با این نظرات آماده انتخابات  می شود

واقع بینی و صراحت نظر

"ترامپ" در باره آینده امریکا

 

جدائی جنسیتی در زبان فارسی وجود ندارد

فارسی که می نویسیم و با آن

سخن میگوئیم را می شناسیم؟

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ - ۱۸ آوریل ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۲۸ - ۲۹ فروردین

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۸ - ۲۹ فروردین

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۸ - ۲۹ فروردین

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۸ - ۲۹ فروردین

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۸ - ۲۹ فروردین

منتخب اخبار ورزشی


۲۸ - ۲۹ فروردین

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۲۹ فروردین

از رویدادهای در حال

وقوع درجهان غافل‌نمانیم!

مهم ترین رویدادهای قرنی که در آن قرار داریم، در حال شکل گیری برای وقوع است، اما رسانه های غرب اجازه آگاهی عمیق مردم از آنها را نمیدهند. در ایران نیز همین سیاست دنبال می شود، یعنی بی خبر نگه داشتن مردم از حوادثی که جهان در انتظار وقوع آنست.

استقرار کشتی های جنگی امریکا در آبهای تایوان، پرواز هواپیماهای جنگی چین برفراز تایوان، تهدید چین از سوی رهبران امریکا و آلمان به اقدام نظامی علیه چین در صورت حمله به تایوان (درحالیکه خود، مانند سالهای پیش از ورود ارتش روسیه به اوکراین بسرعت در حال آرایش نظامی در اطراف تایوان هستند)، سرعت گرفتن جدائی کشورها در مناسبات تجاری و اقتصادی از دلار و نزدیکی به "یوان" چین و بالاخره سفر ناگهانی وزیر دفاع چین به روسیه و دیدار سه نفر او با پوتین و شایگو وزیر دفاع روسیه پشت درهای بسته، رویدادهای مهمی هستند که رسانه ها یا آنها را منتشر نمی کنند و یا با چند خط خبر تحریف شده از کنار آنها می گذرند. از نگاه ما، سفر وزیردفاع چین به مسکو در میان تمام خبرهائی که در بالا به آنها اشاره کردیم اهمیت ویژه ای دارد. اهمیت این سفر را در گفته های روز گذشته پوتین، پس از دیدار و مذاکره با وزیر دفاع چین باید درک کرد. شب گذشته "استاشکو" مفسر سیاسی معروف روسیه که به اخبار پشت صحنه نیز دسترسی دارد اعلام کرد:

«امروز پوتین از "شایگو" وزیر دفاع روسیه خواست نیروی دریایی روسیه در اقیانوس آرام را به حال آماده باش کامل درآورد. از سال ۱۹۹۱ تاکنون این اولین بار است که کل نیروی دریایی روسیه در اقیانوس آرام بصورت آماده باش در می آید. پوتین خاطرنشان کرد که حضور نظامی و اصلی ما اکنون در اوکرایین است اما نباید از آمادگی نیروی دریایی در اقیانوس آرام غافل شد.»

همچنین روز گذشته، پس از دیدار سه نفره پوتین و دو وزیر دفاع روسیه و چین، "شایگو" وزیر دفاع روسیه اعلام کرد« آماده باش اعلام شده توسط رئیس جمهور شامل بیش ۲۵ هزار نظامی، ۱۶۰ کشتی و ناو، ۱۲ زیردریایی و ۸۹ هواپیما و هلکوپتر می شود!»

همچنین وزیر دفاع چین، پس از دیدار با پوتین و شایگو، همراه با هیات نظامی همراه خود، با برخی فرماندهان ارشد ارتش روسیه دیدار و گفتگو کرد. (عکس بالا)

عمیقا به این نکته باید توجه کرد که ایالت‌های کالیفرنیا، اورگن و واشینگتن در ساحل اقیانوس آرام قرار دارند.

خبر سفر ناگهانی وزیر دفاع چین به روسیه، روز گذشته همراه با عکس دیدار سه نفره مورد اشاره در بالا، برای نخستین بار در پیک نت منتشر شد و ۱۲ ساعت بعد، بتدریج برخی خبرگزاری های ایران آن را منتشر کردند.

پیک نت در خبر روز گذشته در همین ارتباط نوشت: «۵۰ در صد تجارت جهانی امریکا از تنگه تایوان می گذرد و امریکا بیم دارد که با پیوستن کامل تایوان به چین، این موقعیت مهم جهانی را از دست بدهد. اخیرا شی جین پینگ در سفر به یکی از مناطق چین، در دیدار با سربازان و فرماندهان نظامی گفت که چین باید سریعا خود را آماده شرایط جنگی کند.»

ما نمی گوئیم از طریق روسیه و یا حتی چین، اطلاعات ویژه و محرمانه ای درباره تحولات مهم جهانی در اختیار رهبر جمهوری اسلامی قرار میگیرد، اما کاملا احساس می کنیم که او اگر چنین اطلاعاتی را نداشته باشد، آنگونه به سرعت سخنانی را نمی گوید که رد پای اخبار بالا در آنها مشهود است. از جمله در دیدار روز گذشته او با فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و بیان این نکات سربسته:

«به هیچ حدی از استحکام و پیشرفت ها قانع نباشید و بدون توقف به جلو بروید. جایگاه بسیار بزرگ، مسئولیت‌های سنگینی به همراه می‌آورد. تهدیدها، هیچگاه به طور کامل از بین نمی‌رود بنابراین باید هرچه می‌توانید بر آمادگی‌های مختلف بیفزایید.  آمادگی نیروهای مسلح کاملاً ضروری است. نباید مشغول حرف ها و اقدام احتمالی عناصر کم قدرت (اشاره به جمهوری آذربایجان) شد، نباید ذهن‌ها را بر اینگونه اقدامات و حرفها متوجه و متمرکز کرد بلکه باید طراحان اصلی و پشت صحنه را دید.»


رئیس ستاد امر به معروف:

حجاب دادگاه لازم ندارد

جریمه نقدی گرفته می شود


در"پراگ" پایتخت جمهوری چک

راه پیمایان معترض به دولت

ادارات دولتی را محاصره کردند

ریا نووستی- نعمت بوستانی


شرایط رفع فیلترینگ از زبان رئیسی

نه سکوئی فعال می شود

نهاعتمادی به اینترنت ‌داخلی است


پایان ۶ دهه اتحاد

نگرانی های فایننشال‌تایمز

از آینده تاریک اتحادیه اروپا


عنوان اول پیک نت ۲۸ فروردین

ایران می تواند مبتکر

پیمان جمعی درمنطقه شود!

گزارش سیامک زند


با تعلل های دولت رئیسی

کریدور شمال- جنوب از دست میرود


استقبال با شکوه

از "لولا" در پکن

 

"لولا" رئیس جمهور چپ گرای برزیل که امریکا با بسیج راستگرایان شبه فاشیست برزیل سعی داشت جلوی پیروزی او را درانتخابات آن کشور بگیرد، روز گذشته وارد چین شد و به گرمی مورد استقبال قرارگرفت. لولا یک دوره دیگر نیز رئیس جمهور برزیل بود که جلوی انتخاب مجدد او را گرفتند و حتی زندانی اش کردند. برزیل با نزدیک به ۲۵۰ میلیون جمعیت بزرگترین و صنعتی ترین کشور امریکای لاتین است. لولا پیش از سفر به چین، سفری چند روزه نیز به امریکا کرد و در کاخ سفید با بایدن ملاقات کرد. از طرح های انقلابی لولا، فاصله گیری از دلار امریکا در کنار ۵ کشور انقلابی امریکا لاتین و شاید هم اعلام یک پول واحد در امریکای لاتین است.


سفر ناگهانی وزیر دفاع چین

به مسکو و دیدار با پوتین!


سرنوشت مشترک

 "سازمان بازرگانی"و"وزارت بازرگانی"!


در انتظار تشکیل دولت وحدت ملی

پایان جنگ در یمن

میوه آشتی ایران و عربستان!


حساب جدید بانکی

Natalia Vernis
IBAN: DE92 1203 0000 1085 4703 81
BIC: BYLADEM1001
BANK: DKB
--

--------------------------

----------------------------


 جستجو در پیک نت

Site Meter Site Meter

 

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


 آرشیو رادیو هفته در یوتیوب 
----------------------

"رادیو هفته"

۲۲ فروردین

منتشر شد!

رادیو هفته بدلیل تعطیلات ۴ روزه در ایران، بجای چهارشنبه، یک روز زودتر، یعنی سه شنبه منتشر شد. این رادیو وِیژه تحلیل رویدادهای مهم  یک هفته است. در برنامه این هفته مطالبی را می شنوید با این عناوین:

- "دلار" گریبان حکومت و مردم ایران را گرفته است!

- غربگرایان در ایران، هنوز حلیم "برجام" را هم می زنند

- به یاد پرویز شهریاری، آن معلم یگانه و فراموش نشدنی

- نمایشگاه "ته لنجی" در بوشهر

- غربگرایان ایران از خواب برخواهند خواست؟

- ارتش اوکراین تا پیش از ورود ارتش روسیه به این کشور ۱۶ تا ۱۸ هزار نفر را در شرق اوکراین کشت و غرب سکوت کرد!

- هوش مصنوعی به چند قطبی شدن جهان سرعت می بخشد

- هوشیاری های ایران در برابر ماجراجوئی ها و توطئه های امریکا و اسرائیل

رادیو هفته را بشنوید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید!

----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته روی تلگرام این روزنت نزدیک به 5 هزار خواننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب بود. روی فیسبوک پیک نت روز گذشته بیشترین خواننده را خبر سفر اعلام نشده وزیر دفاع چین به روسیه و دیدار با پوتین و وزیر دفاع روسیه داشت که روی 13 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
 

----------------

تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت