pyknet پيك نت

ليبراليسم اقتصادی درحاكميت
75 در صد مردم ايران
با خصوصی‌سازی مخالف‌اند



سخنرانی عليرضا رجائی در دانشگاه اميركبير
خيزبرداشته اند
اما قدرت يكپارچه ناممكن است

روزهای جمعه، بجای پیک نت، "پیک هفته" منتشر می شود. پیک هفته نشریه ایست متنوع، همراه با تصویر و صدا 

هنر و انديشه


نامه افشاگرانه

بهروز افخمی

دهانتان را

آب بکشید!

ارتجاع، انقلاب نیست و من هم جا نمی زنم و فیلم کودکی آیت الله خمینی را می سازم. مهم حال امثال هدیه تهرانی است. همانگونه که حال کنونی مدعیان انقلاب. از لس آنجلس هم برای ساخته نشدن فیلم کودکی آیت الله خمینی همان فشار و تهدید در جریان است که در ایران از سوی دو روزنامه کیهان و جمهوری اسلامی در جریان است. آب از کدام نهر به لانه مورچگان راه یافته؟


مارمولك را
شيخ نشين ها
جدی نگرفتند
!


كنسرت كردی
نه در كردستان
بلكه درتهران!


كتاب جديد
رئيس دانا


گفتگو با
 بهزاد فراهانی
سالن بدهيد
700 نمايشنامه
روی ‌دستمان‌ مانده!


پس از "مارمولك"
نقش
" بز"
درجمهوری اسلامی


ليست سياه
بازيگران
سينمای ايران


پس از 50 سال

به ياد آر

مرتضی

را می گويم


در يك فيلم سينمائی
هديه تهرانی
مادر آيت الله خمينی می شود


مديا كاشيگر:

تكفير عشق

روح كودكان

ما را می كشد


فستيوال

فيلم های كوتاه

در برلين


گفتگوبا علی‌علائی
شاه خاموش
در تهران
به نمايش گذاشته شد


 
نگاهی به سخنرانی علی لاريجانی برای
گروه‌های فشار و وابستگاه به سپاه و بسيج
طرح خاورميانه بزرگ
درعالی ترين سطوح حكومتی

در طرح امريكا برای خاورميانه بزرگ، كشورهای منطقه به دو گروه يك و دو تقسيم شده اند. 1- گروه اول كشورهائی (نظير كويت، بحرين، عربستان و...) قرار دارند كه بايد در آنها نهادهای انتخابی مانند مجلس تشكيل شوند و ليبرال دمكراسی حاكم شود. اين كشورها بيمار توصيف شده اند كه بايد درمان شوند.
2
- گروه دوم ( كه بنا به اشاره علی لاريجانی ايران جزو آنهاست) كشورهائی قراردارند كه بيمار نيستند تا بتوان درمانشان كرد، بلكه خطرناك اند و بايد زيرورو شوند(سرنگونی). آنهاكشورهائی‌هستند كه‌ با‌ ليبرال‌دمكراسی مخالف‌اند.


تجمع اعتراضی
47 هزار كارگر شهر صنعتی ساوه
عليه مصوبات مجلس فرمايشی هفتم

به ياد عرفات
امروز در حسينه ارشاد

ديدار در سرزمين فلسطين

هر سفارتخانه‌ای ملك و سرزمين آن كشوری است كه سفارت درآن مستقر است و به همين دليل نيز امريكا مدعی است در جريان اشغال سفارت امريكا، به خاك اين كشور تجاوز شده است!اين عكس از داخل سفارت فلسطين و ديدار ستمديدگان سياسی با يكديگر، نه از سوی خبرگزاری‌های داخلی كه ظاهرا برای انتشار آن دچار تگناهای تعيين شده از سوی دادستان عمومی تهران(مرتضوی) اند، بلكه از سوی خبرگزاری اسوشيتدپرس مخابره شده است. مراسم امضای دفتر يادبود عرفات و حضور عبدالله نوری در سفارت فلسطين و گفتگو با سفیر فلسطین در ایران. گفتگوی كوتاه عبدالله نوری درباره انتخابات رياست جمهوری آينده كه در سفارت فلسطين با وی انجام شد نیز، در همين صفحه و در جمع اخبار روز گذشته هنوز قابل دستيابی است.


آش در فلسطين داغ است
كاسه خالی اش را درايران داغ می‌كنند

اطلاعيه "اتحاد دمكراسی خواهان ايران"
تسليم سفارت فلسطين در تهران شد

سازمان‌های غير دولتی
 
فجايع اجتماعی با دستگيری
عده‌ای زن تمام نمی شود
نوشين احمدی خراسانی


درمحافل سياسی جمهوری اسلامی گفته ميشود
پيام " گفتگو با اسرائيل"
تسليم رهبر شده است!

سفارت فلسطين در تهران
منطقه آزاد در مرز
اصلاحات و ضد اصلاحات
عبدالله نوری: انتخاب رياست جمهوری، ربطی به من ندارد!
بهزاد نبوی: من به طرفداران رفسنجانی مشورت نداده ام!


عرفات
چرا بايد كشته می‌شد؟!
سكوت حكومتی درباره مسموميت عرفات بدست اسرائيل
، ناشی از بيم تداعی قتل احمد خمينی است!


مجلس در زندان
متعهدترين نمايندگان مجلس ششم
راهی زندان مافيای قدرت می‌شوند؟

سعيد مطلبی زندانی خواهد شد؟
ناصرزرافشان را از مرخصی محروم كردند

بيانيه!
سمت گيری لبريز از خشم
دانشجويان دانشگاه اصفهان

گفتگوی "سيما مرعشی” با "جوزفا(ژيژی) فرانسيسكو"
خصوصی سازی
اسلامی وغير اسلامی اش
در ايران و جهان يكسان است

كبری
وای از اين محشركبرا، كه بپا كرده اند
                                                 ميترا شجاعی

آن خانم كيست؟
خصوصی سازی در ادامه
نابودی ورزشی در ج. ا

پشت حراج اماكن ورزشی
كدام قدرت قرار دارد
؟

عليه مجلس فرمايشی هفتم
اجتماع كارگران تهران
5 شنبه در ميدان غار

اعتراضات كارگری درسراسر ايران


سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


28 آبان 1383 - 18 نوامبر 2004


قدرت اتمی را اعلام کنیم

تفاهم بی فایده است!

دو چالش مهم

در راس هرم

حاکمیت ایران

درایران، بحث پیرامون توافق اتمی ناشی از مذاکرات فشرده با هیات نمایندگی سه کشور بزرگ اروپائی آلمان، فرانسه و انگلستان و مخالفت های داخلی از یکسو و بیم از رد این تفاهم توسط امریکا در شورای حکام انرژی اتمی از سوی دیگر می رود تا به مهم ترین مسئله در راس هرم حاکمیت تبدیل شود.

بیم از آنست که در آخرین روزهای قبل از تشکیل جلسه حکام در 25 نوامبر، امریکا اطلاعات و اسناد دقیق تری را از مخزن اطلاعاتی خود بیرون کشیده و روی میز بگذارد و تمام تفاهم ها را نقش برآب کند. نشانه های جدی این امر از هم اکنون آشکار شده است. نخست آنکه به گزارش خبرگزاری ها واکنش مقامات کاخ سفید در نخستین عکس العمل ها نسبت به این تفاهم بسیار با احتیاط و همراه با تردید بوده است. دوم آنکه وزیر خارجه مستعفی امریکا "پاول" ناگهان مسئله موشک های دارای کلاهک اتمی در ایران را مطرح ساخته است. از سوی دیگر یک عضو رهبری سازمان مجاهدین خلق اطلاعاتی را در باره تاسیسات اتمی ایران در شرق تهران منتشر ساخت که تاکنون این محل فاش نشده بود. هم در ایران و خارج از کشور این یقین وجود دارد که اسناد این افشاگری از جای دیگری درز کرده و صرفا برای آنکه دولت خارجی (بویژه اسرائیل) متهم به جاسوسی فضائی و زمینی در ایران نشوند، آن را از دهان مجاهدین خلق، بعنوان یک گروه اپوزیسیون ایرانی فاش ساخته اند. هدف نیز رشته کردن تمام بافته های ناشی از مذاکرات و تفاهم اروپا با جمهوری اسلامی برای نرفتن پرونده اتمی ایران به شورای امنیت سازمان ملل است.

درداخل ایران نیز، برخی فرماندهان سپاه که در جستجوی فرصت برای ماجراجوئی داخلی و تسلط کامل برحاکمیت هستند، مدعی بی فایده بودن هر نوع مذاکره و تفاهم درباره مسائل اتمی ایران هستند و به همین دلیل تفاهم کنونی را نیز باطل می دانند و معتقد به اعلام واقعیت اتمی ایران و گذاشتن این سلاح روی میز جهانی اند.

به این ترتیب، پیش از آنکه کی بود کی بود امنیتی در ارگان های سپاه و تاسیسات امنیتی- اتمی ایران آغاز شود، حل اختلاف نظر در دستور حاکمیت قرار گرفته است. اختلاف نظری که حتی می تواند سنگ پایه افشای اطلاعات اخیر اتمی ایران برای برهم زدن هر نوع تفاهم و توافق و رفتن به سوی طرح اعلام کامل موقعیت اتمی- نظامی ایران باشد!


سیاست خارجه امریکا

به کوندالیزا رایس سپرده شد

آنچه صبح دیروز، در شماره روزانه "پیک نت"(در ادامه این خبر می خوانید) بعنوان یک پیش بینی نگران کننده منتشر شده بود، در نخستین ساعات بامداد امریکا و بعد از ظهر اروپا، رسما و بعنوان نخستین اخبار مربوط به ترمیم کابینه جورج بوش اعلام شد. بموجب این خبر"کوندالیزا رایس" مشاور امنیت کاخ سفید جانشین ژنرال پاول شده و سکان سیاست خارجی کاخ سفید را بدست می گیرد. رایس از زمان بوش (پدر) در مهمترین مذاکرات سیاسی کاخ سفید حضور داشته و گفته می شود نقش مهمی در مذاکرات بوش و حتی ریگان با گرباچف داشته است. مذاکراتی که سقوط اتحاد شوروی و تسلیم بلاشرط گرباچف را به همراه داشت. رایس به زبان روسی نیز تسلط دارد و در مذاکرات منجر به سرنگونی اتحاد شوروی نقش مترجم روسی به انگلیسی و بالعکس را داشته است.

از او بعنوان چهره ای قاطع و از تنظیم کنندگان دکترین سیاست تهاجمی امریکا در جهان و تنظیم کننده طرح "خاورمیانه بزرگ" یاد می کنند. (به خبرکنفرانس شرم الشیخ در همین شماره پیک نت مراجعه کنید)


احتمال نگران كننده
رايس
جانشين
پاول

ژنرال "كالين پاول" فرمانده عمليات جنگ امريكا در جنگ دوم خليج فارس كه دركابينه جورج بوش وزير خارجه بود، همانگونه كه پيش بينی می‌شد كناره گيری خود از كابينه بوش را اعلام داشت. او كه در جريان اخراج ارتش صدام از كويت و بازگرداندن حاكم و پادشاه فراری كويت به تخت سلطنت فرمانده ارتش محور بود، دركابينه بوش متهم به كندروی و سياست گفتگو و چانه زنی با جمهوری اسلامی بود! اگر آنگونه كه گفته می‌شود، خانم " رايس" مشاور امنيت ملی كاخ سفيد جانشين پاول شود، چرخه سياست خارجی امريكا در خاورميانه آشكارتر و همسو تر از هر زمانی با اسرائيل همخوانی خواهد داشت. ظاهرا جورج بوش تا پيش از تشكيل كنفرانس مهم شرم الشيخ در ماه دسامبر كابينه خود را ترميم خواهد كرد. در كنفرانس شرم الشيخ قرار است زمينه‌های اجرائی طرح "خاورميانه بزرگ" امريكا به تصويب برسد كه ايران و اسرائيل را نيز در بر می‌گيرد.