نامه جمعی از دگراندیشان داخل کشور
ادامه دوران سیاه احمدی نژاد
یعنی سیه روزی مردم ایران!


 


سفر انتخاباتی کروبی به زنجان
زنجان فقط چاقو ندارد
صدها خواست و مشکل هم دارد

       پیک هفته 107  --------   26 فروردین 1388  برابر 15  آوريل 2009

  infos@peiknet.com  

اخبار هفته


بعداز مریم جیزجیز ولیلی نازه
جنگ

روانی – اینترنتی

 سپاه
به سود احمدی نژاد


پیام فضلی نژاد
درخدمت

جنگ روانی سپاه


پول بنیاد "نجا" در سوئیس
فرار یک سردار سپاه

 و 4 فرمانده نیروی انتظامی


با سخنرانی علی لاریجانی
 همایش جاسوس بگیری

بازی موش و گربه با امریکا
 ما پس میدهیم  هم شما هم پس بدهید!

انتخابات شوخی نیست
ابراهیم نبوی

از یک نامه دریافتی
 پشت پرده فوتبال

"هارپ"
تدارک جنگ سوم جهانی با چراغ های خاموش


آقا را سر "کار" گذاشته اند
فرمان صرفه جوئی

30 سال پس از آن انقلاب
راه میانه ای وجود ندارد
یا انقلاب، یا سلطنت و بختیار

یک بررسی
نگاهی به موقعیت
سایت‌های خبری و هفته نامه‌ها

مصاحبه عبدالله شهبازی
وداع با احمدی نژاد
استقبال از میرحسین موسوی

نامه دریافتی از ایران
نقش سید احمد خمینی
در قتل عام سیاسی 67


 


مصاحبه‌ فایننشیال تایمز با مهندس موسوی
فن آوری اتمی ایران
باید از تسلیحات اتمی جدا شود

پیشرفت در فن آوری هسته‌یی و استفاده صلح آمیز از آن حق همه کشورها و ملت‌هاست. این چیزی است که ما با تلاش‌های خودمان و به سختی به آن دست یافته‌ایم. هیچ‌کس عقب نشینی نخواهد کرد، اما باید ببینیم که چه راه حل، یا به عبارت دیگر چه تضمین‌هایی را می‌توان پیدا کرد که عدم انحراف این برنامه به سوی تسلیحات هسته‌یی را تایید کند. در دیدار اخیر من با رهبر. ایشان گفتند که در انتخابات پیش رو موضع بی طرفانه‌ای دارند. ایشان در سخنرانی‌شان در مشهد به این امر اشاره و آن را برای من تکرار کردند. در نشست اخیر نیز مانند تماس‌های نسبتا گسترده‌ قبلی، مذاکره درباره مسایل بسیار خوب و مثبت بود.  ما در خصوص مشکلات کشور مذاکره کردیم. معتقدم فرصت‌های مختلفی در کشور وجود دارد.  نقش دولت می‌تواند هدایت برای داشتن یک اقتصاد ملی قوی باشد.  ما در واردات بیش از حد جلو رفته‌ایم که باید تجدید نظر شود. ما باید گام‌های بزرگتری را در حمایت از اقتصاد ملی‌ برداریم. کارخانه‌های بسیاری وجود دارد که 50 تا 60 ساله‌اند که بسیار قابل هستند و به خوبی عمل کرده‌اند، اما آنها قادر نیستند با کالاهای خارجی رقابت کنند؛ زیرا این کالاها به شکل‌های مختلفی وارد کشور می‌شوند. ما باید آن را متوقف کنیم. اصل دادن سوبسیدها تا حدی قابل پذیرش است؛ اما باید هدفمند باشد و روشن شود که چرا این سوبسیدها را می‌دهیم.  آنها باید در خدمت یک اقتصاد ملی محکم باشد، به تضمین منابع کمک کند و از طبقه‌های پایین حمایت کند. هرگونه توقف ناگهانی می‌تواند یک شوک را موجب شود.


می ماند یا می رود؟

آیا باز هم می ماند، تا کار را یکسره کند؟ یعنی ایرانی کوچک شده را از خود باقی بگذارد. این طرحی است که این روزها، در برخی از سایت ها منتشر شده است.حدس و گمان بیشترش با همه آنها که به سن عقل رای رسیده اند!


سخنرانی و پرسش و پاسخ در دانشگاه تهران
مهندس موسوی
برای مدیریت دوران بحران آمده


سخنی با مدیرعامل جدید
کارگران ایران خودرو
چه می گویند و چه می خواهند!


بیانیه انتخاباتی مشترک شورای ملی مذهبی ایران، نهضت آزادی ایران، حزب ملت ایران، جنبش مسلمانان مبارز، دفتر تحکیم وحدت و زنان انقلاب اسلامی
با یک کاندیدای واحد
به فاجعه ملی خاتمه بدهیم!

کارنامهی دولت در سطح گسترده‌ای نزد شهروندان منفی و تداوم آن خطرناک ارزیابی می‌شود. این هر گونه مطالبه صنفی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی قشرها و گرو‌ه‌های مختلف جامعه را امنیتی می‌بیند و تحت عناوین" اقدام علیه امنیت ملی"، "توهین به مسوولان" ، "تشویش اذهان عمومی"، "توهین به ارزش‌های دینی"، "تشنج آفرینی" و با نقض آشکار قانون، نهادهای قانونی و مدنی را مورد تهاجم قرار داده است. دولت با یورش به احزاب مستقل، دانشگاه و دانشگاهیان (به ویژه، فعالان جنبش دانشجویی)، نهادهای صنفی کارگران و معلمان، قومیت‌ها، جنبش مدنی زنان و... فشارها و محدودیت‌های جدی و پرهزینه‌ای را بر آنها وارد کرده است. با تشدید سانسور و ممیزی وزارت ارشاد، از چاپ و انتشار کتابها، روزنامهها و مجلات جلوگیری کرده و نیز با مسدود کردن رسانه‌های الکترونیکی در فضای رسانه‌ای کشور، خودسانسوری، ناامنی، تهدید و تحدید را حاکم ساخته است و عملاً از گردش و گسترش اطلاعات، فرهنگ‌ها، علوم و... جلوگیری می‌کند. با عدم توجه به مطالبات بر حق گروه‌ها و قشرهای گوناگون، موجب تشدید شکافهای قومی، مذهبی، جنسیتی و ... شده است. در زمینه اقتصادی نیز براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلسt کسری بودجه 1388 معادل 44 هزار میلیارد تومان است. نرخ تورم به بیش از 25 درصد افزایش یافته است. نرخ بیکاری به 12 درصد افزایش یافته است. ارزش واردات محصولات اساسی کشاورزی در سال 87 در حدود 12 میلیارد دلار است که 8/2 میلیارد دلار آن برای ورود 6 میلیون تن گندم و بقیه برای وارد کردن2/1 میلیون تن روغن نباتی، 3/1 میلیون تن شکر، 1/1 میلیون تن برنج، 5/4 میلیون تن علوفه و... بوده است. مطالبات معوقه بانک‌ها به 30 تریلیون تومان رسیده که تنها 3 تریلیون تومان وثیقه به وسیله بانک‌ها ضبط شده است. صنایع چای، قند، نساجی و ... با وارد کردن مهار گسیخته محصولات این صنایع از خارج با رکود شدید موجه است.


از روی سر مجلس
قرارداد محرمانه دولت با نمایندگان ناتو و امریکائی ها

درمحافل سیاسی: رئیس کل بانک ملی قربانی مخالفت شد
9 هزار میلیارد تومان اسکناس بی پشتوانه منتشر میشود

شعار انتخاباتی مهندس موسوی

خلاصه گزارش سفر مهندس موسوی به ایلام
20 میلیون ایرانی
چرا با انتخابات قهر کرده اند؟

در انتخابات گذشته در بسیاری از
شهرها، مردم بسیار کمی پای صندوق‌ها آمدند

شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز که محمد خاتمی دبیرکلی آن را برعهده دارد، با هدف بررسی موقعیت میرحسین موسوی برای انتخابات ریاست جمهوری تشکیل جلسه داد. دراین جلسه که خاتمی و موسوی نیز حضور داشتند، مهندس موسوی درباره شرایط کنونی کشور و علت حضور درعرصه انتخابات و برنامه‌های کلی خود برای اداره بهتر کشور صحبت کرد و به سوالات اعضای مجمع پاسخ داد .پس از این دیدار و گزارش، جلسه مجمع بدون حضور مهندس موسوی ادامه یافت و در پایان جلسه اعلام شد که این مجمع با اکثریت قاطع آراء، حمایت از مهندس موسوی را تصویب کرده است.

بصورت همزمان، شورای هماهنگی جبهه‌ اصلاحات و همچنین جمعیت زنان جمهوری اسلامی نیز حمایت خود را از مهندس موسوی اعلام کردند و گفته می شود ائتلاف اصلاح طلبان نیز بزودی حمایت خود را از وی اعلام خواهد کرد. همچنین داریوش مهرجوئی، کارگردان سینمای ایران نیز حمایت خود را از میرحسین موسوی برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.


سیب زمینی بی رگ!

این همان سیب زمینی است که این روزها درباره اش خیلی حرف زده می شود. دولت فکر کرده چون رگ ندارد، رای می آورد، یا هرکس بخورد بی رگ می شود و رای میدهد. به همین دلیل مجانی در شهرستان ها پخش شده تا مردم ببرند خانه و روز رای گیری، سیب زمینی گیر شده و به احمدی نژاد رای بدهند! تا 50 روز دیگر معلوم می شود سیب زمینی بی رگ است یا مردم!


تحصن و اعتراض در دو دانشگاه در تبریز و بابل


طلعت تقی نیا- گزارش ماهانه
دزدی، همسر کشی، گروگانگیری
کاهبرداری، تجاوز و کودک ربائی

پشت شعارها، نصیحت ها و موعظه ها در نماز جمعه ها و سریال های تلویزیونی اخوت اسلامی، این واقعیات بر جامعه حاکم است و همه از آن باخبرند، حتی در راس حاکمیت که خود را به بی خبری می زند!


سرمقاله انتخاباتی راه توده
"اصلاحات 88" از جنس خرداد 76 نیست!

عبدالله نوری
می تواند پیشرو باشد
 اما نه در هر زمان و هر نقشی
!

گفتگوی "اشپیگل آنلاین"  با "ریچارد برنز"
همآهنگ کننده برنامه های آمریکا برای مقابله با سیاست اتمی ایران
ناکامی سیاست مذاکره یعنی اقدام جبهه واحد علیه ایران

از یک گزارش دریافتی
قطع پرداخت مطالبات پیمانکاران دولت

محمدخاتمی: در انتخابات ریاست جمهوری
اگر تغییر روی ندهد به سمت ویرانی می رویم!

اشاره- من هشدار می دهم که چه این دولت تداوم یابد و چه دولت جدید بیاید، سال آینده تورم و مشکلات جامعه از چیزی که الان هست بیشتر خواهد بود. اگر تغییر رخ ندهد، مسیر، مسیر ویران کننده ای است. چقدر ما سینه چاک می کردیم که مهندس موسوی وارد صحنه شود، حالا آمده، آقای کروبی هم آمده و هر دو هم بزرگوارند، اما در درجه اول خطاب من به این عزیزان که با هر دو آنها ملاقات دارم و خواهم داشت اینست که از تشتت آراء جلوگیری شود. می توان راهکارهایی را پیدا کرد که تفرق نباشد. من هم هر کاری که در توانم باشد و هر ابتکاری که از دستم برآید به خرج می دهم و مطمئن باشید که اگر ما تدبیر کنیم موفق خواهیم شد ، همچنان که در 84 می توانست بشود.

در انتخابات ریاست جمهوری نهم مجموع  آرای ما حدود 60 درصد بود. اما این آراء کجا رفت؟ چه شد که کسانی که رای اصلی شان حدود یک پنجم رایی بود که به صندوق ها ریخته شد، پیروز شدند؟ امروز فقط باید به پیروزی فکر کرد و این با حضور مردم و بخصوص جوانان ممکن است. این لحظه بسیار حساسی است و نیز دوستانی که الان در صحنه هستند باید تدبیر کنند. تاریخ ما را نخواهد بخشید اگر بار دیگر دچار اشتباهی شویم که بعد بگوییم کاش جور دیگری می شد.

حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

آدرس پستی

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

تماس با پیک - تبلیغات در پيك

دیدگاه ها

صدای پیک

1- صدای پیک- صدای دگراندیشی
2-
مهندس موسوی، سکان را بدست می گیرد؟
3- گفتگوی دو زندانی در زندان زنان
4- فصل دوم از خلاصه خاطرات زندان "ماهباز"
5- جوان گرائی در حزب کمونیست ترکیه (به زبان تركی)
6- صرفه جوئی در یک حکومت ملی عملی است
7- جوان گرائی در حزب کمونیست ترکیه
8- مرگ منوچهر آتشی، آتش به جان شعر زد


آرشیو

  شماره های گذشته

"صدای پیک" را

از اینجا

می توانید بشنوید


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)