بیانیه ۷۴ فعال سیاسی

حمله نظامی اسرائیل به "جنین"

نشانه وحشت ازتقویت مقاومت است

 

جنگ حیدری- نعمتی

در اتاق در بسته بازرگانی

سیامک زند

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۲ - ۸ ژوئیه ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۱۴-۱۷ تیر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۴-۱۷ تیر

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۴-۱۷ تیر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۴-۱۷ تیر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۴-۱۷ تیر

منتخب اخبار ورزشی


۱۴-۱۷ تیر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۱۷ تیر

سیاست نه سیخ بسوزد

ونه کباب، به دردنمی‌خورد!

در روزهای اخیر دو حادثه ظاهرا بی ارتباط با هم، اما در واقع، در ارتباط مستقم با هم روی داده است. نخست حمله نظامی اسرائیل به مردم بی سلاح جنین در کرانه باختری و دوم تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل به بهانه بررسی فعالیت اتمی ایران. در جلسه شورای امنیت، علاوه بر مسئله فعالیت اتمی ایران، اشاره ای به نقض حقوق بشر در ایران شده و اشاره ای هم به ادامه تحریم تسلیحاتی ایران. نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی موضوع قابل انکاری نیست، اما همین نقض حقوق بشر در حمله اسرائیل به جنین هم روی داد و صدای شورای امنیت سازمان ملل در نیآمد. در باره فعالیت اتمی ایران که مسئله تولید موشک بالستیک هم به آن وصله شده نیز بهانه اینست که ایران به روسیه پهپاد داده و این پهپادها در جنگ اوکراین استفاده شده است. این درحالی است که سیل مدرن ترین سلاح های نظام از سوی کشورهای عضو ناتو و بویژه امریکا، آلمان؛ فرانسه و انگلیس به اوکراین فرستاده می شود. آنها که منتقد ارسال پهپادهای ساخت ایران به روسیه هستند، در همین جلسه شورای امنیت به روی خود نیآورند که سیل سلاح های غربی چرا به اوکراین فرستاده می شود و یا، با چه انگیزه ای امریکا می خواهد بمب های خوشه ای به اوکراین بفرستد؟ اگر به هیچ مرجع جهانی مربوط نیست که ناتو در اوکراین چه می کند، به هیچ مرجعی جهانی هم مربوط نیست که چرا ایران به روسیه و یا سوریه و یا حزب الله لبنان و یمن و عراق سلاح می فرستد.  اتقاقا، باید با صراحت از ارسال سلاح برای آنها که بر سرشان بمب ریخته می شود دفاع کرد. از جمله از ایران و این همان نقشی است که درباره جنگ سوریه ایران ایفاء کرد و باید از آن در چارچوب سیاست خارجی و منطقه ای ایران دفاع کرد. در سیاست نمی توان میان دو لحاف خوابید. شترسواری هم دولا دولا نمی شود. وقتی حمله به جنین محکوم می شود، باید راه حل این حملات چند ده ساله را هم مطرح کرد و آنها که به این نتیجه رسیده اند اما از بیان آن پرهیز دارند، همانهائی هستند که عادت کرده اند میان دو لحاف بخوابند. همین سیاست درجریان توطئه علیه سوریه از جانب بسیاری، و در واقع همه احزاب و سازمان های سیاسی داخل و خارج کشور دنبال شد و به بهانه مخالفت با جمهوری اسلامی، هیچ کس از نقش مثبت ایران برای جلوگیری از لیبی شدن سوریه سخن نگفت و نمی گوید.

این مسئله هیچ ارتباطی به مخالفت با سیاست های داخلی جمهوری اسلامی ندارد و می تواند وباید منتقد بسیار جدی آن بود، اما وقتی "عیب او جمله بگفتی، هنرش نیز بگو". همچنان که اکنون نیز اسرائیل در حمله به جنین محکوم می شود اما کسی جرات نمی کند بگوید مردم فلسطین با دست خالی نمی توانند در مقابل اسرائیل بایستند و حق خود را بگیرند، یگانه راه حل تقویت قدرت نظامی فلسطینی هاست. یعنی همان کاری که برای لبنان و یمن شد. اگر اسرائیل می خواست و می توانست تسلیم منطق و محکومیت و دعوت به انسانیت شود که تا حالا شده بود، پس راه حل چیز دیگری است. این همان توصیه ایست که در تیرماه سال ۱۳۹۴تحت عنوان یادداشت سردبیر در پیک نت و در ارتباط با سوریه مطرح شد، با این مضمون که هرچه سریع تر باید ایران تجهیزات نظامی به سوریه فرستاده و جلوی سقوط بشار اسد را بگیرد.

هیچ حزب و سازمان سیاسی موشک و پهپاد ندارد که برای فلسطینی ها بفرستد، اما زبان و قلم که دارند تا از تجهیز فلسطینی ها به موشک و پهپاد دفاع کنند!


"اردشیر جم نشان"

بنیانگذار نشریه "۱۰ مهر"

 بدرود حیات گفت


رانندگی بی کیفیت

و اتومبیل های بی کیفیت

 

خودروهای ساخت ایران هر اندازه هم که بی کیفیت باشند، بی کیفیت تر  از رانندگی مردم در جااده ها نیست. در همه کشورها و در همه بزرگراه ها در همه کشورها تصادف می شود، اما بندرت (بویژه در اروپا) اینگونه حوادث روی میدهد. یا راننده کامیون خواب بوده و یا راننده پراید و یا شاید هر دو لبی هم به افزون تر کرده بودند و بر پدال گاز افزوده بودند. در این تصادف که در محور کبودرآهنگ به خان‌آباد روی داد ۷ سرنشین پراید در جا کشته شدند. از لابلای چنین خودروئی هیچکس انتظار دیگری جز بیرون کشیدن اجساد را نمی تواند داشته باشد.


تبریک رهبران چین، هند و روسیه

اهمیت عضویت کامل ایران

درسازمان همکاری شانگهای


سرمقاله راه توده ۸۸۷

ایران نباید زیر چرخ

انحطاط غرب قرار بگیرد


عنوان اول پیک نت ۱۴ تیر

آرایش نظامی جهان

در چه مرحله قرار گرفته!


تظاهرات حامیان مکرون!

 

در فرانسه، دولت برای نمایش حمایت مردمی از خود، در برابر شورشی که یک هفته است در فرانسه ادامه دارد، یک تظاهرات حکومتی در مقابل شهرداری پاریس ترتیب داد. تظاهراتی که بدلیل بی استقبالی از آن، به ضد خود تبدیل شد.


۵ خبر از جبهه های جنگ اوکراین

به نقل از رادیو اسپوتنیک




 جستجو در پیک نت

Site Meter Site Meter


 آرشیو رادیو هفته در یوتیوب

----------------------

"رادیو هفته"

۱۴ تیر

به روز شد!

رادیو هفته، با تحلیل مهم ترین رویدادهای ایران و جهان در هفته ای که گذشت، هر چهارشنبه به روز می شود. این رادیو را که روی "یوتیوب" به روز می شود را گوش کنید، آن را با انتخاب گرینه "Subscribe" عضو شوید، لایک کنید، به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران توصیه کنید. تلاش ما، آشنائی شما با تحلیل متفاوت رویدادهای ایران و جهان است. تحلیل هائی که بی وقفه از رسانه های فارسی زبان، همآهنگ با سیاست کشورهای غربی منتشر می شود.

در برنامه این هفته مطالبی با عناوین زیر می شنوید:

- جدال محکوم به شکست روحانیون مرتجع با پدیده های نوین

- آتش به اختیارها حرف آخر را می زنند و یا دولت؟

- اختیارات ویژه نظامی با کدام چهت گیری به رئیس جمهور آن کشور داده شد؟

- در مسیر تغییر جهان تک قطبی به جهان چند قطبی باید در انتظار رویدادها مهم بود

- به یاد سهراب شهید ثالث، فیلمسازی که با فیلم "طبیعت بی جان" پیشگام سینمای نوین ایران شد

- دیدار رهبر حزب کمونیست روسیه با پوتین، در جریان شورش واگنر

- رویائی که در ذهن مردم از امریکا ساخته بودند، رنگ باخته

- سران سه قوه جلسه حجاب تشکیل دادند

- تفسیر سیمون هرش، روزنامه نگار تحقیقی از امروز و آینده امریکا

- مقاله ای از دکتر رمک هاشمی در باره ضرورت گردش به شرق

---------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که درباره پایان حکومت تک قطبی در خود امریکا بود، روی تلگرام این روزنت نزدیک به 5 هزار خواننده داشت. روی فیسبوک پیک نت، همین عنوان اول بیشترین خواننده را داشت اما بیشترین اشتراک گذاری را خبر مربوط به پیشنهاد معاف شدن 11 هزار طلبه از خدمت سربازی داشت که روی 10 فیسوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد.

 فیسبوک پیک نت


----------------

تلگرام پیک نت