شکست سنگین اوکراین و ناتو

درضد حمله علیه ارتش روسیه

راشا تودی- ترجمه و تدوین نعمت بوستانی

 

دبیرکل ناتو

انبار تسلیحاتی اعضای ناتو

خالی شده و باید فکری بکنیم!

(پیک هفته ۱۰۹) ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ - ۲۰ ژوئن ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۲۹-۳۰ خرداد

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۹-۳۰ خرداد

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۹-۳۰ خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۹-۳۰ خرداد

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۹-۳۰ خرداد

منتخب اخبار ورزشی


۲۹-۳۰ خرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۳۰ خرداد

قدرت رسانهای

مافیاهای اقتصادی درایران

ما می توانیم مخالف جمهوری اسلامی و مخالف رهبر آن باشیم، اما حق نداریم مخالف آگاهی خود از آنچه در ایران می گذرد و ماندن در بی خبری باشیم. همه تلاش ما برای تحلیل رویدادهای ایران برخاسته از مخالفت با بی خبری و شتابزدگی ناشی از احساسات؛ نفرت، بیزاری و حتی کینه نسبت به حکومت است و در چارچوب همین تلاش، پیوسته به خوانندگان خود توصیه کرده ایم که رویدادهای ایران را دقیق دنبال کنید تا آگاهانه نسبت به آنها اظهار نظر کنید.

نمونه های پر شماری از این تلاش را میتوانیم ارائه کنیم، اما به دو نمونه روزهای اخیر بسنده می کنیم. ماجرای قاب عکس بزرگ قاسم سلیمانی پشت سر وزیر خارجه عربستان در جریان کنفرانس خبری وی در وزارت خارجه ایران که در همین شماره پیک نت نیز بار دیگر آن را از زاویه مخالفت های بیرون از ایران با مناسبات ایران و عربستان  می خوایند.

نمونه دوم که ما یقین داریم، بدلیل پیچیدگی ابعاد آن، هنوز هضم سیاسی آنچه ما می گوئیم درک نمی شود، نقش اتاق بازرگانی و مافیاهای اقتصادی در جمهوری اسلامی و تسلط این دو بر رسانه های ایران است. این نقش چنان وسیع و پیچیده است که راه یابی به عمق آن دشوارتر از حد تصور است. ما این نقش را نوعی مدرن از شبکه جنگ روانی "بدامن" در سال منجر به کودتای ۲۸ مرداد میدانیم که هدایت آن با عوامل انگلیس بود. شناخته شده ترین جاسوس و عامل انگلیس در ایران آن دوران "شاپور. جی ریپرتر" بود که بنام خبرنگار در ایران بود اما عمیق ترین رابطه را با دربار و شخص شاه داشت و در واقع رابط ویژه شاه با انگلستان بود. کافی است به یکی از عکس های مصدق در دادگاه نظامی پس از کودتای ۲۸ مرداد دقیق شوید تا شاپورجی ریپوتر که نام مستعار وی بود را کاغذ بدست و باصطلاح در حال نوشتن گزارش در پشت مصدق ببینید!

باز گردیم به امروز.

در شماره یکشنبه همین هفته پیک نت، خلاصه ای از گزارش تبلیغاتی خبرگزاری ایسنا درباره شبکه باصطلاح خبری "خبر فوری" را منتشر کردیم و توصیه کردیم متن کامل این گزارش را بخوانید تا با گوشه ای از سلطه مافیاهای اقتصادی بر رسانه های ایران آشنا شوید. در همین گزارش، این نظر خود را برای چندین بار مطرح کردیم که حدس زده می شود، بخش مهمی از بودجه تلویزیون ایران اینترنشنال پس از عبور از چند فیتلری که گردانندگان این تلویزیون روحشان هم از آن خبر ندارد، توسط همین مافیای داخل کشور، اما از خارج کشور تامین می شود و این اصطلاح تلویزیون سعودی بیشتر پوشش این ارتباط است. ما منکر ارتباط سیاسی و مالی عربستان با این تلویزیون نیستیم، همچنان که بودجه نشریه "ایندیپندنت فارسی" را تامین می کند، اما اعتقاد داریم بخش از بودجه و حتی سیاست های آن تلویزیون از داخل ایران تامین و تعیین می شود. طبیعی است که از ایران پولی به حساب آن تلویزیون ریخته نمی شود، بلکه همه این امور از راههای پیچید و پس از عبور از فیلترهای گوناگون در خارج کشور انجام می شود.

پس از انتشار گزارش شبکه "خبر فوری"، یکی از خوانندگان هوشیار پیک نت چند عکس در تائید همین نظر ما که در بالا خواندید را برای ما فرستاده است که منتشر می کنیم. هر زمان که با انتشار خبر و یا عکسی با اعتراض حکومتی روبرو می شود فوراً مدعی می شود که هک شده و تقصیر ندارد! از جمله همین خبر ملاقات فرزند حاج احمد خمینی با علی خامنه‌ای که بسیار زیرکانه  و بصورت "خبر فوری" زیر آن نوشته همه چیز زیر سر رهبر جمهوری اسلامی است. البته از قول مردم!

اعلام قیمت ارز و بازی با قیمت بالا نیز از وظائف "خبر فوری" است، تیره سازی روابط طالبان با ایران بر سر آب هیرمند که برای مدتی تبدیل به یک جنجال بزرگ شد نیز از شاهکارهای "خبرفوری" است. با یک تا یک و نیم خط خبری دیگر رسانه ها را هوشیار می کند که  بدانند دنبال چه خبری را باید بروند. وقتی از سلطه مافیاهای اقتصادی بر ایران صحبت می کنیم، غفلت است اگر ندانیم قدرت این مافیاها در ایران چه می کند! در همان گزارش ایسنا از شبکه "خبر فوری" که ما لینک آن را در ادامه این عنوان اول نیز یکبار دیگر منتشر می کنیم، شما می خوانید که چه هولدینگ های عظیمی زیر مجموعه "خبر فوری" اند!

لینک پیک نت یکشنبه:

https://www.pyknet.net/1402/10khordad/29/page/khabar.htm

لینک گزارش خبرگزاری ایسنا


دیدار بنیانگذار ماکروسافت

با رهبر چین در پکن!


چنین گزارش هائی

ازصدا و سیما پخش نمی‌شود!

 

شبکه های خبری هندوستان نیز از خواب برخاسته و گزارش موقعیت کنونی جهان را برای آگاهی مردم منتشر می کنند اما درایران هنوز رسانه ها در خواب خرگوشی اند و امید به امریکا بسته اند. این امیدواری را دولت رئیسی هم دارد و به همین دلیل گام های او برای پیوستن به جبهه شرق بسیار سست و نا متعادل است. این گزارش شبکه wion هند درباره فروپاشی هژمونی آمریکا و ظهور نظم جدید جهانی با حضور مثلث روسیه، چین و ایران!


ادعای علی مطهری

رهبر به رئیسی اختیار

مذاکره مستقیم با امریکا را داده!


انتشار یک پژوهش اقتصادی در ایران

ریشه اصلی جنبش اعتراضی حجاب

ضعف شدید اقتصادی ایران بود!


عنوان اول پیک نت ۲۹ خرداد

کشف معدن لیتیوم درهمدان
جنجال مذاکرات اتمی
بزودی به حاشیه می رود!


در حاشیه کنفرانس اقتصادی سن پترزبورگ اعلام شد

ایران تا دو هفته دیگر

عضو پیمان شانگهای می شود


قضاوت نماینده پارلمان آلمان

وزیر خارجه و معاون صدراعظم آلمان

نماینده نازیست های اوکراین هستند!


صدها میلیارد تومان پشت این امپراطوری است

امپراطوری رسانه ای اتاق بازرگانی

 چگونه بر جامعه تسلط دارد!


خبرآنلاین و علم الهدا

دو نمونه خواندنی از

شرق ستیزی و حجاب دفاعی


 


 جستجو در پیک نت

Site Meter Site Meter


 آرشیو رادیو هفته در یوتیوب

----------------------

"رادیو هفته"

۲۴ خرداد

به روز شد!

رادیو هفته، با تحلیل مهم ترین رویدادهای ایران و جهان، هر چهارشنبه به روز می شود. این رادیو که روی "یوتیوب" به روز می شود را گوش کنید، آن را عضو شوید، لایک کنید، به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران توصیه کنید. تلاش ما، آشنائی شما با تحلیلی متفاوت از رویدادهای ایران و جهان است که بی وقفه از رسانه های فارسی زبان، همآهنگ با سیاست کشورهای غربی منتشر می شود.

در برنامه این هفته مطالبی با عناوین زیر می شنوید:

- آسانژ، روزنامه نگار افشاگری که او را به بند کشیده اند؛

- فاشیست های اوکراین از مجسمه پوشکین انتقام گرفتند؛

- حکومت در ایران هنوز در اسارت حجاب و چادر سیاه است؛

- نقش تلویزیون های سه قلوی لندن، در خبر نخواندن ایرانی ها؛

- امریکا در پی گسترش و حتی اتمی کردن جنگ اوکراین است؛

- چرا ظریف و روحانی، به دفاع از عملکرد خود برخاسته اند؟

- شاملو مقاومت وارطان در تحمل شکنجه را ستود و آیت الله زنجانی، پس از کشته شدن وارطان در زیر شکنجه، خرج زن و فرزند او را متقبل شد؛

- مهاجرت، هویت نسل مهاجر را می بلعد؛

- مذاکرات غیر علنی دولت رئیسی با امریکائی ها؛

- سرگذشت فیلم گوزن ها، این سیاسی ترین فیلم تاریخ سینمای ایران.

----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (دوشنبه) که در باره کشف معدن لیتوم در همدان بود، روی تلگرام این روزنت نزدیک به 5 هزار خواننده داشت. همین عنوان اول روی فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت و روی 16 فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد. آمار هیچ فیسبوکی در آماری که اعلام می کنیم لحاظ نمی شود.

----------------

تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت