در جنگ اوکراین

پارازیت ماهواره ای روسیه

علیه سلاح های جدید امریکا

 

آیا این اقدام کمونیستی است؟

وحشت اتاق بازرگانی

از کنترل واردات کشور

(پیک هفته ۱۰۹) ۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۶ می  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۶- ۵  خرداد

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۶- ۵  خرداد

رویدادهای
منطقه و جهان


۶- ۵  خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۶- ۵  خرداد

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۶- ۵  خرداد

منتخب اخبار ورزشی


۶- ۵  خرداد

منتخب اخبار اقتصادی


رادیو پیک

۲ خرداد ۱۴۰۳

 


عنوان اول پیک نت ۶ خرداد

نمایندگان مستقل مجلس آینده

دارای چه مواضعی هستند؟

در میان افراد مستقلی که راهی مجلس دوازدهم شده اند، یکی هم "ظهره وند"، سفیر سابق جمهوری اسلامی در افغانستان و ایتالیاست، که مصاحبه هایش با سایت تحریریه تا حدودی موجب آشنائی مردم با او شد. پیش بینی می‌شد که "عطا بهرامی" سخنگوی این سایت هم به مجلس دوازدهم راه یابد، اما با چند مصاحبه درباره بنزین و دفاع از آن، لگد به بخت خود زد و به مجلس راه نیافت. هنوز خیلی زود است قضاوت در باره مجلس آینده و نمایندگان غیر مستقل و مستقل آن. باید دید آنها در امواج حوادث ایران چه مواضعی اتخاذ خواهند کرد. کم کم میل به غرب خواهند کرد و یا طرفدار سیاست نگاه به شرق خواهند شد. فعلا این مهم ترین معیار قضاوت است، البته اگر طرفداران گردش به شرق هم بتدریج میل به غرب نکنند و تسلیم مافیاهای اقتصادی بیرون از مجلس نشوند. باید منتظر بود و دید که این نمایندگان مستقل براساس چه معیارهائی با یکدیگر یک فراکسیون در مجلس تشکیل خواهند داد و طرح ها و برنامه هایشان برای برون رفت ایران از بحران همه جانبه ای که با آن دست و پنجه نرم می کند چیست؟

این مستقل ها، از جمله ظهره وند، سعی می کنند مواضعی انتقادی نسبت به روسیه و چین داشته باشند، درعین حال که کفه ترازوی آنها علیه امریکا و غرب بر کفه آن مواضع انتقادی می چربد.

بهرحال مجلس آینده مجلسی پرتنش در مقایسه با مجالس پیشین خواهد بود، چرا که جامعه متشنج است.

این مواضع ظهره وند با توجه به حضور طولانی اش در وزارت خارجه  تقریبا مشابه نظرات دیگر افراد مستقلی است که به مجلس راه یافته اند:

«فراماسون ها در وزارت خارجه، اقتصاد و دولت نفوذ دارند و خیلی هم قوی هستند . نفوذ در میان فعالان سیاسی و دولتی ما قابل انکار نیست و شامل افراد کمی هم نمی شود.»

ظهره وند که در مصاحبه های خود با سایت تحریریه از سرعت گرفتن فعالیت های اتمی ایران دفاع کرده و خواهان یک جبهه و یک اتحاد نظامی میان چین، روسیه و ایران می شد، در مصاحبه ای که پس از انتخابات کرده گفته است:

«باید چنان در عرصه اتمی پیش برویم که در آستانه (تولید اتمی) باشیم و بتوانیم سلاح دقیق بسازیم.»

درباره چین و روسیه ظهره وند در همین مصاحبه گفت:

«چینی‌ها معرفت منطقه ای ندارند و از این نظر، نسبت به روس ها عقب هستند. بویژه که روسیه با بخشی از بدنه نظامی و امنیتی ما همکاری می کند.»

درباره آینده سوریه نیز ظهره وند می گوید که این کشور به سمت اعراب گرایش پیدا خواهد کرد.


تصفیه در صفوف

ژنرال های ارتش روسیه

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی


"فلاشا"های یهودی

بردگان رنگین پوست اسرائیل

 

اسرائیل، برای مردم جهان صندوق در بسته ایست که انواع رمز قفل ها دارد و به همین دلیل کسی از عمق ساختار آن با اطلاع نیست. برای مثال، در اسرائیل یهودیان درجه دو و درجه سه وجود دارند که رنگین پوست اند و رفتار با آنها تقریبا همان رفتاری است که در دوران بردگی سیاهان در امریکا جریان داشت.  سخت ترین کارها را این یهودیان درجه دو و درجه سه باید انجام بدهند، محلات آنها جدا از محلات یهودیان سفید پوست و اروپائی است، حقوق و دستمزد آنها بسیار کمتر از دستمزد و حقوق یهودیان سفید پوست است. آنها در ادارات و نهادهای حکومتی استخدام نمی شوند، اما هرگاه جنگی را اسرائیل آغاز می کند، آنها گوشت دم توپ اند. رفتار با یهودیان غیر سفیدپوست که به "فلاشا" معروف هستند تقریبا شبیه رفتاری است که اسرائیل با کارگران عرب فلسطینی دارد. این یهودیان از افریقا و امریکای لاتین به اسرائیل کوچ کرده اند. البته بیشتر از افریقا. گزارشی که می بینید یک گزارش بسیار کوتاه از زندگی و حضور یهودیان "فلاشا" در اسرائیل است.


با مخالفت مجمع مصلحت با لایحه حجاب

گشت ارشاد از خیابانها

 عقب نشینی کرده؟


تهدید و هشدار روسیه

روسیه پایگاههایانگلستان را

با موشک خواهد زد؟


عنوان اول پیک نت ۵ خرداد

دفتر رئیسی بسته شد

نامزدهای انتخابات به صف


 سخنان پوتین درباره سقوط هلیکوپتر رئیسی

هلیکوپتری که سقوط کرد امریکائی

و دو هلیکوپتر دیگر روسی بودند


سرمقاله ۹۲۷

بعداز رئیسی هم قراراست

کارنامه سیاه او ادامه یابد؟



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته و خبر تفسیری عقب نشینی گشت ارشاد از خیابانها، که در شماره روز گذشته پیک نت منتشر شد، روی تلگرام این روزنت هر کدام نزدیک به 6 هزار خواننده داشتند. روی صفحه فیسبوک پیک نت نیز عنوان اول بیشترین خواننده و بیشترین اشتراک گذاری را داشت.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت