شکست اتحادیه اروپا و پایان

رویای شکست روسیه در اوکراین

راشا تودی- ترجمه نعمت بوستانی

 

پیام های پنهان امریکا به رهبران کشورهای منطقه

خود را برای دوران

پس ازبرکناری نتانیاهوآماده کنید

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۲ - ۲۰ نوامبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۲۸-۲۹ آبان

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۸-۲۹ آبان

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۸-۲۹ آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۸-۲۹ آبان

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۸-۲۹ آبان

منتخب اخبار ورزشی


۲۸-۲۹ آبان

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک" چهارشنبه ۲۴ آبان

این رادیو را که با زحمت و همت یک گروه ۱۰ نفره تهیه می شود برای حمایت از ما در یوتیوب عضو شوید و آنرا لایک کنید. اگر امکان کمک مالی به ما را به هر دلیل ندارید، به این خواست حداقلی ما عمل کنید!


عنوان اول پیک نت ۲۹ آبان

قدرت نظامی ایران

یک گام دیگربه جلوبرداشت

می توان منتقد بسیاری از سیاست های اقتصادی، اجتماعی و مذهبی جمهوری اسلامی در ۴ دهه گذشته بود. چنان که ما نیز هستیم. حتی منتقد برخی از سیاست های خارجی کلان جمهوری اسلامی در سالهای گذشته. اما این بدان معنا نمی تواند باشد که اکنون و در یکی از پیچ های تاریخی و سرنوشت ساز جهان، منکر بخش مهمی از سیاست خارجی هدایت شده توسط رهبری جمهوری اسلامی باشیم که منطبق با شرایط بغرنج کنونی جهان و در جهت منافع ملی و حفظ تمامیت ارضی کشور است. سیاست راهبردی نگاه به شرق، قرار گرفتن در کنار روسیه و چین و پیوستن به پیمان شانگهای و عضویت در سازمان بریکس و حضور منطقه ای ایران از جمله نکات گرهی آن سیاست خارجی است که ما آن را منطبق با شرایط جهانی مورد اشاره می دانیم. روی دیگر این سیاست، همانا تقویت قدرت نظامی ایران است که از کریدور متکی بودن به تولیدات نظامی داخل کشور گذشته است. از آن جمله است صنعت موشکی و پهپادی و بتدریج "هواپیما سازی" ایران. در ادامه این قدرت نظامی و اتکاء به تولید تسلیحات در داخل کشور که بکلی متفاوت با سیاست های پیش ازانقلاب که در جهت وابستگی نظامی و تسلیحاتی به امریکا و غرب بود، اعتقاد داریم و بارها نیز اعلام کرده ایم که باید فعالیت اتمی ایران را نه تنها سرعت بخشید، بلکه آن را پیوند زد به قدرت نظامی کشور. شرایط و الزامات کنونی جهان، چنین حکم می کند.

این قدرت نظامی و بازدارنگی نظامی، اگر با حمایت و پشتیبانی آگاهانه ملت همراه نباشد، به آن می ماند که فردی با یک پای سالم و یک پای چوبی در یک مسابقه "دو" درکنار دوندگان دیگری که با دو پای سالم می دوند شرکت کند. بنابراین، باید فکری اساسی برای پای چوبی کرد و این فکر جز آن نیست که زیر بنای سیستم اقتصادی کشور در جهت منافع عموم مردم دگرگون شود و در حقیقت یک پالایش اساسی در مدیریت و سیستم اقتصادی ۴ دهه گذشته انجام شود. با این پالایش که شامل مبارزه واقعی با فساد، رانت خواری، تبعیض قومی و مذهبی، خاتمه خودی و غیر خودی کردن جامعه، مهار غارت و دزدی حکومتی، طرد مرتجعین مذهبی از حکومت، تن دادن به فعالیت قانونی احزاب واقعی و نهادهای مدنی و سازمان های صنفی و کنترل تجارت خارجی با رویکرد تقویت تولید داخلی و یک سلسله اقدامات در پیوند با این ها می شود. از جمله در زمینه بهداشت و آموزش و کنترل قیمت ها.

در ادامه حمایت از سیاست خارجی نظام و تقویت بنیه نظامی کشور است که نمی توان از آنچه که روز گذشته در نمایشگاه دستآوردها و توانمندی های نیروی هوافضای ایران به نمایش درآمد ابراز شادمانی و حمایت نکرد. از جمله موشک دارای قابلیت حمل کلاهک جنگی پیشرفته که آن را فتاح ۲ نام گذاشته اند و ابرفرا صوتی است. در همین نمایشگاه که رهبر جمهوری اسلامی نیز از آن بازدید کرد، موشک "غزه" نیز به نمایش در آمد که پیام مستقیمی بود به اسرائیل.

رهبر جمهوری اسلامی در پایان بازدید خود از این نمایشگاه گفت:

"نباید به سطح کنونی موفقیت‌ها راضی بود، زیرا بخش‌های مختلف نظامی و غیرنظامی در دنیا به صورت مستمر در حال حرکت و پیشرفت هستند و ما باید تلاش کنیم عقب نمانیم.

رژیم صهیونیستی به رغم بمباران‌های گسترده در غزه، تاکنون در حرکت خود ناکام بوده است زیرا از ابتدا گفتند که هدف ما نابودی حماس و مقاومت و زمین‌گیر کردن آنهاست اما با گذشت بیش از ۴۰ روز و با بکارگیری همه توان نظامی خود، هنوز نتوانسته‌اند این کار را انجام دهند.

بمباران وحشیانه بیمارستان‌ها و کشتن زنان و کودکان در غزه نشانه عصبی بودن سران رژیم صهیونیستی از شکست است. ورود به بیمارستانها و یا خانه‌های مردم پیروزی نیست زیرا پیروزی به معنای شکست دادن طرف مقابل است که رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته است به آن دست یابد و در آینده هم نخواهد توانست. همه دنیا اکنون با این حقیقت مواجه شده است که یک رژیم  دارای امکانات و تجهیزات مفصل و پیشرفته نظامی نتوانسته است بر طرف مقابل خود که هیچ یک از این امکانات را ندارد، غلبه کند. این نتوانستن به معنای نتوانستنِ آمریکا و کشورهای غربی هم هست .


تهدید اسرائیل از سوی یمن

نه شوخی است و نه تو خالی!

 

ارتش یمن پس از شلیک چند موشک دور برُد به طرف اسرائیل که یکی از آنها در بند مهم "ایلات" اسرائیل فروآمد و همچنین شلیک یک پهپاد به طرف ناوگان امریکا که خود را به خلیج عدن و دریای سرخ رسانده، روی گذشته یک کشتی باری اسرائیلی را نیز در در آبهای نزدیک به یمن توقیف کرد.

این کشتی به ظاهر متعلق به ترکیه بوده با پرچم اسرائیل به طرف هند در حرکت بوده است. این کشتی "گلکسی لیدر" نام دارد و ۲۲ خدمه دارد.

یمن پیشتر نیز اعلام کرده بود که در صورت متوقف نشدن بمباران غزه به کشتی های اسرائیلی اجازه عبور از آبهای این کشور را نخواهد داد و این نخستین اقدام عملی آن پس از هشداری بود که قبلا به اسرائیل داده بود.


با شکست ناتو در اوکراین

امریکا دست به دیوانگی

استفاده از سلاح هسته ای می زند؟

راشا تودی- مک گاورن/ ترجمه بهمن دوستدار


پرده برداری ازموشک اتمیدر روسیه

 

روسیه با پیش بینی دیوانگی احتمالی امریکا در استفاده از سلاح اتمی برای دفاع از هژمونی جهانی خود، از هول انگیز ترین موشک اتمی بالستیک بین قاره ای خود با نام مستعار" Satan 2" پرده برداری کرد. این موشک در مرکز موشکی دولتی Makeev روسیه طراحی و توسط کارخانه ماشین سازی کراسنویارسک تولید شده است. هنوز معلوم نیست که این موشکی در کدام  نقطه از خاک روسیه مستقر خواهد شد اما حدس زده می شود این نقطه سیبری و نزدیک قطب شمال خواهد بود که نزدیک ترین نقطه به خاک امریکا و کانادا و فنلاند است که به تازگی عضو ناتو شده و احتمالا موشک های اتمی امریکا در آنجا مستقر خواهد شد.


"زلنسکی" سرسختی می کند

اما اطرافیانش او را تمام شده میدانند


نمایش قدرت اتمی کره شمالی

در پایتخت آن کشور!

 

کره شمالی در پاسخ به مانورهای نظامی- اتمی امریکا و کره جنوبی، دست به یک نمایش نظامی پرقدرت در پیونگ یانگ پایتخت کشور زد و با صدور بیانیه ای اعلام کرد:

کره دمکراتیک "قابلیت های تهاجمی و پاسخ قاطع تر" را توسعه خواهد داد و "اقدامات نظامی بازدارنده راهبردی " را دنبال خواهد کرد. تعهد بازدارندگی ما آهنین باقی مانده است. از جمله قابلیت‌های دفاع هسته‌ای، متعارف و موشکی . ما پیشتر نیز اعلام کرده بودیم که اقدامات امریکا و کره جنوبی "تهدید هسته ای" را تشدید کرده است. کشور ما اکنون به بمب اتمی دست یافته که غیر قابل بازگشت است. در صورتی که حمله دشمن «قریب‌الوقوع» تشخیص داده شود، فرمان اولین استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را صادر خواهیم کرد.


هشدار پوتین به بریتانیا

پرواز هواپیماهای بمب افکن

روسیه درآب‌های شمال‌بریتانیا


عنوان اول پیک نت ۲۸ آبان

اسرائیل می‌خواهد ایران را

به‌جنگ با امریکا بکشاند!


بایدن و مشاورش به این نتیجه رسیده اند

تضمین امنیت اسرائیل

و تشکیل دولت فلسطینی


امریکائی ها به بهانه حفاظت از

 پایگاه اتمی "دیمونا" وارد اسرائیل شده اند

صدها نظامی امریکائی

همراه ارتش اسرائیل درغزه می جنگند


قطع سراسری اینترنت در ایران

و سئوالات مردم از یکدیگر!


باد پیروزی های پیاپی

در جهت پرچم روسیه می وزد

راشا تودی- ترجمه بهمن دوستدار


پیشنهاد "لاپید" در مجلس اسرائیل

باید نتانیاهو را برکنار

ونخستوزیر جدید انتخاب‌کرد


روزنامه نگار و اقتصاد دان امریکائی:

امریکا و ناتو سرنوشت

اروپا را بدست گرفته اند!



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


----------------

 آرشیو رادیو هفته
در یوتیوب

-----------------

"رادیو پیک"

چهارشنبه ۲۴ آبان
 

"رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در برنامه این هفته رادیو پیک (چهارشنبه ۲۴ آبان) مطالبی را با این عناوین، همراه با عکس ها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:
- مهندسی انتخابات مجلس آینده چه ماهیتی خواهد داشت؟
- مردم چگونه می توانند با حکومت آشتی کنند؟
-3 نتیجه ای که اجلاس سران کشورهای اسلامی در عربستان داشت
- اسرائیل اگر غزه را با خاک هم یکسان کند، بازنده است
- چرا سینه ۳ قبر را در پارک زرگنده تهران شکافتند؟
- نگاه انتقادی ۳ تحلیلگر اقتصادی ایران به بحران اجتماعی ایران
- چند خبر کوتاه و تفسیر آنها
- فریدون توللی، شاعری که نباید نام و یادش فراموش شود
- دو دستآورد کنونی جنگ غزه برای مردم جهان!
- سرنوشت مشترک زلنسکی و نتانیاهو
- ابتکارهای تحسین برانگیز نسل جوان نوازندگان سازهای سنتی ایران
---

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته _(یکشنبه) که در ارتباط به توطئه اسرائیل برای کشاندن مستقیم ایران به جنگ غزه بود روی تلگرام این روزنت نزدیک به 5 هزار خواننده داشت. روی فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان اول بیشترین خواننده را داشت اما بیشتری اشتراک گذاری مربوط به عکس و خبر بالا رفتن یک سواری خارجی از یک اتومبیل ساخت ایران در قیطریه تهران داشت. در 17 فیسبوک به اشتراک گذاشته شد.

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت