سرمقاله  راه توده 795

اقتصاد صنعتی در ج. اسلامی

رویائی‌است که تحقق‌نخواهدیافت!

 

برجسته ترین دیپلمات پس از انقلاب 57

"برجام" سندی تاریخی

که ظریف ازخود به‌یادگارگذاشت

(پیک هفته ۱۰۹) 23 تیر ماه 1400 - 14 ژوییه 2021

 pyknet100@gmail.com


23 - 22 تیر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


23 - 22 تیر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


23 - 22 تیر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


23 - 22 تیر

منتخب اخبار
شهرستان ها


23 - 22 تیر

منتخب اخبار ورزشی


23 - 22 تیر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 23 تیر

قمه کشی دختران محصول

خشونت‌درمانی حکومت است

وجه غالب در جمهوری اسلامی به بهانه برقراری و حفظ امنیت، در تمام 42 سال گذشته و در حقیقت از همان زمان که سینما رکس آبادان به آتش کشیده شد تاکنون یورش درمانی، زندان درمانی، اعدام درمانی و ترور درمانی بوده است. خمیرمایه این شیوه "درمان" دروغگوئی، اتهام زنی و خشونت پروری بوده است. حتی ادبیات اکثر مقامات و امام جمعه ها و فرماندهان سپاه آلوده به کلمات زشت و توهین و حتی ناسزا و تهدید است. این مجموعه، خشونتی را درجامعه ایران بوجود آورده است که بصورت طبیعی از راس نظام به بطن جامعه تزریق شده و حالا فقر، بیکاری، بحران اقتصادی و اختلاف تاریخی طبقاتی این خشونت را چنان تشدید کرده که غیر قابل کنترل به نظر می رسد. شاید یکی از انگیزه های شعار "رضاشاه روحت شاد" علاوه بر تمایل جامعه برای بازگرداندن روحانیون به حوزه های علمیه و به زیر کشیدن آنها از حکومت، مقابله با همین خشونتی باشد که عملا شهرها و محلات را به زیر سلطه انواع مافیاهای دزدی و زن ربائی، تجاوز به عنف، قمه کشی قرار داده و برقراری امنیت عمومی باشد. ایران هرگز شاهد چنین گروه هایی که بنام "گنده لات"، "اراذل و اوباش" و... شناخته می شوند نبوده است. جمع کردن نوبتی آنها و گرداندنشان در شهرها و به دار آویختن آنها در برابر چشم های مردم، اقدامی بی نتیجه بوده و خود به نوعی دیگر خشونت را درجامعه عادی کرده است. به کار گرفتن همین اراذل و اوباش برای سرکوب اعتراضات مردم، به صف کردن کلاه مخملی ها توسط حداد عادل در انتخابات شوراها، تبدیل بند همین اوباش در زندان ها بعنوان بند تبعیدی سیاسیون نیز گوشه ای از فاجعه است. حتی رفتار خشنی که در زندان ها علیه زندانیان سیاسی اعمال می شود نیز ادامه همین خشونت حکومتی و از بالا به پائین است. محصولی که از این روش حکومتی بدست آمده، افزایش روز افزون نزاع های منجر به قتل، قمه کشی در خیابانها، انواع بزه ها در مدارس و ... است. پخش چند فیلم ویدئویی از نزاع دختران کم سن و سال که در سن و سال دانش آموزان مدارس اند، ادامه همین وضعی است که به آن اشاره شد. همچنان که تهدید نیروی انتظامی و قوه قضائیه برای بازداشت فلان دختر قمه کش ادامه خشونت حکومتی است. جامعه اصلاح نخواهد شد مگر ابتدا حکومت خود را اصلاح کند. این اصلاح با نصیحت و تهدید ممکن نیست. تلویزیون در همه کشورهای جهان نقش مهمی برای چنین اصلاحی دارد اما در ایران تلویزیون خود در خدمت خشونت است.

پس از انتشار فیلم نزاع و قمه کشی شماری دختر جوان سرهنگ «جهانگیر کریمی» معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی اصفهان فرمان یافتن آن دختر قمه بدست را داده و ادعای دستگیری منتشر کنندگان فیلم آن نزاع را کرده است. ادامه همان روش های کهنه و قدیمی که هیچ نتیجه ای نخواهد داشت، مگر به زندان رفتن شماری جوان و بیرون آمدن آنها از زندان با انواع تجربه های تازه!

همزمان با همین تهدیدها و وعده های معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی اصفهان، فیلم دیگری از نزاع جمعی شمار دیگری از دختران در خیابان پخش شده و باید در انتظار پخش فیلم های بسیاری در آینده نزدیک بود. که آن را می بینید.


رهبرتوپ مذاکرات وین را به رئیسی پاس داده

امریکا و ایران در دو سوی

طناب کشی راستی آزمائی!


ارزیابی حسن خمینی از ظریف

حسن خمینی در فیلمی که می بینید درباره ظریف می گوید: آیندگان از ظریف به بزرگی یاد خواهند کرد. ظلم به ظریف، ظلم به نگاه کارشناسی در دستگاه سیاست خارجی است.


مصاحبه با میردامادی

آنها که "کرُکرُی" میخواندند

بزودی ماه عسلشان تمام می شود!


راه توده 795 منتشر شد

 

هفته نامه راه توده - شماره 795 (چهارشنبه 23 تیر 1400)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره به سلطه مافیای اقتصاد تجاری بر تار و پود جمهوری اسلامی و ناتوانی نظام برای رفتن به سوی اقتصاد صنعتی دارد. بخش دیگری از خاطرات محمد علی عمونی نیز در این شماره منتشر شده است. این بخش مربوط به ناراحتی رهبران وقت جمهوری اسلامی از اتحاد و حرکت به سوی وحدت سازمان فدائیان خلق و حزب توده ایران دارد. همچنین دراین شماره مطالبی می خوانید با عناوین زیر:

تولید ارز دیجیتال در انحصار سپاه برای دور زدن تحریم هاست، سلاح اتمی امنیت ایران و یا جمهوری اسلامی را تامین می کند؟ کمونیست های روسیه به پیروزی در انتخابات پارلمانیمی اندیشند، سونامی افزایش قیمت ها بزودی از امریکا به اروپا می رسد، طالبان اگر 85 در صد افغانستان را گرفته چرا رهبرش هنوز در پاکستان است؟ نیکاراگوئه در آستانه دو انتخابات، عقب نشینی مفتضحانه امریکا از افغانستان، جهان بر کرنا غلبه خواهد کرد اما تکلیف نئولیبرالیسم چه خواهد شد؟ و بالاخره قسمت دوم مقاله ابراهیم گلستان در معرفی اتم به مردم ایران در سال 1324


اگر 85 درصد افغانستان را فتح کرده اند

رهبران طالبان چرا

ازپاکستان به افغانستان نمی آیند؟


3 سال و نیم از بازداشت محیط زیستی ها گذشت

جاسوس در ج. اسلامی

کیست و درکجا نفوذ می کند؟


عنوان اول پیک نت 22 تیر

روحانی 8 سال روی

گسل‌ریاستجمهوری دوام‌آورد


درباره مسائل مملکت

موسوی و خاتمی

با یکدیگر گفتگوی تلفنی کردند


پس از دیدار با رئیس اطلاعات سپاه

نخست وزیر عراق با کدام پیام

قرار است راهی واشنگتن شود؟


عقب مانده ترین مناطق افغانستان

طالبان به کوه های

سربه فلک کشیده ‌مرز چین رسیدند


عنوان اول 21 تیر

ماهواره جاسوسی امریکا

خارج ازجو زمین روی ایران


با انتخابات 1400 و اعتصابات جاری

ایران موقعیت دو ماه پیش

درمذاکرات وین را از دست داده!


سایت "عصر ایران" از ایران:

حاکمیت پنبه از گوش درآورد

به سمت انفجاری بدفرجام میرویم!


علی یونسی:

دروازه های نفوذ با سیاست

چاپلوس پروری ممکن شده


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (سه شنبه) که درباره 8 سال ریاست جمهوری دشوار حسن روحانی بود، روی تلگرام این روزنت بالای 8 هزار خواننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب در مقایسه با دیگر مطالب این شماره بود. روی فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب پر خواننده ترین بود اما بیشترین اشتراک گذاری را مطلب مربوط به بازداشت فعالان محیط زیست به خود اختصاص داد. یعنی 9 اشتراک گذاری.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران