pyknet پيك نت

مصاحبه راديوئی سردبير راه توده
جمهوری اسلامی
انتخابات رياست جمهوری
شايد آخرين فرصت باشد!



اشپيگل چاپ آلمان نوشت
هواپيماهای جاسوسی امريكا
درآسمان ايران پرواز می‌كنند
                                       ترجمه عسگر داوودی

هنر و انديشه


آقايان
چند روز، صدای "فرهاد"
 را تحمل كردند!


پايان
 جشنواره
فيلم فجر


وداع با
آرتور ميلر


نگاهی به
موسيقی
عشاير کُرد


از كنسرت خواننده كرد
در سنندج جلوگيری شد


جشنواره فجر
بيد مجنون

به رنگ ارغوان


نخستين كنگره
ادبيات كردی
دركرمانشاه


گفتگو با جعفرپناهی
فيلمسازی
درايران بسازيد
اما اينجا

نشان ندهيد


 

خاتمی در كرمانشاه
8 سال از مردمی كه به اسلام طالبانی رای ندادند انتقام گرفتند!
اسلام طالبانی همان
دمكراسی امريكائی است
لعاب ها را كه كنار بزنيد، بن لادن همان را می‌گويد كه بوش می‌گويد
من با نظامی كه آن را قبول دارم، اعلام جنگ نخواهم كرد
دمكراسی يعنی اختيار و توان مردم برای جا به جا كردن قدرت بدون توسل به زور

حضراتی كه خواستار تغيير قانون اساسی و تغيير نظام هستند چه تضمينی مي‌دهند كه اگر اين نظام برود يك دموكراسی به معنی غربي‌اش پياده مي‌شود؟! ما نمي‌گوييم كه بعضی جاها حقوق بشر پايمال نمي‌شود، نمي‌گوييم رفتاری كه با نويسندگان و خبرنگاران مي‌شود همه‌اش درست است، اما به صراحت مي‌گويم كه وضع ما از همه همسايگانمان بهتر است. هر كس می‌گويد نه، بنشينيم با هم در اين باره بحث كنيم.


كنفرانس مونيخ
روی خطر توليد سلاح اتمی متمركز شد


به گزينه شورای امنيت نزديك می‌شوند
اخطار وزير خارجه آلمان
به رهبران جمهوری اسلامی


تشديد تحريم اقتصادی ايران


رياست جمهوری
مردم خواهان به ميدان آمدن يك زن هستند


4 روز پس از مدفون شدن گيلان زير برف
با صدور اطلاعيه كمك رسانی
سپاه و ارتش از جبهه راهپيمائی 22 بهمن بازگشتند!


شايد سناريو شود  و سال ديگر برنده فستيوال
اختتاميه
خواندنی و ديدنی
فستيوال فيلم فجر

مراسم اختتاميه جشنواره بيست و سوم فيلم فجر، از مراسم افتتاحيه آن ديدنی تر از آب در آمد.
1- مهمانان و هيات داوران جشنواره پشت درهای بسته تالار وحدت، كه همان رودكی غير خودی شده در جمهوری اسلامی باشد ماندند!

2- پيش از شروع برنامه نيروی انتظامی و ميهمانان دست به گريبان شدند، كه البته زور انتظامی (نه عزت الله انتظامی، بلكه باتوم بدست های انتظامی) چربيد!

3- در جريان دست به گريبان شدن نيروی انتظامی و ميهمانان، "داريوش مهرجويی” هم چند باتوم نوش جان كرد! بالاخره گريبان دريده و موی آشفته و بغض بر لب توانست داخل تالار شود، چنان كه گوئی از شاخ گاو گريخته! اين صحنه خودش يك سكانس ديدنی سينمائی بود.

4- برنامه با چهل و پنج دقيقه تاخير شروع شد. در اين 45 دقيقه يك تئاتر زنده جلوی در ورودی تالار اجرا شده بود.

5- در داخل سالن و درجريان اجرای مراسم، نزديك بود، بقول شادروان "خسروشاهانی” بين بالا رودی ها و پائين رودی ها جنگ درگير شود، كه طرفين به دفع شر نيروی انتظامی و نديدن آنها در سالن كوتاه آمدند. دعوا نزديك بود بين تماشاگران طبقه بالا با تماشاگران طبقه پائين در بگيرد. طراحی صحنه چنان ناشيانه بود كه تنها تماشاگران طبقه هم كف می‌توانستند تصاوير پرده پروژكشن را ببينند و اين مسئله پس از پخش كليپ اول باعث اعتراض تماشاگران طبقات بالا شد. طبقه بالائی ها معتقد بودند بايد پرده كمی بالاتر آورده شود. مجری مراسم به سبك محمد خاتمی كه می‌گويد مردمسالاری حالا حالا ها وقت می‌خواهد و بايد صبور باشيد، چندين بار گفت "تحمل كنيد" و بالاخره هم گفت چاره ای نيست و همين است كه هست! بيشتر از اين زورم نمی رسد. كليپ بعدی هم مثل دوره دوم رياست جمهوری محمد خاتمی با همان ريتم و نقص كليپ اول پخش شد!

6- اعتراض ها كه ادامه يافت، مجری مراسم، باز به سبك محمد خاتمی كه 8 سال گفت خواهم گفت، وعده داد: برای كسانی كه تصاوير را در طبقه بالا نديده اند, بعدا تعريف خواهيم كرد!
7- "رضا اعظميان" كارگردان فيلم"مرزی برای زندگی”، به سبك چريك های فدائی خلق كه پس از انقلاب 57 هم هنوز پشت به دوربين در تلويزيون ظاهر می‌شدند و يا ماسك می‌زدند و شبيه آنها كه درعراق بالای سر گروگان هائی كه بايد سرشان بريده شود ظاهر می‌شودند، با ماسك رفت روی صحنه تا جايزه بگيرد. وقتی مردم را تعجب زده ديد گفت: چيزی نيست! نترسيد! فكم را جراحی كرده ام.

8- "پرويز پرستويی” برای گرفتن جايزه "مجيد مجيدی” رفت روی صحنه، چون پارسال مارمولك برنده شده بود و جايزه هم به پرستوئی داده شده بود. مجيدی كه برنده "سيمرغ" فستيوال شده بود، خودش نيآمده بود به مراسم اختتاميه. تماشاگران تا توانستند پرستوئی را تشويق كردند. او هنوز نان "مارمولك" را می‌خورد. البته چوبش را هم خورده است!
9-  ناگفته نماند كه خود هيات داوران هم در فاصله پخش كليپ ها می‌رفتند پشت صحنه و بازی ايران- بحرين را در تلويزيون می‌ديدند.

10- اختتاميه با درگيری مردم و نيروی انتظامی در مقابل در ورودی شروع شده بود و خيلی ها فكر می‌كردند پس از مراسم هم بقيه ماجرا در خيابان ادامه پيدا خواهد كرد، اما چنين نشد. بجای شيشه شكسته پنجره كيوسك نگهبانی تالار چند تخته كوبيده بودند. درست مثل خانه های پراكنده در فيلم های تگزاسی كه پس از درگيری سرخپوستان بومی با سربازان حكومتی تخته كاری می‌شوند!

به اين ترتيب، جشنواره فيلم فجر پايان يافت و البته نشريات وابسته به انصارحزب الله و لباس شخصی های دوكوهه و سه كوهه نيز هرچه در دهانشان داشتند، از فردای اين اختتاميه دادند به دست قلم و تماشاگران را مشتی بی‌حجاب، رقاصه و آن كاره خطاب كردند. آنچه را مقابل در ورودی مراسم اختتاميه نتوانسته بودند بگويند، در مطبوعاتشان نوشتند.


نتايج انتخابات عراق اعلام شد
نخستين پارلمان حزبی
در عراق تشكيل می‌شود


دكتر معين در جمع دانشگاهيان مشهد
انتخابات رياست جمهوری
آمده ام تا دانشگاه را از حاشيه به متن بيآورم!


استبداد و خودكامگی
اين دفتر را بايد بست
اما نتايج آن را نبايد فراموش كرد
                                                          محمد برقعی


يك كسی پاسخ بدهد:
جوان وبلاگ نويس
از كجا 100 ميليون تومان وثيقه تهيه كند؟


جهان جوان
جوانی كه گرفتار مشكلات است
                                           ليلا رستگار


نوه آيت الله خمينی
از خرداد 76 تا اسفند 84
كسانی داخل صف اصلاحات شدند
كه مردم آنها را طرد كرده بودند


زندانيان سياسی- مطبوعاتی را
برای عزاداری محرم آزاد كنيد!


دبيركل سازمان ملل در لندن
حكومت های فاسد  و سركوبگر بايد بروند!


كنفرانس ناتو در فرانسه و امنيت جهانی در آلمان
امريكا در آستانه دست يابی
به تفاهم جهانی عليه ايران


اطلاعيه ترور
سپاه، همان بيانيه ای را
داد كه امريكا
می خواهد!


11 سپتامبر
حادثه ناتمام قرن 21
روزنامه يونگه ولت- ترجمه "عسگرداوودی”


"اتحاد دمكراسی خواهان ايران"
از رفراندوم ملی در ايران حمايت كرد


واقعيات همان است كه در سخنرانی 22 بهمن خاتمی بيان شد
 و درحاكميت گوش شنوائی برای پذيرش آن نيست
مشروعيت مردمی در گرو انتخابات آزاد است
 نه راهپيمائی و سينه زنی!

آن همه تقلب و تزوير در سيمای جمهوری اسلامی برای دعوت مردم به راهپيمائی 22 بهمن، پيش از آنكه مشروعيتی برای حاكميت در بر داشته باشد، حجتی است بر بيم و هراس حاكميت از بر ملا شدن سقوط مشروعيت آن. ضد انقلاب و استقلال كشور، آنها هستند كه با گذاشتن راهپيمائی مردم در 22 بهمن به حساب خويش، خود را برای ايستادن در مقابل خواست مردم تشويق می‌كنند. همانها كه با تصور هرچه ارتجاعی تر برگزار كردن ماه محرم می‌توانند انتخاباتی غير آزاد و نا مشروع را برگزار كرده و رئيس جمهور به مردم تحميل كنند. همانها انتخابات آزاد امريكائی را سرانجام بر ايران تحميل خواهند كرد!


3 رويداد مهم در 48 ساعت
سخنان دبيرشورای عالی امنيت يعنی دعوت به بمباران اتمی ايران
كارائی سياست شانتاژ، تهديد و ترور درخارج

و سركوب، فريب و راهپيمائی در داخل به پايان خود رسيده


مصاحبه روزنامه شرق با محمد علی عمويی
دمكرات های انقلابی
ارزيابی خوش بينانه
حزب توده ايران  از نيروهای مذهبی

مهندس بازرگان از عقب مانده ترين نظرات ليبراليسم عليه آزادی دگرانديشان پيروی می‌كرد و دكتر سامى به شوخى، به من گفت: اگر دست من بود عمامه آقاى طالقانى را سر مهندس بازرگان مى گذاشتم. ما به خوبى مى ديديم درون نيروهاى حاكميت نيروهايى هستند كه خواستار تعميق انقلاب اند و آينده منوط به يك روند تاريخى "كه بركه" بود. بالاخره راست برنده شد و زمانی كه برنده شد همه آن اميدهايى كه ما داشتيم نقش بر آب شد.سياست بازرگان در اول انقلاب يك ارزيابی ديگری دارد، اما در حال حاضر كه ما هيچ رابطه اى با ايالات متحده نداريم، اختلاف زيادى هم داريم، اعتقاد دارم حاكميت بايد از هر امكانى براى مذاكره با آمريكا و برقرارى روابط متعادل با آمريكا استفاده كند.آن قدر كه بها براى شعار ضد امپرياليستى داده شد، براى آزادى داده نشد و به گمان من اين صحيح نبود


تحليل "يرواند آبراهاميان" از شرايط ايران
و آينده‌ای كه امريكا برای آن در نظر دارد
نبايد به امريكا اجازه داد ايران را ميدان جنگ چهارم كند
منبع انتشار  Globalagendamagazine
ترجمه "جواد جوانشير- برای پيك نت
"


سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


26 بهمن  1383 - 13 فوریه 2005



تظاهرات وسيع
در مسكو
عليه دولت پوتين

دهها هزار تن از مردم روسيه در شهرهای مختلف اين كشور خواستار بركناری دولت اين كشور شدند. آنها نسبت به رفرم های اقتصادی كه موجب قطع قوانين سوسيال در اين كشور می‌شود دست به اعتراض زدند.
حزب كمونيست‌ روسيه مركز تجمع اعضا و هواداران اين حزب را كه همراه مردم دست به اعتراض زده بودند در اطراف مجسمه‌ "لنين" متمركز كرد. به موجب رفرم های اقتصادی كه در همسوئی با خواست ها و دستورات صندوق بين المللی پول و بانك جهانی در روسيه انجام ميشود حمل و نقل عمومی كه چندين دهه در اتحاد شوروی برای بسياری از مردم و بعنوان كمك های دولتی رايگان بوده و همچنين پرداخت يارانه بسياری از داروها قرار است حذف شود. حزب كمونيست روسيه خواهان تغيير دولت روسيه است.


برای استفاده نظامی امريكا
تركيه
فرودگاه قبرس
را پيشنهاد كرد

روزنامه «راديكال» تركيه ديروز عنوان كرد كه تركيه پيشنهاد استفاده آمريكا از فرودگاه «ارجان» بخش ترك نشين قبرس براى مقاصد نظامى را ارائه كرده است.
مسؤولان تركيه پيشنهاد كرده اند آمريكا براى پرواز هواپيماهاى باربرى نظامى خود به عراق يا افغانستان از فرودگاه ارجان به عنوان يك فرودگاه ترانزيت، استفاده كند. مسؤولان سفارت آمريكا در آنكارا در مورد پيشنهاد تركيه سكوت كرده اند، چرا كه براى استفاده نظامی امريكا از اين فرودگاه كسب مجوز از مجلس بخش ترك نشين قبرس مورد نياز است.
( با توجه به امكان پروازهای مستقيم نظامی امريكا به افغانستان و عراق از طريق شيخ نشين های خليج فارس، ناوگان امريكا در خليج فارس، امكانات مشابه در جمهوری آذربايجان و جمهوری ازبكستان و پاكستان در همسايگی افغانستان، آنچه كه بعنوان اجازه استفاده نظامی از فرودگاه های تركيه مطرح است، چيزی نيست جز گرفتن مجوز استفاده نظامی از اين فرودگاه ها عليه ايران!)


كاسترو:
كوبا تسليم
سرمايه داری
نخواهد شد

گزارش آسوشيتدپرس- "فيدل كاستروی” رهبر كوبا در مقابل هزاران مسئول آموزش و پرورش 52 كشور كه در كنگره سوادآموزي, سخنرانی می‌كرد گفت: آمريكا همچنان در انديشه حمله نظامی به كوباست، اما مردم كوبا ترجيح مي‌‏دهند بميرند، تا در جهنم سرمايه داری زندگی كنند.