کنفرانس خبری وزیر دفاع روسیه

مسکو و لنینگراد

آماده دفاع نظامی می شوند!

 

سیمون هرش:

شورش گروه واگنر

پوتین را عملا تقویت کرد

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۲ - ۴ ژوئیه ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۱۲-۱۳ تیر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۲-۱۳ تیر

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۲-۱۳ تیر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۲-۱۳ تیر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۲-۱۳ تیر

منتخب اخبار ورزشی


۱۲-۱۳ تیر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۱۳ تیر

حکومت تک قطبی

درامریکا نمیتواند ادامه یابد

اگر شبکه تلویزیونی سی ان ان این فیلم کوتاه خبری را پخش نمی کرد بدشواری میشد به بینندگان آن قبولاند که اینجا یکی از ایستگاههای مترو نیویورک است. از این تصاویر در فیلم های هالیوودی خبری نیست و شاید ۹۰ در صد جوانانی ایران که در رویای مهاجرت به امریکا بسر می برند، نتوانند این واقعیات را باور کنند. این که امریکا کشوری است برای اقلیت نه برای اکثریتی که در ایستگاههای مترو می خوابند و روزها برای یک وعده غذا کنار غذاخوری های شهرداری های محلی صف می بندند. تاسیسات زیربنائی در تمام شهرهای امریکا فرسوده شده و هر روز یا یک پل فرو می ریزد و یا یک قطار از ریل فرسوده خارج می شود، هر روز در یک گوشه شهرها عده ای  با شلیک گلوله کشته می شوند، زندانها مملو از زندانیانی است که سیاهان و رنگین پوستان در آن اکثریت دارند. قیمت مواد خوراکی روز به روز بیشتر می شود و بر شمار خانه بدوشان افزوده. این امریکائی است که  حتی نهادها و موسسات تحقیقاتی و تحلیلگران اقتصادی و سیاسی خود امریکا نسبت به آینده آن هشدار میدهند و ضمن مخالفت با جنگ ناتو با روسیه در اوکراین، جنگ داخلی را در صورت ادامه و تشدید این وضع پیش بینی می کنند. نه تنها جهان از زیر هژمونی غارتگر و خونین امریکا باید رها شود، بلکه در خود امریکا، مردم باید از شر نظامی که پلیس آن در داخل و ارتش آن در خارج به چماق داخلی و جهانی تبدیل شده اند خلاص شوند. در عرصه جهانی، خواست جهان چند قطبی روز به روز تقویت می شود و در داخل خود امریکا نیز باید نظام چند قطبی، جای نظام تک قطبی و منحصر به حکومت الیگارش ها، تراست ها، صاحبان بانکها را بگیرد. تحول هم در عرصه جهانی و هم در عرصه داخلی باید روی بدهد. جهان کنونی و مناسبات داخلی و خارجی کنونی قابل دوام نیست و فاجعه بار است اگر این تغییر در جریان یک جنگ جهانی همراه با شورش ها و جنگ های داخلی بخواهد روی بدهد.

این درست همان وضعی است که در ایران حاکم است. ایران نمی تواند عضو شانگهای شود که روز گذشته شد، عضو بریکس شود که در اجلاس آینده رسماً خواهد شد، به جبهه شرق نزدیک شود و طرفدار دلار زدائی در عرصه جهانی بشود، اما در داخل کشور دلار حاکم باشد، الیگارش ها حکومت کنند و چماق حکومت بالای سر اکثریتی باشد که خواهان تغییر وضع حاکم هستند. ادامه این تضاد در ایران هم به انفجار ختم خواهد شد. مردم خواهان عدالت، تحصیل و درمان مجانی، آزادی سندیکائی و آزادی تشکل های مدنی و آزادی احزاب هستند و فرهنگ ارتجاعی آلوده به خرافات مذهبی را نمی خواهند. اگر حکومت تن به این واقعیات بسپارد و همزمان و همراه با تغییراتی که مردم آن را در تمام عرصه ها طالب آن هستند بدهد، آنگاه می تواند به جنگ ابتذال فرهنگی که امریکا به تمام جهان تزریق کرده نیز برود، در غیر اینصورت آن ابتذال قبله نسل جوانی می شود که در بی خبری و کم آگاهی نگهداشته شده و پیوسته زیر بمباران تبلیغاتی امریکا و اروپاست.


اجلاس دو روزادامه دارد

ایران رسما به عضویت پیمان

امنیتی - نظامی شانگهای پذیرفته شد


شیخ جوانی که معاون استانداری مازندران شده:

مفسدان اقتصادی اندک اند

مخالفان حجاب بسیار زیاد!


ساز استقلال اتاق بازرگانی

آزادی قطره چکانی و کنترل شده

۱۰ میلیارد دلار طلب ایران ازعراق


چند خبر کوتاه از جنگ اوکراین


تلویزیون فاکس نیوز :

امریکا باید خود را آماده

ازدست دادن جایگاه جهانی‌کند


عنوان اول پیک نت ۱۲ تیر

حکومت تکلیف خود را
نمی‌تواند با حجاب روشن‌کند!


مدیر سابق اندیشکده شورای روابط خارجی امریکا

تهدید داخلی در امریکا

جدی تر از تهدید خارجی است!


قانون اختیارات ویژه به رئیس جمهور

پیش بینی نظامی چین

علیه شرایط و خطرات جنگی



 جستجو در پیک نت

Site Meter Site Meter


 آرشیو رادیو هفته در یوتیوب

----------------------

"رادیو هفته"

۷ تیر

به روز شد!

رادیو هفته، با تحلیل مهم ترین رویدادهای ایران و جهان، هر چهارشنبه به روز می شود. این رادیو که روی "یوتیوب" به روز می شود را گوش کنید، برای گسترش مخاطبان و شنوندگان آن را عضو شوید، لایک کنید، به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. تلاش ما، آشنائی شما با تحلیلی متفاوت از رویدادهای ایران و جهان است. تحلیل هائی که بی وقفه از رسانه های فارسی زبان، همآهنگ با سیاست کشورهای غربی منتشر می شود.

در برنامه این هفته مطالبی با عناوین زیر می شنوید:

- سخنرانی نیما در کنگره نویسندگان ایران در سال ۱۳۲۵

- تلاش بی نتیجه امریکا برای جدا کردن افریقا از چین

- ایران بر سر دو راهی تصمیم، برای دو سیاست داخلی و خارجی

- همه خبرها را بخوانید، نه آنکه دنبال خبرهای مورد علاقه خود باشید

- رابرت کندی، خواهد توانست وارد کاخ سفید شود؟

- زیر دریائی تفریحی و تبلیغاتی میلیاردرها، به سرنوشت کشتی تایتانیک گرفتار شد

- شورش گروه نظامی واگنر و جنجالی که رسانه های غربی و ایرانی راه انداختند

- افسانه کوزیچکین، مامور سفارت شوروی چه پیشینه ای داشت؟

- سازمان مجاهدین از کشور آلبانی به کدام کشور کوچ خواهد کرد؟

- رادیو رشت، پس از رادیو تهران راه اندازی شد

----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

خبر اظهار نظر مدیر سابق اندیشکده شورای روابط خارجی امریکا در باره تهدیدهای داخلی امریکا و خطرناک بودن آنها بیش از خطر خارجی با نزدیک به 5 هزار خواننده روی تلگرام پیک نت پر مخاطب ترین مطلب روز گذشته این روزنت بود. روی فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را خبر خانه سازی در ماریاپول داشت که روی 9 فیسبوک نیز به اشتراک گذاشته شد.

 فیسبوک پیک نت


----------------

تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت