نتانیاهوازبیم برکناری ومحاکمه مخالف آتش‌بس است

حماس، برای آتش بس

میانجی شدن روسیه را پذیرفت

 

اعتراف تحلیلگر اسرائیل

اسرائیل از دو سال پیش

آماده حمله به غزه شده بود

(پیک هفته ۱۰۹) ۷ آبان ماه ۱۴۰۲ - ۲۹ اکتبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۶-۷ آبان

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۶-۷ آبان

رویدادهای
منطقه و جهان


۶-۷ آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۶-۷ آبان

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۶-۷ آبان

منتخب اخبار ورزشی


۶-۷ آبان

منتخب اخبار اقتصادی

"رادیو پیک" چهارشنبه ۳ آبان

 


عنوان اول پیک نت ۳ آبان

همای رهبری، از روی

سر رئیسی خواهد پرید؟

انتخابات مجلس می رود تا بی روح و کم مشارکت برگزار شود، مگر حادثه ای روی دهد که مشوق مردم برای شرکت در آن شود. خونسردی توام با لجبازی مردم با حکومت در ارتباط با رویداد غزه آینه انتخابات مجلس بود.

بی اعتناء به میزان شرکت کنندگان در انتخابات و سردی فضای انتخاباتی، کشاکش ها و زد و بندهای جناح بندی های درون حکومتی بر سر اشغال کرسی های مجلس سخت گرم است. میان اصولگرایان، طیف های معروف به اصلاح طلب، کارگزاران، چند حزب کم نفس و بی خاصیت، جبهه پایداری که برای تصرف مجلس و حتی ریاست بر آن خیز برداشته و بقیه خرده محفل هائی که به نوعی چشم امید به اتاق بازرگانی و مافیاهای اقتصادی دارند تا آنها را بعنوان سیاهی لشکر خود در مجلس قبول کنند.

همین وضع و حتی بسیار سرد تر و وخیم تر، در ارتباط با انتخابات مجلس خبرگان مطرح است. در گذشته هم مردم به انتخابات خبرگان اهمیت نمی دادند، چه رسد به اکنون که قهر از حکومت بر سر شهرها سایه افکنده است.

اما، علیرغم بی اعتنائی مردم، بر سر راه یافتن به مجلس خبرگان هم جنگ و جدال پشت صحنه شاید جدی تر از هر دوره دیگری باشد. بویژه در ارتباط با ابراهیم رئیسی که اگر نتواند رای بیاورد و  به مجلس خبرگان راه بیابد و همچنان کنار دست احمد جنتی نشسته و نایب رئیس این مجلس باقی بماند، همای ولایت از روی شانه اش بلند  می شود و اگر روی گنبد بیت رهبری ننشیند، معلوم نیست روی شانه چه کسی خواهد نشست.

ابراهیم رئیسی دفعه گذشته از شهرستان کوچک بیرجند و با اندک رای مردم آن شهر عضو مجلس خبرگان شد و حالا دشوار است که رئیس جمهور، برای ماندن در مجلس خبرگان، منتخب یک شهرستان کوچک (بیرجند) باشد. از مشهد هم نمی تواند نامزد این انتخابات شود چرا که علم الهدا برای رای مشهد کیسه دوخته است. می ماند تهران که طبیعی است رئیس جمهور از تهران نامزد انتخابات خبرگان شود. اما آیا او حاضر می شود بخت خود را در تهران به صندوق های رای بسپارد؟

بویژه اگر مردم بسیار اندک در انتخابات خبرگان شرکت کنند و ویژه تر آن که همین اندک رای دهندگان نیز به او رای ندهند.

می بینید، انتخابات خبرگان به چه کلاف سردرگمی تبدیل شده و هیچکس نمیداند سر نخ را در کجای این اوضاع پیدا کرده و آن را باز کند!

گفته می شود رئیسی با توجه به مطرح بودنش برای جانشینی رهبر، مایل است سر لیست تهران برای مجلس خبرگان باشد، اما مشاورانش به او هشدار داده اند که اگر از سر لیست به خارج از لیست سقوط کند، بخت جانشینی رهبر را از کف داده است. بویژه که تمام نظرسنجی های علنی و مخفی نشان میدهد که مردم بشدت با او و عملکردش مخالف اند و در میان حکومتیان و مجلسیان کنونی هم دسته بندی علیه او بسیار جدی است که البته بخشی از این جبهه بندی ها، بویژه از سوی دار و دسته پایداریچی ها و حجتیه اندیشان همانا کشیدن زیر پای او برای رهبر شدن است تا خود یکی از خودی تر ها را جانشین رهبر کنند. هیچ بعید نیست که سر نخ این جبهه بندی ها در بیت رهبری هم باشد.


سیل عظیم مخالفت با

 اسرائیل در غرب و شرق

 

هرگز، در طول تاریخ موجودیت اسرائیل، چنین جمعیت عظیمی در سراسر جهان - بویژه در پایتخت کشورهای بزرگ اروپائی- علیه این کشور و جنایات آن به خیابانها نیآمده بودند. این3  فیلم مربوط به تظاهرات روز گذشته در لندن، دهلی و اندونزی است. تکلیف کشورهای عرب منطقه و اساسا کشورهای اسلامی هم که روشن است. آیا این سیل بنیانکن، حداقل در این مرحله آتش بس در بمباران غزه را به دولت اسرائیل تحمیل خواهد کرد و یا در ادامه آن در روزهای آینده نتانیاهو را به همراه جنگ طلبان اسرائیل جا کن خواهد کرد و آتش بس را خواهد آورد؟


نظر سنجی

به سبک صدا و سیما

 

سئوال و نظرخواهی خنده داری را در پشت صحنه تنظیم کرده و بدست این دختر خانم جوان و چادرپیچ شده دادند تا در سیمای جمهوری اسلامی بخواند. خواند و ما نیز مانند همه دیگرانی که اعلام این نظرسنجی را شنیدند، خندیدیم. البته نه خنده، بلکه زهر خندی به فاجعه ۴۰ ساله ای بنام سیمای جمهوری اسلامی!


راه حلی جز قدرت اتمی باقی مانده؟

دو دیدگاه در باره

تقویت قدرت بازدارندگی ایران


تایمز اسرائیل:

یهودی ستیزی در جهان

درحال گسترش سریع است!


عنوان اول ۶ آبان

پس از ۲۰ روز

کوه اصلاحطلبان موش‌زائید


با جدی تر شدن خطر حمله به ایران

هیچ چاره ای جز رفتن

بسوی صنایع نظامی- اتمی نیست


مهشید امیرشاهی:
اسرائیل با غزه همان می کند
که ارتش نازی آلمان  میکرد


پیشرفت سریع نظامی روسیه در اوکراین

مجارستان و اسلواکی از قطار

تحریم روسیه پیاده شده اند!


سرمقاله ۹۰۲

موازنه حقارت بار

نه شرقی و نه غربی درایران



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


----------------

 آرشیو رادیو هفته
در یوتیوب

-----------------

"رادیو پیک"

چهارشنبه ۳ آبان

 

"رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در برنامه این هفته رادیو پیک (چهارشنبه سوم آبان) مطالبی را با عناوین زیر، همراه با عکس ها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:
- باز خوانی ترانه های خوانندگان زن پیش از انقلاب از سوی خوانندگان مرد در جمهوری اسلامی
- ایران، به بیشترین اطلاعات نظامی و امنیتی اسرائیل دست یافته
پس زلزله های جنگ اسرائیل با غزه، در اروپا و امریکا
- چند مهم داخلی و خارجی و تفسیر کوتاه آنها
- دستآوردی که به قیمت جان هزاران فلسطینی بدست آمد!
- چرا ایران در دو اجلاس مهم حضور نداشت؟
- دولت ناتوان و مجلس فلج چگونه تشکیل شدند!
- فضای حاکم بر جامعه ایران، نومید کننده است
- قتل مهرجوئی و همسرش را روی دست حکومت گذاشتند؟
- سرگذشت خانه ای در مصر که باید خانه ایران شود

---

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته روی تلگرام این روزنت زیر 5 هزار خواننده داشت. در فیسبوک پیک نت یادداشت خانم امیرشاهی درباره جنایت غزه بیشترین خواننده را داشت که روی 10 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد. اما بیشترین اشتراک گذاری مربوط به عنوان اول بود. یعنی 16 اشتراک گذاری.

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت