رئیس "پان افریقا":

رابطه چین با افریقا

خلاف روابط غرب با افریقاست

 

رابرت کندی:

"بایدن" می گوید هدف

ازجنگ اوکراین تجزیه روسیه است

(پیک هفته ۱۰۹) ۳ تیر ماه ۱۴۰۲ - ۲۴ ژوئن ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۱-۳ تیر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱-۳ تیر

رویدادهای
منطقه و جهان


۱-۳ تیر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱-۳ تیر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱-۳ تیر

منتخب اخبار ورزشی


۱-۳ تیر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول ۳ تیر

سازمان مجاهدین

چرا درآلبانی پس گردنی خورد!

در روزهای اخیر، پس از حمله پلیس آلبانی به کمپ اشرف ۳ متعلق به سازمان مجاهدین، تفسیرهای درباره این ماجرا منتشر شده که عمدتا بر محور امتیاز امریکا به جمهوری اسلامی در چارچوب مذاکراتی که در عمان و قطر جریان داشته قرار دارد. ادامه این تفسیرها به آنجا رسیده که گویا جمهوری اسلامی امتیاز مقابله غرب با مهاجرین سیاسی و سازمان های آنها را از امریکا و اروپا گرفته است. در خود جمهوری اسلامی نیز رسانه ها به همین خوش خیالی ها پر و بال میدهند.

از نگاه ما، به ماجرای این حمله، به گونه دیگری هم می توان نگاه کرد. این که امریکا و اروپا در ماههای پایانی سال گذشته با صرف هزینه ای قابل توجه، توانسته بودند با تکیه به جنبش اعتراضی داخل کشور، یک آلترناتیو به رهبری رضا پهلوی را سر هم کنند. برای این آلترناتیو با استفاده از تلویزیون های سه قلوی لندن و بخش فارسی تلویزیون امریکا، رادیو فردا، رادیو فرانسه، رادیو آلمان (دویچه وله) و مصاحبه های پیاپی با رضا پهلوی و دیگر اعضای شورا تبلیغی سرسام آور کردند. برای آنها همایش هائی با صرف هزینه در برلین و چند کشور دیگر اروپائی ترتیب دادند، اسماعیلیون را با هلیکوپتر به همایش ۶۰ هزار نفری برلین آوردند و بقیه ماجراها. در نیمه راه این خیز تبلیغاتی و آلترناتیو سازی، سازمان مجاهدین که خود را یگانه جانشین جمهوری اسلامی میداند، کارشکنی را آغاز کرد. اعتراضات که با تبلیغ ساختن کوکتل مولوتف در تلویزیون های باصطلاح خبری لندن و نمایش بیعت خوانندگان خارج از کشور (از گوگوش تا ابی) و شماری از هنرمندان در تبعید، همسو با سلیبریتی های داخلی همراه شده بود، عمدتا بدلیل وحشت مردم از جنگ داخلی و همچنین سرکوب و پیگرد حکومتی فروکش کرد و اختلاف در میان اعضای شورا آغاز شد. اول از همه اسماعیلیون که گفته می شود پیوندهائی با سازمان مجاهدین دارد و بدنبال او، "نازنین بنیادی" باربی (عروسک) شورا که خود را ملکه ویکتوریا تصور کرده بود، از شورا بیرون زدند و بقیه ماجراها (از جمله قدقدهای سیاسی همسر رضا پهلوی) که همچنان نیز ادامه دارد.

امریکا و غرب بخوبی میدانند که ممکن نیست مردم مار گزیده ایران، مجاهدین را آلترناتیو جمهوری اسلامی قبول کنند. آنها بسیار خوب می دانند که مردم در یک مقایسه سطحی، دوران شاه را به جمهوری اسلامی ترجیح میدهند و پایگاه سلطنت طلب ها بسیار جدی تر از پایگاه مجاهدین در میان مردم است. به همین دلیل، مجاهدین که لابی هائی در سنا و مجلس امریکا داشتند و با سناتورها و نمایندگان پالوده می خوردند، بدلیل همراهی نکردن با شورای تحت زعامت رضا پهلوی باید پس گردنی را می خوردند تا بدانند نباید از جاده منحرف می شدند!

این یکی از انگیزه های پس گردنی است که در آلبانی به مجاهدین زده شد. اما ادامه این ماجرا می تواند به یک جابجائی تازه و مطلوب اسرائیل و امریکا هم ختم شود. یعنی برپائی یک کمپ جدید (شاید اشرف ۴) در جمهوری آذربایجان تا بعنوان چماق تهدید بتوان از آن ها استفاده کرد. ضمنا چنان بی محل و مکان شده اند که هر کجا به آنها کمپ داده شود، ناچارند بی چون و چرا  به آنجا  بروند و از این پس زودتر درک کنند آلترناتیو کیست و وظیفه آنها چیست!


طرحی که به قیمت جان تمام شد

زیر دریائی تفریحی

میلیاردرها به روی آب نیامد!


این بستنی چوبی زیر تابش

آفتاب  بحران درحال آب شدن است!

 

این طرح روی جلد مجله اکونومیست منتشر شده. عکسی که از پایان تدریجی سلطه جهانی دلار می گوید. خودشان فهمیده و میدانند که دلار فعلا کاغذ بی پشتوانه ایست که امریکا آن را چاپ می کنند و در جهان پخش، اما هنوز درایران نه دولت فهمیده و نه مردم باور دارند. هنوز بازار ارز و دلار در خیابان فردوسی داغ است و حکومت با وعده بازپس گیری دلارهای بلوکه شده ایران، به این بازار گرمی دامن می زند.


تدارک مقابله با بریکس وشانگهای

در اجلاس امریکائی - اروپائی کپنهاک

بنیاد فرهنگ استراتژِک - ترجمه بهمن دوستدار


۸۲ سال پس از حمله آلمان هیتلری به شوروی

زیوگانف:

روسیه باید در اوکراین

پیش از ورود ارتش ناتو پیروز شود


سرمقاله راه توده ۸۸۵

دو راه حل در برابر

دولت رئیسی و نظام قرار دارد!


نتیجه: جنگ داخلی و یا حکومت رضاخانی

ناتوانی حکومت برای

تصمیم واحد در تمام زمینه ها


عنوان اول پیک نت ۳۱ خرداد

اقتصاد در ایران نمیتواند
مسیر۴۰ساله را ادامه بدهد



 جستجو در پیک نت

Site Meter Site Meter


 آرشیو رادیو هفته در یوتیوب

----------------------

"رادیو هفته"

۳۱ خرداد

به روز شد!

رادیو هفته، با تحلیل مهم ترین رویدادهای ایران و جهان، هر چهارشنبه به روز می شود. این رادیو که روی "یوتیوب" به روز می شود را گوش کنید، آن را عضو شوید، لایک کنید، به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران توصیه کنید. تلاش ما، آشنائی شما با تحلیلی متفاوت از رویدادهای ایران و جهان است که بی وقفه از رسانه های فارسی زبان، همآهنگ با سیاست کشورهای غربی منتشر می شود.

در برنامه این هفته مطالبی با عناوین زیر می شنوید:

 

۱- الهه، خواننده ای که پیرنیا او را به برنامه گلها برد

۲- آلمان بار دیگرقدرت نظامی خود را به صف کرده

۳- پرسش و پاسخ پوتین در حاشیه کنفرانس اقتصادی سن پترزبورگ

۴- حسنعلی منصور، سومین نخست وزیر شاه پس  از کودتای ۲۸ مرداد چرا ترور شد

۵- چرا مردم دیگر رغبتی به خواندن اخبار سیاسی ندارند؟

۶- نتیجه سفر و گفتگوهای سفر وزیر خارجه عربستان در ایران را می خواستند مختل کنند

۷- فیروزگوران، روزنامه نگاری که تا پایان عمر بر سر عهد با خویش ایستاد

۸- نفت ایران ارث پدری هیچ حکومتی در ایران نیست

۹- همایش اقتصادی سن پترزبورگ و اهمیت جهانی آن

----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت چهارشنبه بالای 5 هزار خواننده روی تلگرام این روزنت داشت. در فیسبوک چهارشنبه پیک نت نیز همین عنوان اول بیشترین خواننده را داشت و روی 9 فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد.

----------------

تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت