سخنگوی پلیس:
سرنخ‌هائی درباره قتل
مهرجوئی وهمسرش کشف شده!

 

یک گام به سوی مردم!
پرسش و پاسخ مردم
وفرمانده انتظامی تهران بزرگ

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۲ - ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۲۵ - ۲۴ مهر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۵ - ۲۴ مهر

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۵ - ۲۴ مهر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۵ - ۲۴ مهر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۵ - ۲۴ مهر

منتخب اخبار ورزشی


۲۵ - ۲۴ مهر

منتخب اخبار اقتصادی

رادیو پیک چهارشنبه ۱۹ مهر


عنوان اول پیک نت ۲۵ مهر
اسرائیل همانقدر پایان
جهان تک قطبی را نفهمید
که امریکا و اروپا نفهمیدند

 سانسور خبری رسانه ها و تهدید و ارعاب مردم برای جلوگیری از محکوم کردن جنایات اسرائیل و دفاع از فلسطینی ها، این بار، برخلاف ماههای اول جنگ اوکراین، خیلی زود به رسوائی ادعاهای غرب درباره دمکراسی ختم شد. مردم به هر طریق از اخبار و رویدادهای غزه با اطلاع شدند و در دهها کشور به حمایت از غزه و برای محکوم کردن اسرائیل به خیابانها آمدند. نه فقط در خاورمیانه و کشورهای اسلامی، بلکه در سراسر اروپا. ماجرا در این حد باقی نماند و در بدنه دولت های غربی نیز شکاف و اختلاف نظرات نمایان شد. حتی در کشوری مانند آلمان که امریکا بالاترین نفوذ را در آن دارد و بزرگترین پایگاه نظامی و اتمی آن کشور در جنوب آلمان مستقر است.
بتدریج در پارلمان آلمان نیز انتقادها از حمایت بی چون و چرای آلمان از اسرائیل آغاز شد، همچنان که انتقاد از قطع ارتباط با روسیه، انفعال در برابر انفجار تروریستی لوله های گاز استریم 2 که گاز ارزان روسیه را به آلمان و از طریق این کشور به اروپا می رساند، از عمق به سطح آمد و به مطبوعات و تلویزیون های آن کشید. در دیگر کشورهای اروپائی نیز وضع به همینگونه است و شک نیست که با پایان کار دولت اوکراین و شکست قطعی ناتو در جنگ با روسیه این انتقادها و مخالفت ها به زمین لرزه های بزرگ سیاسی در کشورهای اروپائی خواهد انجامید. بویژه در کشورهای واقع در شرق اروپا که در گذشته بلوک شرق محسوب می شدند و متحد اتحاد شوروی بودند. فعلاً در اتحادیه اروپا و در ناتو دو دولت اروپائی، ساز مستقل خود را به صدا درآورده اند: مجارستان و اسلواکی. در دیگر کشورهای اروپائی احزاب اپوزیسیون مخالف سیاست دولت های آن کشورها که تاکنون از امریکا پیروی کرده اند رو به رشد هستند و یکی پس از دیگری در انتخابات محلی و در نظر سنجی ها پیشتاز میشوند.
بمباران وحشیانه غزه و سیل اخبار جعلی و دروغ به این روند شتاب خواهد بخشید. برای نمونه گوش کنید به سخنرانی وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا که اسرائیل را به "تلاش برای نسل کشی" متهم کرده و خواستار محاکمه نتانیاهو در دادگاه جرایم بین‌المللی لاهه شده است.
عقب نشینی های اسرائیل از تهدیدهایش برای ورود زمینی ارتش آن کشور به غزه و فرمان تخلیه غزه 2 میلیون نفری از مردم و تن دادن به آتش بس، درعین حال که پیروزی بزرگی برای فلسطینی هاست، زلزله ای در حد سونامی در دولت اسرائیل است. حتی اپوزیسیون دولت نتانیاهو نیز در روزهای اخیر علیه سیاست های دولت به میدان آمده است که البته این به میدان آمدن ناشی از نگرانی از سرانجام کار و فروپاشی نظم چند ده ساله اسرائیل است. یعنی همان ضرب المثل معروف خودمان که "از بغض معاویه است و نه از حب علی"
شواهد نشان میدهد که شکست اسرائیل، شکست ناتو در اوکراین را کامل کرده و کامل تر نیز خواهد کرد. جهان از بعد از ورود ارتش روسیه به اوکراین، تهدیدها و توطئه های امریکا علیه تمامیت چین با تحریک تایوان، سرعت گرفتن بحران اقتصادی در امریکا و اروپا، محکم تر شدن پیوند بسیاری از کشورها در "بریکس"، کارآمدتر شدن پیمان شانگهای، قیام های پیاپی نظامی ها در کشورهای افریقائی، برآمدن ایران بعنوان یک قدرت انکار ناپذیر نظامی نه تنها
در  منطقه بلکه در جهان و حضورش در کنار چین و روسیه و خلاصه همه و همه، نشانه آن تحول بزرگی در جهان است که نام آن را پایان هژمونی دلار و قدرت اقتصادی امریکا گذاشته اند. اینست آن نکته گرهی که اسرائیل و امریکا و کشورهای اروپائی آن را درک نکرده و پیاپی دچار خطاهائی می شوند که برخاسته از همین عدم درک تحول قطعی جهان است. تحول قطعی جهان به معنای نابودی امریکا و یا کشورهای اروپائی نیست و کسی هم خواستار نابودی آنها نیست، بلکه به معنای نظم نوین و تازه ای در جهان است که بموجب آن دیگر فرانسه نتواند از یکسو افریقا را غارت کند و از سوی دیگر کاسه گدائی برای مردم غارت شده آن در فروشگاهها و مجلات و پوسترهای خیابانی راه بیاندازد و پول برای کمک به افریقای گرسنه جمع کند. نظمی دیگر به امریکا اجازه نمی دهد با ۸۰۰ پایگاه نظامی خود در جهان،  هر کشوری را که دولت آن را با خود سازگار ندید تحریم اقتصادی و تسلیحاتی و ارتباطی کند و اگر توانست در آن دخالت مستقیم نظامی کند. سخن از تغییر این نظم و برپائی نظمی نوین بر روی ویرانه های نظم قدیم است. اسرائیلی ها این را نفهمیدند و با این تصور که جهان کنونی، همان جهان ۱۹۶۷ یا ۱۹۸۵ است به محاصره ۱۶ ساله غزه ادامه دادند و انقدر  گلوی مردم آنجا را فشردند تا حماس از مرز اسرائیل گذشت. اسرائیل همین تغییر جهان را نفهمید که دست به بمباران غزه زد. نه تنها اسرائیل این را نفهمید، بلکه پدر خوانده آن، امریکا هم نفهمید و دولت های اروپائی هم از امریکا و اسرائیل پیروی کردند.


انتقاد جانشین فرمانده کل سپاه
از ناکارآمدی های دولت!


سربازان روسیه در "یونیفورم"جدید!

روسیه در کنار رونمائی بی وقفه از تسلیحات جدید و غافلگیر کننده، در جنگ اوکراین، به ابتکارات دیگری هم برای مدرن کردن ارتش این کشور دست زده است از جمله در لباس جنگی سربازان ارتش روسیه. این لباس جدید و یا "یونیفرم نظامی" جدید قابلیت تامین ایمنی سرباز تا شعاع ۳۰۰ متری پهپادها را دارد.


بمباران غزه ادامه جنگ

کریدورها و جهان چند قطبی است

دکتر محمد رمک هاشمی


مصاحبه عباس عبدی

جوانان کدام خانواده ها

به صف مهاجرت پیوسته اند؟


عنوان اول پیک نت ۲۴ مهر

سحرگاه حمله حماس

از زبان یکی از گروگانها


درباره دلیل و انگیزه قتل

مهرجوئی نباید قضاوت عجولانه کرد


همزمان با تظاهرات عظیم مراکشی ها

کاروان جهانی آذوقه

به مرز مصر و غزه رسید


مشاور سابق زلنسکی

انتخابات و یافتن جانشین زلنسکی

یگانه راه نجات اوکراین است!

راشا تودی - ترجمه ابوالقاسم گلستانی


مصاحبه با سرهنگ "اسکات رتیر"

اروپا چاره ای جز برخاستن

 از رویای‌غلبه برروسیه دراوکراین ندارد

راشا تودی- ترجمه نعمت بوستانی


دو نمونه از اخبار جعلی جنگ غزه

رسانه های غرب، اخبار

جعلی را به جهان تزریق می کنند



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


----------------

 آرشیو رادیو هفته
در یوتیوب

-----------------

"رادیو پیک"

چهارشنبه

۱۹ مهر

به روز شد!

 

"رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در این چهارشنبه مطالبی با عناوین زیر را همراه با عکسها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:

- صادرات و واردات پشت قباله اتاق بازرگانی است

- چند خبر کوتاه داخلی و خارجی

- خطر اخبار جعلی برای ایران و جهان

- امنیت سرمایه گذاری اقتصادی درایران،  در گرو امنیت اجتماعی است

- استقبال مردم از کتاب رهبر چین و رسیدن آن به چاپ دوم!

- سخنرانی پوتین در باره استراتژی جهانی روسیه

- اسلامی ۱۴۰۰ تاریخ دارد و موسیقی ایران ۸ هزار سال قدمت

- دو خبری که در حاشیه موشک باران اسرائیل از سوی حماس قرار گرفت

- ضربه نظامی کمر شکن به اسرائیل

- معجزه ای بنام " کاریکلماتور"، در ادبیات طنز ایران

---------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

خبر دو نمونه از اخبار جعلی در ارتباط با جنگ غزه که در پیک نت روز گذشته منتشر شد، بالای 5 هزار خواننده روی تلگرام این روزنت داشت. روی فیسبوک پیک نت عنوان اول دیروز بیشترین خواننده را داشت و روی 9 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت