pyknet پيك نت

تدارك جنگ مذهبی بين ايران و عراق
شايعه نبش مقبره وانتقال
استخوان های امام حسين به ايران



سردار ذوالقدر
قربانی اعترافات گروه 200 نفره
عراقی‌های مرتبط با سپاه پاسداران

هنر و اندیشه


جشن خانه سينما
"خيلی دور
خيلی نزديك
"
ديشب برنده شد


ايرج بسطامى
آلبوم جديد صدای
قربانی زلزله بم


کنسرت نوری
برای
نادر ابراهيمی


نمایش

صندلی قدرت

متوقف شد

پندار- نمایش عکس یادگاری به کارگردانی قطب الدین صادقی در آستانه اجرای عمومی متوقف شده است.

علت دقیق ابطال مجوز اجرای این نمایش مشخص نیست اما همايون قنواتي ، ریاست شورای نظارت ، از مواردی در نمایش صحبت کرده است که نیاز به اصلاح دارد. پیشتر، این نمایش در جشنواره تئاتر فجر اجرا شده بود. "عکس یادگاری" داستان  صندلی سرقت رفته ای را نقل می کند که افرادی با نشستن بر روی آن قصد گرفتن عکس یادگاری دارند.زمانی برای اجرای این نمایش اعلام نشده است، اما قنواتی تاکید کرده در صورت تغییر موارد ذکر شده، مانعی برای اجرای عمومی آن وجود ندارد. شاید تا یک ماه آینده این امر ممکن شود. قطب الدین صادقی بعنوان اعتراض از دریافت جایزه برترین کارگردان سال امتناع کرد. 


 گنجی

برسر او

چه آمده؟

اکبر گنجی به زندان اوین منتقل شده اما ظاهرا ممنوع الملاقات است و کسی نمی داند در چه شرایطی است و در این مدت بر او چه گذشته و اکنون در چه وضعی است. همسر گنجی روز گذشته گفت: همسرم را از بيمارستان به زندان اوین منتقل کرده اند. من پس از اطلاع از این انتقال توسط مطبوعات به اوین مراجعه کردم تا او را ببینم، اما گفتند ملاقات با او فقط با اجازه دادستانی (مرتضوی) ممکن است. این خبر را عباس خامي‌زاده، رييس زندان اوين نیز تائید کرد و گفت: اكبر گنجي هم اكنون در بند عمومي اوين است و دوران محكوميت خود  را طی می کند و براي انجام ملاقات بايد اجازه‌ دادستاني وجود داشته باشد.


 
 

روزشمار حمله
 پرونده ايران درشورای امنيت
يعنی تدارك حمله نظامی به ايران


ايران
طرح وزارت دفاع امريكا
برای حمله اتمی به زيرزمين های اتمی


بوش با حمله به ايران درپی
جلب حمايت دوباره امريكائی هاست


گزارش مستقيم از كردستان ايران
سركوب خاموش كردهای ايران
آتش زير خاكستر را تندتر می‌كند


سليمی نمين در يک گامی اعلام
اگر دير می کرديم
نمی‌توانستيم بمب اتم بسازيم

ريشه های کينه و مقابله رهبر با مجلس ششم و اصلاحات را دراظهارات سليمی نمين می توان جستجو کرد، همچنين هزينه ای که برای توليد بمب اتم برای مردم در نظر گرفته شده است. او نام اين می گذارد دفاع از استقلال ملی، اما در کجای دنيا بمب اتم معنای استقلال ملی را دارد که درايران داشته باشد؟ مگر پاکستان اتمی مستقل است و از زير مجموعه های منطقه ای امريکا نيست؟


احمدی نژاد وارد امريكا می‌شود
امريكا در وجب به وجب
مرزهای ايران مستقر شده


هندوستان زير فشار امريكا برای
پيوستن به گروه فشار عليه ايران


8 روز ديگر
سرنوشت پرونده اتمی ايران اعلام می‌شود


فعالان سنديکای شرکت واحد دستگير شدند
مقاومت امنيتی در برابر
سنديکاهای مستقل کارگری

چراغ های خاموش
حمايت رانندگان اتوبوسرانی تهران
از کارگران دستگيرشده شرکت واحد

26 ميليون ايرانی
از بازوی کارنان ميخورند
و از بی سازمانی چوب


لشکر مطبوعاتی مدافعان سانسور،
زمينه مقابله با کروبی را فراهم می کنند!
وحشت از يک تلويزيون مستقل
اين احتمال که موتلفه اسلامی، که نگران حذف خود توسط رقيب نظامی است، زودتراز کروبی به ضرورت داشتن يک کانال تلويزيون ماهواره ای برسد
 دوراز واقعيت نيست.


تقويم توطئه ها
18 شهريور، روزهای دستگيری وبلاگ نويسان
27 سال يورش امنيتی
از دستگيری طبری و کيانوری
رسيدند به دستگيری وبلاگ نويسان


فيلترينگ
تمام راه های تنفس خبری مردم
با سيستم جديد "دلتا" بسته ميشود


کردستان ايران
اعدام، پس از کشتارهای خيابانی


تهاجم ديپلماتيک اسرائيل
برای يک هجوم نظامی


شکاف و انشعاب در جبهه راست
به مقابله نهائی ختم خواهد شد؟


 وبلاگ ها

وبلاگ "عدالتخانه"

این "مر" هم به جای "شعر"

از ملک الشعرای دولت جدید

شجاع‌الدین ابراهیمی ـ مشهد مقدس


وبلاگ "آرام دل"

دریای مازندان

 قایق بازی نیروی انتظامی دریائی


وبلاگ مهر

میشه ما هم بریم جلوی بیت

و بگویم چه چیز را نمی خواهیم؟

علی مزروعی


سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


    

 

21شهریور 1384 -13 سپتامبر 2005


پيك هفته 41

ترکمنستان
سکوی پرش
نظامی امريکا

ايالات متحده آمريكا موافقت نامه ای را با مقامات عشق آباد در خصوص انتقال تجهيزات نظامی خود از پايگاه خان آباد در ازبكستان، به فرودگاه نظامی «ماري- 2» در خاك تركمنستان امضاء كرد.
تدارک انتقال زير ساختارهای نظامی آمريكا از ازبكستان به تركمنستان از شش ماه قبل در وزارت دفاع ايالات متحده پيش بينی شده بود. به اين ترتيب، امريکا علاوه بر سراسر جنوب، شرق و غرب ايران، اکنون در صفحات شمالی ايران نيز بسرعت سفره نظامی خود را پهن می کند. درحال حاضر يگانه کشوری که امريکا در آن نيروی نظامی مستقر ندارد ارمنستان است. با استقرار نظامی در ترکمنستان، امريکا در ترکيه، آذربايجان، ترکمنستان و کمی دورتر، در تاجيکستان نيروی نظامی دارد. ارمنستان نيز هر لحظه می تواند طعمه جنگ با آذربايجان شود. کشوری به غايت فقير که درسالهای گذشته بيشترين محل در آمد پر رونق آن سيل مسافران ايرانی است که با کمترين هزينه راهی اين ديار شده و چند روز و هفته فارغ از فشارها و محدوديت های اجتماعی استراحت می کنند.
تاسيسات فرودگاه «ماری – 2» كه در زمان اتحاد جماهير شوروی بزرگترين پايگاه هوايی در منطقه محسوب ميشد، توسط شركتهای ساختمانی امارات متحده عربی باز سازی شده و متخصصان نظامی امريکا بر آن نظارت داشته اند. گفته می شود تركمنستان در تدارک ساختمان يك فرودگاه نظامی ديگر برای وزارت دفاع امريکاست. چند شرکت بزرگ اقتصادی امريکائی در ترکمنستان فعال اند که همگی وابسته به شرکت های بزرگ نفتی و نظامی امريکا هستند. از جمله الکساندر هيگ وزير دفاع اسبق امريکا که دورانی کوتاه وزير خارجه امريکا نيز بود. اين شرکت را اکنون پسر هيگ اداره می کند.
اخير ژنرال جان آبيزيد، رئيس فرماندهی مركزی ايالات متحده به ترکمنستان سفر کرده و با مقامات اين کشور مذاکراتی انجام داده که از جزئيات آن اطلاعی در دست نيست.


اوکرائين
درگرداب بحران

ويكتور يانوكوويچ، رهبر حزب مناطق اوكرائين و نامزد بازنده در انتخابات رياست جمهوری گذشته اين كشورگفت كه سناريوی خطرناكی در اوكراين در حال تحقق ميباشد كه وضعيت اقتصادی اين كشور48 ميليونی را بسيار وخيمتر خواهد نمود. اين مسئله جدی ترين بحرانی است كه طی سالهای اخير كشور با آن مواجه بوده و نتيجه آن تنها كاهش اعتبار اوكراين در عرصه بين المللی نخواهد بود. عواقب عدم مسئوليت حزب حاكم كه به خاطر پول و قدرت، خود را به نابودی كشاند، وضعيت وخيمتر اقتصادی اوكراين خواهد بود. بركناری جنجال برانگيز دولت و استعفای دولتی كه خود را «حكومت مردمی» می خواند، گويای اين است كه سناريوی خطرناكی در حال تحقق است. عواقب كودتا ميتواند بدتر از اين باشد و ماجراجويانی به قدرت برسند كه هدف آنان ثروت اندوزی خود و نه دفاع از منافع ملت باشد. اصلاحات سياسی از اول اكتبر ضرورت پيدا خواهد نمود و پس از آن بايد هرچه سريعتر انتخابات پارلمانی و رياست جمهوری بصورت فوق العاده برگزار شود.