پاسخ به دو پیام

عادت کنیم همه خبرها را

بخوانیم و رویدادها را دنبال کنیم

 

لاوروف ختم ماجرا را وعده داد

موضع چین و ایران

در برابر شورش واگنر

(پیک هفته ۱۰۹) ۵ تیر ماه ۱۴۰۲ - ۲۶ ژوئن ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۴-۵ تیر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۴-۵ تیر

رویدادهای
منطقه و جهان


۴-۵ تیر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۴-۵ تیر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۴-۵ تیر

منتخب اخبار ورزشی


۴-۵ تیر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۵ تیر

پایان ۲۴ ساعت شورش

وشادمانی رسانههای ایران

در ۲۴ ساعتی که شورش گروه واگنر در شهر روستوف جریان داشت، همراه با رسانه های غرب و تلویزیون های فارسی زبان خارج از کشور، در داخل کشور هم تمام رسانه ها و مفسرانی نظیر عباس عبدی و الهه کولائی که باصطلاح اصلاح طلب هستند، قلم پاره کرده و آنچه در دل تنگشان علیه روسیه نهفته بود، روی کاغذ آوردند و یا به دست اینترنت سپردند!

درد همه آنها مخالفت با سیاست گردش به شرق و هسته مرکزی قدرت در جمهوری اسلامی است و شورش گروه واگنر بهانه ای شد تا این درد را آشکار کنند. علاوه بر مطبوعات، در راس رسانه هائی که گز نکرده در دفاع از شورش واگنر پاره کردند، دو سایت خبری خبرآنلاین و سحام نیوز بودند که اولی را فرزند مسیح مهاجری سردبیر و مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی "مسیح مهاجری" اداره می کند و دومی را یکی از فرزندان شیخ مهدی کروبی. حتی یکی از این روزنامه ها و سایت های خبری به این واقعیت اشاره نکردند که می تواند پشت شورش واگنر امریکا و ناتو باشند و یا در صورت نبودن روسیه کنونی در صحنه جهانی و منطقه، ایران چگونه طعمه حمله نظامی می شد! همه آنها بر این تصور خام اندیشانه هستند که اگر با امریکا سازش کنیم، هم دلارهای بلوکه شده را میگیریم، همه تورم پایان می یابد و هم دمکراسی در ایران تامین. آنها نمی خواهند بدانند که امریکا، ایران کنونی را نمی خواهد و در پی تقسیم آن به چند منطقه است و آبی از سازش با امریکا گرم نخواهد شد. تمام روسیه ستیزی و چین گریزی این طیف وسیع که بر مطبوعات و رسانه های ایران تسلط دارند، ناشی از همین خوش خیالی است. ما، روز شنبه شاهد این خوش خیالی وسیع و حیرت آور، زیر پوشش حمایت از شورش واگنر در رسانه های ایران بودیم. این حمایت که با انواع اخبار تحریف شده و دروغ و حتی تصاویر فتوشاپ شده همراه بود، در حقیقت، نه از حب علی، بلکه از بغض معاویه بود.

خوشبختانه، پس از پایان شورش و عزیمت فرمانده گروه واگنر به جمهوری بلاروس، خبرگزاری فارس از خواب برخاسته و با انتقاد ای یکسویه نگری و یکسویه منتشر کردن اخبار این شورش در رسانه های ایران، اشاره به برخی نکاتی کرد که در عنوان اول پیک نت روز شنبه منتشر شد و ما توصیه می کنیم آن را حتی اگر خوانده اید، یکبار دیگر بخوانید. جسارت گفتن واقعیات، سینه سپر کردن در برابر تحریفات و جعلیات، آنست که در اوج انتشار این جعلیات و تحریفات حقایقی را مطرح کنی که به ایستادن در برابر سیل شبیه است.

بتدریج و از روز یکشنبه، برخی افراد نیز با تفسیرها و مقالاتی به میدان وارد شدند که پیک نت دروازه های آن را در عنوان اول روز شنبه خود گشوده بود. از جمله دکتر "محمود رمک ‌هاشمی" استاد دانشگاه و پزشک مغز و اعصاب مقیم تهران است. ما ایشان را نمی شناسیم، اما بخشی از مقاله اش را که در فیسبوک منتشر شد را در اینجا می آوریم:

«در بيست و چهار ساعت گذشته تمام خبرها بر شورش مسلحانه گروه واگنر در روسيه متمركز شده است . گروه واگنر ارتشى خصوصى است كه ساليان زيادى در كشورهاى خارجى در جهت منافع ملى روسيه عمل مي‌كند . از عمليات‌های مهم واگنر حضور در افريقاست كه با كمك به ارتش كشورهاى افريقايى باعث خروج ارتش فرانسه از آن كشورها شد .

در عمليات ويژه روسيه در اوكراين نيز اين گروه رشادت زيادى از خود نشان داد. اختلاف رهبر اين گروه با وزير دفاع روسیه ، رمضان قديروف و گراسيموف از اواسط جنگ اوكراين شروع شد .

در زماني كه ضد حمله ناتو با تلفات بسيار شكست خورد، ناگهان شورش مسلحانه در روسيه آغاز شد. نكات زير را يادآورى مي كنم:

١  تبليغات پروپاگانداى غربى و اذناب آنان در ايران كه منتظر فتح مسكو توسط واگنر هستند و نوستالژى فروپاشى شوروى را در سر دارند نمي‌دانند روسيه امروز و متحدان او در جنگى شركت كرده اند كه هدف از آن خاتمه بخشید به نظام  تك قطبى به رهبری امريكا و برپائی نظام چند قطبى است.  قطعاً در جنگ حريف ضرباتى وارد خواهد كرد كه اين شورش ناشى از آن است.

٢  مسلماً روسيه به سرعت بر اوضاع مسلط خواهد شد و هلهله غرب و عوامل ايرانى آنان به غصه تبديل خواهد شد .  ايرانيانى كه آرزوى شكست روسيه را دارند نمي‌دانند كه ناتو بعد از چیرگی  بر روسيه سراغ ايران خواهد آمد!

٣  سخنی هم با رهبرى روسيه داريم . شما كه تجربه توافق مينيسك را داشته ايد چرا بعد از چند ماه كه از عمليات ويژه گذشته بود و ارتش روسيه كيف را محاصره كرده بود باز هم فریب  ناتو را خوردید  و عقب نشينى كرديد که ناتو فرصت پيدا كند و سلاح هاى مدرن در اطراف كيف مستقر كند؟ دومين مسئله اختيارات بی حساب و كتاب يك ارتش خصوصى است كه در تمام شهرهاى روسيه دفتر داشته باشد و سلاح هاى سنگين در خاك روسيه مستقر نمايد؟ "

فیلم: شهر روستوف شنبه شب. خلاف همه فیلم های فتوشاپی که از این شهر بعنوان پایتخت کودتای واگنر و استقرار توپ و تانک در شهر به خورد مردم داده شد. تاکنون هیچ رسانه ای این احتمال را مطرح نکرده که واگنر برای ادامه عملیات نظامی علیه ارتش اوکراین، این بار از بلاروس که فرمانده واگنر به آنجا رفت وارد عمل شود. نوع برخورد ارتش و دولت روسیه با شورش واگنر بسیارمسالمت آمیز بود و طرف مقابل نیز همین برخورد را داشت. به همین دلیل نمی توان امکان ادامه عملیات واگنر علیه ارتش اوکراین از خاک بلاروس را نا محتمل دانست. بویژه که گفته میشود رئیس جمهور بلاروس و فرمانده واگنر دوستی و ارتباط قدیمی دارند!


الخلیج:

مقاومت امریکا در برابر

جهان چند قطبی موجب جنگ میشود!


نا امیدی نیویورک تایمز

باد ۴۸ ساعته بادکنک

اخبار شورش واگنر خالی شد


نماینده مجلس عراق:

آمریکا ارسال سلاح

برای کردهای عراق را آغاز کرده


با پیام گریگوژین، شبه نظامیان واگنر

به اردوگاههای صحرائی خود بازگشتند

تلویزیون خط سرخ حزب کمونیست روسیه


فرمانده واگنر از روسیه

به جمهوری  بلاروس خواهد رفت

تلویزیون حزب کمونیست روسیه


عنوان اول پیک نت ۴ تیر

شورشی که در روسیه

با نرمش و درایت خنثی شد!


پیام پوتین خطاب مردم روسیه

آنها که خیال شورش داشتند

بشدت مجازات خواهند شد!

تلویزیون حزب کمونیست روسیه- ترجمه نعمت بوستانی


پیام رهبر حزب کمونیست روسیه

سرویس های خارجی

و ستون پنجم پشت حوادث است

تلویزیون حزب کمونیست روسیه


رئیس "پان افریقا":

رابطه چین با افریقا

خلاف روابط غرب با افریقاست


رابرت کندی:

"بایدن" می گوید هدف

ازجنگ اوکراین تجزیه روسیه است




 جستجو در پیک نت

Site Meter Site Meter


 آرشیو رادیو هفته در یوتیوب

----------------------

"رادیو هفته"

۳۱ خرداد

به روز شد!

رادیو هفته، با تحلیل مهم ترین رویدادهای ایران و جهان، هر چهارشنبه به روز می شود. این رادیو که روی "یوتیوب" به روز می شود را گوش کنید، آن را عضو شوید، لایک کنید، به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران توصیه کنید. تلاش ما، آشنائی شما با تحلیلی متفاوت از رویدادهای ایران و جهان است که بی وقفه از رسانه های فارسی زبان، همآهنگ با سیاست کشورهای غربی منتشر می شود.

در برنامه این هفته مطالبی با عناوین زیر می شنوید:

 

۱- الهه، خواننده ای که پیرنیا او را به برنامه گلها برد

۲- آلمان بار دیگرقدرت نظامی خود را به صف کرده

۳- پرسش و پاسخ پوتین در حاشیه کنفرانس اقتصادی سن پترزبورگ

۴- حسنعلی منصور، سومین نخست وزیر شاه پس  از کودتای ۲۸ مرداد چرا ترور شد

۵- چرا مردم دیگر رغبتی به خواندن اخبار سیاسی ندارند؟

۶- نتیجه سفر و گفتگوهای سفر وزیر خارجه عربستان در ایران را می خواستند مختل کنند

۷- فیروزگوران، روزنامه نگاری که تا پایان عمر بر سر عهد با خویش ایستاد

۸- نفت ایران ارث پدری هیچ حکومتی در ایران نیست

۹- همایش اقتصادی سن پترزبورگ و اهمیت جهانی آن

----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که تحلیلی از شورش گروه واگنر در روسیه بود، نزدیک به 6 هزار خواننده روی تلگرام این روزنت داشت. روی فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان مطلب بیشترین خواننده را داشت و روی 11 فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد.

----------------

تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت