بلوچستان ایران
اعدام دسته جمعی در جاده
کشتار و گروگانگیری در شهر


 


سعید لیلاز- مذاکره با امریکا
حالا، آب نبات چوبی هم

دست لاریجانی نخواهند داد

       پیک هفته 61  ----------     27 اسفند  1384 -18 مارس 2006

  infos@peiknet.com  

هنر و اندیشه


اعلامیه
نوروزی
کانون
نویسندگان
ایران

کانون نویسندگان ایران در سال‌های اخیر موفق به برگزاری جلسه مجمع عمومی خود نشده است
کانون نویسندگان ایران، یک پیام نوروزی خطاب به مردم ایران منتشر کرد. دراین پیام، کانون نویسندگان ایران یکبار دیگر روی خواست خود برای خاتمه بخشیدن به سانسور دولتی کتاب و مطبوعات و همچنین آزادی زندانیان سیاسی تاکید کرد.
دراین اطلاعیه آمده است:
اعضای این کانون همچنان در کنار مردم آزادیخواه، بر استقرار نهادهای مدنی و صنفی و آزادی اجتماعات پای می‌فشارند و از آنجا که فشار سانسور بر عرصه نشر کتاب و مطبوعات هر روز فزونی می‌‌یابد، مصرانه خواستار آن هستیم که تیغ سانسور از ساحت کتاب و مطبوعات هرچه سریع تر کوتاه شود.
سال‌ها سپری می‌شود و ما، اعضای کانون نویسندگان ایران، در آغاز هر سال یاد عزیزان جان باخته در راه آزادی اندیشه، بیان و قلم، به ویژه سعید سلطانپور، احمد میرعلایی، غفار حسینی، محمد مختاری و محمد جعفرپوینده را گرامی می‌داریم.
روشن شدن سرنوشت پرونده‌ قتل‌های زنجیره ای که در آن دو عضو کانون نویسندگان ایران، محمد مختاری و محمدجعفر پوینده کشته شدند و نیز پرونده قتل زهرا کاظمی، خبرنگاری که در زندان جان باخت، از خواسته‌های کانون نویسندگان است.
چهار سال از بازداشت ناصر زرافشان عضو کانون نویسندگان ایران و وکیل خانواده‌ مقتولان پرونده قتل‌های سیاسی معروف به قتل‌های زنجیره ای می‌گذرد. ما خواهان آزادی هر چه سریع تر وی هستیم. ما خواهان آزادی اکبر گنجی، روزنامه نگار زندانی هستیم که دوراه محکومیت 6 ساله او نیز تمام شده است.
ما خواهان روشن شدن وضعیت پرونده یوسف عزیزی بنی طرف و محسن حکیمی دو عضو این کانون و رفع اتهام از عبدالفتاح سلطانی، حقوقدان و وکیل دادگستری که به تازگی از زندان آزاد شده هستیم.ما خواستار توقف احضار و محاکمه دانشجویان و وبلاگ نویسان، سردبیران و مسئولان نشریات عمومی و دانشجویی به دادگاه و فیلترینگ سایت‌ها که بطور گسترده در جریان است هستیم. ما خواستار آزادی اعضای زندانی هئیت مدیره‌ سندیکای کارگران شرکت واحد و بازگشت همه‌ کارکنان اخراجی این شرکت به سرکار خود هستیم.


علی تجویدی
با زمستان رفت


پرونده
نوروز باستانی

با 500 هزار
تومان پول پست
به وین رسید
و. دوباره


زنان
سوژه ای
برای توقیف


قدیمی ترین
دیوان حافظ

از آلبانی سر در آورد!



 

گزارش پیام گونه محمد خاتمی در آستانه سال 1385
استبداد ستیزان دیروز
چه زود مستبدان امروز شدند!
در حالی که ما در گام‌های اولیه‌ی آزادسازی جامعه‌ی ایران هستیم، نمی‌توانیم داعیه‌ی آزاد کردن و رهایی بخشیدن جهان را داشته باشیم.  این رسالت را چه کسی بر عهده‌ی ما گذاشته است؟
امکانات ایران محدود است و باید از
امکانات جهان برای پیشرفت استفاده کنیم. تهدید دائم و تشنج همیشگی، ما را از این مسیر خارج می‌کند. عدالت اگر مبتنی بر تولید امکانات نباشد، چیزی جز توزیع فقر نیست. از حکومت دینی فقط محدودیت‌ها را شناخته‌ایم و از دین فقط محدودیت‌ها را به جوانان نشان داده‌ایم.


خلیل زاد: برای مذاکره بیائید بغداد
حمله سفیر ویژه امریکا درعراق
به نقش ج. ا در حوادث عراق
قبول مذاکره بر سر مسائل عراق از جانب جمهوری اسلامی
عملا به معنای پذیرش اتهام دخالت در حوادث این کشوراست


دولت مرکزی فاقد اقتدارشده
طالبان و وهابیون دست بالا را
در بلوچستان ایران یافته اند
احمدی نژاد در سفر به منطقه گفته بود مثل صاعقه بر سر اشرار
فرود خواهد آمد. کجاست صاعقه؟ امنیت که با شعار برقرار نمی شود.


نگاهی به مصاحبه مهدی کروبی
تفاوت از خیابان تا مجلس است
خمینی را مردم رهبر کردند
خامنه‌ای را مجلس خبرگان


سرپرست جدید و روانی دانشگاه اصفهان
خطاب به دانشجویان
من با سلامت روان شماها کار دارم
باید NGO حضرت عباس را تشکیل دهیم!


معاون قاضی مرتضوی
گنجی را 10 فروردین با نمره
انضباط بد از
اوین بیرون می‌کنند!


تحریکات جدید آتش بیاران دولتی
در منطقه حساس آذربایجان ایران


نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه
تقلید از فرهنگ احمدی نژادی
وزیر امور خارجه انگلستان
"هَنگ" کرده، دری وری میگوید!


برخلاف پیش بینی مقامات ایران
شورای امنیت وآژانس اتمی
دست‌های خود را به هم دادند


یکصد روز پس از سقوط
داخل هواپیما چه گذشت؟
جلوی نمایش فیلم مستند
سقوط
C 130 را گرفتند


بیانیه کوتاه و کامل دانشگاه سیستان و بلوچستان
شاکی، همان خاطی است
نه دانشگاه گورستان است نه شهید شایسته تدفین اجباری!


بوش و رامسفلد
افکار عمومی امریکا را  آماده حمله به ایران می‌کنند


پیشنهاد سناتور امریکائی در ابوظبی
تشکیل پلیس بین المللی برای عبور نفت از خلیج فارس
ترجمه پیک نت از گلف نیوز


بوی جنگ و سقوط سهام دربورس‌ها
نبض رویدادهای آینده ایران در شیخ نشین‌های خلیج می‌زند!


علی خامنه ای دردیدار دیروز
کارهای بد و ضد انسانی درایران نه، درامریکا می‌شود!


علیجانی- صابر- رحمانی
دو سال زندان انفرادی برای 8 ماه حبس تعزیری!


سخنرانی خاتمی در مراسم یکصدمین روز سقوط" 130C "
جرم است!
آن همه خبرنگار و سردار سپاه در یک هواپیما توطئه نبود؟


اطلاعیه حزب کمونیست اتریش
استفاده از سوخت اتمی درایران بدون کنترل جهانی ممکن نیست
ترجمه عسگر داوودی- برای پیک نت


لایحه بودجه
دولت و مجلس با ثروت کشور بده بستان سیاسی کردند!

حکومت یکدست ولایت فقیه!
تصویب بودجه 85 با 155 رای از 286 رای

بودجه بازنشستگان را ریختند به جیب خودی‌ها!


دیدار محرمانه نظامی در ترکیه


دکتر یزدی:
رسانه‌ها را نباید تبدیل به سخنگویان دولت کرد


گزارش‌دقیق وزیرخارجه انگلستان درباره اوضاع داخلی وجهانی ایران
موافقت و مخالفت جهان
با حکومت ایران بر سراینست:

انرژی هسته ای: بله
تولید سلاح اتمی: خیر
شورای امنیت گام به گام و ‌بی‌وقفه جلو خواهد رفت و تسلیم
به فرامین آژانس اتمی یگانه راه حل ایران برای مذاکره است.

حکومت ایران به مردم این کشور واقعیت را نمی گوید. این که ما مخالف برق هسته ای در ایران نیستیم. ما مخالف دست یابی حکومت به سلاح اتمی هستیم. حکومت ایران می‌خواهد کلاهک اتمی سوار موشک‌های بالستیک خود کند و جهان با این خطر روبروست.
بسیاری از ایرانی‌‏ها نیز آرزوی
آزادی بیان، دولت شفاف و دموکراتیک، احترام به حقوق اقلیت‌‏ها و یک سامانه قضایی مستقل را دارند و از زمان انقلاب مشروطه در یک قرن پیش همواره برای رسیدن به این اهداف تلاش کرده‌‏اند.
ما
باید به مردم ایران کمک کنیم تا انتخاب‌‏های آگاهانه داشته باشند و این کار را باید از طریق کمک به بهبود جریان اطلاعات به داخل کشور انجام دهیم. مردم ایران، فوق‌‏العاده تحصیل‌‏کرده و روشنفکر هستند و مشتاق آنند که نظرات خود را در مورد منافع ملی‌‏شان بیان کنند. در حال حاضر حکومت این کشور می‌‏کوشد تا از طریق انحصار رسانه‌‏های دولتی و یا مسدود کردن منابع مستقل اطلاعاتی، جریان اطلاعات به داخل ایران را در کنترل خود بگیرد همان گونه که با مسدود کردن سایت فارسی بی‌‏بی‌‏سی نشان داد.
دوانتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری اخیر در ایران، نه تنها آزاد نبود، بلکه مخدوش برگزار شد. حتی 80 نماینده پارلمان وقت را اجازه ندادند در انتخابات شرکت کنند.



سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


حساب بانکی

A.KH.P

ِDeutsche Bank

Konto Nr 4593745

BLZ: 10070024

Germany

آدرس پستی

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany


    

 

 

تماس با ما - اشتراك پيك

دیدگاه ها


درانتظارحادثه
از زمین
و از آسمان
پیک نت

بمب گذاری‌های ادامه دار در خوزستان، سرازیر شدن سیل سلاح به کردستان ایران( به اعتراف فرمانده نیروی انتظامی) وحادثه اعدام درجاده زاهدان- زابل و گروگانگیری در شهر زابل، هر کدام برای حکومت و دولتی که در پی امنیت و اقتدار واقعی کشور باشد، یک بمب هسته ایست. اینها نشانه‌ها و بقول معروف "زیگنال"‌های مهمی است که می‌خواهد آینده کشور را نشان دهد. آنها که امنیت را در کتک زدن عده ای زن در پارک دانشجو و خراب کردن حسینیه بر سر دراویش و خانواده‌های آنها در قم، و یا در دستگیری دسته جمعی صدها راننده معترض شرکت واحد در شهر تهران می‌بینند و اقتدار را در محاکمه مشتی دانشجو، به دار کشیدن چند عامل انفجار در اهواز و یا در زندان نگهداشتن امثال گنجی، در واقع در زیر خیمه خود و خودی‌ها ژست "اقتدار" می‌گیرند. سیل از جای دیگری سرازیر شده است! اقتدار نه با سخنرانی‌های باد در گلوی رهبر فراهم می‌شود و نه با دستمال یزدی خال خال دور گردن( چفیه عربی). امنیت نیز نه با وعده نابودی اسرائیل و هندوانه زیر بغل حماس گذاشتن بدست می‌آید و نه با سفرهای استانی و دیدارهای باصطلاح مردمی رئیس جمهوری که خود مجسمه اغتشاش ملی است. از سفر استانی احمدی نژاد به همین زاهدن و زابل که حالا یک روزنامه نگار محلی هم نسبت به آینده آن هشدار می‌دهد( عادل مزاری- که درهمین شماره پیک نت می‌خوانید) زمان زیادی نمی گذرد. سفری که با آب و تاب تلویزیون پوشش داد و روزنامه کیهان برایش سرمقاله استقبال مردمی نوشت. نه استقبال مردمی بود و نه امنیتی برقرار شد. منطقه حکم مین زیر زمینی برای کل ایران را یافته است. استانداری که دولت جدید به منطقه تحمیل کرد، خود نقش انفجاری داشت. (بازی خطرناکی که در کردستان نیز دولت جدید کرده است). تبعیض میان اهل سنت و شیعیان منطقه، حضور قدرتمند شبکه مواد مخدر و جدائی بلوچستان از ایران و بستن راه ایران به دریای عمان درتدارک است. همان جائی که هر وقت قافیه تنگ می‌آید مقامات سپاه و امام جمعه‌های تهران وعده بستن آن به روی نفتکش‌ها را می‌دهند و حالا امریکا و پاکستان (احتمالا با توافق اروپا) می‌روند تا این عدد را از صورت مسئله حذف کنند!
آنها که در دانشگاه شریف جعبه خالی شهید دفن کردند و آن تشنج‌های هفته گذشته را می‌آفرینند و در پارک دانشجو با باتوم و چماق دنبال زنان و دختران کردند، اگر عقل و تدبیر داشته باشند باید فکری به حال مسجد مکی در زاهدان بکنند، که در واقع ستاد مرکزی دولت وهابیون در بلوچستان ایران شده است. آنها که با آسوده خیالی دست و بال امثال حکمتیار را در زاهدان باز گذاشتند و برایش بارگاه در منطقه ساختند، امروز باید میوه تلخ آن درخت را بچینند. مشتی مزدور بین المللی که هر کس بیشتر مزد بدهد برای او خدمت می‌کنند. امنیت در اوین، دانشگاه شریف، پارک دانشجو و حسینیه دراویش بدست نمی آید و اقتدار نیز در دولت و مجلس یکدست و مطیع رهبر تجلی نمی یابد. اقتدار و امنیت در گرو وحدت ملی است و آنچه امروز ضربه ای تاریخی خورده همین مقوله تاریخی است: وحدت ملی!
آن را تبدیل کردند به وحدت اسلامی و از وحدت اسلامی به وحدت شیعه و از وحدت شیعه هم رسیدند به وحدت شیعه خودی و تازه این خودی هم روز به روز کم شمار تر شده و می‌شود. بدین ترتیب است که از زمین و آسمان باید درانتظار حادثه بود.


سرنوشت یکسان
 نفت ایران
پیش و پس از
انقلاب 57
سعید لیلاز


الهی برای
فاطمه خودمان
بمیرم
و. پرند خارزار


سر جدتان
این نوشته را
با دقت بخوانید
و. آلپر


هنر کمیاب
شناخت واقعیت
علی مزروعی