وبسایت "اویل پرایس"

قرارداد ۲۰ ساله

میان ایران وروسیه قطعی‌شده!

 

اگر رد صلاحیت او قطعی شود

حسن روحانی را حکومت

به هاشمی دوم تبدیل می کند؟

(پیک هفته ۱۰۹) ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۷ ژانویه  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۷-۴ بهمن

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۷-۴ بهمن

رویدادهای
منطقه و جهان


۷-۴ بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۷-۴ بهمن

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۷-۴ بهمن

منتخب اخبار ورزشی


۷-۴ بهمن

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۴ بهمن به روز شد

رادیو پیک را روی یوتیوب عضو شوید و برای ما نظرات خود را  بصورت پیام بنویسید. شما از این طریق موقعیت ما را در یوتیوب تقویت می کنید.


عنوان اول پیک نت ۷ بهمن

انفجار یک بمب خبری

پس از انفجار کرمان!

در ۴۸ ساعت گذشته، یک خبر بدون منبع رسمی که روزنامه "وال استریت ژورنال" آن را منتشر کرد، دو انفجار مرگبار در مراسم سالگرد ترور قاسم سلیمانی را بار دیگر در صدر خبرهای ایران قرار داد. به نحوی که مسئله انتخابات مجلسین شورا و خبرگان و رد صلاحیت های جنجال برانگیز انتخاباتی را نیز تحت الشعاع قرار داد. بموجب این خبر، گویا امریکا پیش از فرار رسیدن سالگرد ترور قاسم سلیمانی، برای مقامات ایران پیام فرستاده و به آنها هشداد داده که داعش در صدد یک اقدام تروریستی در این روز سالگرد قاسم سلیمانی است.

پس از انتشار این ادعا، سیل تفسیرها، درداخل و خارج از کشور آغاز شد تا حدی که در مصاحبه مطبوعاتی سخنگوی کاخ سفید نیز از وی دراین باره سئوال شد اما او نه تائید کرد و نه تکذیب، بلکه سکوت کرد.

تفسیرهای منتشر شده در رسانه های فارسی زبان خارج از کشور بر این نکته تاکید دارد که شرکت نکردن مقامات عالی نظامی و غیر نظامی جمهوری اسلامی در مراسم سالگرد ترور قاسم سلیمانی مهر تائیدی است بر صحت ادعای وال استریت ژورنال و پیام محرمانه امریکا به مقامات ایران.

شمار قربانیان دو انفجار کرمان، تاکنون بصورت رسمی ۹۴ تن اعلام شده که عمدتا زن و کودک بودند و برخلاف ادعاهای اولیه حکومتی، این اقدام تروریستی ناشی از عمل انتحاری نبوده، بلکه دو اتومبیل بمب گذاری شده در فاصله ۷۰۰ متر از هم منفجر شده و فاجعه را به بار آوردند.

متعاقب این فاجعه، ایران با موشک دو پایگاه تروریست های داعشی و همپالکی های آن در پاکستان و اربیل عراق را زد و یک موشک هم به اردوگاه تروریست ها در دمشق پرتاب کرد. در حمله موشکی به اربیل کردستان عراق، خانه ای مستحکم و بتنی هدف قرار گرفت که ظاهرا پایگاه جاسوسی اسرائیل بوده و یکی از کشته شدگان این اقدام موشکی رئیس این پایگاه بوده است. ایران این فرد را طراح عملیات تروریستی کرمان اعلام کرده است.

یک روز و نیم پس از انتشار ادعای وال استریت ژورنال، رسانه های داخل کشور از قول مقامات امنیتی که نامشان اعلام نشده نوشتند که مقامات امریکا اگر چنین اطلاعاتی را دراختیار داشتند، چرا آن را به دولت پاکستان خبر ندادند؟

البته ادعای مقامات امنیتی ایران، بسیار سست است و باید دید در روزهای آینده، مقامات رسمی جمهوری اسلامی چگونه و با چه مستنداتی دریافت و یا عدم دریافت این پیام امریکا را تائید و یا تکذیب خواهند کرد و یا امریکا، در صدد تائید مستند آن بر می آید یا خیر؟ فعلا مهم ترین سئوالی که مطرح است، اینست که چرا و به چه دلیل در سالروز ترور قاسم سلیمانی هیچ مقام رسمی- چه نظامی و چه غیر نظامی- در محل نبوده و تنها، یک روز پس از سالگرد و حادثه انفجاری ابراهیم رئیسی به کرمان سفر کرده و برای خواندن فاتحه رفت بالای سنگ قبر قاسم سلیمانی؟


دیدار و مذاکرات دبیران

شورای امنیت ملی روسیه و ایران


پس از صدور حکم محکومیت جنایات اسرائیل

دیوان بین المللی لاهه

نسل کشی در غزه را بررسی می کند


ایالات متحده، ایالت متفرقه می شود؟

تگزاس امریکا

در برابر دولت فدرال


هر تحولی به نفع مردم

در گرو مقابله با بانکهاست


حزب آلترناتیو آلمان و حزب ماری لوپن در فرانسه

شانس احزاب ناسیونالیست

در انتخابات ۷ کشور اروپائی


سخنرانی لاوروف در شورای امنیت

خشونت در خاورمیانه تا  تشکیل

دولت فلسطین ادامه خواهد یافت


مصاحبه با مطرح ترین روزنامه سیاسی آلمان

صدراعظم آلمان

زیر فشار برای کناره گیری


سرمقاله راه توده ۹۱۵
روسیه ستیزان در ج.اسلامی
نگران‌شکست‌ ناتو واسرائیل‌اند


امریکا در استراتژی اتمی

۱۰سال ازروسیه عقب‌افتاده

"بنیاد روسترات"- ترجمه- کیوان خسروی


عنوان اول پیک نت ۴ بهمن

تهران
 در نیمروز سوم بهمن

سیامک زند



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

گزارش تفسیری توزیع شیر رایگان در مدارس، که در پیک نت چهارشنبه منتشر شد، روی تلگرام این روزنت نزدیک به 6 هزار خواننده داشت. همین مطلب در صفحه فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت