با صراحت باید این نوع دخالت ها را پاسخ داد

رئیسی به دخالت مکرون

در امور ایران چه پاسخی داده؟

 

روزنامه ایزوستیا:

ایران و عربستان

تبدیل به دومتحد نظامی میشوند

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۲ - ۱۲ ژوئن ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۲۱-۲۲ خرداد

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۱-۲۲ خرداد

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۱-۲۲ خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۱-۲۲ خرداد

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۱-۲۲ خرداد

منتخب اخبار ورزشی


۲۱-۲۲ خرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۲۲ خرداد

دولت رئیسی و بیت رهبری

با هم و یا روبروی هم؟

جنبش اعتراضی ماههای پایانی سال گذشته، پدیده های نوینی را در میان ایرانیان داخل و خارج از کشور بوجود آورده است که نقش تلویزیون های سه قلوی لندن در آن بسیار اساسی است. این پدیده، توقعی است که در اذهان بوجود آمده است. همه فقط بدنبال اخباری هستند که انتظار آن را دارند و نه خواندن اخباری که مطابق میل و آرزوی آنها نیست اما واقعیاتی اند که در ایران روی میدهند و اگر از آن بی خبر بمانیم، غرق در دنیای خود چنان باقی می مانیم که حاصل آن جز نا امیدی و بیرون افتاده از دایره رویدادها نیست. سرنگونی قریب الوقوع جمهوری اسلامی در ماههای پایانی سال گذشته چاشنی اصلی گلوله های توپخانه تبلیغاتی رسانه های غرب و سه تلویزیون لندنی و همچنین رادیوهای فارسی زبان در امریکا و فرانسه، آلمان و جمهوری چک شد. از جمله اثرات باقی مانده از گلوله باران آن توپخانه همین آرزو را جانشین واقعیت کردنی است که شاهدیم. یعنی گشتن بدنبال اخبار سرنگونی و پیدا کردن خبری در این ارتباط و غافل ماندن از فراز و فرودهائی که جامعه و حکومت طی می کنند. فراز و فرودهائی که اگر لحظه به لحظه اخبار همه آنها را دنبال نکنیم، پس از مدتی به بیگانه ای تبدیل خواهیم شد که مدعی سیاست ورزی است اما نه نبض جامعه را در دست دارد و نه نبض حکومت را. غرق در بگومگوهائی که از جنبش اعتراضی ماههای پایانی سال گذشته در خارج از کشور و حتی تا حدودی در داخل کشور باقی مانده است.

پیک نت درتمام این دوران، سعی کرد تسلیم فضاسازی های کاذب نشود و خود را در چارچوب اخبار براندازی محبوس نکند. برای ادامه این سیاست، فشار سنگینی را تحمل کردیم، همچنان که در تفسیر جنگ اوکراین و شکستن سد سانسور اخبار آن فشارهای سنگینی را تحمل کردیم و با صراحت می گوئیم که ممکن است در آینده چوب این سد شکنی را خورده و برای ادامه کار؛ گرفتار محدودیت های جدی بشویم.

بازگردیم به اخبار ایران، بویژه آن اخباری که مربوط به سخنان و نظرات رهبری جمهوری اسلامی است که تمایل چندانی نسبت به خواندن و اطلاع یافتن از آن وجود ندارد، درحالیکه اتفاقا آن سخنان و نظرات است که فعلا بر جامعه و بر ایران حاکم است و نه آرزوهای این و آن. اگر از این نظرات و سخنان غافل بمانیم و حتی آنها را به نقد و بررسی نکشیم، عملا از کاروان رویدادهای عقب می مانیم.

از جمله، درباره نظرات تازه ای که وی در ارتباط با مذاکرات وتلاش های اخیر دولت در مورد فعالیت های اتمی ایران آغاز کرده و قول هائی هم از امریکا برای رفع برخی تحریم ها و بلوکه شدن پولهای ایران گرفته است!

ما نمیدانیم که دولت کنونی در این ارتباط تا چه حد با رهبر جمهوری اسلامی همآهنگ است و تا چه حد اجازه استقلال عمل گرفته است، اما اشاراتی که در سخنان اخیر رهبر جمهوری اسلامی وجود دارد، نشان از همسوئی کامل با آنچه که دولت در ارتباط با فعالیت های اتمی و تماس و مذاکره با طرف امریکائی انجام میدهد ندارد.

به این نکات از سخنان روز گذشته علی خامنه ای با فعالان صنعت هسته ای ایران توجه کنید:

«توصیه موکد من اینست که ارتباط با آژانس را حفظ کنید اما در چارچوب مقررات پادمانی.  توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد. چالش ۲۰ ساله هسته‌ای نشان داد که به وعده‌ها نباید اعتماد کرد. وعده‌های بسیاری از طرف دولت‌های طرف مذاکره و آژانس داده شد اما به آنها عمل نشد.  ما از اعتمادهای بی جا خیلی ضربه خوردیم.»

ما این سخنان را، حتی اگر یک مانور سیاسی هم تلقی شود، همسو با تماس ها و مذاکرات اخیر دولت ابراهیم رئیسی و وزیر خارجه دولت او "عبداللهیان" نمی بینیم و آن را مغایر سیاست نگاه به شرق ارزیابی می کنیم، مگر آن که مانوری کوتاه مدت برای بازپس گیری پولهای بلوکه شده و عبور از بحران اقتصادی باشد که دولت تصور می کند نه با کندن دندان دلار، بلکه با تن دادن به برخی عقب نشینی های اتمی و بدست آوردن چند ده میلیارد دلار حل می شود!


چرا علنی نمی شود؟

گزارش مسموم سازی

دختران دانش آموز در مجلس


برای دو روز

آغاز بزرگترین نشست اقتصادی

چین و اعراب در عربستان


داستان خواندنی شیر پیر مثنوی

آغاز بزرگترین مانور ناتو

از امروز، عمدتا در آلمان


با انفجار سد کاخوفکا

وقوع یک فاجعه اتمی

اوکراین واروپا را تهدید میکند


دولت جدید کار خود را شروع کرد

امریکا و اروپا

با اردوغان چه خواهند کرد؟


عنوان اول پیک نت ۲۱ خرداد

لایحه جدید حجاب

مخالف"شلُ حجابی"نیست!


انهدام سلاح های ارسالی

 آلمان و امریکا به اوکراین

ریانووستی- نعمت بوستانی


طالبان مدعی است

۵۰ هزار شرکت را

در افغانستان زنان اداره می کنند!


پایان سفر وزیر خارج امریکا به عربستان

امریکا خودش را

به خاورمیانه دعوت کرد!



 جستجو در پیک نت

Site Meter Site Meter


 آرشیو رادیو هفته در یوتیوب

----------------------

"رادیو هفته"

۱۷ خرداد

به روز شد!

رادیو هفته، با تحلیل مهم ترین رویدادهای ایران و جهان ، هر چهارشنبه به روز می شود. این رادیو را که روی "یوتیوب" به روز می شود را گوش کنید، آن را عضو شوید، لایک کنید، به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران توصیه کنید. تلاش ما، آشنائی شما با تحلیل متفاوت رویدادهای ایران و جهان است که بی وقفه از رسانه های فارسی زبان، همآهنگ با سیاست کشورهای غربی منتشر می شوند.

در برنامه این هفته مطالبی با عناوین زیر می شنوید:

 

- مراسم تحلیف ریاست جمهوری اردوغان، پس از انتخابات دو مرحله ای ترکیه

- جنبش بابیه، در دوران خود، جنبشی مترقی بود

- نگاه به چند خبر و تفسیر کوتاه آنها

- لیبرالیسم اقتصادی علم نیست، یک سیستم اقتصادی در برابر اقتصاد ملی است

- نتیجه عقب نشینی اتمی، خوردن چوب و پیاز با هم است

- دو نکته اساسی که در سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی بمناسبت سالگرد در گذشت آیت الله خمینی مطرح  شد.

- راهکارهائی که رهبر حزب کمونیست روسیه برای پیروزی بر ناتو مطرح کرده است

- چپاول رفاقتی سرمایه داران رانت خوار در جمهوری اسلامی

- پرچم ملی ایران، یادگار قیام علیه کاوه آهنگر علیه استبداد است

- به یاد "محمود پاینده" روزنامه نگار طنز پرداز گیلک

- بانکهای خصوصی در دوران احمدی نژاد مثل قارچ از زمین روئیدند

----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

خبر تفسیری “وقوع یک فاجعه اتمی اوکراین و اروپا را تهدید می‌کند” در شماره روز گذشته پیک نت، روی تلگرام این روزنت بالای 4 هزار و پانصد خواننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب بود. همین مطلب در فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت و روی 19 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

----------------

تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت