یادداشت سردبیری

صادق آملی لاریجانی

همان شد که پدر زنش گفته بود!

 

جرم موسوی مخالفت با این بساط بود

ریشه های کودتای 88

به این واقعیات باز می گردد!

(پیک هفته  109) 7 دی 1393 برابر با 27 دسامبر 2014

  infos@pyknet.net

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


فیسبوک 

پیک نت


 اخبار روز


حصر نام

آیت الله منتظری

«یغما فشخامی» خبرنگار روزنامه توقیف شده روزان، یک روز پس از توقیف این روزنامه بازداشت شد. "روزان" بمناسبت ۲۹ آذر که مصادف است با سالگرد درگذشت آیت الله منتظری ویژه نامه ای منتشر کرده بود که در آن ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی ایران،  هاشم صباغیان از رهبران نهضت آزادی ایران و معاون مهندس بازرگان در دولت موقت و همچنین فائزه هاشمی مقالاتی نوشته بودند. شمسی پورمحمدی، مدیر مسئول روزنامه روزان گفته است که وزارت ارشاد با توقیف روزان موافق نبوده است.


گزارش ستاد مبارزه با اعتیاد در ایران

اعتیاد از اداره

 تا کارخانه

 از مدرسه تا دانشگاه و خانه


در ترکیه

رهبر کردهای ترکیه خواهان حکومت

 فدرال شد


اینگونه
به کربلا
برده شدند

خبرگزاری فرانسه، بیست و دوم آذر: ده هزار رفتگر داوطلب درایام اربعین با کمک شهرداری تهران به کربلا اعزام شده اند و هم‌چنین ۶۰ دستگاه خودروی حمل زباله نیزاز سوی شهرداری تهران به این شهر مذهبی شیعیان فرستاده شده است.



چه جمعیتی

برای تابلوهای نقاشی موسوی

راهی دانشگاه می شود؟

حمیدرضا جلایی‌پور در خبری که خبرگزاری ایلنا مخابره کرد، در نشست مشترک‌ تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های دولتی و آزاد به پرونده اختلاس و غارت 12 هزار میلیاردی اشاره کرد و گفت:

با نگاهی به افراد و اشخاص دخیل در این پرونده می‌توان دریافت که این غارت کار عده‌ای اراذل و اوباش و لات‌ سرکوچه نبوده بلکه همان کسانی که ادعای متدین بودن دارند متهم این پرونده اند.

باید برای انتخابات مجلس یک اتفاق خوبی بیفتد و آن حضور عده‌ای عاقل در مجلس است. تندروها از لحاظ سیاسی اهمیت دارند چرا که منابع مالی و دستگاه‌ها را در اختیار دارند.  

در باره تشیع جنازه مرتضی پاشایی نیز جلائی پور گفت:

اینکه بعضی‌ها می‌گویند جامعه ما، جامعه سیاست ‌زده شده است درست نیست چرا که این حرکت، حرکتی غیرمنتظره بود. در مراسم تشییع مرتضی پاشایی که بنده هم  نظاره ‌گر آن بودم، جمعیت کثیری به صورت خودجوش در آن شرکت کردند و بدون هیچ زد و خوردی به خانه‌های خود بازگشتند. باید گفت این یک حرکت کاملا مدنی بود و لذا نباید گفت که جامعه سیاست‌ زده شده است. برای مثال می‌توانم بگویم اگر نمایشگاهی از نقاشی‌های مهندس موسوی در دانشگاه تهران برگزار شود، بنده می‌گویم جمعیتی در حدود 100 هزار نفر در آن شرکت می‌کنند.

( جمعیتی چند برابر جمعیت حاضر در نماز جمعه های چند شهر بزرگ ایران. از جمله تهران و مشهد و اصفهان و شیراز و ... و البته جلائی پور زبانش نگشت که بگوید در همان روز اول این جمعیت به طرف دانشگاه تهران حرکت خواهد کرد!)


در یک برنامه زنده تلویزیونی

توپ "پایان حصر"

در بیت رهبر پائین آمد!


دو کلام از حاج آقا "نبی" بشنوید!

خر داغ کرده اند

 موتلفه اسلامی بوی کباب شنیده


رئیس سازمان ثبت احوال:

14 در صد ازدواج ها

در همان سال اول به طلاق می انجامد


پشت تمام بحران های جهان

صندوق بین الملل پول پنهان است

یونگه ولت- ترجمه رضا نافعی


تازه ترین گزارش رسمی

46 در صد جمعیت ایران

بین 15 تا 30 سال دارند


راهپیمائی بزرگ سیاسی

برای رسیدن به پارلمان ترکیه

استانبول- بهزاد دولت آبادی


یک کارگروه تحقیق تشکیل شد

چرا در مسجد سلیمان

مردم خود را می کشند؟


سیاستمدار سال

به دور از جنجال های غرب


پاسخ رئیس قوه قضائیه

ج. اسلامی زیر فشار جهانی

برای توقف نقض حقوق بشر


منتخب اخبار روزهای گذشته


سرمقاله راه توده 486

چه کسانی "فتنه گر" ند

و چه کسانی در مقابل "فتنه"؟


به حکم دادگاه ترکیه

پول و اموال توقیفی ضراب و حقانی آزاد شد!


4 شرط حکومتی

برای فعالیت احزاب سیاسی


وحشت از زنده بودن نام آیت الله منتظری


 40 سال پس از نامه سید جوادی به شاه

آقایان  درج. اسلامی رسیدند

به همانجا که شاه رسیده بود!


امثال این آقا رضا، خط نگهدار نظام اند!

امریکا پیتزاهای مجهز

به میکروفیلم جاسوسی به ایران فرستاده


آنها "شفا" نمی خواهند

یک شکم سیر، حتی با آش می خواهند!

گذشته است، آن دورانی که آش و شله زرد نذری را به در خانه ها می بردند و یا اگر کسی می خواست آش و پلوی نذری از جائی بگیرد، با کمی خجالت یک کاسه و یا دیگ کوچک را زیر کت و یا چادرش پنهان می کرد و راهی مسجد و تکیه محل می شد. این صف که می بینید و شمار قابلمه بدست های آن تا 12 هزار نفر تخمین زده شده برای گرفتن آش نذری روز اربعین در شیراز بسته شده بود. می گویند دیگ هائی که برای این آش بار گذاشته شده بود، ظرفیت 80 تن آش را داشته که تازه به همه منتظران این صف نرسیده است. آنها که چنین دیگ و قابلمه بدست در هم می لولند نه برای شفا، که برای سیر کردن شکم می خواهند آش را به خانه ببرند!


تونس پس از مصر

دومین شکست انتخاباتی اسلام گرایان در منطقه!

 


عمر من در قلم دو نسل

روزنامه نگاران ایرانی جاری است

دکتر صدرالدین الهی


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


نامه ای که

 باید دوتا
نوشته میشد!

محمد جواد ظریف نامه ای درباره نرسیدن به تفاهم جامع اتمی با گروه 1+5 نوشته و برای وزرای خارجه کشورهای مختلف جهان فرستاده است.

او در این نامه، بسیار نرم و دیپلماتیک نوشته است که اختلاف بر سر لغو تحریم هاست. یعنی 1+5 همچنان می خواهد شمشیر داموکلس را بالای سر ایران نگهدارد و ایران هم هر عقب نشینی تا حالا کرده برای لغو این تحریم هاست! این جان کلام در نامه ظریف است. البته با به کار بردن این اصطلاح که آنها "تعلق خاطر دارند به تحریم ها!"

ای کاش ظریف یک نامه هم خطاب به سخنگویان و رهبران جناح راست حکومتی که یا امام جمعه اند و یا فرماندهان سپاه می نوشت و به آنها نیز می گفت که از "تعلق خاطرشان نسبت به ادامه تحریم ها دست بردارند!"

1+5 به قول ظریف، به این دلیل به تحریم ها تعلق خاطر دارد که میخواهد با این حربه هر امتیازی را می خواهد از ایران بگیرد. و مخالفان دولت در ایران هم به این دلیل به تحریم ها دل بسته اند که نمی خواهند دولت با گرفتن این حربه از دست غربی ها، در داخل کشور پیروز میدان شده و حمایت مردمی اش را وسیع تر کند و سرنوشت دو انتخابات آینده مجلس شورا و مجلس خبرگان از هم اکنون معلوم شود!

به این ترتیب، مردم ایران لای دو سنگ آسیابی بنام "تحریم" گیر کرده اند. دو سنگی که حداقل یکی از آنها در دوران 8 ساله یکه تازی احمدی نژاد و فرماندهان سپاه تا آسیاب سازمان ملل برده شد و فاجعه کنونی محصول آن دوران است.


شریعتمداری

مرد کدام

میدان است؟

سلام - کسی نیست از حسین شریعتمداری سئوال کند: تو که نتوانستی در بحث و گفتگو حریف چند دانشجو بشوی٬ چطور مدعی هستی که احسان طبری را به راه راست هدایت و مسلمان کردی؟ جز اینست که تو مرد گفتگو در سلول های زندانی هستی و همین دانشجویان دانشگاه تهران در مراسم روز 16 آذر هم اگر در زندان به چنگت در آیند حتما تو پیروز می شوی!


پادگانی بنام

دانشگاه

امام صادق

سلام- درباره دانشگاه امام صادق حتما میدانید که بانوان را به هیچ عنوان به این دانشگاه راه نمیدهند! حتی اگر برای انجام پژوهش بخواهید وارد دانشگاه شوید و از کتابخانه آن بهره بگیرید باید از چندین مانع و سد عبور کنید! زمان پژوهشم مجبور شدم پرسشنامه پژوهش را توسط نگهبان دانشگاه برای مدیر کتابخانه ارسال کنم! والله پادگان نظامی هم تصور نمی کنم اینقده سختگیری کنند. دانشگاه امام حسین هم که به نوعی به سپاه وابسته است رفتم ولی هرگز با ممنوعیتی تا این حد روبرو نشدم.


محاکمه موسوی

 و کروبی

یعنی محاکمه

انقلاب 57


الله کرم سردسته حزب الله

موسوی را

 حصر کردیم

تا سبزها

 او را نکشند!


سرتیپ ذوالقدر

پل ارتباطی

سپاه با قوه قضائیه


عرب سرخی:

میدانم روحان

 برای رفع حصر

و آزادی زندانیان

 تلاش می کند


گوشه چشمی

به داعش!

سلام- تا آنجا که به یادم است، تاکنون مصباح یزدی در باره گروه «داعش» هیچ اظهار نظر نفرموده و موضعی نگرفته است. نه خودش و نه لشگر شکست خورده اش بنام جبهه پایداری. ضمنا به خبر مربوط به پیاده بازگشت نیروهای بریتانیائی به خلیج فارس هم عنایت داشته باشید.

رحمت


در مصر

قرار است

خبرهائی بشود؟

نه در مصر انفجاری انتحاری روی داده و نه داعش به آنجا رسیده و نه امنیت در این کشور کمتر از افغانستان و عراق و سوریه است. به همین دلیل معلوم نیست چرا انگلستان و بدنبال آن کانادا سفارتخانه های خود را در قاهره تعطیل کرده و دلیل آن را امنیتی اعلام کرده اند. دولت ترکیه هم سفر مصری ها به این کشور را محدود کرده و یا بالعکس.  باید در انتظار چه خبر تازه ای در مصر بود که از هم اکنون به استقبال آن رفته اند؟


 

عبدالفتاح سلطانی

جرم او دفاع

از حقوق بشر است

مائده سلطانی فرزند عبدالفتاح سلطانی، وکیل و فعال حقوق بشر که از زندانیان کودتای 88 است، در نامه ای به حسن روحانی از وی خواست تا مقابل اعمال غیر فانونی دادستانی تهران بایستد. عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری، عضو کانون مدافعان حقوق بشر و عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری است که به اتهامات تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر، تبلیغ علیه نظام و دریافت جایزه حقوق بشر نورمبرگ به ۱۸ سال حبس و تبعید به برازجان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شده است. حکمی که بعد از تجدید نظر خواهی و به ۱۳ سال و ۱۰ سال محرومیت از وکالت تقلیل یافت.


اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)