيلی چه تر و تميز جواب داده ام (اين هم يك پپسی برای خودم!).
من نمي‏خواهم بگويم انديشه نظامی موجب طراحی اين فناوری در ايران شده است. روز به روز كه مي‏گذرد، مي‏بينيم هيچ انديشه‏ای وجود نداشته و به همين جهت امروز مسؤولان گير كرده‏اند. تحليلگران استراتژی كلاسيك معتقدند كه بايد اين فناوری را بسازيم و حتی اگر نساختيم، بايد توانايی ساخت آن را داشته باشيم تا بتوانيم در دنيا حق وتو داشته باشيم؛ اما اين تحليل غلطی است. امروز ديگر نمي‏توان با فناوری هسته‏ای به سمت قدرت رفت.
در دوران جنگ سرد، تسليحات هسته‏ای قدرت مي‏آورد، اما امروز روس‏ ها با اين همه سلاح هسته‏ای چقدر قدرت چانه‏زنی در جهان دارند؟ اين استراتژی ديگر قديمی است كه با اين فناوری مي‏توانيم قدرت به دست آوريم .
تجربه كشورهايی مانند ليبي, پاكستان و ديگر كشورها نشان داده است كه اين فناوری به هيچ وجه به معنی توانمندی اين كشورها نيست. دليل رسيدن هند و پاكستان به اين فناوری برای توازن قدرت در منطقه بود. پس از آنكه كشور هند به اين فناوری رسيد، برای توازن قدرت در منطقه به پاكستان هم اجازه رسيدن به اين فناوری داده شد. حالا بايد ديد آيا پاكستان يك قدرت است؟
كشوری كه در آن بيسوادی بيداد مي‏كند را مي‏توان كشور قدرتمند قلمداد كرد.
آمريكا و هم ‏پيمانانش قصد دارند همين بلايی را كه سر عراق آوردند، سر ما نيز بياورند. در عراق هيچ سلاحی پيدا نشد، سلاحهای كشتار جمعی عراق، در دهان گشاد صدام بود كه با لاف زدن اين بلا رابر سر مردم خود آورد.
اين كه آمريكا هرچه بگويد، ما خلاف آن بايد عمل كنيم، تحليل بچه گانه ای است. سوال ما اين است كه ساختن اين تاسيسات چه اندازه به نفع ماست و آيا اين مساله به نفع منافع ملی ما هست يا خير؟ كاربرد غير نظامی توليد انرژی و استفاده از ساير فناوري‏ها ی هسته ای متفاوت است. در تبليغات اين كاربردها را از يكديگر تميز نمي‏دهند، مساله غنی سازی به وجه سوم كاربرد اين فناوری (در صنعت، پزشكی، كشاورزی و ...) ارتباطی ندارد، ما برای استفاده صلح آميز از اين انرژی هيچ مشكل و دعوايی با كسی نداريم.