با پیام گریگوژین، شبه نظامیان واگنر

به اردوگاههای صحرائی خود بازگشتند

تلویزیون خط سرخ حزب کمونیست روسیه

 

فرمانده واگنر از روسیه

به جمهوری  بلاروس خواهد رفت

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

(پیک هفته ۱۰۹) ۴ تیر ماه ۱۴۰۲ - ۲۵ ژوئن ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۴-۳ تیر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۴-۳ تیر

رویدادهای
منطقه و جهان


۴-۳ تیر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۴-۳ تیر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۴-۳ تیر

منتخب اخبار ورزشی


۴-۳ تیر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۴ تیر

شورشی که در روسیه

با نرمش و درایت خنثی شد!

شورش نظامیان گروه واگنر، روز گذشته مهم ترین خبر مرتبط با حوادث روسیه و جنگ اوکراین بود. این شورش در روزی آغاز شد که ارتش روسیه حملات سنگینی را علیه ارتش اوکراین آغاز کرده بود که لینک های مربوط به این عملیات در منتخب اخبار خارجی همین شماره پیک نت قابل دریافت و مطالعه است. همچنین، انتشار خبر مربوط به حمله موشکی به مرکز کیف، حمله موشکی به انبار مهمات ارتش اوکراین در دونتسک و همچنین رونمائی از هواپیمای جنگنده ای که مجهز به سپر دفاعی قدرتمندی در برابر پدافند هوایی و توان ناپدید شدن از صفحه رادار دشمن است.

اطلاعاتی وجود دارد که تقریبا از سه هفته پیش، مسئله خلع سلاح شبه نظامیان واگنر و سازماندهی مجدد نفرات آن زیر نظارت ارتش روسیه مطرح بود و فرماندهان واگنر در برابر این خلع سلاح مقاومت می کردند. این خبرها مربوط به دورانی است که جنگ در "باخموت" به درازا کشیده بود و فرمانده واگنر با پخش یک پیام تهدید آمیز تصویری علیه وزیر دفاع روسیه، خواهان دریافت سلاح های بیشتری برای جنگ در باخموت شده بود. آنچه او می خواست را ارتش در اختیارش قرار نداد که احتمالا دلیل آن آگاهی از خطر مجهزتر شدن واگنر بود. در همین دوران "قدیروف" رهبر چچن که بارها خواهان اعزام نیروهایش به باخموت بود ولی با مخالفت واگنر روبرو شده بود، نامه ای به پوتین نوشت و از وی خواست تا اجازه حضور نیروهایش در باخموت را بدهد تا کار تصرف آنجا را تمام کند. سرانجام، ارتش روسیه راسا وارد عملیات باخموت شد و آن شهر را تصرف کرد. سقوط باخموت با آغاز عملیات خلع سلاح واحدهای واگنر همراه شد. آنها از جبهه باخموت به شهر رستوف در داخل روسیه منتقل شدند و مسئله قرار دادهای تازه با برخی واحدهای نظامی واگنر زیر نظر ارتش و خلع سلاح برخی واحدهای دیگر سرعت گرفت. همین مسئله، زمینه ساز شورشی بود که طی ۴۸ ساعت گذشته به خبر مهم روسیه تبدیل شد. ظاهرا ارگان های امنیتی روسیه اعتقاد دارند که شبکه های نفوذی در میان واحدهای واگنر فعالند و به همین دلیل واگنر باید تصفیه شود. بویژه که عملیات باخموت چنان به درازا کشیده شده و با حضور واحدهای ارتش و نظامیان چچن چنان مخالفت شده بود که مشکوک به نظر می رسید.

سرگیی ناروشکین، رئیس سرویس اطلاعاتی خارجی روسیه، روز گذشته اطلاعیه ای منتشر کرد که تلویحا به همین مسئله نفوذ دشمن در میان واحدهای واگنر اشاره داشت. رهبر حزب کمونیست روسیه نیز در پیام خود همین مسئله را تلویحا مطرح کرد و از ستون پنچم دشمن در داخل روسیه سخن گفت.

تردید نیست که بدنبال شکست های سنگین ارتش اوکراین در جبهه ها و بویژه شکست ضد حمله ای که با انبوه سلاح های ارسالی امریکا و آلمان آغاز شده بود، تمام ارگان های جاسوسی و اطلاعاتی غرب، بصورت یکپارچه و همآهنگ در پی رخنه در پشت جبهه ارتش روسیه، با هدف تضعیف روحیه ارتش، ایجاد شکاف در ارتش، رویاروئی نظامی در داخل روسیه و همزمان با آن، ضد حمله ای تازه در جبهه های اوکراین بودند. این تلاش ها، همیشه در جریان یک جنگ طبیعی است. برای خنثی سازی توطئه برپائی یک مقابله نظامی در داخل روسیه بود که عدم تعقیب قانونی سازماندگان شورش اعلام شد و قرار دادهای مجدد با برخی افراد و واحدهای نظامی واگنر و در عین حال، خروج فرمانده واگنر "پریگوژین" از روسیه اعلام شد. پریگوژین قرار است به جمهوری بلاروس برود. نرمش مندرج در تمام اطلاعیه هائی که روز گذشته منتشر شد و در همین شماره پیک نت آنها را میخوانید، نشان دهنده درایت لازم برای پرهیز از تقابل نظامی با شورشیان و باز کردن گره با دست، به جای دندان است.

در این میان موضع گیری های سیاسی گروههای ایرانی که راهنمای چپ می زنند اما به راست میپیچند، کارشناسان به صف شده در تلویزیون فارسی زبان خارج از کشور و نحوه اطلاع رسانی رسانه های داخل ایران که عمدتا با خوشحالی ناشی از روسیه ستیزی بود قابل تامل جدی است که در آینده به آن خواهیم پرداخت.


پیام پوتین خطاب مردم روسیه

آنها که خیال شورش داشتند

بشدت مجازات خواهند شد!

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی


پیام رهبر حزب کمونیست روسیه

سرویس های خارجی

و ستون پنجم پشت حوادث است

تلویزیون حزب کمونیست روسیه


رئیس "پان افریقا":

رابطه چین با افریقا

خلاف روابط غرب با افریقاست


رابرت کندی:

"بایدن" می گوید هدف

ازجنگ اوکراین تجزیه روسیه است


عنوان اول ۳ تیر

سازمان مجاهدین

چرا درآلبانی پس گردنی خورد!


طرحی که به قیمت جان تمام شد

زیر دریائی تفریحی

میلیاردرها به روی آب نیامد!


تدارک مقابله با بریکس وشانگهای

در اجلاس امریکائی - اروپائی کپنهاک

بنیاد فرهنگ استراتژِک - ترجمه بهمن دوستدار


۸۲ سال پس از حمله آلمان هیتلری به شوروی

زیوگانف:

روسیه باید در اوکراین

پیش از ورود ارتش ناتو پیروز شود




 جستجو در پیک نت

Site Meter Site Meter


 آرشیو رادیو هفته در یوتیوب

----------------------

"رادیو هفته"

۳۱ خرداد

به روز شد!

رادیو هفته، با تحلیل مهم ترین رویدادهای ایران و جهان، هر چهارشنبه به روز می شود. این رادیو که روی "یوتیوب" به روز می شود را گوش کنید، آن را عضو شوید، لایک کنید، به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران توصیه کنید. تلاش ما، آشنائی شما با تحلیلی متفاوت از رویدادهای ایران و جهان است که بی وقفه از رسانه های فارسی زبان، همآهنگ با سیاست کشورهای غربی منتشر می شود.

در برنامه این هفته مطالبی با عناوین زیر می شنوید:

 

۱- الهه، خواننده ای که پیرنیا او را به برنامه گلها برد

۲- آلمان بار دیگرقدرت نظامی خود را به صف کرده

۳- پرسش و پاسخ پوتین در حاشیه کنفرانس اقتصادی سن پترزبورگ

۴- حسنعلی منصور، سومین نخست وزیر شاه پس  از کودتای ۲۸ مرداد چرا ترور شد

۵- چرا مردم دیگر رغبتی به خواندن اخبار سیاسی ندارند؟

۶- نتیجه سفر و گفتگوهای سفر وزیر خارجه عربستان در ایران را می خواستند مختل کنند

۷- فیروزگوران، روزنامه نگاری که تا پایان عمر بر سر عهد با خویش ایستاد

۸- نفت ایران ارث پدری هیچ حکومتی در ایران نیست

۹- همایش اقتصادی سن پترزبورگ و اهمیت جهانی آن

----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که تحلیلی بود بر یورش پلیس آلبانی به کمپ اشرف 3 مجاهدین در کشور آلبانی، روی تلگرام این روزنت بالای 6 هزار خواننده داشت. روی فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را خبر تفسیری مربوط به زیر دریائی تفریحی میلیاردرها در اقیانوس اطلس بود که روی 18 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد

----------------

تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت