اولیگارش های اوکراین برای

ادامه‌غارت خواهان ادامه‌جنگ هستند

راشا تودی- بهمن دوستدار

 

وزیر خارجه ژاپن در کیف

۳۷ میلیون دلار برای

جنگ با روسیه به ناتو میدهیم

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲ - ۱۳ ژانویه دسامبر ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۲۰-۲۳ دی

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۰-۲۳ دی

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۰-۲۳ دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۰-۲۳ دی

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۰-۲۳ دی

منتخب اخبار ورزشی


۲۰-۲۳ دی

منتخب اخبار اقتصادی

"رادیو پیک"

چهارشنبه ۲۰ دیماه به روز شد

رادیو پیک را روی یوتیوب عضو شوید و برای ما نظرات خود را  بصورت پیام بنویسید. شما از این طریق موقعیت ما را در یوتیوب تقویت می کنید.


عنوان اول پیک نت ۲۳ دیماه

ذوق زدگی الیگارش‌های ایران

ازحمله موشکی امریکا به یمن

امریکا به کمک انگلستان و استرالیا، یک حمله موشکی به یمن انجام دادند و سپس آن را به یک بوق پر سر و صدای تبلیغاتی تبدیل کردند. رسانه ها از قول پنتاگون اعلام کردند که امریکا ۵۰ پایگاه نظامی یمن را در هم کوبیدند. نتیجه این جنجال تبلیغاتی ۵ کشته و آن هم، گویا از میان مردم یمن بوده و از آن قابل توجه تر آن که امریکا جرات نکرد به همین پایگاه هائی که ادعای حمله به آنها را کرده از هواپیماهای بمب افکن استفاده کند، بلکه یک یا چند هواپیمای شناسائی در آسمان یمن پرواز کردند برای شناسائی مناطقی که باید با موشک زده می شد و سپس موشک به طرف آنها شلیک شد.

امریکا اگر دست به این اقدام نمی زد و دندانی نشان نمیداد، دیگر کلاهش در منطقه پشم نداشت.

چند ساعت پس از این حمله موشکی، صدها هزار یمنی در حمایت از انصار الله یمن به خیابان آمدند. این تظاهرات بر خلاف تظاهرات به سود فلسطینی ها نه عمدتا با پرچم زرد، بلکه عمدتا با پرچم خود یمن صورت گرفت تا معلوم شود، تظاهرات واکنش به حمله موشکی امریکا به یمن است. برخی رسانه ها، از جمله سایت خبری- تحلیلی "استاشکو" که روی یوتیوب از مسکو به روز می شود، شمار تظاهر کنندگان را نزدیک به یک و نیم میلیون تخمین زدند.

همزمان با این تظاهرات معاون وزیر خارجه یمن گفت: «کشور ما مورد حمله آمریکایی و انگلیسی قرار گرفت و تردیدی نیست که این دو کشور باید خود را برای پرداخت هزینه سنگین این تجاوز آماده کنند.»

شرم آور است که در ایران، برخی مطبوعات - بویژه آنها که وابستگی مستقیم و غیر مستقیم به اتاق بازرگانی دارند- خبر حمله به یمن را با ذوق زدگی منتشر کردند و با عنوان درشت نوشتند که امریکا نسخه یمن را پیچید. و لابد اگر امریکا توانسته بود ضربه مهلک به یمن بزند این عنوان را کامل کرده و می نوشتند "امریکا سفره یمن را جمع کرد"

در نیمروز، پس از حمله شبانه موشکی به یمن، معاون وزیر اطلاع رسانی یمن در یک مصاحبه تصویری اعلام کرد:«امریکاییها پیام دادند، حملات ما محدود بوده و تمام شده است. اما ما اعلام کردیم که حملات ما به صهیونیستها ادامه خواهد یافت. حمله آمریکا و بریتانیا به مواضع یمن کوچک بود اما ما آن را یک تجاوز نظامی قلمداد می‌کنیم. ما هیچ راه حل موقتی را نمی‌پذیریم و معتقدیم مسئله فلسطین باید به طور کامل حل شود.»

به آن دسته از ذوق زدگان داخل کشور که زیر پای الیگارش های اتاق بازرگانی فرش پهن می کنند باید یاد آوری کرد که « اگر مسئله اصلی بازگشائی و عادی سازی عبور کشتی ها از باب المندب و دریای سرخ و نجات اسرائیل از بحران اقتصادی و جلوگیری از ضربات اقتصادی به کشورهای اروپائی است، که هست، این نتیجه با جنگ در دریای سرخ و باب المندب حاصل می شود؟ و یا این منطقه در یک جنگ دراز مدت فرو خواهد رفت و عادی شدن رفت و آمد کشتی ها معلوم نیست چه زمانی به حال عادی باز خواهد گشت؟»

همین محاسبات است که عربستان اجازه نداد از خاک آن کشور حتی شلیک موشکی به سمت یمن انجام  شود. ایران هم یا از قبل در جریان این مانور امریکا قرار گرفته و ناوگان خود در دریای سرخ را کنار کشیده بود و یا چنین مانوری را حدس زده و تحلیل کرده و بیهوده خود را نخود آش نکرد. امریکا می خواست به متحدان ناتوئی و برخی کشورهای عرب منطقه بگوید "من هنوز دندان دارم" و نه بیش از این.


نگاه جهان به اسرائیل، زیر و رو شده

بازگشت اسرائیل به

پیش از ۷ اکتبر ناممکن است!


"نوراحمد نور"

انقلابی بنام افغانستان

در کشور هلند بدرود حیات گفت


سرمقاله ۹۱۳

فاشیسم اسرائیل جز با جنگ

سرکوب نشده وعقب نمی‌نشیند


رهبر جمهوری  اسلامی:

اسرائیل از نفس افتاده

وحماس همچنان سرزنده است


عنوان اول پیک نت ۲۰ دیماه

نتانیاهو برای گسترش جنگ

خود را به آب و آتش می زند


تسلیحات از ناتو، گوشت دم توپ از اوکراین

اوکراین در سال ۲۰۲۳

۲۱۵ هزار قربانی جنگی داد!


انفجار در یک هتل در تگزاس

و واکنش مردم جنگ ندیده امریکا


نظر نظامیان امریکائی و فرانسوی

بایدن و زلنسکی نمی خواهند

واقعیات جنگ اوکراین را بدانند


پیش بینی تحلیلگر سابق سیا

آیا امریکا دست به اقدام

جنون آسای اتمی خواهد زد؟


عنوان اول پیک نت ۱۹ دیماه

از گسترش مناسبات

 با طالبان باید دفاع کرد!



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

اعلام برنامه رادیو پیک هفته به همراه لیست مطالب آن، در پیک نت روز چهارشنبه که زمان به روز رسانی این رادیوست، نزدیک به 5 هزار بیننده و خواننده داشت. عنوان اول پیک نت چهارشنبه نیز تقریباً به همین تعداد خواننده داشت. البته این دو آمار مربوط به تلگرام پیک نت است. در صفحه فیسبوک پیک نت سرمقاله راه توده بیشترین خواننده را داشت.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت