رئیس‌جمهور روسیه:

جریان هائی بدنبال تحریک بیشتر

برای جنگ فراگیردرخاورمیانه‌اند

 

بانکها هم بنگاهداری می کنند و هم احتکار

۱۲هزارآپارتمان خالی تهران

متعلق به۵ بانک خصوصی است

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۲ - ۶ نوامبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۱۶-۱۵ آبان

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۶-۱۵ آبان

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۶-۱۵ آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۶-۱۵ آبان

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۶-۱۵ آبان

منتخب اخبار ورزشی


۱۶-۱۵ آبان

منتخب اخبار اقتصادی

"رادیو پیک" چهارشنبه ۱۰ آبان


عنوان اول پیک نت ۱۶ آبان

فشار به نتانیاهو برای

نوشیدن جام زهر شکست!

بزرگترین دستآورد بمباران غزه، آشنائی جهان با چهره واقعی اسرائیل است که تاکنون پشت نقاب مظلومیت کشتار هولوکاست پنهان بود. جنگ غزه به هر نتیجه ای برسد، آشنائی مردم جهان با چهره واقعی اسرائیل در راس نتایج است. این آشنائی بتدریج از درون تظاهرات و راهپیمائی ها علیه اسرائیل به خروجی تهاجم به مراکز یهودیان در کشورهای مختلف انجامیده است. این خروجی چنان است که در ایالت های مختلف امریکا پلیس یا در مدارس و مراکز مذهبی و غیر مذهبی  یهودیان مستقر شده و یا آنها را بصورت موقت تعطیل کرده است. این دستآورد، تاکنون به قیمت جان ۱۰ هزار فلسطینی غزه و ویرانی گسترده این منطقه از خاک فلسطین بدست آمده است. حامیان اسرائیل و در راس آنها، امریکا روز به روز بیشتر به این نتیجه می رسند که بمباران غزه به هر ترتیب که شده باید متوقف شود و متعاقب آن مذاکرات آغاز شود، تا آوار رسوائی اسرائیل و حامیان جهانی اش بیش از این گسترش نیابد. حتی از هم اکنون زمزمه استقرار یک سپاه صلح زیر نظر سازمان ملل در مرز غزه و اسرائیل مطرح است که معنای آن جز خاتمه نقش ژاندارمی اسرائیل و جلوگیری از تهاجم های کوتاه مدت و دراز مدت به فلسطینی ها و علیه کشورهای خاورمیانه نیست. اگر این زمزمه ها به واقعیت بپیوندد، شکست دوم، پس از آشنائی جهان با چهره واقعی اسرائیل نصیب اسرائیل شده است.

دو سناتور امریکائی روز چهارشنبه تایید کردند که مذاکرات برای ایجاد یک نیروی چند ملیتی در غزه در جریان است.

سناتورهای کریس ون هولن  و ریچارد بلومنتال به پولیتیکو گفتند که دیپلماسی اولیه و پشت درهای بسته بر سر ایجاد یک نیروی حافظ صلح در غزه جریان دارد، اگرچه احتمالاً شامل نیروهای آمریکایی (بعنوان یک سر جنگ غزه) نمی شود.

ون هولن اضافه کرد: «مذاکرات در مورد ترکیب احتمالی یک نیروی بین‌المللی هنوز بسیار مقدماتی و شکننده است و من فکر می‌کنم وجود نوعی نیروی چندملیتی در غزه مهم است."

خبرگزاری بلومبرگ نیز گزارش داد که ایالات متحده و اسرائیل در مورد ایجاد یک نیروی حافظ صلح برای حفظ نظم در محاصره بحث می کنند. آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی به بلومبرگ گفت، اعزام نیروهای آمریکایی برای عضویت در چنین نیروئی مطرح نیست.

از قول "اورسولا فون در لاین"، رئیس آلمانی کمیسیون اروپا نیز نقل شده که وی گفته استقرار نیروهای بین‌المللی تحت نظارت سازمان ملل در نوار غزه از جمله گزینه‌های در حال بررسی است.

نتانیاهو در داخل خود اسرائیل (تظاهرات مردم) و حتی در درون کابینه نظامی اش، وی تحت فشار برای خاتمه بمباران و قبول آتش بس و آغاز مذاکرات است اما نتانیاهو میداند که برای مذاکرات او دیگر صحنه گردان نخواهد بود و به محض اعلام آتش بس، او سقوط خواهد کرد.


زمزمه هائی همزمان با نامه عبداللهیان به سازمان ملل

صنعت نظامی- اتمی

توان بازدارندگی ایران است


رئیس سابق کمیته نظامی  ناتو:

روس ها با یک حمله وسیع

جنگ اوکراین را تمام خواهند کرد!

راشا تودی- ترجمه نعمت بوستانی


در جستجوی راه حلی برای خروج

"ناپلئون" شکسته خورده از اوکراین


علیه بمباران غزه و برای خروج امریکائی ها

حرکت معترضان ترکیه

به طرف پایگاه نظامی "اینجرلیک"


پیشنهاد یکی از وزرای کابینه نتانیاهو

اسرائیل می خواهد فاجعه

هیروشیما را درغزه تکرارکند


عنوان اول پیک نت ۱۵ آبان

دو راه حل برای دفع

خطرعلیه موجودیت ایران


خشم و نفرت جهانی علیه اسرائیل

 

مردمی ترین و وسیع ترین اعتراض ها علیه بمباران غزه، روز گذشته در دهها کشور جهان برگزار شد. حتی در خود اسرائیل. شاید تظاهراتی که در واشنگتن برگزار شد سر آمد دیگر تظاهرات مشابه در کشورهای دیگر باشد. فیلم های همه این تظاهرات در فضای مجازی منتشر شده اما به محض انتشار آن در یوتیوب، می تواند زمینه ساز توقیف سایت خبری شود که آن را منتشر کرده است. بیم و هراسی که ما نیز داریم و برای بقای فعالیت خود ملاحظاتی را در نظر داریم. بحث نه بر سر فیلم های تظاهرات بلکه درباره کشتار و جنایت اسرائیل در غزه است. اسرائیل تاکنون بارها در منطقه جنگ برپا کرده اما توحشی که در ارتباط با غزه از خود نشان داده تخم نفرت و کینه ای را پاشیده که محصول آن را دهها سال باید بچیند. تمام آن مظلومیت پس از جنگ دوم جهانی که برای اسرائیل رسانه ها ساخته بودند، در جریان جنایات جاری در غزه رنگ باخته است. نه تنها در منطقه خاورمیانه و در کشورهای  اسلامی بلکه در سراسر جهان.


لاوروف:

کوچاندن مردم غزه

خشم ونفرت را عمیقتر می‌کند


۹ شرکت در اروپا مزدور استخدام کردند

۵۱۰ نظامی امریکائی

در‌جنگ اوکراین‌کشته شده‌اند



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


----------------

 آرشیو رادیو هفته
در یوتیوب

-----------------

"رادیو پیک"

چهارشنبه ۱۰ آبان
 

"رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در برنامه این هفته رادیو پیک (چهارشنبه دهم آبان) مطالبی را با این عناوین، همراه با عکس ها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:
- آیا حجاب در راس مسائل مملکت است؟
- چند خبر کوتاه داخلی و خارجی و تفسیر آنها
- جنگ غزه بحران اقتصادی را برای اسرائیل به همراه آورده
- اسرائیل زیر فشار برای عقب نشینی
-23 سال از خاموشی فریدون مشیری گذشت
- آیا گشایش کانال ارتباط مستقیم با امریکا
جلوی توطئه امریکا علیه ایران را می گیرد؟
- انتخابات مجلس خبرگان و اهمیت آن برای ابراهیم رئیسی
- جنگ غزه جنگ نفت و گاز است
-"نانوا" داستانی از میترا مفیدی
- اوضاع داخلی اسرائیل، موقعیت خارجی یهودیان
- شعری که پایان بخش برنامه این هفته است

---

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته نزدیک به 6 هزار خواننده روی تلگرام این روزنت داشت. این عنوان درباره دو راه حل برای دفع خطر علیه موجودیت ایران بود. روی فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان اول بیشترین خواننده را داشت و روی 11 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت