pyknet پيك نت

اومانيته –  برونو دوراند- ترجمه پيك نت
جدال پنهان
الهيات مافيائی واتيكان
با الهيات رهايی بخش

همكاری پاپ ژان پل دوم با آمريكا برای نابود كردن الهيات رهايی بخش در امريكای لاتين تا سكوت دربرابر ترور شخصيت‌های مذهبی پيش رفت.



ابتکارکانون مدافعان حقوق بشر
 به ریاست شیرین عبادی

5 اردیبهشت
برپائی نخستین سمینار
انتخابات آزاد در ایران

هنر و انديشه


زبان

چاله میدانی

سیمای ج.ا

منوچهر زال‌پور بعنوان نسل جدید داستان نویسان ایران معترض به زبان سیمای جمهوری اسلامی گفته است:

« صدا و سيما به سمت منش‌هاي جاهل مسلكي رفته و اين چيزي است كه از سريال ” شب دهم “ به اين طرف شروع شد. زباني كه در اين رسانه تبليغ مي‌شود نه اينكه قبلا نبوده ولي الان بدجوري دارد وارد فرهنگ مي‌شود. اين فرهنگ را كه مي‌توان فرهنگ زبان ” چاله ميداني “ ناميد، چيزهايي را وارد زبان ما مي‌كند كه به مثله ‌شدن زبان و ادبيات منجر مي‌شود. در صدا و سيما وقتي مي‌خواهند بحث روشنفكري كنند، يا زبان سنگين به كار مي‌برند كه عامه آن را نمي‌فهمند يا اينكه لمپنيسم را در زبان وارد و به نام روشنفكري ترويج مي‌دهند. از دهه 60 به بعد زبان بطور عجيبي دچار لمپنيسم شد و يك جور ولنگاري در استفاده از واژه‌ها را در رسانه‌هايي كه مخاطب آنها به خصوص نسل جوان است، مشاهده مي‌كنيم. در سريال‌ها و برنامه‌هاي تلويزيوني و مجلات جوان.


نخستين شماره
 پيک نت
در سال 84
سالی پرحادثه
در پيش است

روزنت "پيک نت" نخستين شماره خود را در سال 84، پس از دو هفته تعطيلات نوروزی که همه بدان نياز داشتيم با اين شماره آغاز کرد. اعضای تحريريه و فنی "پيک نت" سالی سرشار از بهروزی را برای کليه ايرانيان آرزو می‌کنند. از همه خوانندگان پيک نت که در آغاز سال جديد، ضمن ارسال پيام های شادباش نوروزی توصيه به پايداری کرده بودند، نه تنها سپاسگزاريم، بلکه استواری و همراهی آنها را نيز درحمايت از خويش خواهانيم. اين ما و آنچه در توان داريم و اين شما و آنچه در اين روزنت می‌خوانيد و دنبال می‌کنيد، آن هم ايران و سال پرحادثه ای که در پيش است.
به پيش!


 

دبيركل جبهه‌ مشاركت
انتخابات رونق ندارد
زیرا اعتماد مردم فرو ریخته
دولت احتمالی معین، برنامه حل رابطه ایران و امریکا را در دست دارد
و جبهه مشارکت با رد صلاحیت "معین" درانتخابات شرکت نخواهد کرد.


لس آنجلس تايمز:
دو راه حل امريكائی
حمله نظامی- سرنگونی حكومت

"غمزه گيت"
درهای مجلس را به روی
اين خبرنگار زن بستند!


گزارش كالبد شكافی زهرا كاظمی
اسراربسياری را فاش خواهد كرد


پس از حضور خاتمی در اصفهان
ساخت برج جهان نما متوقف شد
قراراست مردم اصفهان برای تخريب اين برج كه به اعتبار
تاريخی ميدان نقش جهان لطمه زده دست به تظاهرات بزنند


علی لاريجانی
خرده حساب های سياسی ناطق،
عسگراولادی و باهنر با رفسنجانی
                                     كاكاوند

ایران
ارتش بیکاران و گرسنگان
موتورشورش و غارت

اومانيته – حسن زروكی (ترجمه پيك نت)
اسلامگرائی افراطی
اسب تراوای امريكا در آسيای ميانه


بيانيه جديد ديده بان حقوق بشر
افكار عمومی منتظر نتيجه بررسی
شكنجه روزنت نگاران و وبلاگ نويسان

اسکله‌های غير مجاز، جواز شش ماهه گرفتند!


رئيس جمهور آينده
از دل وحشت از شورش و غارت بيرون خواهد آمد؟


انتخابات پارلمانی
فضای سياسی افغانستان بسرعت درحال گشايش است
حضور چپ دراحزاب نوين افغانستان


قتل زهرا كاظمی
علاوه بر شهرام اعظم 20 شاهد ديگرهم در نوبت اند
مرتضوی فرمان "رهبر" را اجرا كرده است


فروردین 1326
میدان اعدام "چوچرای" مهاباد

 آخرین نگاه قاضی محمد
به کردستانی که عاشق آن بود

گزارش خبرنگار ارتش شاهنشاهی
از محاکمه و اعدام قاضی محمد


انتخاب توام با تاخير اما مدبرانه رئيس پارلمان عراق
وحدت مذهبی – قومی درعراق سياست خودی وغيرخودی درايران


تقی رحمانی به مرخصی آمد
رهائی گام به گام از چنگال قوه پنهان و پشت پرده


زن فروشی  تجارت پولساز دراسرائيل


سخنرانی و پرسش و پاسخ مصطفی تاج زاده
بسيج شويم و فشار بيآوريم به اقتداگراهای جمهوری اسلامی
شرايط جهانی آماده تحميل انتخابات آزاد است


پرونده قتل زهرا کاظمی بسته نشده، گشوده شد
تجاوز توام باشکنجه
زهرا کاظمی برای اعتراف گيری

اسناد و نشانه های دهها نمونه تجاوز به دانشجويان و زندانيان برای شکنجه و اعتراف گيری وجود دارد که سنت های اجتماعی مردم مانع انتشار اخبار آن است. با گشودن اين بخش از پرونده زهرا کاظمی، بايد گريبان شکنجه گرانی را گرفت که با آگاهی از همين سنت های اجتماعی روح و روان زندانيان را در هم شکستند و اعتراف گرفتند.


يادداشت های نوروزی
خوزستان فقرعمومی برفراز گنج ملی



سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


    

 

16 فروردين 1384 - 5 آوريل 2005


آمار ماه مارس پیک نت



لوكاشنگو:
بلاروس
قرقيزستان
نيست
!

الكساندر لوكاشنكو، رئيس جمهور بلاروس، در پاسخ به مطبوعات اروپا و امريكا كه يك شورش و قيام رنگين را در جمهوری بلاروس پيش بينی می‌كنند گفت: در اين جمهوری هيچ نوع انقلابی رخ نخواهد داد.
وی در گفتگو با خبرنگاران گفت:در بلاروس انقلابی روی نخواهد داد و لوكاشنكو را تنها از طريق آراء و در انتخابات ميتوان بركنار كرد. در بلاروس بر اساس سناريوی بكارگرفته شده در گرجستان و يا در قرقيزستان نمی توان حكومت را تغيير داد. نام چنين روندی اساسا انقلاب نيست. اين حوادث باند بازی و نوعی تبهكاری است كه عده ای با حمله به ساختمان رياست جمهوری ، آن را به اشغال در آورده و حكومت را بدست بگيرند.


پايان يك ماموريت 20 ساله
چهره واقعی
 "پاپ"
در آنسوی ديوارهای واتيكان

پاپ جان پل دوم، سرانجام پس از چند بار انتقال به بيمارستان و بازگشت به واتيكان درگذشت. با آنكه بموجب همه شواهد او جمعه شب و يا صبح شنبه درگذشته بود، واتيكان برای بهره گيری مذهبی و بازی با احساسات مردم، اين خبر را برای روز يكشنبه ذخيره كرد. يعنی اولين يكشنبه پس از رستاخير مسيح!
مراسم آرام و‌بی‌جنجالی كه به مناسبت مرگ وی در ميدان يكشنبه‌های واتيكان برپا شد، تفاوتی بنيادين با نمايش‌های توام با سينه زنی و قمه زنی بمناسبت‌های مشابه در كشورهای مسلمان و بويژه شيعه داشت، اما در عوام فريبی مذهبی و بازی با احساسات مردم شيوه‌ها يكسان بود. با تاريخ درگذشت آيت الله خمينی نيز در جمهوری اسلامی همينگونه بازی شد و با آنكه او روز 12 خرداد درگذشته بود، خبر را 14 خرداد اعلام كردند تا مقارن شود با 15 خرداد و يا درجريان انفجار مقر حزب جمهوری اسلامی با آنكه رقم واقعی قربانيان اين انفجار درابتدا 78 تن و بعدا به 84 تن رسيد، برای تداعی شمار شهدای واقعه كربلا، شمار قربانيان اين انفجار را 72 تن اعلام كردند.
انتخاب پاپ جان پل دوم شايد سياسی ترين انتخاب در تاريخ واتيكان بود. او از دوستان "رونالد ريگان" رئيس جمهور اسبق امريكا بود و در آغاز كشاكش‌های لهستان كه زمينه‌های فروپاشی اردوگاه سوسياليسم را می‌توانست و توانست فراهم كند به اين سمت انتخاب شد. به گفته "ياروزلسكی» آخرين رئيس دولت سوسياليستی لهستان و از قهرمانان جنگ دوم اين كشور، گماردن يك لهستانی در راس واتيكان بزرگترين اقدام تقويت كننده "لخ والسا" رهبر اپوزيسيون ضد دولتی لهستان بود. او دراين نقش با تمام نيرو ايفای نقش كرد، چنان كه بعدها خود را در مسكو به گرباچف رساند و كليساهای ارتدكس و كاتوليك روسيه را ترغيب به ايفای نقش اپوزيسيون دولتی كرد. گرباچف، در نخستين ديدار و مذاكره اش با وی گفت:"او سياسی ترين كشيش بود و اگر او نبود ديوار برلين به اين آسانی و زودی فرونمی ريخت!"
آن چهره به ظاهرا مهربان و مردم دوستی كه پاپ در سالهای پس از فروپاشی اتحاد شوروی به خود گرفت، مربوط به دوران پايان ماموريتی بود كه بخوبی از عهده آن برآمد. او حتی در اوج پيری و ناتوانی جسمی، پس از گشتی در امريكای لاتين خود را به كوبا رساند بلكه درآنجا نيز بتواند زمينه‌های سقوط كاسترو را فراهم سازد، كه ناموفق و نا اميد به واتيكان بازگشت!
خبر درگذشت پاپ را با همين صراحت بايد نوشت و انتشار داد، تا نسبت به انتخاب جانشين او هوشيار بود و نقش پاپ جديد را همسو با سياست‌های امريكا دريافت. حضور برلسكونی، متحد جورج بوش در راس دولت ايتاليا قطعا جاده را برای تامين نظر امريكا برای انتخاب جانشين پاپ هموارترخواهد كرد.
گردش به چپ در امريكا لاتين كه اكنون در هر انتخاباتی در اين منطقه جهان خود را نشان ميدهد، می‌تواند انگيزه ای جدی برای يافتن كشيش ديگری برای ايفای نقشی مشابه پاپ جان پل دوم در دوران فروپاشی اردوگاه سوسياليسم، در امريكای لاتين باشد.