سرمقاله راه توده 810

فامیل بازی، داماد سالاری

گامدوم انقلاب رهبرج.اسلامی

 

در آستانه آغاز دور هفتم مذاکرات

ایران، چین و روسیه

در یک جبهه به وین می روند

(پیک هفته ۱۰۹) 26 آبان  ماه 1400 - 17 نوامبر 2021

 pyknet100@gmail.com


 26 - 25 آبان

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


 26 - 25 آبان

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


 26 - 25 آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


 26 - 25 آبان

منتخب اخبار
شهرستان ها


 26 - 25 آبان

منتخب اخبار ورزشی


 26 - 25 آبان

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 26 آبان

اسرائیل در کمین و تدارک

متلاشی کردن ایران است!

تمام شواهد نشان میدهد که اسرائیل، جمهوری آذربایجان را لانه زنبوری کرد i که قرار است زنبورهای آن ایران را نیش بزنند. با کمال تاسف و عمدتا بدلیل سیاست ها و روش هائی که رهبری جمهوری اسلامی طی تمام سالهای گذشته داشته، عملا شناخت توام با نفرت عمومی علیه دولت های اسرائیل به حاشیه رفته است. حتی در میان سیاسیون چپ که قاعدتا باید شناخت کافی از ماهیت اسرائیل داشته باشند. یورش رسانه ای اسرائیل نیز در این به حاشیه رفتن شناخت از اسرائیل نقش خود را داشته و دارد. چپ ایران حتی ظلمی که بر ملت فلسطین رفته و میرود را هم به حاشیه دیدگاههای خود برده است. بحث درباره این ماجرا را باید در فرصتی دیگر دنبال کرد، درحال حاضر صحبت از نقشی است که اسرائیل در دو عرصه بازی می کند. عرصه نخست بزرگ نمائی فعالیت های اتمی جمهوری اسلامی و تلاش برای به تفاهم نرسیدن با امریکا و اروپا و گرفتن ماهی طلائی گسترش مناسبات با کشورهای خلیج فارس و خاورمیانه بعنوان حامی آنها در برابر ایران است و عرصه دوم که از آن بعنوان سناریوی دوم می توان نام برد، تحمیل جنگی منطقه ای در اطراف ایران و درگیر کردن ایران در چنین جنگی است. تمام ماجرای جنگ آذربایجان و ارمنستان و همچنین مانورهای نظامی ترکیه و آذربایجان و پاکستان و حتی گرجستان در همین چارچوب قابل بررسی است. همچنان که تحریکات مرزی و آبی ترکیه که سمت گیری آن علیه ایران است. حکومت طالبان در افغانستان نیز روی دیگر این سکه است که امریکا رهبری آن را برعهده داشته و دارد. این بدان معنا نیست که با طالبان وارد جنگ تبلیغاتی و سپس جنگ نظامی باید شد، اما باید دانست که امریکا و طالبان بر سر کدام استراتژی با هم به تفاهم رسیده اند که امریکا بزرگترین زرادخانه نظامی منطقه را برای طالبان باقی گذاشت و بخش مهمی از نیروهای نظامی خود را از افغانستان خارج کرد. البته، همزمان با خروج پر جنجال نظامی امریکا از افغانستان گفته می شود که چند هزار نیروی متخصص نظامی امریکا در افغانستان مانده اند که مشغول آموزش ارتش ویژه طالبان با سلاح های مدرن امریکائی اند.

بدین ترتیب است که امروز دفاع از تمامیت ارضی کشور و گریز از افتادن در دام اسرائیل و امریکا در گرو داشتن قوی ترین تیم سیاسی - دیپلماتیک است تا بتوان با مانورهای لازم سیاسی همزمان با حفظ منافع ملی از کنار تله های انفجاری عبور کرد. نقش عوامل نفوذی اسرائیل در عالی ترین سطوح سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی بسیار جدی است و سادگی است اگر تصور شود همین نفوذ در ارمنستان وجود ندارد و عمل نمی کند. همچنان که در کنار طالبان و در افغانستان. در این روزها که سالگرد ترور یاسر عرفات رهبر فلسطینی ها توسط اسرائیل  با رادیو اکتیو است، جا دارد همه نیروهای سیاسی ایران بار دیگر کارنامه اسرائیل در منطقه را مرور کنند. مخالفت با سیاست های جمهوری اسلامی بجای خود محفوظ، اما این مخالفت نباید ما را از شناخت دولت هائی بازدارد که خواهان چند تکه کردن ایران هستند و اساسا ایران را لقمه ای بزرگ می دانند که برای بلعید آن باید ابتدا تکه تکه اش کرد.

روز گذشته سفیر ارمنستان در روسیه گفت که بار دیگر مرز این کشور با جمهوری آذربایجان وخیم شده است. نیروهای نظامی ارمنستان با نیروهای نظامی آذربایجان درگیر شده اند که منجر به کشته شدنِ ۱۵ سرباز ارمنی و شماری از نیروهای آذربایجان شده است.

عکس: انفجار در بندر بیروت که انگشت اتهام متوجه اسرائیل است!


زلزله یا انفجار در بندرعباس

ادامه گمانه زنی ها

درباره انفجار کوههای "کنو"


گویاتراز دهها گزارش

درباره بحران آب در ایران

این فیلم بسیار لطیف و گویا که می توان  آنرا "انیمشین" هم نامید، از نگاه ما، از دهها گزارش درباره خشکسالی و بحران بی آبی در ایران گویاتر و تاثیر گذارتر است. ما نمیدانیم کار کیست و هدف تهیه کننده اش همین پیامی است که ما از آن برداشت کرده ایم و یا هدف دیگر و پیام دیگری - از جمله پیامی عرفانی- با  الهام از مثنوی مولوی داشته است. بهرروی از ارسال کننده آن تشکر می کنیم.


در حاشیه محاصره و توطئه تخریب فرهادی

در اینسو و آنسوی مرز

با یک چوب رقبا را می زنند!


راه توده 810 منتشر شد

هفته نامه راه توده - شماره 810 (چهارشنبه 26 آبان 1400) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به دولت فلج ابراهیم رئیسی و دلائل و نشانه های آن دارد. مصاحبه سیاوش کسرائی با احسان طبری در سال اول پیروزی انقلاب 57 و نگاهی به ماهیت حکومت دمکرات آذربایجان در آستانه 21 آذر که سالروز حمله ارتش شاه به آذربایجان است، دو مطلب ویژه این شماره است. در این شماره همچنین مطالبی می خوانید با عناوین زیر:

دو گزینه در صف نا متحد اصولگرایان، یورش به حزب از ترس تشکیل جبهه متحد خلق، بنام دفاع از حزب، محمد علی عموئی را تخریب می کنند، خیانت به انقلاب گام به گام پیش برده شد، بحران بزرگ در کمین ترکیه، وحشت غرب از اتحاد دو کشور روسیه وبلاروس، چین در تدارک بیستمین کنگره حزب کمونیست، شکاف میان فرانسه و امریکا بار دیگر جوش خورد، پناهجویان، بهانه ای تازه برای بلاروس ستیزی، جنایت پنهان امریکا در سوریه و تقی زاده و نقش سیاستمداران انگلیسی در ایران.


دبیرکل خانه صنعت و معدن

بترسید از شورش ویرانگر

پابرهنه ها و غارت شده ها


زلزله بندر عباس زیر علامت سئوال

حدس وگمان ها درباره

انفجار در زیر کوه "کنو"


عنوان اول پیک نت 25 آبان

شیب تند درک مردم
از ناتوانی‌های ابراهیم رئیسی


مردم در وحشت، طالبان بدنبال مشروعیت

و روسیه نگران بازگشت امریکائی ها!

روزنامه اومانیته- ترجمه آذرنگ


سوء استفاده از بحران پناهجوئی

برای حمله نظامی به بلاروس

راشا تودی- ترجمه رضا نافعی


همزمان با انتشار گزارش دفتر اقتصاد کلان

بانگ اعتراف و انتقاد

از درون مجلس نیز بلند شد!


رئیس شورای امنیت روسیه:

23 هزار تروریست

در افغانستان مستقر هستند!


عنوان اول پیک نت 24 آبان

روی دیگر سکه حمایت
چاپلوسانه کیهان از رئیسی


مصاحبه معصومه ابتکار

در دولت روحانی 115 زن

بعنوان معاون منصوب شدند

مصاحبه سخنگوی وزارت دفاع طالبان

ارتش اسلامی طالبان

بزودی تشکیل خواهد شد!


انفجار زیر زمینی یا زلزله؟

در پی زلزله 6 و نیم ریشتری بندرعباس، این عکس  و فیلم، بلافاصله پس از انتشار در فضای مجازی توسط خبرگزاری ها بعنوان یکی از نادر ترین صحنه های زلزله درجهان به سراسر جهان مخابره شد. ریزش کوه و رقص مرگ کامیون ها و تریلی ها در جاده و کنار جاده. هنوز ابعاد ویرانی زلزله در منطقه رسما گزارش نشده است. در نخستین نگاه به ریزش کوه های منطقه این تردید را دامن زده که زلزله ناشی از یک انفجار زیر زمینی بوده است.


عنوان اول پیک نت 23 آبان

هاشمی دیر، اما زودتر
ازخامنه‌ای امروز را حدس‌زد


28 مین فستیوال

تئاتر ایرانی در شهر کلن آلمان


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

حدس و گمان ها در باره انفجار در زیر کوه "کنو" در بندرعباس با بیش از 7 هزار خواننده پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته روی تلگرام این روزنت بود. روی فیسبوک روز گذشته پیک نت بیشترین خواننده را عنوان اول درباره سرعت گیری درک مردم از ناتوانی رئیسی داشت اما بیشترین اشتراک گذاری متعلق به فیلم مصاحبه مدیرکل خانه معدن و صنعت داشت. این فیلم روی 17 فیسبوک خوانندگان پیک نت به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران