پول واحد و مقابله با اخبار جعلی

اجلاس مهم "بریکس"

۳ روز دیگر برگزار میشود

 

اورشلیم پست پاسخ داده است

دو دیدگاه درباره ج. اسلامی

براندازی و یا ماندگاری؟

(پیک هفته ۱۰۹) ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۲ - ۲۱ اگوست ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۳۰-۲۹مرداد

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۳۰-۲۹مرداد

رویدادهای
منطقه و جهان


۳۰-۲۹مرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۳۰-۲۹مرداد

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۳۰-۲۹مرداد

منتخب اخبار ورزشی


۳۰-۲۹مرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۳۰ مرداد

تبلیغ و تشویق غرب گرائی

اینبار از زبان حسین طائب

آیا نقش و ماموریت مجاهدین خلق تمام شده؟

"مجاهدین خلق" تشکیلات و سازمانی نیست که اسرائیل و امریکا و بطور کلی غرب آن را به امان خدا رها کنند، به این دلیل ساده که آنها، روی این  اهرم فشار  برای هر  اقدامی علیه ایران در آینده حساب باز کرده اند. نه امروز و دیروز، بلکه از همان آستانه انقلاب ۵۷ و سالهای پس از  آن در داخل کشور و سپس در  خارج از کشور  این محاسبه را روی این سازمان داشته اند. بنابراین، آنها که روی محدود شدن امکانات این سازمان در آلبانی حساب باز کرده و آن را در داخل کشور بعنوان یک پیروزی دیپلماتیک بدلیل مناسبات با اروپا تبلیغ می کنند، قصدشان فریب حکومت است و  پشت این تبلیغ، گرایش به غرب و دوری از سیاست نگاه به شرق را به حکومت تزریق می کنند. آن هم در آستانه اجلاس بریکس و  تلاش ایران برای عضویت در این سازمان.

پس از  سقوط رژیم صدام حسین و  جمع شدن پایگاه اشرف نیز همین تفسیر های خوش باورانه تبلیغ شد.

 همان سالهائی که مهم ترین حوادث تروریستی در ایران روی داد (آغاز دهه ۶۰) هم حکومت نتوانست و یا نخواست بداند و یا بفهمد که آن انفجارها و ترورها، اقدامات پیچیده ای بود که بدون کمک سازمان های غربی و اسرائیلی  (بویژه شبکه مخفی اسرائیل در  ایران که به گفته ارتشبد فردوست حتی به شاه هم گزارش فعالیت خود در ایران را نمی داد و پس از انقلاب سالم ماند و به فعالیتش ادامه داد) ممکن نبود اما بنام مجاهدین خلق انجام شد. و رهبران این سازمان نیز به این خیال خام که این اقدامات (انفجار حزب جمهوری اسلامی و دفتر نخست وزیر و سپس ترور امام جععه ها ) قدرت آنها را نشان میدهد، آن حوادث هولناک را به ریش گرفتند. نمی گوئیم عامل اجرائی نبودند، بودند و شدند اما حتی آن زمان هم در چنان حدی از  توان عملیاتی نبودند، بلکه مجری  سفارش دهندگان و امکان دهندگان شدند.

 جمع کردن بساط آلبانی هم، امروز اقدامی است برای به دام غرب کشیدن ایران و  گامی در جهت قطع پیوند آن با روسیه و چین. خالی کردن پشت ایران، برای وارد آوردن ضربات کمر شکن آینده که باز هم همین سازمان می تواند بخشی از پیاده نظام آن ضربات بشود.

امروز، هر اظهار نظری از جانب افراد شناخته شده دارای موقعیت حکومتی و یا افرادی که در گذشته دارای موقعیت حکومتی بوده اند، آنقدر مهم است که به آسانی نباید از کنار آن عبور کرد. می خواهد این افراد نظیر علی مطهری باشند و یا نظیر حسین طانب.

از جمله تبلیغ کنندگان فریبی که به آن اشاره شد، حسین طائب رئیس سابق اطلاعات سپاه است که علیرغم برکناری اش از این تشکیلات و اتهاماتی که در عرصه های مختلف و  از جمله درباره ترور قاسم سلیمانی متوجه اوست، همچنان اینجا و آنجا و به بهانه مختلف سخنرانی می کند.

البته، خوب است که سخنرانی می کند، زیرا معلوم میشود چه فردی با چه اندیشه سیاسی و چه درکی از اوضاع جهان و ایران در راس یکی از مهم ترین سازمان های اطلاعاتی جمهوری اسلامی قرار گرفته بوده و  به بهانه های امنیتی مرتکب چه جنایاتی شد که باید پاسخگوی آن بشود.

حسین طائب در تازه ترین سخنرانی اش که "جام جم" منتشر کرده گفته است:

«آوارگی منافقین نتیجه ارتباط ایران با اروپا است . در اغتشاشات سال گذشته اروپایی‌ها مواضع تندی گرفتند، اما در حال حاضر روابط ایران با این کشور‌ها گسترده شده و اتفاق اخیر برای منافقین هم بر همین اساس رخ می‌دهد. »

او  اشاراتی هم به موقعیت امروز امریکا و اسرائیل در جهان کرده و آن را ضعیف ارزیابی کرده است، اما جان کلام، آن سخنرانی نه اظهار نظرهایش در باره امریکا و اسرائیل بلکه درباره همان یک جمله ایست که برجسته کردیم.


وعده دانمارک و هلند به زلنسکی

جنگنده های اف ۱۶

تحویل ارتش اوکراین می شود


بسیج داوطلبان در نیجر

برای مقابله با مداخله نظامی

راشا تودی- ترجمه نعمت بوستانی


پس از ناکامی در ضد حمله

شکست و شکاف

در دولت اوکراین نمایان شده


حضور پوتین در ستاد فرماندهی جنگ

پیشروی روسیه در اوکراین

زیر چتر سانسور خبری غرب!


دندان غرب کنُد شده و فریاد افریقا قوی

مردم افریقا بر خاسته اند

زیرا نمی خواهند برده باشند!


بعد از دیدار با "تتلَو"

"اسدالله اسدی" مهره سوخته ای

که با نفس رئیسی هم زنده نمی شود!


"عباس میلانی" مردی چند چهره

که از پرستش مائو رسید

 به ‌ستایش ‌رضاشاه


برای حمله و دفاع از "نیجر"

انقلاب و ضد انقلاب

در افریقا به صف شده است

ریانووستی- ترجمه نعمت بوستانی



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 


 

 آرشیو رادیو هفته در یوتیوب

----------------------

"رادیو هفته"

چهارشنبه

۲۵ مرداد

به روز شد!

 

رادیو هفته، با نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان ایران، رویدادهای ایران، در هفته ای که گذشته را تحلیل و هر چهارشنبه به روز می شود. این رادیو که روی "یوتیوب" به روز می شود را گوش کنید، آن را برای حمایت از ما در یوتیوب، با انتخاب گرینه "Subscribe" عضو شوید، لایک کنید، به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران توصیه کنید.

در برنامه این هفته مطالبی با عناوین زیر می شنوید:

 

- آفتابه لگن دولت رئیسی ۱۰ دست است

- آیا انسجام ملی در ایران میتواند پایدار باشد؟

- نسل بعد از انقلاب، ترانه های پیش از انقلاب را بازخوانی می کند

- تاریخ تکرار می شود، اما با تغییراتی، متناسب با شرایط و  زمان.

- حکومت نا توان، در محاصره بحران ها

- سالگرد در گذشت سایه

- وارد نکردن غلات از روسیه وگران کردن  نان خیانت است

- چرا امریکا پس از فروپاشی اتحاد شوروی،

 بدنبال متلاشی کردن روسیه بود؟

- در جمهوری اسلامی هیچ مقامی سر جایش نیست!

---------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

پر خواننده ترین مطالب پیک نت روز گذشته، عنوان اول و مطلب مربوط به عباس میلانی بود که روی تلگرام این روزنت هر دو نزدیک به 6 هزار خواننده داشتند. همین تناسب در فیسبوک پیک نت نیز وجود داشت و هر کدام از آنها روی 13 و 11 فیسبوک خوانندگان آنها به اشتراک گذاشته شد.

 فیسبوک پیک نت


----------------

تلگرام پیک نت