سرمقاله راه توده ۸۶۴

به قیمت سازش با امریکا

می‌خواهند تن به‌تغییرات ندهند!

 

مصاحبه وزیر کشور

برداشتن‌فیلترینگ بستگی‌دارد

به فروکش کردن اعتراضات

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۴ دی ماه ۱۴۰۱ - ۴ ژانویه ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۱۳- ۱۴ دی

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۳- ۱۴ دی

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۳- ۱۴ دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۳- ۱۴ دی

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۳- ۱۴ دی

منتخب اخبار ورزشی


۱۳- ۱۴ دی

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۱۴ دیماه

با حجتیه اندیشان

نمیتوان به‌جبهه شرق پیوست

این نقشه را یک نویسنده استرالیایی درباره طرح غربی ها جهت تجزیه ایران منتشر کرده است. این همان نکته ایست که میهن دوستان بارها آن را بعنوان یک خطر مطرح کرده و تاکید کرده اند که بزرگترین امتیازها و عقب نشینی ها در برابر غرب و بویژه امریکا، حتی اشتباه بزرگ تسلیم اتمی نیز این طرح را از روی میز عملیاتی غرب کنار نمی زند. در واقع از سال ۵۷ آنها بدنبال اجرای این طرح بودند و پس از انقلاب ۵۷ نیز بارها گام هائی دراین جهت برداشتند اما حضور مردم در صحنه و تجربه جنگ عراق و جانفشانی مردم ایران برای دفاع  از کشور آنها را هر بار مردد کرد و یا در نیمه راه متوقف. اکنون وضع فرق کرده است. انتخابات گذشته ریاست جمهوری پرده ها را کنار زد. پایگاه مردمی جمهوری اسلامی فرو ریخته و اکثریت مردم از حکومت ناراضی و حتی خواهان تغییر آن هستند و این یعنی برداشته شدن آن مانع بزرگی که تاکنون بر سر راه تجزیه ایران بوده است. البته، قدرت نظامی (موشکی و اتمی) ایران اکنون یک نیروی بازدارنده جدی  است اما هرگز چنین قدرتی نمی تواند جای حمایت مردمی و بسیج توده ای را بگیرد و بزرگترین مانع برسر راه طرح تجزیه ایران پیوند قدرت  نظامی با حمایت مردمی از حکومت است که تمامیت ارضی ایران را میتواند تضمین کند. آنها که در داخل کشور با تحمیل مقررات من در آوردی مذهبی مردم (از جمله و بویژه در مناطقی که اهل سنت در آنها زندگی می کنند) را زیر فشار گذاشته اند و آن نظام اقتصادی که در خدمت اقلیتی از جامعه است، آن حمایت عظیمی سالهای اول انقلاب از حکومت را برباد داده است و حیرت آور است که هنوز روحانیون حکومتی و سکانداران اصلی کشور برای تغییر مسیر ۳۰ سال  گذشته نمی خواهند تن به تغییر بدهند. این یک دندگی عملا آب را به آسیاب طراحان تجزیه ایران می ریزد. این طبیعی است که تجزیه ایران به جنگ داخلی ختم خواهد شد و از دل این جنگ داخلی یک ایران ویران و تکه تکه شده بیرون خواهد آمد. آن اقلیتی که در سالهای گذشته خورده و برده، هیچ نگرانی در این زمینه ها ندارد زیرا پایگاهش در کشورهای غربی، به یمن پول هائی که از ایران خارج کرده و در بانکها دارد محکم است و ویرانه برای اکثریت مردم ایران باقی می ماند. از جمله معدود حرف های تاریخی آیت الله  خمینی آن بود که در نامه به شورای نگهبان وقت نوشت «اگر این جماعت (مرتجعین مذهبی) حاکم شوند، همه چیزتان بر باد می رود». اشاره او به حجتیه اندیشانی بود که در ستون منتخب اخبار سیاسی همین شماره پیک نت می خوانید که سیمای جمهوری اسلامی دربست در اختیار جبهه پایداری است. جبهه پایداری مرکب از حجتیه اندیشان مرتجع است. این جبهه در نیروهای مسلح نیز نفوذ دارد. این  همان پیش بینی است که آیت الله خمینی کرد. بارها گفته و نوشته ایم و باز هم تکرار می کنیم که با گاری شکسته کنونی سیاست اقتصادی و اجتماعی داخلی که حجتیه اندیشان آن را به کمک انواع مافیاهای اقتصادی راه می برند نمی توان به جبهه شرق رسید. درحالیکه پیوند به جبهه شرق یعنی گشایش اقتصادی به سود و به نفع مردم و رضایت مردم یعنی تضمین امنیت عمومی و امنیت مرزهای ایران.


کریدور آبی 20 میلیارد دلاری

رود ولگا در روسیه

به دریای خزر وصل می شود!

 

یک مرکز خرید درغرب تهران

 

این یکی از پاساژهای غرب تهران است. هیچ زن یا دختری پوششی ناهنجار ندارد که بتوانند آن را بهانه حجاب اجباری کنند. حد و مرزها را چنان نگهداشته اند که بهانه ای به طرفداران تحمیل حجاب اجباری ندهند. همزیستی روسری برسرها و آنها که چادر بر سر دارند، درکنار آنها که نمی خواهند روسری داشته باشند، همه باهم زندگی می کنند اگر حکومتیان و جنجال به پا کنندگان در تلویزیون های فارسی زبان خارج از کشور آب را گل آلوده نکنند.


نشریه اکونومیست:

تحریم های غرب نتوانست

کمراقتصاد روسیه را بشکند!


راه توده ۸۶۴ منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده- شماره ۸۶۴ (چهارشنبه ۱۴ دیماه ۱۴۰۱) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرارگرفت. گزارش ویژه این شماره بخش سوم مرور تاریخ ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب ۵۷ است. سرمقاله این شماره نیز اختصاص به مانورهای حکومت ایران برای سازش با امریکا و گریز از تغییرات داخلی به خواست مردم دارد. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

انسجام و تشکل طرفداران "گردش به شرق" ناگزیر است، جدال ۵۰۰ ساله بر سر نوع رشد اقتصادی ایران، پوست اندازی ارتجاع مذهبی به زمان نیاز دارد، از کدام بخش خصوصی می توان دفاع کرد؟، آلمان چوب دنباله روی از امریکا را می خورد، ۶۴ سال  توطئه امریکا علیه انقلاب کوبا، نقشه چنین ساله امریکا برای جنگ اوکراین با روسیه، "لولا" سکان رهبری برزیل را بدست گرفت، کیوان مهشید چهره ای که باید دوباره شناخت، فریبکاران جهانی پشت ارزش هایشان، سرگذشت ترجمه دو کتاب و بالاخره شلیک شاه به پیشانی خود با اعلام حزب رستاخیز.

 تلگرام راه توده: https://telegram.me/rahetudeh


نوع تسلیحات اعلام نشده

خط تولید مشترک تسلیحات

 نظامی میان روسیه و ایران!


جان سالم بدر بُرد

داور بین المللی والیبال ایران

در این اتومبیل سواری بود!


عنوان اول پیک نت ۱۳ دیماه

درس هائی که انقلاب ۵۷
نتوانست از انقلاب‌ کوبا بگیرد


مهر پیشانی ها شاگرد او بودند

مصباح یزدی نابغه ای که

خمینی نتوانست او را کشف کند!


چرا اعتراضات به شورش ختم میشود؟

 

چرا اعتراضات به حقّ مردمی ایران به شورش های کور بدل میشود؟ چرا هربار که مردم ایران به موضوعی اعتراضی داشتند بلافاصله شعارهای اولیه تبدیل به شعارهای رادیکال  شده و تجمعات آنها تبدیل به شورش میشود؟

اینها سئوالاتی است که "پریسا نصرآبادی" که در برنامه های "جدال" نیز شرکت می کند به آنها پاسخ خود را داده است!


یک نمونه از هزاران مورد

آن"بالا" کیست که بدستوراو

خون مردم را درشیشه کردند


علی ربیعی:

امروز که اعتراضات فروکش کرده

وقت‌اعلام اصلاحاتاجتماعی  است


عنوان اول پیک نت ۱۲ دیماه

مردم منتظر اصلاحات

و حکومت در بلاتکلیفی


بانکهای خصوصی

شیره مملکت را کشیدند و بردند!


مملکت را عملا فلج کرده اند

نبرد بی امان طرفداران

گردش به شرق با غرب ستایان


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

.خبر تفسیری "مصباح یزدی نابغه ای که خمینی نتوانست او را کشف کند" در شماره روز گذشته پیک نت (سه شنبه) با نزدیک به ۵ هزار خواننده در تلگرام این روزنت پر مخاطب ترین مطلب بود. در فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب بیشترین خواننده را داشت و روی ۶ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت