گزارشی از دور دوم انتخابات مجلس

رستوران‌ها شلوغ تر ازحوزه‌ها

در روز رای گیری در تهران

 

بده بستان ایران و دمکرات ها علیه ترامپ

لای درهای باغ سبز را

دولت بایدن برای ایران گشوده

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱ می  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۲۲-۱۹ اردیبهشت

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۲-۱۹ اردیبهشت

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۲-۱۹ اردیبهشت

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۲-۱۹ اردیبهشت

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۲-۱۹ اردیبهشت

منتخب اخبار ورزشی


۲۲-۱۹ اردیبهشت

منتخب اخبار اقتصادی


رادیو پیک

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


عنوان اول پیک نت ۲۲ اردیبهشت

آغوش گشائی دو وزیرخارجه

ج. اسلامی برای امریکا و اروپا

کمال خرازی وزیر امور خارجه دولت خاتمی، که متفاوت از  تمام اعضای کابینه خاتمی و حتی خود خاتمی، نه مغضوب شد و نه خود به حاشیه رفت، در یک مصاحبه تازه به چند نکته مهم در سیاست خارجی جمهوری اسلامی اشاره کرد. او که بتدریج جای علی اکبر ولایتی را در بیت رهبری گرفته، در این مصاحبه گفت:

«ایران ظرفیت تولید بمب اتمی را دارد، ولی تصمیمی برای تولید آن ندارد. البته اگر موجودیت ایران تهدید شود، اگر اسراییل بخواهد به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند، در این تصمیم تجدید نظر خواهد شد.»

خرازی، که ریاست شورای راهبردی روابط خارجی را بر عهده گرفته، این مصاحبه را با شبکه الجزیره  انجام داد و در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار مبنی بر مذاکرات و تماس های اخیر ایران و امریکا گفت:

«گفت‌وگوهای غیرمستقیم میان ایران و آمریکا موضوع جدیدی نیست. سال ها این ارتباط برقرار بوده و امروز هم برقرار است، چه از طریق سفارت سوئیس که حافظ منافع آمریکا در ایران است و چه از طریق برخی کشورهای منطقه. در قضایای اخیر (حمله موشکی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، حمله موشکی ایران به اسرائیل و اقدام متقابل اسرائیل)، سیاست ایران و سیاست آمریکا مبتنی بر این بود که جنگ گسترش نیابد و در این راستا گفت‌وگوهای غیرمستقیم با آمریکا داشتیم.

حمله اسرائیل به ایران هم علیه تاسیسات هسته ای ایران نبود، بلکه می‌خواست صرفاً یکی از پایگاه‌های نظامی را هدف قرار دهد».

خرازی در پاسخ به اقدامات یمن در دریای سرخ نیز گفت:

«یمنی ها از کشور خودشان و همچنین در دفاع از محور مقاومت عمل می کنند و این حق قانونی آنهاست که بتوانند در تحولات منطقه نقش داشته باشند. ما به آنها دستور نمی دهیم.»

پس از این گفتگو، امیر عبداللهیان وزیر خارجه دولت رئیسی نیز پیامی بمناسبت روز اروپا برای اروپائی ها فرستاد و روی دیگر سکه خرازی را اینگونه نشان داد:

«ایران آمادۀ ادامۀ کار و تعامل با اروپا بر پایۀ احترام، گفتگوی سازنده و همکاری در راستای منافع مشترک و صلح و امنیت در جهان است.»

شروع مذاکرات جدید ایران و آمریکا

این آغوش گشائی برای امریکا و اروپا که عمدتاً برای جلوگیری از بازگشت ترامپ به کاخ سفید است، در نظرات دو وزیر خارجه اسبق و کنونی باقی نماند و سردبیر سایت خبری تابناک که از حمایت محسن رضائی فرمانده سپاه در دوران جنگ و دبیر مجمع مصلحت نظام در دوران هاشمی رفسنجانی برخوردار است نوشت: «ایران و آمریکا مذاکرات مهمی را آغاز کرده اند. مذاکراتی که همزمان شامل مسئله اتمی و مسائل منطقه ای و از جمله جنگ غزه است. ایران هرگونه توافقی را منوط به توقف جنگ غزه کرده است.»


چه کسی مقصر است؟

 

این استادیوم ورزشی قائم شهر است. یکنفر با پرچم فلسطین رفت بالای ساختمان بلندی که مشرف به زمین بازی است. آنها که شعار میدهد جوانان حاضر در استادیوم اند.

این آن محصولی است که جمهوری اسلامی به بار آورده است. امریکا را جنبش دانشجوئی علیه اسرائیل و به سود فلسطینی ها به لرزه در آورده و پس لرزه های آن به کانادا و فرانسه و چند کشور دیگر اروپائی رسیده و در ایران اوضاع اینست. از صدا و سیمائی که بکلی با جامعه بیگانه است، از برخوردی که نیروهای انتظامی و گشت ارشادی با زنان می کنند، اختلاف طبقاتی تاریخی که بوجود آمده، بی اعتنائی به انتخابات مهندسی شده، استراتژی غیرسیاسی کردن جامعه ایران از سوی حکومت، طرد روحانیت از سوی مردم و خستگی مردم از نصیحت و موعظه، خشونت و سقوط فرهنگی و آگاهی سیاسی و خلاصه ناباوری مردم به آنچه حکومت می گوید، این در آمده که می بینید و می شنوید. سیاسی ترین کشور منطقه در دهه اول انقلاب ۵۷ اکنون رسیده است به اینجا. آن اعتراضی که در جریان مسابقه فوتبال میان ایران و عربستان با مجسمه قاسم سلیمانی که در بی خردی کامل به استادیوم آوردند و هو و جنجالی که در جریان اجرای نابجای سرود "سلام فرمانده" بازهم در استادیوم آزادی و هنگام مسابقه فوتبال شاهدش شدیم و  دهها نمونه دیگر را باید درکنار هم گذاشت و پرسید: چرا و چگونه جامعه ایران به اینجا کشیده شد؟


از زیر ۱۵ تا ۳۹ سال

دختران در ایران

چه تعدادند و چه سنی دارند؟

 

زبان ساده مردم را حکومت نمی فهمد!

 

این صف برای دریافت گوشت و نان نیست، بلکه صفی است که در حاشیه نمایشگاه کتاب برای گرفتن امضاء از عادل فردوسی پور بسته شده. مجری موفق یک برنامه ورزشی در سیمای جمهوری اسلامی که جلوی کار او را گرفتند و حالا سالهاست که برنامه ۹۰ او برباد رفته و موهای او نیز سپید شده است. لجبازی با مردم و خواست آنها، همین نتیجه را دارد که می بیینیم. فیتیله یک برنامه موفق و پر بیننده تلویزیون را پائین کشیدند و هنوز هم نمی گویند چرا؟

شناخت جامعه و حکومت، در گرو همین صحنه های به ظاهر ساده است و حکومت همین زبان ساده را هم نمی فهمد!


از سوی پوتین و خطاب به مجلس

نخست وزیر روسیه پیشنهاد شد

و حالا نوبت کابینه جدید است

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی


سقوط عجیب!

 

این سقوط تعجب آور در وسط یکی از خیابانهای شهر سن پترزبورگ روسیه روی داده است. راننده اتوبوس برای فرار از یک تصادف، کنترل فرمان را از دست می دهد و به همراه چند سرنشینی که در اتوبوس بوده اند به رودخانه سقوط می کند. دراین حادثه عجیب یکنفر جان خود را از دست داد.


سرمقاله ۹۲۵

تظاهرات‌دانشجوئی درامریکا

بازتاب آن در جامعه ایران


سخنرانی پوتین پس از مراسم تحلیف

مدیریت روسیه

به نخبگان سپرده خواهد شد


عنوان اول پیک نت ۱۹ اردیبهشت

جهان بر لبه پرتگاه
جنگ اتمی غیراستراتژیک


رادیو پیک

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رادیو پیک"، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.
این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.
توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در برنامه این هفته چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت مطالب زیر را همراه با عکسها و فیلم های مربوط به آنها می بینید و می شنوید:

- حکومت میوه تلخ دروغگوئی ها را می چیند
- مرحله دوم انتخابات مجلس را هم مردم خواهند باخت
- شاه آخرین گلوله را سال ۵۳ به شقیقه خود شلیک کرد
- چند خبر کوتاه خارجی و تفسیر آنها
- به یاد مهین اسکوئی
- آمد، اما نماند
- عقل و شعور فرمانده کل نیروی انتظامی
- حرفه ای بنام "صیغه" در جمهوری اسلامی
- طیب حاج رضائی و فدائیان اسلامی
- نمایش کلکسیون سلاح های ناتو درمسکو
- گزارش قوه قضائیه به بی بی سی انگلیسی
- روزهای جدال ايمان و كابل
- انتشار یک عکس با دو پیام
- پیشتازی جوانان و نوجوانان ایران در موسیقی ایرانی


راه توده ۹۲۵ منتشر شد

هفته نامه راه توده - شماره ۹۲۵ (چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) - منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت.

سرمقاله این شماره اختصاص به جنبش دانشجوئی در امریکا و سپس دیگر کشورهای جهان علیه اسرائیل و بمباران غزه دارد. گزارش ویژه رویدادهای ۱۳۵۳ را در بر گرفته است. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

بدون عدالت اجتماعی "توسعه" در ایران خواب و خیال است، برای کا رو  نان روستائیان دز زمان شاه راهی شهرها شدند، ارز صادراتی همچنان به خارج منتقل می شود، پوزیتیوییسم و تضاد در فلسفه، تخم لق تشکیل دولت اسرائیل را چه کسی شکست؟، فن آوریهای جدید در خدمت تروریسم جهانی، دولت جهانی سایه، پشت  اقدامات تروریستی است، سیاست غرب تضیف ایران و کنترل خاورمیانه است، یورش پلیس آلمان به کنگره فلسطین، سرقت کتاب های کلاسیک روسی از کتابخانه های اروپا و بالاخره مصاحبه و گفتگو درباره کتاب ۱۷۰۰ صفحه ای که بر مبنای پرسش و پاسخ با جوانشیر در زندان اوین تهیه شده است.



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

معرفی مطالب رادیو پیک که در پیک نت چهارشنبه منتشر شد، روی تلگرام این روزنت بالای 5 هزار بیننده و خواننده داشت. روی صفحه فیسبوک پیک نت نیز همین معرفی رادیو پیک بیشترین خواننده را داشت.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت