سخنرانی سارا واگن کنشت

درتظاهرات ضدجنگ دربرلین

ریا نووستی- ترجمه نعمت بوستانی

 

ناتو در جستجوی راه حلی

برای نجات باقی مانده اوکراین

ابوالقاسم گلستانی

(پیک هفته ۱۰۹) ۵ آذر ماه ۱۴۰۲ - ۲۶ نوامبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۵-۴ آذر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۵-۴ آذر

رویدادهای
منطقه و جهان


۵-۴ آذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۵-۴ آذر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۵-۴ آذر

منتخب اخبار ورزشی


۵-۴ آذر

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۱ آذر

این رادیو را که با زحمت و همت یک گروه ۱۰ نفره تهیه می شود برای حمایت از ما در یوتیوب عضو شوید و آنرا لایک کنید. اگر امکان کمک مالی به ما را به هر دلیل ندارید، به این خواست حداقلی ما عمل کنید!


عنوان اول پیک نت ۵ آذر

استراتژی جهانی امریکا

با آتشبس غزه عوض‌نمیشود

پیروزی امریکا و ناتو در جنگ اوکراین علیه روسیه، سنگی است که به دیوار خورده است. قبول آتش بس در غزه آسان تر از قبول شکست در اوکراین است. اما آیا گریزی از آن وجود دارد؟ ظاهرا پاسخ این سئوال با توجه به بحران اقتصادی در اروپا و امریکا به همان اندازه دشوار است که قبول جهان چند قطبی از سوی امریکا دشوار است. انگیزه اصلی فاجعه ای که در غزه بدست اسرائیل آفریدند نه نسل کشی و یا جدال مذهبی، بلکه سلطه بر نفت و گاز غزه به هر قیمت بود، حتی به قیمت ترک ادعاهای مربوط به آزادی ها و فرود آمدن آوار رسوائی و خشم جهانی علیه امریکا و اسرائیل و اروپا. سلطه بر دریای مدیترانه و در اختیار گرفتن نفت و گاز غزه و پیوند زدن آن به نفت سوریه که امریکا بالای آن خیمه نظامی زده یک استراتژی است و به همین دلیل می توان حدس زد که این استراتژی به اشکال مختلف دنبال خواهد شد، حتی با جنگ افروزی دیگری. دو هدف در این استراتژی نهفته است:

۱- تامین نفت و گاز و انرژی اروپا و بی نیاز کردن آن از نفت و گاز روسیه

۲- حادثه آفرینی در گذرگاههای انتقال نفت خلیج فارس به طرف چین

حاصل این استراتژی از نظر امریکا و متحدانش چیست؟:

مقابله اقتصادی با چین و فلج کردن مناسبات اقتصادی روسیه و چین. مختل کردن طرح جاده ابریشم و فلج کردن سازمان بریکس. گام های بعدی، همزمان و یا بدنبال آن برداشته خواهد شد. حتی با گشودن جبهه جنگی جدیدی برای روسیه و چین.

فعلا، افکار عمومی جهان را که بشدت علیه جنایات اسرائیل و امریکا درغزه برآشفته است می خواهند کنترل کنند و شکست در جنگ اوکراین را به نحوی پذیرفته و تجدید قوا کنند برای آینده با توطئه های دیگر و سازماندهی های نوین.

نگرانی کنونی امریکا و اسرائیل از ورود خبرنگاران به غزه و باز شدن باز هم بیشتر چشم و گوش مردم جهان از آنچه در غزه گذشت، برخواسته از همین ضرورت عقب نشینی تاکتیکی و تجدید سازمان و تجدید قوا و به اجرا گذاشتن توطئه های نوین است. نه امریکا و نه اروپا به این سادگی تسلیم طرح جهان چند قطبی نخواهند شد و تمام زیرکی و مانورهای سیاسی چین و روسیه در حال حاضر همانا تلاش برای عبور از کنار توطئه های امریکا و نیفتادن در دامن جنگ بزرگ است.

سایت پولیتیکو می نویسد: "مقامات دولت بایدن نگران هستند که در جریان آتش‌بس میان اسرائیل و فلسطین، روزنامه‌نگاران به غزه رفته و حجم گسترده‌ی ویرانی‌ها و کُشتار وحشتناک را از نزدیک ببینند و گزارش کنند."

با این نگاه به جهانی که در برابر ما قرار دارد و مقاومت امریکا در برابر جهان چند قطبی و از اعتبار افتادن دلار، باید نگاه ها بازهم بیشتر متوجه خلیج فارس و دریای عمان باشد و فشار نظامی به امریکا برای ترک سوریه و عراق و منطقه. بنابراین، آتش بس غزه به معنای پایان خطرات بزرگ نیست و ظاهرا،  این نکته ایست که در راس نظام جمهوری اسلامی به آن یقین وجود دارد و شتاب برای برداشتن باز هم گام های بلند تر برای تولید موشک های دوربرُد و کروز با کلاهک های پر قدرت، تقویت نیروی دریائی و مجهز ساختن ناوگان هواپیماهای جنگی ایران همین را نشان میدهد. همچنان که مقاومت علنی تر و محکم تر در برابر فشارهای جدید سازمان انرژی اتمی و شورای حکام اتمی حکایت از پیش بینی حوادث آینده در آب های جنوبی ایران دارد.

ابتکار روسیه برای برخی جبهه بندی های نوین نیز که سه روز پیش در پایتخت جمهوری بلاروس با ۵ کشور نهائی شد، همین نگرانی نسبت به آینده را نشان میدهد. اتحاد برای دفاع از خود!


بایدن تا انتخابات ریاست جمهوری

نمی‌خواهدشکست دراوکراین را بپذیرد

نشریه Fatto Quotidiano

ترجمه: بهمن دوستدار

 

با پیشنهاد پوتین برای مذاکره، ناتو بر سر دو راهی

خاتمه جنگ اوکراین

و یا کشاندن جنگ به اروپا


سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید

"جان کربی" غلط زیادی کرده

"سحام نیوز"آن را خبری‌کرده!


عنوان اول پیک نت ۴ آذر

نتانیاهو، سرانجام

جام‌زهر آتش‌بس را سرکشید


پس از قبول آتش بس

گنده گوئی های مضحک

نتانیاهو و وزیر دفاع اسرائیل


مصاحبه با دکتر بیژن عبدالکریمی
روشنفکران و روحانیون ایران
مرجعیت خود را از دست داده اند


مجلس ایران و مجلس روسیه

با دو ماهیت و رویکرد!


صحنه سازی های اسرائیلی در جنگ غزه

 

فیلم های زیادی درباره صحنه سازی های اسرائیل از جنگ غزه روی شبکه جهانی است، از جمله این فیلمی که از کانال "جنگ پژوهی" برایتان انتخاب کرده ایم. کانالی که به همت و زحمت رضاخسروی تهیه می شود. ما این کانال ها و سایت های جدید مانند جدال، تحریریه و شماری دیگر را اخیرا به صفحه پیوندهای پیک نت اضافه کرده ایم و بتدریج بر آنها خواهیم افزود. فیلمی که انتخاب کرده ایم و می بینید نیازی به توضیحات ما ندارد.



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


----------------

 آرشیو رادیو هفته
در یوتیوب

-----------------

"رادیو پیک"

چهارشنبه ۱ آذر
 

"رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در برنامه این هفته رادیو پیک (چهارشنبه ۱ آذر) مطالبی را با این عناوین، همراه با عکس ها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:

- چرا باید از قدرت نظامی و سیاست منطقه ای و جهانی جمهوری اسلامی دفاع کرد؟

- چند خبر کوتاه داخلی و خارجی و تفسیر آنها

- سر چه کسانی در دیگ انتخابات مجلس خواهد جوشید؟

- قصه "آش رشته"- شتری که پشت در خانه بسیاری از مهاجرین دهه ۶۰ خوابیده

- اختلاف سپاه و دولت در سیاست خارجی

- به یاد دکتر صدرالدین الهی، بمناسبت سالگرد تولدش

- فعالیت مخرب لابی امریکا و اسرائیل در میان مردم و حاکمیت ایران

- کودکان یتیم و بی پناه امروز فلسطین،  فردا به خونخواهی پدران و مادران خود به میدان خواهند آمد

- ضربات کمر شکنی که جنگ غزه به اسرائیل زد

- فعلا نیازی به ورود نظامی ایران به جنگ غزه نیست!

- از دل جنگ غزه، کشور مستقل فلسطین برون خواهد آمد

- نامه سهراب سپهری از نیویورک برای احمد رضا احمدی  در تهران
---

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که در ارتباط با قبول آتش بس در جنگ غزه از سوی اسرائیل بود، روی تلگرام این روزنت نزدیک به 5 هزار خواننده داشت. روی فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان اول بیشترین خواننده را داشت که روی 6 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت