هشدار پوتین به بریتانیا

پرواز هواپیماهای بمب افکن

روسیه درآب‌های شمال‌بریتانیا

 

بایدن و مشاورش به این نتیجه رسیده اند

تضمین امنیت اسرائیل

و تشکیل دولت فلسطینی

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۲ - ۱۹ نوامبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۲۸-۲۷ آبان

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۸-۲۷ آبان

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۸-۲۷ آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۸-۲۷ آبان

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۸-۲۷ آبان

منتخب اخبار ورزشی


۲۸-۲۷ آبان

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک" چهارشنبه ۲۴ آبان

این رادیو را که با زحمت و همت یک گروه ۱۰ نفره تهیه می شود برای حمایت از ما در یوتیوب عضو شوید و آنرا لایک کنید. اگر امکان کمک مالی به ما را به هر دلیل ندارید، به این خواست حداقلی ما عمل کنید!


عنوان اول پیک نت ۲۸ آبان

اسرائیل می‌خواهد ایران را

به‌جنگ با امریکا بکشاند!

در ایران گفته می شود که عبداللهیان وزیر خارجه دولت در جریان سفر به بلژیک پیامی از جانب امریکائی ها دریافت داشته مبنی بر این که جنگ غزه دو هفته دیگر خاتمه می یابد. ظاهرا این پیام در پاسخ به پیامی از جانب عبداللهیان و یا مقام دیگری به امریکائی ها بعنوان هشدار نسبت به ادامه بمباران غزه و گسترش جنگ در منطقه بوده است.

گویا حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز با توجه به همین پیام که به او نیز از طریق تهران اطلاع داده شده، به امریکا هشدار دادکه اگر تا سوم نوامبر اسرائیل به جنگ در غزه خاتمه ندهد جنگ گسترش خواهد یافت.

خبرگزاری دولتی روسیه "تاس: نیز به نقل از "الجریده" کویت خبر را در همین ارتباط و با مضمونی مشابه منتشر کرده است.

این پیام ها درحالی رد و بدل شده که برخی محافل نظامی ایران با صبر دو هفته ای پیشنهادی امریکا موافق نیستند و فشارهائی را برای ورود مستقیم ایران به جنگ علیه اسرائیل وارد می آورند. ظاهرا در پاسخ به همین فشارها و یا در نتیجه این فشارهاست، که روز گذشته حداد عادل که در مقام و موقعیتی نیست که درجریان تصمیمات مهمی مانند جنگ باشد، اما برخی اظهار نظرهای او را نوعی ماموریت به او برای بیان آن نظر میدانند گفت:

«ورود ایران به جنگ غزه شاید تبدیل به نبرد ایران و آمریکا شود اشخاصی که خواهان ورود ایران به جنگ غزه هستند باید بدانند که شاید این، همان چیزی باشد که رژیم صهیونیستی می‌خواهد، یعنی تبدیل نبرد غزه به جنگ ایران و آمریکا. اگر این اتفاق بیفتد، آن که جان سالم به در می‌برد، رژیم صهیونیستی خواهد بود و این به نفع آرمان فلسطین نیست.»

اگر حرف های حداد عادل را مبنا قرار بدهیم، آنوقت باید پذیرفت که در بالاترین سطح نظام، آگاهی نسبت به نقشه به دام جنگ با امریکا کشیدن ایران وجود دارد. یعنی همان فشارها و پیشنهادهائی که پیش از جنگ غزه بارها نتانیاهو به بهانه فعالیت های اتمی ایران به امریکا می آورد تا مشترکا به ایران حمله کنند. حتی در جریان برخی تماس ها و مذاکرات ایران و امریکا تا پیش از حوادث غزه، اسرائیل تهدید کرده بود که اگر امریکا هم همراهی نکند، اسرائیل به تنهائی ایران را بمباران خواهد کرد، که البته میدانست که امریکا را در برابر عمل انجام شده قرار داده و امریکا نیز در کنار اسرائیل دست به بمباران ایران خواهد زد.

تا آنجا که شواهد نشان میدهد، رهبری نظام مصمم تر از گذشته، معتقد به تقویت حزب الله لبنان، شبه نظامیان عراق و بویژه ارتش یمن است و مدرن ترین موشک ها و سلاح ها را به همراه مشاوران نظامی در اختیار یمن گذاشته است. شلیک موشک دوربرُد یمن که دو هفته پیش در فاصله کمی از تاسیسات اتمی اسرائیل فرو آمد چنان هشداری بود که متعاقب آن امریکا حفاظت از این تاسیسات را مستقیما برعهده گرفت. حتی اگر دامنه جنگ گسترده هم بشود؛ نیازی به ورود مستقیم ایران به جنگ نیست و هیچ کشوری هم نمی تواند ایران را بدلیل ارسال سلاح برای لبنان و بویژه یمن که دارای یک دولت مستقر است زیر فشار قرار بدهد. این سیاستی است که تاکنون در ارتباط با جنگ اوکراین نیز ایران دنبال کرده و تسلیم فشارهای تبلیغاتی امریکا و متحدان ناتوئی آن در اروپا نشده است. تقریبا مشابه همین سیاست را جمهوری دمکراتیک کره در رابطه با جنگ اوکراین اجرا کرده و حداقل یک میلیون گلوله توپ از طریق راه آهن به روسیه رسانده است.

عکسها: تانکهای اسرائیلی که در غزه با شلیک موشک از کار افتاده اند و هنوز ارتش اسرائیل نتوانسته آنها را برای تعمیر به اسرائیل باز گرداند.


امریکائی ها به بهانه حفاظت از

 پایگاه اتمی "دیمونا" وارد اسرائیل شده اند

صدها نظامی امریکائی

همراه ارتش اسرائیل درغزه می جنگند


قطع سراسری اینترنت در ایران

و سئوالات مردم از یکدیگر!


باد پیروزی های پیاپی

در جهت پرچم روسیه می وزد

راشا تودی- ترجمه بهمن دوستدار


دلیل بالا رفتن "آریزو"

از "پژو" چه می تواند باشد؟


پیشنهاد "لاپید" در مجلس اسرائیل

باید نتانیاهو را برکنار

ونخستوزیر جدید انتخاب‌کرد


روزنامه نگار و اقتصاد دان امریکائی:

امریکا و ناتو سرنوشت

اروپا را بدست گرفته اند!


عنوان اول پیک نت

به قیمت کشتار و ویرانی

اسرائیل می‌خواهد بر نفت

و گاز غزه چنگ بیاندازد!

حسین موسویان دیپلمات قدیمی جمهوری اسلامی که چند سال سفیر جمهوری اسلامی در آلمان بود و مدتی نیز مشاور یکی از تیم های متعدد مذاکره‌کننده اتمی و اکنون گویا در امریکا بسر می برد و گاه گاهی سخنرانی می کند و یا مقاله ای برای رسانه های امریکا می نویسد، در تازه ترین مقاله خود در "میدل ایست آی" مسئله استخراج نفت در سواحل غزه توسط اسرائیل را مطرح کرده است. البته این مسئله، پیش از این از سوی یک تحلیلگر جوان اهل تونس که در لندن زندگی می کند و یک کانال خبری- تحلیل در یوتیوب نیز دارد مطرح شده بود، که پیک نت آن را ترجمه کرده در شماره ۱۰ آبان خود منتشر کرد. چند روز پس از انتشار آن تحلیل در پیک نت، برخی مطبوعات و رسانه های ایران بدون ذکر نام پیک نت آن مطلب را منتشر کردند.

https://www.pyknet.net/1402/05aban/10/page/jang.htm

هدف واقعی اسرائیل در کشتار و ویرانی غزه، سلطه بر نفت و گاز و دریای مدیترانه است و سپس گشایش یک کریدور تجاری- نفتی و گازی برای فلج کردن طرح جاده ابریشم. در مقاله ای که لینک آن را در بالا آورده ایم این مسئله با دقتی بیش از دقت موسویان مطرح شده است. اسرائیل خود نیز میداند که آن بذری که در غزه پاشیده و خون پای آن ریخته، قطعاً به نهال های تازه ای تبدیل خواهد شد. این کودکان که امروز ظالمانه یتیم و دربدر شده اند، هر کدام در آینده چند نیروی جنگنده خواهند شد. نام سازمانشان مهم نیست، مهم اینست که آنها سرزمینشان را تحت هر نام و اندیشه ای پس خواهند گرفت و جنایات امروز اسرائیل را تلاقی خواهند کرد. نفت و گاز غزه متعلق به آنهاست و آن را از امریکا و اسرائیل و کمپانی های نفتی پس خواهند گرفت. البته، اگر اسرائیل بتواند آن را تصاحب کند.

بهر روی موسویان در "میدل ایست آی" نوشت:  ادامه


چون فریب بایدن را نخورد لقب دیکتاتور گرفت

رهبر چین در امریکا

بایدن را سنگ روی یخ کرد


سیگنال امریکا به روسیه برای مذاکره

بازی دو سر باخت امریکا

برای جدا کردن چین از روسیه



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


----------------

 آرشیو رادیو هفته
در یوتیوب

-----------------

"رادیو پیک"

چهارشنبه ۲۴ آبان
 

"رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در برنامه این هفته رادیو پیک (چهارشنبه ۲۴ آبان) مطالبی را با این عناوین، همراه با عکس ها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:
- مهندسی انتخابات مجلس آینده چه ماهیتی خواهد داشت؟
- مردم چگونه می توانند با حکومت آشتی کنند؟
-3 نتیجه ای که اجلاس سران کشورهای اسلامی در عربستان داشت
- اسرائیل اگر غزه را با خاک هم یکسان کند، بازنده است
- چرا سینه ۳ قبر را در پارک زرگنده تهران شکافتند؟
- نگاه انتقادی ۳ تحلیلگر اقتصادی ایران به بحران اجتماعی ایران
- چند خبر کوتاه و تفسیر آنها
- فریدون توللی، شاعری که نباید نام و یادش فراموش شود
- دو دستآورد کنونی جنگ غزه برای مردم جهان!
- سرنوشت مشترک زلنسکی و نتانیاهو
- ابتکارهای تحسین برانگیز نسل جوان نوازندگان سازهای سنتی ایران
---

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که درباره نقشه اسرائیل و امریکا برای تسلط بر نفت غزه و دریای مدیترانه بود روی تلگرام این روزنت نزدیک به 5 هزار خواننده داشت. در فیسبوک پیک نت بیشتری خواننده را خبر تحلیلی سفر رئیس جمهور چین به امریکا و ناکامی تلاش بایدن برای تفرقه افکنی میان چین و روسیه داشت که روی 11 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت