واقع بينی و گمراهی فرمانده كل سپاه در يك سخنرانی
پرچم هدايت جهان سوم دركف"رهبر" است!
استراتژی جنگی امريكا برای تسلط بر نفت خليج فارس تنظيم شده

پيک هفته

   

همه ديكتاتورها، خود را چوپان و مردم را گوسفند فرض می كنند
همه بايد بدانند
دراين مُلك رئيس فقط يكی است!
نيويورك تايمز دو سال قبل از انقلاب:
آينده رژيم شاه تيره و تار است
علم، پس از ملاقات با رئيس سازمان برنامه:
يك پل سالم پشت سر ما نيست. كار به انقلاب می كشد!

مجيب الرحمان فرانكو

عيدی امين

دراين شماره كوشيده ايم بخش هائی از خاطرات علم را كه مربوط به  تملق گوئی به شاه، روياهای شاه برای حكومت جاودانه، نگرانی ها و حتی پيش بينی های حيرت آور علم نسبت به آينده تيره و تار شاه و رژيم او، خودكامگی و خود محوری شاه، هشدارهای مطبوعات غربی كه نگران سقوط حكومت او بودند، نفی دولت و ختم شدن همه دستورات و اوامر به شاه، سلطه شاه بر سياست خارجی و نظامی بازی های او، روياهای اتمی و قصه كهنه تجزيه لبنان و نقشه هميشگی اسرائيل برای اشغال جنوب آن انتخاب كنيم. اشاراتی به نفرت شاه از روزنامه نگار جسور دهه 1330 "كريمپورشيرازی”، دخالت های شاه در تمام امور، از دود يك كارخانه در مشهد تا تاسيسات اتمی در اصفهان! از ريشه درآوردن درخت های كاج مشهد به اميد جلب رضايت شاه كه يكبار گفته بوده درخت چنار قشنگ تر از درخت كاج است! خراب كردن خانه های خارج از محدوده نارمك تهران كه جرقه های انقلاب 57 از آنجا برخاست، به حساب نيآوردن رای و نظر مردم و اشاراتی به سه شخصيت خبر ساز دهه 1960- 1970 يعنی عيدی امين در اوگاندا، فرانكو در اسپانيا و مجيب الرحمان در بنگالدش نيز در پی می آيد. ... ادامه

كريمپور شيرازی محمد ولی خان اسدی

مصاحبه مهم محمد خاتمی در امريكا
هيچ مقام مسئولی در ايران
به توليد سلاح اتمی فكر نمی كند
امريكا بهتراست در ارتباط با ايران به دوران "كارتر" باز گردد


12 سال پس از يك ترور ناكام
نجيب محفوظ
نويسنده بزرگ عرب
در مصر در گذشت
آثار او را روحانيون مصر الحادی اعلام كرده و اخوان المسلمين پس از اهدای جايزه نوبل ادبيات به محفوظ قصد جان او را كرد. تروری که با ترور احمد کسروی توسط فدائیان اسلام یک آبشخور داشت.


فرياد زدند اما فرياد رسی نبود!
تحصن كارگران ايران الكتريك
درمقابل وزارت صنايع


ايران اتمی در يك نگاه!

گفتگو بر سر چیست؟

ماهواره گفته در مسجد هرکس کفش کهنه دارد با کفش نو عوض کند و یا کفش نمازگزاران را بزند زیر بغلش و از مسجد برود؟ شرح دیگری هم برای درک عمق پدیده ها لازم است؟

این صحنه ها که به وفور در متروی تهران دیده می شود، به ادعای رئیس مفاسد اجتماعی نیروی انتظامی حاصل نقش و تاثیر ماهواره است؟

 15 شهريور 1385

 شماره 76
   
پيک هفته

ناصرزرافشان:
صمد بهرنگی
روشنفكری كه در زمان
و سرنوشت ما جاری است

وقتی خبر غرق شدن صمد بهرنگی در رودخانه ارس به تهران رسيد، قطعا ناصرزرافشان نيز در ميان همان نسل عاصی بود كه هر شكار نسل در صحنه سياسی  ايران شاهنشاهی، عزم آنها را برای پر كردن جای خالی از كف رفتگان استوارتر می ساخت. اكنون و در سالمرگ صمد بهرنگی، آن قصه نويس صادق آذربايجان، زرافشان موسپيد، از او ياد می كند. ... ادامه


درآستانه آغاز سال جديد
فرمان احمدی نژاد
به دانشجويان خودی  
برای آغاز بلوای جديد
در دانشگاههای ايران


تاريخ سينمای ايران- مسعود مهرابی-5
تيغ سانسور
از "ب" بسم الله
زير گلوی سينمای ايران بود

گفتند "آغامحمدخان قاجار نباید کشته شود" و محتشم که خودش فیلم را ساخته بود، پس از آنکه مسئول ممیزی شد به هنگام بازبینی فیلم در اداره نمایش به فیلم پروانه نداد و گفت فیلم بسیارمزخرفی است!! و سرانجام قسمت اعظم تکه های مربوط به خودش را ازفیلم خارج کرد.

فحشا و افراد فاسد شده بشکل موجوداتی زیبا و خیال انگیز نشان داده می شدند، ازطرفی این طوروانمود می شود که زنی که سقوط کرد، باید درکاباره یا کافه ای آواز بخواند، یعنی هنرمساویست با فساد و مطربی!!


يك ترانه قديمی رشتی را با صدای جفرودی بشنويد!

عجيب گيلان قشنگه
شاپور جفرودی
حالا دو ساله كه در
امام زاده طاهر خوابيده


فيل خبری جديد احمدی نژاد هوا شد
بدن مبتلايان به ايدز
درايران مقاوم می شود


كاسترو برخاست
و آماده اجلاس
 غير متعهدها می شود

فيدل كاسترو كه امريكا بلافاصله پس از بستری شدن او در بيمارستان كاخ سفيد روياهای پس از او را اعلام كرده بود، از تخت بيمارستان برخاست و گمان می رود سكان رهبری كوبا را دوباره در دست گيرد. او در پی يك عمل سخت معده ‌٦/١٨ كيلوگرم از وزن بدن خود را از دست داده اما اكنون ديگر خطر را از سر گذرانده است.
كاسترو گفته است بهبود كامل او به زمان نيازمند است و آخرين بخيه‌های پس از عمل جراحی هنوز كشيده نشده است.
روزنامه‌ی "گرانما" (روزنامه‌ی حزب كمونيست) خطابيه كوبا به مردم اين كشور اين كشور را منتشر كرده كه در آن گفته شده: می‌توان گفت كه من بحرانی‌ترين لحظه را پشت سر گذاشته‌ام.
به همراه اين بيانيه، تصاويری از كاسترو روی صندلی راحتی بيمارستان منتشر شده كه می بينيد.
اجلاس سران غير متعهدها هفته‌ آينده در هاناوا برگزار می‌شود. كاسترو دربيانيه خود تاكيد كرده كه از شخصيت های شركت كننده در اين اجلاس شخصا استقبال خواهد كرد!


وقتی سرداران جامعه شناس می شوند
با جمع شده ماهواره
دختران فراری
به خانه بر می گردند!


موفق ترين گوينده سيمای جمهوری اسلامی
محمدحسينی
از جام جم گريخت
در طشت مهاجرت افتاد