تظاهرات اسرائیلی ها

علیه دولت نتانیاهو در"تل آویو"

 

فرماندهان نازیست اوکراین

ازترکیه به اوکراین بازگشتند!

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۹ تیر ماه ۱۴۰۲ - ۱۰ ژوئیه ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۱۸-۱۹ تیر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۸-۱۹ تیر

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۸-۱۹ تیر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۸-۱۹ تیر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۸-۱۹ تیر

منتخب اخبار ورزشی


۱۸-۱۹ تیر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۱۹ تیر

چاره‌فقر وچپاول، همان‌است

که غنی‌نژادبا آن‌مخالف است!

با هر گام جدی که حکومت به سوی شرق و در حقیقت، برای تحقق سیاست خارجی راهبردی نزدیکی به جبهه شرق بر میدارد، بر شمار رسانه های داخلی مخالف این سیاست افزوده می شود. نه تنها افزوده می شود، بلکه بی پروا تر و حتی هتاک تر این مخالفت را تشدید می کنند. تاکنون دو سایت خبری "سحام نیوز" و "خبرآنلاین" در کنار روزنامه هائی نظیر اعتماد و انتخاب، هم میهن و بقیه آنها (از جمله اکو ایران که رسانه تصویری اتاق بازرگانی است)  ساز مخالف گردش به شرق و حمایت عملی از حفظ پیوند با غرب را به سینه می زدند و اکنون سایت خبری "جماران" و روزنامه هائی نظیر "اطلاعات" هم به این کنسرت پیوسته و همگی با هم روسیه ستیزی و چین گریزی را همزمان با ادامه امید به احیای برجام و عقب نشینی اتمی ایران ادامه میدهند. در حقیقت و با سکوتی که امثال محمد خاتمی و روحانی به آن ادامه میدهند، اصلاح طلبانی که اهل جبهه غرب هستند و با سیاست گردش به شرق مخالفند و برای بیان این مخالفت امثال فلاحت پیشه را پیش انداخته اند.

امثال موسی غنی نژاد نیز بشدت در همین چارچوب عمل می کند و تئوری بافی می کند و افرادی نظیر حشمت الله فلاحت پیشه رئیس سابق کمیسیون امنیت مجلس هم پامنبری می خواند. او روز گذشته گفت: «اگر از ابتدا ایران مستقیم با آمریکا صحبت می‌کرد، چین هم از تخفیف‌های وحشتناک نفتی استفاده نمی‌کرد. ما در سیاست خارجی به بن‌بست رسیده‌ایم. یک بار روسیه منافع برجامی ایران را فدای سیاست اوکراین کرد و الان هم اتحادیه اروپا در مقابل تفاهم موضع می‌گیرد. گرفتار تابو‌های عدم مذاکره با آمریکا و ادعای هدایت فرهنگی تمام دنیا هستیم.»

فلاحت پیشه همچنین در مخالفت با گرفتن مالیات از تجار بزرگ می گوید : این دولت و مجلس،بیش از ۲۰ مالیات و هزینه جدید به سبد زندگی مردم تحمیل کرده است: مالیات برملک، اجاره، خودرو، کارتخوان، قبوض، انتقال پول... فلاحت پیشه خوراک برای همه رسانه هائی که به آنها اشاره کردیم فراهم می کند، همچنان که غنی نژاد برای همه این رسانه ها تئوری فراهم می کند. او نیز در تازه ترین اظهار نظرش که وسیعا در رسانه ها و مطبوعات وابسته به اتاق بازرگانی بازتاب یافته، گفته است:

با مشاهده تجربه فاجعه‌بار سوسیالیسم و اقتصاد دولتی در قرن بیستم، اکثریتی از اهل فکر و تدبیر در دنیا و به تبع آن در کشور ما به این نتیجه رسیدند که اقتصاد دولتی را به عنوان نظام اقتصادی نباید مطلوب تلقی کرد.

آنچه در ایران رخ داد رویگردانی از اقتصاد دولتی به عنوان راه‌حل نبود، بلکه اکتفا به تغییر دادن شکل ظاهری آن بود و این نبود جز بی‌اعتمادی به بخش خصوصی و اقتصاد جهانی. در کشور ما هیچ‌گاه اقتصاد بازار آزاد مطرح نشد. سیاست‌های پرهیز از اقتصاد جهانی با شعارهایی مانند استقلال اقتصادی یا ناسیونالیسم اقتصادی مطرح شد و از آثار به جا مانده از مفهوم امپریالیسم اقتصادی چپ‌گراها استفاده شد.

حزب توده در واقع مشروعیتی برای مالکیت‌های بزرگ قائل نیست و از پیشنهادات اصلاحی اقتصادی در مرامنامه حزب توده مربوط به نظام مالیاتی مبتنی است بر مالیات بر درآمد تصاعدی. پیشنهاد دیگر تقویت انحصارهای دولتی و مداخله بیشتر دولت در امور اقتصادی است. در مرامنامه این حزب آمده:

ما برخلاف طرفداران محتکرین معتقدیم که دولت باید در امور تجارتی مداخله نماید و از این جهت با تقویت انحصارهای دولتی موافقیم زیرا که اگر سود سرشاری که به جیب یک مشت سفته‌ باز ریخته می‌شود عاید خزانه دولت گردد بدیهی است که به صرفه توده خواهد بود، از طرف دیگر چون دولت می‌تواند به حوائج توده وقوف بیشتر داشته باشد و در امور تجارتی نیز نظم اجتماعی را در نظر بگیرد از هرج و مرج اقتصادی تا حدی جلوگیری خواهد شد.

(درد امروز بحران اقتصادی و فقری که گریبان مردم را گرفته و چپاولی که مافیاهای اقتصادی و سلاطین اقتصادی حامی امثال آقای غنی نژاد، جز همان است که آقای غنی نژاد در بخش پایانی سخنرانی خود می گوید و با آن مخالفت می کند؟)


موشک "استورم شادو" بریتانیا

به چنگ روسیه افتاد

 و شاید سر از ایران در آورد!

 

درجریان جنگ اوکراین و شکست ضد حمله اوکراین، یک موشک "استورم شادو" بریتانیایی بدست نیروهای روسیه افتاد. این مدرن ترین و پیچیده ترین موشک ساخت بریتانیاست که در اختیار ارتش اوکراین قرار گرفته بود و حالا ناتو نگران است که این موشک در اختیار ایران قرار گیرد و آنها از روی آن مهندسی معکوس کرده و مشابه آن را بسازند! این موشک فعلا در روسیه تحت بررسی است.


آیت الله محقق داماد:

مجلس کنونی ما

"هر" را از "بر" تشخیص نمیدهد!


سانفرانسیسکوی کنونی!

 

این گزارش "صدف بیوتی" مقیم سانفرانسیسکوی امریکاست. به شکل و شمایلش نمی آید که حزب اللهی باشد و بخواهد به نفع جمهوری اسلامی یک گزارشی از امریکا بدهد. آنچه او می گوید، تقریبا شرایطی است که در بسیاری از شهرهای امریکا و کانادا هر روز دیده می شود.  به شکل و شمایل و طرز حرف زدنش کاری نداشته باشید، به گزارشی که میدهد توجه کنید. حتما دیگر ایرانی های مقیم امریکا و کانادا و حتی اروپا هم می توانند گزارشی مشابه را از آنچه در شهرها می بینند بدهند اما ظاهرا حال و روز این کار را به هر دلیل شخصی و یا دولتی ندارند!

صدف بیوتی یا "صدف مسائلی" تا سال ۱۳۹۶ در ایران زندگی می کرد و بلاگر معروف و آرایشگر بود. البته لیسانسیه رشته شمی از دانشگاه آزاد تهران. آن که در پایان گزارش به او می پیوندد و او هم نظری می دهد شوهرش "علی" است که با هم از ایران رفتند و مقیم سانفرانسیسکو شدند.


نزدیک مرز مشترک با لهستان و اوکراین

کمپ های نظامی واگنر

بسرعت در بلاروس برپا شده


به بهانه امنیت ملی امریکا

امریکا مرگ خوشه ای را

به اوکراین می فرستد!


عنوان اول ۱۸ تیر

امریکا با بمب خوشه ای می خواهد شکست ناتو در اوکراین را جبران کند


جایگزین "واگنر"

بازدید وزیر دفاع روسیه

از یگان نظامی قراردادی جدید


جنگ حیدری- نعمتی

در اتاق در بسته بازرگانی

سیامک زند


بیانیه ۷۴ فعال سیاسی

حمله نظامی اسرائیل به "جنین"

نشانه وحشت ازتقویت مقاومت است


"اردشیر جم نشان"

بنیانگذار نشریه "۱۰ مهر"

 بدرود حیات گفت



 جستجو در پیک نت

Site Meter Site Meter


 آرشیو رادیو هفته در یوتیوب

----------------------

"رادیو هفته"

۱۴ تیر

به روز شد!

رادیو هفته، با تحلیل مهم ترین رویدادهای ایران و جهان در هفته ای که گذشت، هر چهارشنبه به روز می شود. این رادیو را که روی "یوتیوب" به روز می شود را گوش کنید، آن را با انتخاب گرینه "Subscribe" عضو شوید، لایک کنید، به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران توصیه کنید. تلاش ما، آشنائی شما با تحلیل متفاوت رویدادهای ایران و جهان است. تحلیل هائی که بی وقفه از رسانه های فارسی زبان، همآهنگ با سیاست کشورهای غربی منتشر می شود.

در برنامه این هفته مطالبی با عناوین زیر می شنوید:

- جدال محکوم به شکست روحانیون مرتجع با پدیده های نوین

- آتش به اختیارها حرف آخر را می زنند و یا دولت؟

- اختیارات ویژه نظامی با کدام چهت گیری به رئیس جمهور آن کشور داده شد؟

- در مسیر تغییر جهان تک قطبی به جهان چند قطبی باید در انتظار رویدادها مهم بود

- به یاد سهراب شهید ثالث، فیلمسازی که با فیلم "طبیعت بی جان" پیشگام سینمای نوین ایران شد

- دیدار رهبر حزب کمونیست روسیه با پوتین، در جریان شورش واگنر

- رویائی که در ذهن مردم از امریکا ساخته بودند، رنگ باخته

- سران سه قوه جلسه حجاب تشکیل دادند

- تفسیر سیمون هرش، روزنامه نگار تحقیقی از امروز و آینده امریکا

- مقاله ای از دکتر رمک هاشمی در باره ضرورت گردش به شرق

---------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که در ارتباط با ارسال بمب های خوشه ای امریکا به اوکراین بود، روی تلگرام این روزنت نزدیک به 5 هزار خواننده داشت. روی فیسبوک پیک نت، خبر کوتاه همراه با فیلم حادثه آفرینی راننده یک اتومبیل سواری در شیراز بیشترین خواننده و بیننده را داشت. این خبر و فیلم روی 6 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد.

 فیسبوک پیک نت


----------------

تلگرام پیک نت