حکومت حسینقلی خانی

هیات های مذهبی زیر بار

مقررات کنترل کرونا نمیروند!

 

جان مردم در افریقای جنوبی

زیر فشار فقر به لب رسیده!

یونگه ولت- ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹) 26 تیر ماه 1400 - 17 ژوییه 2021

 pyknet100@gmail.com


23 - 26 تیر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


23 - 26 تیر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


23 - 26 تیر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


23 - 26 تیر

منتخب اخبار
شهرستان ها


23 - 26 تیر

منتخب اخبار ورزشی


23 - 26 تیر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 26 تیر

سازش های بزرگ

درپشت‌صحنه به‌نتیجه رسیده؟

تحولاتی در رابطه میان ایران و امریکا روی داده که نه امریکا درباره جزئیات آن سخن می گوید و نه جمهوری اسلامی درباره آن لب می گشاید. بدلیل همین لب بستگی است که تنها از فراز رویدادها می توان درباره این تحولات گمانه زنی کرد. از جمله این رویدادها، سفر رئیس اطلاعات سپاه و متعاقب وی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی به بغداد و دیدار با رئیس جمهور و نخست وزیر عراق و رهبران حشد الشعبی و زیر مجموعه های آن است. از یک طرف به دولت عراق وعده داده اند که جلوی تحرکات سرخود این گروه ها را می گیرند و از طرف دیگر به رهبران این گروه ها یادآور شده اند "کشتیبان را سیاستی دگر آمده" و موشک ها را غلاف کنند و پهپاد پرانی هم نکنند. بزودی شاهد تحولاتی مشابه در سوریه، یمن، لبنان و رفتن به سوی روابط عادی با عربستان و مصر و اردن هم خواهیم بود و اینها بخشی از تفاهمی است که با امریکا صورت گرفته است. تفاهمی که بر مبنای آن امریکا نیز تحریم ها علیه ایران را لغو خواهد کرد و غنی سازی 60 درصدی ایران را پذیرفته و طالب جمع کردن سانترفیوژه های پیشرفته هم نخواهد شد. مصالحه ای که با بوق و کرنا در داخل کشور بعنوان پیروزی در دولت رئیسی تبلیغ خواهد شد تا پایداریچی ها، فعلا سنگ روی یخ نشوند! اگر شبه نظامیان وابسته به ایران تحت کنترل قرار گیرند، آنگاه و عملا بخش دوم تفاهمی که امریکا میخواست در برجام بگنجاند عملی شده است. یعنی کاهش دخالت نظامی جمهوری اسلامی درکشورهای منطقه و دست کشیدن از موشک پرانی و تحریک اسرائیل. در اسرائیل نیز تغییرات سیاسی مهم در ارتباط با ایران در حال شکل گیری است که بقول نخست وزیر جدید این کشور، این سیاست ها منطبق با سیاست جدید کاخ سفید خواهد بود. آقای خامنه ای این مار را بدست مش رجب (رئیسی) گرفته است تا بانگ مخالف از درون اصولگرایان و جبهه پایداری بلند نشود. بویژه با رسیدن دلارهای بلوکه شده و آغاز فروش نفت ایران و شروع سرمایه گذاری های خارجی در ایران که میتوان آن را فورا به زخم بحران اقتصادی ایران زد. بعید به نظر می رسد که رهبر جمهوری اسلامی درخواب خرگوشی فرو رفته و امتیازی در حد دوری از روسیه و چین را به امریکا بدهد. شاید این مناسبات را کمرنگ تر و دور از تبلیغات برای ترساندن امریکا (کاری که در گذشته شده) ادامه بدهد اما رها کردن این سیاست به معنای توقفی است که ادامه آن عقب نشینی های بزرگ است. این آن سایه روشنی است که اکنون از فراز خبرها و رویدادهای جاری می توان حدس زد. طولی نخواهد کشید که غبار از آسمان دیپلماسی پنهان کنار خواهد رفت و پس از نوک کوه یخ، بقیه آن هم از آب بیرون خواهد آمد.


بنابر تفسیر سخنان روحانی

رهبر ج.اسلامی روحانی

را هم فلج و بدرقه کرد!


صاعقه زدگی بلند ترین برج برلین

آلمان تابستان کم سابقه ای را طی میکند. هوای نقاط مختلف این کشور چنان متغیر است که هنوز گوئی ماه "آپریل" خیال ترک آلمان را ندارد. این دگرگونی هوا در مسکو نیز چنان گرمائی را بدنبال آورده که سابقه ندارد. شاید در مسکو کسانی از گرما غش کرده باشند، اما در آلمان هوای متغیرکه اغلب با باران نیز همراه است در مرکز این کشور موجب جاری شدن سیل شد. سیلی که حدس زده می شود صدها قربانی گرفته باشد که فعلا آمار دقیق آن اعلام نشده است. صحبت از حدود 50 کشته و صدها مفقود است که شمار قربانیان را این مفقودین اضافه خواهند کرد. در برلین پایتخت آلمان رعد و برق و صاعقه به بلندترین برج این شهر که در بخش شرقی آن قرار دارد و نامش "فرزن تورم" است و به برج تلویزیون شهرت دارد، اصابت کرد. این فیلم مربوط به همین برخورد صاعقه با بلندترین برج برلین است که 368 متر ارتفاع دارد و ساخت آن در سال 1969، زمانی که هنوز دیوار میان دو برلین فرو نریخته بود، در بخش شرقی این کشور به پایان رسید.


شریعتمداری کیهان هم فهمید

طالبان تازه فهمیده اند

افغانستان 20 به عقب نمی رود


سرمقاله  راه توده 795

اقتصاد صنعتی در ج. اسلامی

رویائی‌است که تحقق‌نخواهدیافت!


برجسته ترین دیپلمات پس از انقلاب 57

"برجام" سندی تاریخی

که ظریف ازخود به‌یادگارگذاشت


عنوان اول پیک نت 23 تیر

قمه کشی دختران محصول
خشونت‌درمانی حکومت است


رهبرتوپ مذاکرات وین را به رئیسی پاس داده

امریکا و ایران در دو سوی

طناب کشی راستی آزمائی!


ارزیابی حسن خمینی از ظریف

حسن خمینی در فیلمی که می بینید درباره ظریف می گوید: آیندگان از ظریف به بزرگی یاد خواهند کرد. ظلم به ظریف، ظلم به نگاه کارشناسی در دستگاه سیاست خارجی است.


مصاحبه با میردامادی

آنها که "کرُکرُی" میخواندند

خیلی زودی ماه عسلشان تمام می شود!


راه توده 795 منتشر شد

 

هفته نامه راه توده - شماره 795 (چهارشنبه 23 تیر 1400)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره به سلطه مافیای اقتصاد تجاری بر تار و پود جمهوری اسلامی و ناتوانی نظام برای رفتن به سوی اقتصاد صنعتی دارد. بخش دیگری از خاطرات محمد علی عمونی نیز در این شماره منتشر شده است. این بخش مربوط به ناراحتی رهبران وقت جمهوری اسلامی از اتحاد و حرکت به سوی وحدت سازمان فدائیان خلق و حزب توده ایران دارد. همچنین دراین شماره مطالبی می خوانید با عناوین زیر:

تولید ارز دیجیتال در انحصار سپاه برای دور زدن تحریم هاست، سلاح اتمی امنیت ایران و یا جمهوری اسلامی را تامین می کند؟ کمونیست های روسیه به پیروزی در انتخابات پارلمانیمی اندیشند، سونامی افزایش قیمت ها بزودی از امریکا به اروپا می رسد، طالبان اگر 85 در صد افغانستان را گرفته چرا رهبرش هنوز در پاکستان است؟ نیکاراگوئه در آستانه دو انتخابات، عقب نشینی مفتضحانه امریکا از افغانستان، جهان بر کرنا غلبه خواهد کرد اما تکلیف نئولیبرالیسم چه خواهد شد؟ و بالاخره قسمت دوم مقاله ابراهیم گلستان در معرفی اتم به مردم ایران در سال 1324


3 سال و نیم از بازداشت محیط زیستی ها گذشت

جاسوس در ج. اسلامی

کیست و درکجا نفوذ می کند؟


عنوان اول پیک نت 22 تیر

روحانی 8 سال روی

گسل‌ریاستجمهوری دوام‌آورد


پس از دیدار با رئیس اطلاعات سپاه

نخست وزیر عراق با کدام پیام

قرار است راهی واشنگتن شود؟


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت چهارشنبه که یک گزارش تحلیلی از دلائل قمه کشی دختران بود با نزدیک به 9 هزار و 500 خواننده روی تلگرام این روزنت پر مخاطب ترین مطلب بود. روی فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب پر خواننده ترین مطلب از میان مطالب روز چهارشنبه بود و روی 7 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران