روابط دو کشور به حال عادی بازگشت

پاکستان فیتیله تنش نظامی

با ایران را پائین کشید!

 

کنفرانس خبر لاوروف:

ایران، یکی از ۵ متحد

استراتژیک روسیه است!

(پیک هفته ۱۰۹) ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰ ژانویه  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۳۰-۲۷ دی

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۳۰-۲۷ دی

رویدادهای
منطقه و جهان


۳۰-۲۷ دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۳۰-۲۷ دی

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۳۰-۲۷ دی

منتخب اخبار ورزشی


۳۰-۲۷ دی

منتخب اخبار اقتصادی

"رادیو پیک"

چهارشنبه ۲۷ دیماه به روز شد

رادیو پیک را روی یوتیوب عضو شوید و برای ما نظرات خود را  بصورت پیام بنویسید. شما از این طریق موقعیت ما را در یوتیوب تقویت می کنید.


عنوان اول پیک نت ۳۰ دیماه

از ۴ قدرت بازدارنده

ایران‌تنها ۲ قدرت را دارد

سه روز گرد و خاک ارتش پاکستان در مرزهای شرقی کشور، ذوق زدگی رسانه  های غربی به امید جنگ میان ایران و پاکستان و آب به همین آسیاب ریختن اکثر رسانه های داخلی و مفسران همین مطبوعات که به غربگرائی و مخالفت با سیاست نگاه به شرق شهرت دارند، خاتمه یافت. پس پرده چه مذاکراتی میان مقامات دو دولت پاکستان و ایران صورت گرفت؟ کسی خبر ندارد اما حاصل کار بازگشت روابط دو کشور به حال عادی و خاتمه جنجال ها بود. بویژه که ظاهرا ایران به کانون آخرین انفجار تروریستی (حادثه پر تلفات کرمان) دست یافته و طبیعی است که اطلاعات بدست آمده را دراختیار مقامات پاکستان نیز بگذارد. به این دلیل ساده که پایگاه گروهی که آن انفجار جنایت بار را مرتکب شد در پاکستان است.

پیک نت در شماره روز چهارشنبه خود درباره حمله موشکی ایران به پایگاه های تروریستی در پاکستان و سوریه و به ستاد اطلاعاتی و جاسوسی اسرائیل در "اربیل" کردستان عراق نوشت:

«کسی منکر دیپلماسی فعال و بازدارنده نیست، اما ساده لوحی است اگر تصور شود، امروز صرفا با دیپلماسی میتوان امنیت کشور را در جهانی که بسوی پوست اندازی می رود حفظ کرد. برخی اعتراض ها و مخالفت های خارجی را نباید با اهمیت تلقی کرد، همچنان که مخالفت ها در داخل کشور را باید کنترل کرد.امروز زمان پریدن با یک بال، یعنی بال دیپلماسی نیست، بلکه بال دوم که قدرت نظامی و حتی اتمی است هم باید با بال دیپلماتیک همآهنگ شود تا پرواز ممکن شود.

دشمن میداند و دوست هم بی اطلاع نیست که امروز ایران پشت جبهه پر توان مقاومت یمن، شبه نظامیان عراق، حزب الله لبنان و فلسطین علیه اسرائیل و امریکاست. بنابراین به چه دلیل مردم ایران نباید این واقعیت را بدانند؟ و با آگاهی از دلیل آن، به پشت جبهه سیاست خارجی تبدیل شوند؟

حرف های تهدید آمیز امریکا و اسرائیل، پس از اقدامات موشکی اخیر ایران، حرف های تازه ای نیست و نباید آنها را مواضعی تازه تلقی کرد، در باره پاکستان نیز علیرغم گرد و خاکی که  بر پا شد و بسرعت نیز از سوی هر دو کشور تحت کنترل قرار گرفت، این واقعیت برای پاکستان نیز آشکار شد که ایران آماده رویاروئی با خطرات و حوادث مهم خارجی است. حضور نظامی امریکا در دو جزیره "گوادر" و "گواتر" پاکستان که عمران خان با ادامه آن مخالفت کرد و به همین دلیل نیز علیه او کودتای امریکائی شد، امر پنهانی نیست و حالا امریکا باید به این امکان هم بیاندیشد که ایران میتواند پایگاه های نظامی امریکا در بحرین و آن دو جزیره را نیز در صورت ضرورت هدف قرار دهد. این ضرورت را تبدیل تهدیدهای امریکا و اسرائیل به عمل آشکار خواهد کرد. اسرائیل نیز حالا دیگر باید بداند که به آسانی گذشته نمی تواند به سوریه حمله هوائی و موشکی کند.

در حوادث چند روز گذشته، بویژه با موضع تهدید آمیزی که پاکستان اتمی اتخاذ کرد، برای ایران نیز این مسئله بیش از گذشته باید تبدیل به یک ضرورت شده باشد که به دیپلماسی بازدارنده، موشک و پهپاد بازدارنده، باید قدرت اتمی بازدارنده را نیز افزود. البته مجموع این سه قدرت بازدارنده باید از قدرت پشت جبهه مستحکم داخلی برخوردار باشد که این نیز جز با آگاه ساختن مردم از تمام واقعیات و خطرات منطقه ای و جهانی، تصمیمات قاطع برای یک خانه تکانی وسیع اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و مذهبی و پرهیز از بازی های نمایشی و مقطعی ممکن نیست. فضای سیاسی کشور باید به روی نیروهای مخالف تسلیم شدن به غرب، مخالف اقتصاد مافیائی و مخالفان سیاست خودی و غیر خودی که موجب فاجعه آمیز ترین رانت خواری و فساد در حکومت شده باز شود و میدان رسانه ای برای غربگرایان خالی نماند.


موشک آلمانی- موشک ایرانی

تازه ترین موشک ایران

توان حمل کلاهک اتمی دارد!


اشک تمساح برای پاکستان

بایدن و نتانیاهو

به یکباره ضد موشک شدند!


سکوت دادگاه ویژه روحانیت

یک "روحانی" متهم اصلی سرقت

۴۸ فرش قیمتی سعدآباد است!


محمد عادل عارق معروف به "عادل پنجشیری"

طراح و فرمانده انفجار کرمان

در غرب تهران پنهان شده!


در اعتراض به دولت

خانواده گروگانهای اسرائیلی

اتوبان منتهی به تل آویو را بستند


ناتو، خود را آماده

جنگ مستقیم با روسیه می کند

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی


رهائی از چنگ غارتگران غربی

۳ کشور افریقائی

پایگاه نظامی به روسیه میدهند


سرمقاله ۹۱۴

ایران چگونه می تواند

از خطر جنگ دور بماند!


هشدار الکساندر لوکاشنکو

جهان بر لب پرتگاه یک ویرانی است


عنوان اول پیک نت ۲۷ دیماه

نمایش‌قدرت موشکی‌ایران
شایسته تقدیر ملی است!


مطبوعات و رسانه های ایران

با گفتن "حوثی" های یمن

ملت یمن را تحقیر می کنند


در دادگاه لاهه

سکوت ج. اسلامی در برابر

رسیدگی به نسل کشی اسرائیل


عنوان اول پیک نت ۲۶ دیماه

تفسیر یک سئوال اتمی

درسیمای جمهوریاسلامی



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

معرفی مطالب رادیو پیک و عنوان اول پیک نت چهارشنبه هر دو بالای 5 هزار خواننده روی تلگرام این روزنت داشتند. همین ترکیب خوانندگان روی عنوان اول و مطالب رادیو پیک در فیسبوک پیک نت نیز وجود داشت.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت