مشاور پیشین پنتاگون:

امریکا ناچار است

شکست در اوکراین را بپذیرد

 

تحلیلگر سابق سازمان "سیا":

شمارش معکوس برای

پایان زلنسکی آغاز شده!

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۲ - ۷ اگوست ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۱۵-۱۶مرداد

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۵-۱۶مرداد

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۵-۱۶مرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۵-۱۶مرداد

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۵-۱۶مرداد

منتخب اخبار ورزشی


۱۵-۱۶مرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۱۶ مرداد

پشت جبهه جنگی

در ایران ضعیف است!

از شروع عمليات ويژه نظامى روسيه در اوكراين حدود ٥٠٠ روز ميگذرد . با همه فرار و نشيب هاى عمليات، اكنون روسيه دست بالا را در جنگ دارد. ضد حمله اخیر اوكراين كه با پشتيبانى بى سابقه مالى و تسليحاتى ناتو همراه بود شكست خورد و ناتو نتوانست این احتمال را پيش بينى كند که پس از شکست ضد حمله روسیه خارکف و اودسا را نیز فتح خواهد کرد.

همزمان با این شکست، جنگ اقتصادى غرب با چين نيز براى امريكا و اروپا روز به روز دشوارتر می شود. كمپاني هاى بزرگى مانند بلاك راك و smci با پانزده تريليون دلار سرمايه (سه چهارم GDP امريكا)  با رهبران چين تماس گرفته اند تا بلکه بتوانند بخش بزرگى از سرمايه خود را به چين منتقل كنند. در كنگره امريكا اضطراب عميقى به وجود آمده و تيمى را مأمور كرده اند تا با رهبران كمپاني هاى ذكر شده صحبت كنند تا بلکه آنها را از انتقال به چین منصرف کنند.

 حتی با همین خبرها ميتوان حدس زد كه هژمون امريكا با چه سرعتى در حال افول است و غربگرایان ایران هنوز در خواب خوش خرگوشی بسر می برند.

البته ايالات متحده امريكا و اروپا براى  حفظ هژمونى اقتصادى و سياسى و حفظ نظام گلوباليستى، شاید دست به یک قمار بزرگ بزنند. یعنی جنگ بزرگ امريكا و اروپا علیه مثلث چين، روسيه و ايران. جنگی که با شکست در آن، همه چیز را از دست خواهند داد و ناچار به تسلیم در برابر اراده مردم جهان برای آزادی از هژمونی امریکا خواهند شد. گرچه بهای سنگینی به کشور ما و دو کشور دیگری که دو ضلع مثلث یاد شده را تشکیل میدهند تحمیل شود. لشكر كشى در حال تکامل امریکا در خلیج فارس تدارک همین ماجراجوئی است که البته راس نظام جمهوری اسلامی با توجه به تجربه غافلگیر شدن در حمله ارتش عراق به ایران، خود را برای چنین احتمالی آماده می کند. مانور عظیم دریائی هفته گذشته ایران در خلیج فارس و تقویت بی سابقه نیروی دریائی ارتش و سپاه نیز در همین ارتباط باید باشد. ضعف بزرگ ایران در صورت چنین تهاجمی، پشت جبهه ضعیف داخلی است. درست بر خلاف هنگام تجاوز ارتش عراق به ایران که ملت یکپارچه به میدان آمد و ضعف نیروی نظامی کشور را جبران کرد. این ضعف دلائل گوناگون دارد که در درجه نخست اختلاف طبقاتی هولناک در جمهوری اسلامی، فساد نهادینه شده در حکومت، تبعیض و نابرابری ناشی از خودی و غیر خودی کردن جامعه، تصمیمات و اقدامات متحجرانه روحانیون حکومتی است. امریکا روی این ضعف داخلی حساب باز کرده است و حکومت چنان در چنگال غارتگران اقتصادی و متحجران مذهبی اسیر است که نمی تواند چاره ای برای آن بیابد. دراین میان، این احتمال را هم نباید فراموش کرد که تهاجم به ایران می تواند ابتدا از جبهه لبنان و سوریه بعنوان پشت جبهه و یا خاکریزهای نخست حمله به ایران آغاز شود. اگر حکومت نتواند فکری برای این پشت جبهه ضعیف بکند و صرفا متکی به قدرت نظامی بشود، آنگاه خطر چندین و چند برابر می شود. این همان چاره اندیشی است که روسیه مشغول آنست با این شانس بزرگ که حزب پرقدرت و سازمان یافته "کمونیست" در جامعه و در ساختار نظام حضور دارد و بی وقفه بر ضرورت سرعت بخشیدن به تحولات داخلی پافشاری می کند. آنها نیز روی تسویه حساب با الیگارش ها و غارتگران متمرکز هستند و روی بهبود شرایط زندگی اکثریت مردم. حضور جمهوری های خود مختار شرق اوکراین که به روسیه پیوسته اند، حزب کمونیست روسیه و جمهوری بلاروس که در مجموع خود، یک بلوک پرقدرت کمونیستی را تشکیل داده اند نیز ضمن حمایت از پوتین در این تحولات داخلی همانقدر نقش دارند که در اوکراین و پاکسازی آن از نازی ها و ناتو.

عکس: شلیک تازه ترین موشک ایران در مانور اخیر خلیج فارس


در یک کارگاه ضایعات

۴ کارگر در یک چاه خفه شدند!


سالروز بمباران اتمی ژاپن

سکوت دبیرکل سازمان ملل

و مقامات ژاپن در باره عامل بمباران

ریا نووستی- ترجمه نعمت بوستانی


پاکستان در آستانه شورش

عمران خان به زندان رفت

هوادارانش به خیابان آمدند!


سفرهای بی بازگشت

دیپلمات های اوکراینی

ریا نووستی –  ترجمه نعمت بوستانی


عنوان اول پیک نت ۱۵ مرداد

کار خشونت و لجبازی

در ایران به تماشا کشیده!


در مانور خلیج فارس رونمائی شد

پرنده ها و شناورهای ایران

مجهز به هوش مصنوعی شده اند


گام هائی در جهت تشکیل

مثلث مصر- سوریه - ایران


پس از شکست ضد حمله اوکراین

نقش ارتش انگلستان

در جنگ اوکراین علنی شده


دستگیری دونظامی امریکا باتهام جاسوسی برایچین

چین به آمادگی جنگی خود

سرعت بخشیده است!


پس از شکست ضد حمله

آغاز زمزمه مطبوعات غرب

درباره تقسیم اوکراین !


عنوان اول پیک نت ۱۴ مرداد

قدرت و سیاست

در اختیار کدام نهاد است؟


با گسترش حضور نظامی امریکا در خلیج فارس

معنای مانورهای نظامی و سخنان

رئیس ستاد نیروهای مسلح ایران!




 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 


 آرشیو رادیو هفته در یوتیوب

----------------------

"رادیو هفته"

چهارشنبه

۱۱ مرداد

به روز شد!

 

رادیو هفته، با نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان ایران، رویدادهای ایران، در هفته ای که گذشته را تحلیل کرده و هر چهارشنبه به روز می شود. این رادیو که روی "یوتیوب" به روز می شود را گوش کنید، آن را با انتخاب گرینه "Subscribe" عضو شوید، لایک کنید، به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران توصیه کنید.

در برنامه این هفته مطالبی با عناوین زیر می شنوید:

- غرب برای ادامه هژمونی جهانی خود، فاشیسم را احیاء می کند

- ساقدوشان بزم عزای اخوان ثالث در بهشت زهرا

- چند خبر کوتاه و تفسیر آنها

- نشست "روسیه- افریقا" در سن پترزبورگ-

- عشق در زیر پوست نوجوانی و جوانی

- جبهه بندی های جهانی، زیر جنجال حجاب فراموش نشود

- ایران نیازمند دروازه قرآن دوم نیست

- مقاله ای از دکتر محمود رمک هاشمی

- شکست غرب در اوکراین و غربگرایان در ایران

- تئوری پردازی های کهنه جواد ظریف

- نوحه خوانی های سیاسی در محرم امسال

---------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

خبر تفسیری مربوط به رسیدن موج انقلابی افریقا به کشور کنگو همراه با عکس قهرمان افریقا پاتریس لومبا، که در پیک نت روز گذشته منتشر شد، روی تلگرام این روزنت نزدیک به ۶ هزار خواننده داشت. در فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب بیشترین خواننده را داشت و روی ۸ فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد

 فیسبوک پیک نت


----------------

تلگرام پیک نت