راه حل چیست؟

ترس از اطرافیان

پزشکیان و جلیلی جدی است!

 

"تولید" شهید بزرگ در ج. اسلامی

در دولت آن شهید هم

خصوصی سازی ادامه یافت

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۰ تیر  ۱۴۰۳ - ۳۰ ژوئن  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۱۰ - ۹ تیر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۰ - ۹ تیر

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۰ - ۹ تیر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۰ - ۹ تیر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۰ - ۹ تیر

منتخب اخبار ورزشی


۱۰ - ۹ تیر

منتخب اخبار اقتصادی


رادیو پیک

۶ تیر ۱۴۰۳

 


عنوان اول پیک نت ۱۰ تیر

دلیل اجرای سناریوی ۸۴

برای دو مرحله ای کردن انتخابات

نتیجه انتخابات روز جمعه آن نمی تواند باشد که اعلام شد. از آنجا که تقلب در شمارش آراء ناممکن و خطر واکنش مردم را در پی داشت، انتخابات را بصورت سازمان یافته دو مرحله ای کردند. این همان سناریوئی است که درانتخابات سال ۸۴ که احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی روبروی هم قرار گرفته بودند به اجرا گذاشتند.

برخلاف نظر آنها که برای تحریم سینه می زنند و آمار اعلام شده درباره میزان مشارکت در انتخابات را ملاک گرفته و عدم شرکت ۶۰ در صدی را تبلیغ می کنند، درصد شرکت کنندگان در این انتخابات بالای ۵۰ و زیر ۶۰ در صد بود. به همین دلیل جابجا کردن آمار شمارش آراء خطرناک و اعتراض خیز بود.

سناریوئی که برای دو مرحله ای شدن انتخابات اجرا کردند نشان داد که می خواهند جلیلی را به هر طریق شده به کاخ ریاست جمهوری بفرستند. از روز گذشته حملات به اطرافیان پزشکیان در صدا و سیما آشکارتر و بیشتر شده و همچنین حمله به برجام بعنوان یک خیانت ملی و دست پخت ظریف و روحانی.

ما هم با اطرافیان پزشکیان مخالفیم و هم با زنده کردن برجام بعنوان سندی که به تاریخ پیوسته و باطل شده است مخالفیم. ایران در موقعیت اتمی و نظامی دیگری است و هر نوع مذاکره برای لغو تحریم ها می تواند از موضع قدرت و نه برای زنده کردن برجام بلکه برای عضویت ایران در باشگاه اتمی و قبول قدرت نظامی ایران در منطقه و حضورش در جبهه شرق باشد. اینها نکاتی است که بارها مطرح کرده ایم و اکنون جای تکرار آنها نیست.

بحث بر سر سناریوئی است که به بهانه اطرافیان اصلاح طلب پزشکیان و زنده کردن برجام و تسلیم اتمی و موشکی ایران می خواهند اجرا کنند. ایکاش پزشکیان نیز اطرافیان خود را پیش از رای گیری تصفیه می کرد و درباره مذاکرات اتمی از موضع نوینی که به آن اشاره کردیم اعلام نظر می کرد. البته هیچکدام از نامزدهای انتخاباتی در مورد ماهیت نوین مذاکرات اتمی چنین نکردند و فرصت طلبانه مناظره های انتخاباتی را پشت سر گذاشتند.

بازگردیم به سناریوئی که می خواهند با دو مرحله ای کردن انتخابات اجرا کنند:

تمام ارزیابی ها این بود که مشارکت به مرز ۶۰ در صد می رسد، اما برگزار کنندگان انتخابات بصورت قطره چکانی در صد شرکت کنندگان را ساعت به ساعت نه بالا، بلکه پائین آوردند و به ۴۰ رساندند تا دو مرحله ای شدن انتخابات بهتر توجیه شود.

ترفند دیگر، کم اعلام کردن فاصله رای جلیلی و پزشکیان است که هدف پر کردن این حفره در مرحله دوم انتخابات است، چنان که اجرای طرح مرحله دوم انتخابات ۸۴ با تعجب مردم روبرو نشود.

بازگردیم به دل نگرانی های راس نظام:

اگر در تمام انتخابات های گذشته نظام در عین تشویق مردم به شرکت در انتخابات یک ترس داشت و آن خارج شدن شیرازه سیاست خارجی از دستش بود، این بار و در این انتخابات میان چهار ترس گیر کرد.

شرکت نکردن مردم در انتخابات

شرکت کردن آنها با خروجی غربگرایان اصلاح طلب

شورش خیابانی چماقداران طرفدار جلیلی

قدرت گرفتن سازمان یافته جبهه پایداری و حجتیه و خیز برای رسیدن به رهبری ج. اسلامی

شاید دراین اندیشه بودند که با بهره گیری از تجربه های گذشته می توان غربگرایان را در دولت احتمالی آینده تحت کنترل قرار داد، اما در این صورت دو ترس دیگر هم وجود داشت و همچنان دارد و آن قدرت گرفتن مرتجعین سازمان یافته حجتیه و جبهه پایداری و اقدامات کودتائی آنها با پشتوانه افرادی نفوذی و طرفدار خود در نیروهای مسلح و تعیین رهبر آینده و راه افتادن حمام خون در کشور است. و ترس چهارم این که در صورت قبول پیروزی پزشکیان طیف مذهبیون مرتجع و جوانی که دست به سلاح و نارنجک نیز هستند بریزند در خیابان و علیه نتیجه انتخابات شورش کنند.

با مجموعه این نشان ها و شواهد، تصمیم گرفتند اولا یک هفته فرصت بخرند تا بتوانند طرح انتخابات ۸۴ را جا بیاندازند و ضمنا فیتیله تبلیغات انتخاباتی را با هدف کاهش مشارکت در مرحله دوم انتخابات پائین بکشند و همزمان با آن روی دو موضع "اطرافیان پزشکیان" و "برجام" نیز دست به ضد تبلیغ بزنند.

درحالیکه یگانه راه حل خنثی سازی ترفند دو مرحله ای کردن انتخابات و گرفتن ماهی خود، جلوگیری از سرد شدن فضای انتخاباتی و بی اعتنائی مردم به مرحله دوم انتخابات است. بی اعتنائی به مرحله دوم هر انتخاباتی مسبوق به سابقه است و این همان نکته ایست که برگزار کنندگان انتخابات بر آن وقوف کامل دارند.

برای اعلام رای جلیلی در مرحله دوم انتخابات فراتر از رای پزشکیان این توجیه را خواهند داشت که آراء قالیباف و زاکانی به آراء جلیلی در مرحله دوم افزوده شده است. درحالیکه پزشکیان نامزدی همسو با خودش در انتخابات نداشته که اعلام حمایت از او کند و از چنین آرائی محروم است. یگانه امکان جلوگیری از این سناریو و برهم زدن آرایش آرائی که در نظر دارند، حضور گسترده تر مردم در مرحله دوم انتخابات است که این باز میگردد به موضع گیری ها شخص پزشکیان. در این موضع گیری باید برجام بایگانی شده را فراموش کند و خطرات سلطه ارتجاع مذهبی و رفتن جامعه به سمت سرکوب و تحجر را بی اعتناء به واکنش احتمالی طیفی از روحانیون و حکومتیان مطرح و مسئله دولت وفاق ملی با حضور افراد سالم و پاکدست از هر دو گروه را مطرح کند. حتی با شرکت جلیلی در دولت آینده خود. این موضع گیری آرایش دولت آینده و احتمالی جلیلی را هم تحت تاثیر و فشار می گذارد و از بیم و هراس چهارگانه رهبر و بیت رهبری نیز خواهد کاست.


روسیه ستیزی چرا و چگونه

در ایران دامن زده می شود!


شکست کودتا در بولیوی - پیروزی مردم در کنیا

دو ضربه به امریکا و فرانسه

در امریکای لاتین و افریقا


جرمش این بود که اسرار هویدا میکرد

ژولیان آسانژ را از بیم

مرگ در زندان آزاد کردند


عنوان اول پیک نت ۹ تیر

به استقبال آینده

پس ازانتخابات بایدرفت!


چرا اسپوتنیک فارسی با پزشکیان مصاحبه کرد

بریکس، شانگهای و اورآسیا

سیاست خارجی پزشکیان است


عنوان اول پیک نت ۴ تیر
دو نوع نگاه و تحلیل
درانتخاباتی که شاهدیم



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

مصاحبه اسپوتنیک با پزشکیان که در شماره روز گذشته پیک نت منتشر شد روی تلگرام این روزنت نزدیک به ۷ هزار خواننده داشت. روی صفحه فیسبوک پیک نت نیز همین مصاحبه بیشترین خواننده را داشت.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت