سرمقاله راه توده 811

مردم وحدت می خواهند

حکومت طالب‌تفرقه‌مردم است!

 

منافع ملی ایران حکم می کند

مذاکرات‌وین نه تنها می‌تواند

بلکه باید به‌تفاهم بیانجامد!

(پیک هفته ۱۰۹) 3 آذر  ماه ۱۴۰۰ - 24 نوامبر ۲۰۲۱

 pyknet100@gmail.com


2-3 اذر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


2-3 اذر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


2-3 اذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


2-3 اذر

منتخب اخبار
شهرستان ها


2-3 اذر

منتخب اخبار ورزشی


2-3 اذر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 3 آذر

دولت و مجلس

دودستی که هم را می‌شویند

مجلسی که با رانت شورای نگهبان و بیت رهبری تشکیل شده سیر و سلوک جالب و درعین حال قابل توجه را طی می کند. از یک طرف بتدریج برخی نمایندگان حاضر در این مجلس بتدریج حساب خود را از بقیه جدا کرده و سعی می کنند به مردم نزدیک شوند. یعنی به همان اکثریتی که در انتخابات مجلس شرکت نکردند. این رویداد، رویداد تعجب آوری نیست، زیرا هر اندازه که بحران در جامعه و تضادها در درون حکومت بیشتر شود، این جدائی ها عمیق تر و جدی تر خواهد شد. بویژه اگر شکاف در حاکمیت علنی شود. این همان شرایطی است که در سال 56 و 57 در مجلس شاهنشاهی هم پیش آمد و برخی از نمایندگان آخرین مجلس شاهنشاهی کم کم حساب خود را از "شاهنشاه آریامهر" جدا کردند و دهان به انتقاد از نظام و اوضاع کشور گشودند و همسوئی با مردمی که بتدریج به خیابانها می آمدند را آغاز کردند. سرآمد این نمایندگان "بنی احمد" نماینده تبریز در آن مجلس بود.

از سوی دیگر، سردار قالیباف که خود با کمترین آراء مردم تهران به مجلس برده و رئیس آن شده، جلسات مجلس را هر بار به بهانه ای غیر علنی اعلام میکند و بر غیر علنی شدن جلسات مجلس می افزاید و عملا صدای مجلس از رادیو قطع می شود و کسی درجریان نیست که در آن چه می گذرد. فعلا این غیر علنی کردن جلسات مجلس شامل آن جلساتی شده که در آن طرح هائی که مردم با آن مخالفند مطرح می شود. مثل طرح صیانت از فضای مجازی که نام مستعار "بستن اینترنت" و به قول رهبر جلوگیری از "ول" بودن اینترنت است! نمایندگانی که جرات نمی کنند این روزها، از بیم کتک خوردن از مردم به میان معترضان اصفهان و خوزستان و لرستان بروند، معترض غیر علنی بودن جلسات مجلس نیستند.

فعلا هر دو بر سر تصمیمات غیر علنی و در بی خبر گذاشتن مردم با هم اتفاق نظر دارند. مجلس و دولتی که اکثریت مردم در انتخاب آن نقشی نداشته اند، طبیعی است که به مردم هم پاسخگو نباشند و از روی سر آنها عمل کنند. آن مجلس انقلابی و این دولت انقلابی تر، دو دستی اند که یکدیگر را می شویند و بقول آن ضرب المثل شیرین فارسی " دیگ به دیگ میگه "روت سیا" سه پایه میگه "صلی علی"!. که البته همانطور که در مقدمه این یادداشت خواندید، این وضع قابل داوم نیست و با اوج گیری بحران و علنی شدن آشفتگی ها در دولت و مجلس و نظام، این دو نیز علیه هم خنجر خواهند کشید!


سخنرانی رئیسی

کارهائی که نمی گذاشتیم

روحانی بکند، خودمان می کنیم!


شلیک موشک خارق العاده روسیه

با هدف هشدار به ناتو!

 

همزمان با تحرکات جنگی ناتو در مرزهای لهستان و جمهوری بلاروس و اعلام خواست فرمانده ناتو برای مجهز شدن به سلاح های اتمی، روسیه یک موشک چند منظوره را به فضا شلیک کرد.

تلویزیون دولتی روسیه درباره این موشک اعلام کرد: شلیک آزمایشی موشک برای نابودی ماهواره قدیمی و بی استفاده شوروی سابق در فضا، یک شلیک هشدار به غرب بود. این موشک‌ ها می‌توانند 32 ماهواره ناتو را در فضا  منهدم کنند تا همه موشک‌ها، هواپیماها و کشتی‌های ناتو کور شوند.


خطر مرگ مادران در سقط چنین پنهانی

آمار سقط جنین از

نیم میلیون درایران خواهد گذشت!


راه توده 811 منتشر شد

 

هفته نامه راه توده - شماره  811 (چهارشنبه 3 آذر 1400) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به مقاومت حکومت در برابر "وحدت ملی" و پافشاری بر تفرقه دارد. بخش اول مقاله تحلیلی نورالدین کیانوری که در سال 1373 نوشته شده در این شماره منتشر شده و بخش دوم آن در شماره آینده منتشر خواهد شد. در همین شماره مطالبی می خوانید با عناوین زیر:

گفتگوی کتبی امیرخسروی و محمد امیدوار، اسرائیل نمیخواهد موجودیت کشور فلسطینی را بپذیرد، افغانستان همچنان در مرکز بازیهای بزرگ، بلاروس تسلیم توطئه ها نشد، امریکا نمی خواهد گریبان کوبا و انقلاب آن را رها کند، انتخابات لیبی - تقسیم گوشت قربانی میان نامزدهای انتخاباتی، پیروزی مادرو در انتخابات ونزوئلا، انقلاب در انتخابات نیکاراگوئه پیروز شد و بالاخره چاپ و انتشار سفید کتاب "پرده خوانی یک انقلاب" در ایران


استقلال عراق و کوتاه کردن دست ایران ازعراق

"مقتدا صدر" اره ای

درگلوی جمهوری اسلامی شده


نشانه هائی از این آشتی

به صدا و سیما دستور

آشتی با مردم داده شده؟


عنوان اول پیک نت 2 آذر

40 سال خشونت
و شقه ‌شقه کردن‌ جامعه کافی‌است!


 ممنوعیت نگهداری سگ و گربه مطرح نیست

این نماینده مجلس

از سگ و گربه می ترسد!


نظراتی که پس از سقوط شاه به آنها رسید

دیدار و گفتگوی 6 ساعته

موسویان با  اردشیر زاهدی


اقدامی که شاید بدعتی جهانی شود

روسیه تصاویر ماهواره ای 

انفجار بیروت را تحویل لبنان داد


همزمان با انتصاب دو استاندار جدید

بانگ "ما آب میخواهیم"

درچهارمحال و بختیاری‌هم بلند شد


وزیر خارجه:

وزارت خارجه امنیت سفر

دو تابعیتی ها را تضمین می‌کند!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (سه شنبه) درباره شقه شقه کردن جامعه، نزدیک به 6 هزار خواننده روی تلگرام این روزنت داشت و در مقایسه با دیگر مطالب بیشترین مخاطب را داشت.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران